WSP [Bekijk forum]  >> WSP Forum [Bekijk forum]  >> Politiek & Maatschappij [Bekijk forum]
Ga naar: "tolvignet voor personenauto's"

Gestopt: tolvignet voor personenauto's (do apr 10, 2014 1:38 pm)

Als die Duitsers het nu ook al doen waarom wij dan niet?

ANP
FRANKFURT -
Automobilisten gaan per 1 januari 2016 tol betalen voor het gebruik van Duitse snelwegen. Verkeersminister Alexander Dobrindt heeft zijn plannen voor het binnenhalen van geld voor wegonderhoud klaar. Alleen buitenlandse automobilisten worden belast voor het gebruik van de autobahn, Duitsers moeten het geld via een verlaging van de wegenbelasting terugkrijgen

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/22493627/__2016__Duits_tolvignet_auto_s__.html

En natuurlijk ook meteen voor alle buitenlandse vrachtwagens die onze wegen kapotrijden en verstoppen met files

HvR: Re: tolvignet voor personenauto's (do apr 10, 2014 1:50 pm)


Als die Duitsers het nu ook al doen waarom wij dan niet?

ANP
FRANKFURT -
Automobilisten gaan per 1 januari 2016 tol betalen voor het gebruik van Duitse snelwegen. Verkeersminister Alexander Dobrindt heeft zijn plannen voor het binnenhalen van geld voor wegonderhoud klaar. Alleen buitenlandse automobilisten worden belast voor het gebruik van de autobahn, Duitsers moeten het geld via een verlaging van de wegenbelasting terugkrijgen

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/22493627/__2016__Duits_tolvignet_auto_s__.html

En natuurlijk ook meteen voor alle buitenlandse vrachtwagens die onze wegen kapotrijden en verstoppen met files



Holland als Brainport of Europe is al behoorlijk mislukt door het lage opleidingsniveau alhier....

Als we nu onze geografische positie als Port of Europe (R'dam, Schiphol) ook nog verkloten omdat we het onbetaalbaar maken,
lijkt me dat eigenlijk helemaal niet zo slim....

Vroemm: Re: tolvignet voor personenauto's (do apr 10, 2014 2:54 pm)



Als die Duitsers het nu ook al doen waarom wij dan niet?

ANP
FRANKFURT -
Automobilisten gaan per 1 januari 2016 tol betalen voor het gebruik van Duitse snelwegen. Verkeersminister Alexander Dobrindt heeft zijn plannen voor het binnenhalen van geld voor wegonderhoud klaar. Alleen buitenlandse automobilisten worden belast voor het gebruik van de autobahn, Duitsers moeten het geld via een verlaging van de wegenbelasting terugkrijgen

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/22493627/__2016__Duits_tolvignet_auto_s__.html

En natuurlijk ook meteen voor alle buitenlandse vrachtwagens die onze wegen kapotrijden en verstoppen met files



Holland als Brainport of Europe is al behoorlijk mislukt door het lage opleidingsniveau alhier....

Als we nu onze geografische positie als Port of Europe (R'dam, Schiphol) ook nog verkloten omdat we het onbetaalbaar maken,
lijkt me dat eigenlijk helemaal niet zo slim....

Dat zal wel meevallen. Vrachtwagen betalen nu ook al om door Duitsland te mogen. Dat beetje extra in Nederland zal ze dan ook niet meer tegenhouden.

Gestopt: Re: tolvignet voor personenauto's (do apr 10, 2014 5:40 pm)



Als die Duitsers het nu ook al doen waarom wij dan niet?

ANP
FRANKFURT -
Automobilisten gaan per 1 januari 2016 tol betalen voor het gebruik van Duitse snelwegen. Verkeersminister Alexander Dobrindt heeft zijn plannen voor het binnenhalen van geld voor wegonderhoud klaar. Alleen buitenlandse automobilisten worden belast voor het gebruik van de autobahn, Duitsers moeten het geld via een verlaging van de wegenbelasting terugkrijgen

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/22493627/__2016__Duits_tolvignet_auto_s__.html

En natuurlijk ook meteen voor alle buitenlandse vrachtwagens die onze wegen kapotrijden en verstoppen met files



Holland als Brainport of Europe is al behoorlijk mislukt door het lage opleidingsniveau alhier....

Als we nu onze geografische positie als Port of Europe (R'dam, Schiphol) ook nog verkloten omdat we het onbetaalbaar maken,
lijkt me dat eigenlijk helemaal niet zo slim....
Onze wegen kapot laten rijden door vnl. oost-europese vrachtwagens die goederen vervoeren die niet voor/van ons zijn en waar we niks aan verdienen is wel slim?
Lekker in de file staan omdat heel europa zijn rotzooi in Rotterdam aan laat komen en voor een prikkie kan ophalen? Is dat wel slim?

Christina: Re: tolvignet voor personenauto's (do apr 10, 2014 8:01 pm)

Er is veel weerstand in Duitsland.
Iedereen weet wel waar het naartoe gaat.
Tijdelijk compensatie via de wegenbelasting en dan geldt het ook gewoon voor Duitsers.

Wolfgar: Re: tolvignet voor personenauto's (do apr 10, 2014 8:19 pm)


Er is veel weerstand in Duitsland.
Iedereen weet wel waar het naartoe gaat.
Tijdelijk compensatie via de wegenbelasting en dan geldt het ook gewoon voor Duitsers.


Wanneer de Duitse autoriteiten een paar weken in de leer gaan hier in Nederland dan weten ze meteen hoe je echt de automobilisten kan uitkleden tot op het bot. Gelukkig heeft de auto-industrie daar nog macht en laten we hopen dat het zo blijft. Voor de doorgangswegen in Duitsland om vrachtvervoer te belasten of extra te belasten wanneer de bestemming anders is dan Duitsland vind ik op zich niet verkeerd. Personenauto's zou niet zo een prioriteit hebben denk ik, maar wanneer het er van gaat komen hoop ik op een systeem als in Zwitserland, gewoon een vignet wat een jaar geldig is en alleen voor de grote doorvoerroutes zal gaan gelden.

HvR: Re: tolvignet voor personenauto's (do apr 10, 2014 8:31 pm)




Als die Duitsers het nu ook al doen waarom wij dan niet?

ANP
FRANKFURT -
Automobilisten gaan per 1 januari 2016 tol betalen voor het gebruik van Duitse snelwegen. Verkeersminister Alexander Dobrindt heeft zijn plannen voor het binnenhalen van geld voor wegonderhoud klaar. Alleen buitenlandse automobilisten worden belast voor het gebruik van de autobahn, Duitsers moeten het geld via een verlaging van de wegenbelasting terugkrijgen

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/22493627/__2016__Duits_tolvignet_auto_s__.html

En natuurlijk ook meteen voor alle buitenlandse vrachtwagens die onze wegen kapotrijden en verstoppen met files



Holland als Brainport of Europe is al behoorlijk mislukt door het lage opleidingsniveau alhier....

Als we nu onze geografische positie als Port of Europe (R'dam, Schiphol) ook nog verkloten omdat we het onbetaalbaar maken,
lijkt me dat eigenlijk helemaal niet zo slim....

Onze wegen kapot laten rijden door vnl. oost-europese vrachtwagens die goederen vervoeren die niet voor/van ons zijn en waar we niks aan verdienen is wel slim?
Lekker in de file staan omdat heel europa zijn rotzooi in Rotterdam aan laat komen en voor een prikkie kan ophalen? Is dat wel slim?


Hoezo waar we niks aan verdienen ?

Aan iedere euro doorvoer van goederenstromen verdienen we circa 1,5 cent.
De Rotterdamse havens en Schiphol zijn goed voor ongeveer 15% BBP.

Daar moeten we juist zuinig op zijn, ipv. steeds weer en meer te schrapen.
Antwerpen en Hamburg zijn geduchte concurrenten. Laten die vooral hun prijzen verhogen....

Pizzaman: Re: tolvignet voor personenauto's (do apr 10, 2014 8:46 pm)







Holland als Brainport of Europe is al behoorlijk mislukt door het lage opleidingsniveau alhier....

Als we nu onze geografische positie als Port of Europe (R'dam, Schiphol) ook nog verkloten omdat we het onbetaalbaar maken,
lijkt me dat eigenlijk helemaal niet zo slim....

Onze wegen kapot laten rijden door vnl. oost-europese vrachtwagens die goederen vervoeren die niet voor/van ons zijn en waar we niks aan verdienen is wel slim?
Lekker in de file staan omdat heel europa zijn rotzooi in Rotterdam aan laat komen en voor een prikkie kan ophalen? Is dat wel slim?


Hoezo waar we niks aan verdienen ?

Aan iedere euro doorvoer van goederenstromen verdienen we circa 1,5 cent.
De Rotterdamse havens en Schiphol zijn goed voor ongeveer 15% BBP.

Daar moeten we juist zuinig op zijn, ipv. steeds weer en meer te schrapen.
Antwerpen en Hamburg zijn geduchte concurrenten. Laten die vooral hun prijzen verhogen....

Ja, laten zij dat vooral doen, en dan zal de EU gewoon weer maatregelen nemen om Rotterdam te remmen...

Gestopt: Re: tolvignet voor personenauto's (vr apr 11, 2014 7:41 am)


Hoezo waar we niks aan verdienen ?

Aan iedere euro doorvoer van goederenstromen verdienen we circa 1,5 cent.
De Rotterdamse havens en Schiphol zijn goed voor ongeveer 15% BBP.

Waar haal je dat vandaan? Van de havenlobby?