WSP [Bekijk forum]  >> WSP Forum [Bekijk forum]  >> Politiek & Maatschappij [Bekijk forum]
 [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6] 

Ga naar: "Hardrijders op eigen begrafenis: goede campagne!"

Floortje: Hardrijders op eigen begrafenis: goede campagne! (di apr 08, 2014 2:43 pm)

Hardrijders op eigen begrafenis

Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) heeft een keiharde campagne gelanceerd tegen hardrijden. In de filmpjes worden notoire snelheidsduivels met hun eigen begrafenis geconfronteerd.

De campagne 'Hij is te snel gegaan' is opgenomen met verboren camera's. De hoofdpersonen denken dat ze een afspraak hebben met een kennis, om vervolgens tot hun verbazing te belanden op hun eigen uitvaart. Op de bijeenkomst nemen vrienden en familie afscheid van de hardrijders. Dat zorgt voor emotionele taferelen.

Het BIVV beseft dat de campagne hard kan aankomen, maar het doel heiligt de middelen. ,,Ieder jaar zijn er ongeveer 15.000 ongevallen, dat zijn er 40 per dag, die veroorzaakt worden door zogenoemde overhaaste bestuurders", legt Karin Genoe van het instituut uit aan VTM. ,,En de effecten van die ongevallen zijn vaak verwoestend, ook voor de omgeving van de slachtoffers en dat wordt te weinig in beeld gebracht."

http://www.telegraaf.nl/buitenland/22484240/__Hardrijders_op_eigen_begrafenis__.html

http://www.youtube.com/watch?v=IODTEDGsU34

Ik moest me wel even over een protestgevoel heen zetten, maar ik vind dit een fantastisch filmpje voor de doelgroep. Niets is te hard om die hardrijders te confronteren met wat ze anderen aan doen.

Soro: Re: Hardrijders op eigen begrafenis: goede campagne! (di apr 08, 2014 3:00 pm)

Hard, heel hard, misschien te hard, maar als het werkt waarom niet. Overigens is dit naar mijn gevoel echt een Belgische aanpak.

Floortje: Re: Hardrijders op eigen begrafenis: goede campagne! (di apr 08, 2014 3:14 pm)


Hard, heel hard, misschien te hard, maar als het werkt waarom niet. Overigens is dit naar mijn gevoel echt een Belgische aanpak.


Die Belgische verwanten zijn in ieder geval heel natuurlijke toneelspelers. Zie ik hier niet zo snel gebeuren, maar in feite is het een heel realistische aanpak. En gaat het enkel en alleen om emoties als er zich weer eens iemand doodgereden heeft of invalide.

Wolfgar: Re: Hardrijders op eigen begrafenis: goede campagne! (di apr 08, 2014 3:17 pm)

In mijn beleving wordt het hardrijden al onevenredig zwaar aangepakt, binnen de bebouwde kom en op smalle eenbaanswegen hebben de 50-70 of 80km/h zin en dien je je dan ook aan te houden, op de snelwegen zou sneller dan 130 moeten mogen. Bij elk ongeval wordt standaard gezegd dat er te hard gereden is, ik denk dat het een makkelijke conclusie is die het meest voor de hand ligt maar niet waar is. Onoplettendheid, afgeleid, met ruzie van huis af, frustratie op je werk, irritatie aan andere wegegebruikers, irritatie aan te langzaam rijdende sukkels, berichtjes lezen of maken enz. zijn meer oorzaken van ongevallen dan hardrijden. Ik ben een voorstander van de situatie zoals voor de oliecrisis in 72', snelweg het woord zegt het al, geen snelheidslimieten meer. De wegen, auto's en alle veiligheidsvoorzieningen in en om de auto zijn enorm verbeterd, dus wanneer de stilte op de weg het toelaat gewoon doorrijden met de snelheid die je op dat moment als prettig ervaart, in Duitsland kan het ook terwijl de wegen hier stukken beter zijn.

boswachter: Re: Hardrijders op eigen begrafenis: goede campagne! (di apr 08, 2014 3:27 pm)


In mijn beleving wordt het hardrijden al onevenredig zwaar aangepakt, binnen de bebouwde kom en op smalle eenbaanswegen hebben de 50-70 of 80km/h zin en dien je je dan ook aan te houden, op de snelwegen zou sneller dan 130 moeten mogen. Bij elk ongeval wordt standaard gezegd dat er te hard gereden is, ik denk dat het een makkelijke conclusie is die het meest voor de hand ligt maar niet waar is. Onoplettendheid, afgeleid, met ruzie van huis af, frustratie op je werk, irritatie aan andere wegegebruikers, irritatie aan te langzaam rijdende sukkels, berichtjes lezen of maken enz. zijn meer oorzaken van ongevallen dan hardrijden. Ik ben een voorstander van de situatie zoals voor de oliecrisis in 72', snelweg het woord zegt het al, geen snelheidslimieten meer. De wegen, auto's en alle veiligheidsvoorzieningen in en om de auto zijn enorm verbeterd, dus wanneer de stilte op de weg het toelaat gewoon doorrijden met de snelheid die je op dat moment als prettig ervaart, in Duitsland kan het ook terwijl de wegen hier stukken beter zijn.

Ik zal je vertellen waar het mis gaat.
zo'n 18 jaar geleden reed ik om 23.30 op de A12 van Veenendaal naar Arnhem, geen kip op de weg, snelweg dus iedereen rijdt dezelfde kant op..... denk je.
Ik kwam die opa tegen die in de war, nooit 's nachts terug naar huis probeerde te komen. Met 160 km/u gaat dat heel snel...... We hebben allebei geluk gehad, geen schade behalve een schone onderbroek waarschijnlijk........ je kunt te hard rijden, maar houdt er rekening mee dat je onverwachte situaties tegenkomt...... En dan heb je geen tijd voor reactie, en als het nou een voetganger is weet je meteen wie het niet overleeft. Dat wil je niet op je geweten hebben......Nooit.
Natuurlijk rijdt ik rustig 140 op de snelweg, als het verkeer het toelaat, maar dat is dan ook meteen de enige plek waar ik de snelheid overtreed.... Ik heb in de polder wel eens een dikke BMW op een traktor zien klappen, en die BMW zat tot de achterstoelen in elkaar..... reed slechts 120 waar 80 was toegestaan. De bestuurder kwam in stukjes naar buiten.
Ook een keer een busje vol polen zien liggen in de sloot.... slechts 5 van de 8 dood, de andere 3 hebben geen leven meer...... En dat omdat de bestuurder haast had om lekker lang onderbetaald werk te doen waarschijnlijk......

osker: Re: Hardrijders op eigen begrafenis: goede campagne! (di apr 08, 2014 4:02 pm)


Hardrijders op eigen begrafenis

Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) heeft een keiharde campagne gelanceerd tegen hardrijden. In de filmpjes worden notoire snelheidsduivels met hun eigen begrafenis geconfronteerd.

De campagne 'Hij is te snel gegaan' is opgenomen met verboren camera's. De hoofdpersonen denken dat ze een afspraak hebben met een kennis, om vervolgens tot hun verbazing te belanden op hun eigen uitvaart. Op de bijeenkomst nemen vrienden en familie afscheid van de hardrijders. Dat zorgt voor emotionele taferelen.

Het BIVV beseft dat de campagne hard kan aankomen, maar het doel heiligt de middelen. ,,Ieder jaar zijn er ongeveer 15.000 ongevallen, dat zijn er 40 per dag, die veroorzaakt worden door zogenoemde overhaaste bestuurders", legt Karin Genoe van het instituut uit aan VTM. ,,En de effecten van die ongevallen zijn vaak verwoestend, ook voor de omgeving van de slachtoffers en dat wordt te weinig in beeld gebracht."

http://www.telegraaf.nl/buitenland/22484240/__Hardrijders_op_eigen_begrafenis__.html

http://www.youtube.com/watch?v=IODTEDGsU34

Ik moest me wel even over een protestgevoel heen zetten, maar ik vind dit een fantastisch filmpje voor de doelgroep. Niets is te hard om die hardrijders te confronteren met wat ze anderen aan doen.


Ik ben absoluut geen hardrijder maar als iemand op een rustige weg 160 wil rijden moet dat wat mij betreft kunnen. Dit soort betuttelende filmpjes bevallen mij slecht. Liever zag ik zwaarder straffen van mensen die onder invloed van alcohol en/of drugs rijden. Ook denk ik dat veel sneller het rijbewijs van ouderen met lagere reaktiesnelheid ingenomen moet worden.

HuiVeR: Re: Hardrijders op eigen begrafenis: goede campagne! (di apr 08, 2014 4:44 pm)

Hier in Absurdistan vallen ze bij bosjes, elk weekend is het wel weer royaal raak.

Eigenlijk wel een klein wonder dat er überhaupt nog belgen zijn.

Daar zijn, naar mijn mening, meerdere oorzaken voor.

Om te beginnen de Belgische infrastructuur is een drama, de kwaliteit van de wegen, wegwijzers, verlichting, alles eigenlijk.

Ook de Belgische rijopleiding laat veel te wensen over.
Als ouder mag je hier je kind al je fouten aanleren, en, na de nodige rondjes rond de kerk in moeders boodschappenwagentje, krijgen ze, na het geslaagd te zijn, moment opname, een snelle, neem BMW, onder de kont.

Waarna men het vreemd vind dat ze deze na de eerste de best bocht om de eerste de best boom vouwen.

https://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=_mAlg65NSU8

c-more: Re: Hardrijders op eigen begrafenis: goede campagne! (di apr 08, 2014 4:47 pm)

Klopt, België staat niet voor niets in de top van het aantal verkeersdoden. Ik heb een jaar in België gewerkt en was altijd weer blij de Nederlandse grens over te rijden op weg naar huis.

Biertje: Re: Hardrijders op eigen begrafenis: goede campagne! (di apr 08, 2014 11:15 pm)



Hardrijders op eigen begrafenis

Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) heeft een keiharde campagne gelanceerd tegen hardrijden. In de filmpjes worden notoire snelheidsduivels met hun eigen begrafenis geconfronteerd.

De campagne 'Hij is te snel gegaan' is opgenomen met verboren camera's. De hoofdpersonen denken dat ze een afspraak hebben met een kennis, om vervolgens tot hun verbazing te belanden op hun eigen uitvaart. Op de bijeenkomst nemen vrienden en familie afscheid van de hardrijders. Dat zorgt voor emotionele taferelen.

Het BIVV beseft dat de campagne hard kan aankomen, maar het doel heiligt de middelen. ,,Ieder jaar zijn er ongeveer 15.000 ongevallen, dat zijn er 40 per dag, die veroorzaakt worden door zogenoemde overhaaste bestuurders", legt Karin Genoe van het instituut uit aan VTM. ,,En de effecten van die ongevallen zijn vaak verwoestend, ook voor de omgeving van de slachtoffers en dat wordt te weinig in beeld gebracht."

http://www.telegraaf.nl/buitenland/22484240/__Hardrijders_op_eigen_begrafenis__.html

http://www.youtube.com/watch?v=IODTEDGsU34

Ik moest me wel even over een protestgevoel heen zetten, maar ik vind dit een fantastisch filmpje voor de doelgroep. Niets is te hard om die hardrijders te confronteren met wat ze anderen aan doen.


Ik ben absoluut geen hardrijder maar als iemand op een rustige weg 160 wil rijden moet dat wat mij betreft kunnen. Dit soort betuttelende filmpjes bevallen mij slecht. Liever zag ik zwaarder straffen van mensen die onder invloed van alcohol en/of drugs rijden. Ook denk ik dat veel sneller het rijbewijs van ouderen met lagere reaktiesnelheid ingenomen moet worden. Ik ken bijna geen mensen die wegen en verkeersdrukte goed in kunnen schatten. Als het rijbewijs van ouderen met een lage reactiesnelheid moet worden ingenomen, is het denk ik beter dat ook de jongeren pas veel later, zeg op hun 25e een echt rijbewijs krijgen waarmee ze zelfstandig de weg op mogen.

Pizzaman: Re: Hardrijders op eigen begrafenis: goede campagne! (di apr 08, 2014 11:30 pm)




Hardrijders op eigen begrafenis

Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) heeft een keiharde campagne gelanceerd tegen hardrijden. In de filmpjes worden notoire snelheidsduivels met hun eigen begrafenis geconfronteerd.

De campagne 'Hij is te snel gegaan' is opgenomen met verboren camera's. De hoofdpersonen denken dat ze een afspraak hebben met een kennis, om vervolgens tot hun verbazing te belanden op hun eigen uitvaart. Op de bijeenkomst nemen vrienden en familie afscheid van de hardrijders. Dat zorgt voor emotionele taferelen.

Het BIVV beseft dat de campagne hard kan aankomen, maar het doel heiligt de middelen. ,,Ieder jaar zijn er ongeveer 15.000 ongevallen, dat zijn er 40 per dag, die veroorzaakt worden door zogenoemde overhaaste bestuurders", legt Karin Genoe van het instituut uit aan VTM. ,,En de effecten van die ongevallen zijn vaak verwoestend, ook voor de omgeving van de slachtoffers en dat wordt te weinig in beeld gebracht."

http://www.telegraaf.nl/buitenland/22484240/__Hardrijders_op_eigen_begrafenis__.html

http://www.youtube.com/watch?v=IODTEDGsU34

Ik moest me wel even over een protestgevoel heen zetten, maar ik vind dit een fantastisch filmpje voor de doelgroep. Niets is te hard om die hardrijders te confronteren met wat ze anderen aan doen.


Ik ben absoluut geen hardrijder maar als iemand op een rustige weg 160 wil rijden moet dat wat mij betreft kunnen. Dit soort betuttelende filmpjes bevallen mij slecht. Liever zag ik zwaarder straffen van mensen die onder invloed van alcohol en/of drugs rijden. Ook denk ik dat veel sneller het rijbewijs van ouderen met lagere reaktiesnelheid ingenomen moet worden. Ik ken bijna geen mensen die wegen en verkeersdrukte goed in kunnen schatten. Als het rijbewijs van ouderen met een lage reactiesnelheid moet worden ingenomen, is het denk ik beter dat ook de jongeren pas veel later, zeg op hun 25e een echt rijbewijs krijgen waarmee ze zelfstandig de weg op mogen.

Ik ben er van overtuigd dat debielen jong beginnen en als ze geluk hebben vanzelf ouder worden...
Oftewel ik heb wegpiraten wel gezien in allerlei leeftijden. Sommigen komen later tot bedaren, anderen maken meer fouten naarmate ze ouder worden.
Maar onderschat ook niet de invloed van de ervaring van ouderen, en het reactievermogen van de jeugd.

Echter zie ik ook liever de drank- en drugsrijders zwaarder bestraft.
Plus liever controle op de binnewegen en in de bebouwde kom dan op een lege snelweg.
Op een drukke kan ik het me wel voorstellen, met name bumperkleven en ander asociaal gedrag.


 [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]