WSP [Bekijk forum]  >> WSP Forum [Bekijk forum]  >> Politiek & Maatschappij [Bekijk forum]
 [1]   [2]   [3] 

Ga naar: "De treinen gaan op de schop."

kwaaisteniet: De treinen gaan op de schop. (za okt 03, 2015 10:48 am)

De laatste dagen horen we de nieuwe directeur van de NS oproepen om de scholen verschillende begintijden te laten hanteren om zodoende de verwachte treinenreductie op te laten vangen.
Er schijnen nogal wat treinen weg te moeten en er komen niet voldoende nieuwe treinstellen tijdig bij om het grote aantal passagiers in de spits op te vangen.
Dat wordt op de treinen klimmen, buiten aan de treinen hangen, en pneumatische duwapparaten om de passagiers in de treinen te drukken, op z'n Indisch dus.
Nu is het niet erg realistisch te verwachten dat de scholen dit wel even ten behoeve van de NS zullen organiseren zodat er voldoende plek is in de treinen.
Wie zou dat moeten gaan organiseren en welke bandbreedte heb je dan eigenlijk?
Daarom stel ik voor om de afgeschreven treinstellen toch nog maar even door te laten rijden totdat ze vervangen worden door nieuwe treinstellen.
Dat lijkt 100 maal gemakkelijker dan scholen andere begintijden te laten organiseren.

Biertje: Re: De treinen gaan op de schop. (za okt 03, 2015 11:58 am)

Verbaast mij niets. NS maakt wel vaker fouten met bestelling van materieel en daar wordt zij eerder voor beloond dan gestraft.

Joyce: Re: De treinen gaan op de schop. (za okt 03, 2015 1:04 pm)

Een oud-politicus hoort geen president-directeur van zo'n belangrijk bedrijf te
worden.
Ouwe jongens krentenbrood, de normale doorstroming van politici.

Hij zoekt zijn eigen problemen maar uit, scholen moeten zich niet voor zijn
karretje laten spannen, die gaan hun rooster niet aanpassen neem ik aan.

osker: Re: De treinen gaan op de schop. (za okt 03, 2015 2:45 pm)

Ja mensen, allemaal fijn met de hakken in het zand en blazen, dat helpt!

Als er één ding is waardoor Nederland zo succesvol is en waarvoor Nederland wereldwijd bekend staat is het de overlegcapaciteit. Partijen komen er samen uit met als resultaat een voor iedereen werkzaam compromis. De NS is een enorm bedrijf dat bijna vlekkeloos over het drukste spoorwegnetwerk ter wereld rijdt, voor een een zeer schappelijke prijs met een hoge mate van betrouwbaarheid.

Het is natuurlijk idioot dat iedereen nog steeds op de zelfde tijd begint en op dezelfde tijd ophoudt waardoor (zelfs bij normaal materieel inzet) de treinen tussen 7 en 9 en tussen 16 en 18u stampvol zitten en de rest van de dag leeg rondrijden. Wat is er mis met scholen een uurtje later laten beginnen? Waarom kunnen ambtenaren hun dagen niet aanpassen?

Is het verzoek van de NS nu echt zo ontzettend onredelijk?

Joyce: Re: De treinen gaan op de schop. (za okt 03, 2015 2:56 pm)


Ja mensen, allemaal fijn met de hakken in het zand en blazen, dat helpt!

Als er één ding is waardoor Nederland zo succesvol is en waarvoor Nederland wereldwijd bekend staat is het de overlegcapaciteit. Partijen komen er samen uit met als resultaat een voor iedereen werkzaam compromis. De NS is een enorm bedrijf dat bijna vlekkeloos over het drukste spoorwegnetwerk ter wereld rijdt, voor een een zeer schappelijke prijs met een hoge mate van betrouwbaarheid.

Het is natuurlijk idioot dat iedereen nog steeds op de zelfde tijd begint en op dezelfde tijd ophoudt waardoor (zelfs bij normaal materieel inzet) de treinen tussen 7 en 9 en tussen 16 en 18u stampvol zitten en de rest van de dag leeg rondrijden. Wat is er mis met scholen een uurtje later laten beginnen? Waarom kunnen ambtenaren hun dagen niet aanpassen?

Is het verzoek van de NS nu echt zo ontzettend onredelijk?





Het is oktober en de scholen zijn al begonnen, waarom komt de NS hier niet eerder
mee, het zal langer bekend zijn dat de treinen weg moeten.
En anders laten ze de treinen maar langer rijden, ik neem niet aan dat ze onmiddellijk
uit de rails lopen.

Ik vind het verzoek op dit tijdstip zeer onredelijk, mede omdat de treinen om elk
wissewasje niet kunnen rijden, zo punctueel is de NS zelf niet.

osker: Re: De treinen gaan op de schop. (za okt 03, 2015 3:13 pm)

Treinen staan niet om elk wisswasje stil. Treinen rijden bijna altijd. Natuurlijk ken ik de ergernis van blaadjes op de rails of aangepast rooster als er 3 centimeter sneeuw valt terwijl men in Noorwegen en Canada probleemloos door een halve meter sneeuw stuift, maar Nederland is Canada niet. Daar is er één lijn die honderden kilometers kaarsrecht twee steden verbindt, nauwelijks wissels en een robuuste trein die voor dat soort werk gebouwd is. Nederland is een wirwar van lijnen, wissels, overstappunten. Eigenlijk een grote stad met treinen die opgepimpte trams zijn.
Die hele operatie is veel gecompliceerder dan Noorwegen of Canada.

Biertje: Re: De treinen gaan op de schop. (zo okt 04, 2015 9:21 am)


Ja mensen, allemaal fijn met de hakken in het zand en blazen, dat helpt!

Als er één ding is waardoor Nederland zo succesvol is en waarvoor Nederland wereldwijd bekend staat is het de overlegcapaciteit. Partijen komen er samen uit met als resultaat een voor iedereen werkzaam compromis. De NS is een enorm bedrijf dat bijna vlekkeloos over het drukste spoorwegnetwerk ter wereld rijdt, voor een een zeer schappelijke prijs met een hoge mate van betrouwbaarheid.

Het is natuurlijk idioot dat iedereen nog steeds op de zelfde tijd begint en op dezelfde tijd ophoudt waardoor (zelfs bij normaal materieel inzet) de treinen tussen 7 en 9 en tussen 16 en 18u stampvol zitten en de rest van de dag leeg rondrijden. Wat is er mis met scholen een uurtje later laten beginnen? Waarom kunnen ambtenaren hun dagen niet aanpassen?

Is het verzoek van de NS nu echt zo ontzettend onredelijk?
Deels heb je gelijk. Ik ben ook vroeger begonnen omdat het afgrijselijk druk werd in de trein rondom 7 en half 8 's morgens. Maar je moet ook wel een werkgever hebben die het mogelijk maakt dat je eerder kan beginnen. Waar van Boxtel geen gelijk in heeft is dat hij beweert dat er alleen 's ochtends problemen zijn. Ook aan het eind van de middag zitten de treinen bomvol,en zeker als er een deel van de trein niet aanwezig is, hetgeen mij regelmatig overkomt.

Daarnaast loopt het spoor bepaald niet vlekkeloos. Het is zwaar verouderd en hangt letterlijk aan draadjes aan elkaar. Er zijn regelmatig sein- en wisselstoringen. Weliswaar is dat van PRo-rail maar dat had zij wel geërfd van de NS. En zoals je weet heeft de NS in 1963 een blunder gemaakt met de beveiliging van het spoor en is er miljarden weggegooid.

Raya: Re: De treinen gaan op de schop. (zo okt 04, 2015 10:44 am)



Ja mensen, allemaal fijn met de hakken in het zand en blazen, dat helpt!

Als er één ding is waardoor Nederland zo succesvol is en waarvoor Nederland wereldwijd bekend staat is het de overlegcapaciteit. Partijen komen er samen uit met als resultaat een voor iedereen werkzaam compromis. De NS is een enorm bedrijf dat bijna vlekkeloos over het drukste spoorwegnetwerk ter wereld rijdt, voor een een zeer schappelijke prijs met een hoge mate van betrouwbaarheid.

Het is natuurlijk idioot dat iedereen nog steeds op de zelfde tijd begint en op dezelfde tijd ophoudt waardoor (zelfs bij normaal materieel inzet) de treinen tussen 7 en 9 en tussen 16 en 18u stampvol zitten en de rest van de dag leeg rondrijden. Wat is er mis met scholen een uurtje later laten beginnen? Waarom kunnen ambtenaren hun dagen niet aanpassen?

Is het verzoek van de NS nu echt zo ontzettend onredelijk?
Deels heb je gelijk. Ik ben ook vroeger begonnen omdat het afgrijselijk druk werd in de trein rondom 7 en half 8 's morgens. Maar je moet ook wel een werkgever hebben die het mogelijk maakt dat je eerder kan beginnen. Waar van Boxtel geen gelijk in heeft is dat hij beweert dat er alleen 's ochtends problemen zijn. Ook aan het eind van de middag zitten de treinen bomvol,en zeker als er een deel van de trein niet aanwezig is, hetgeen mij regelmatig overkomt.

Daarnaast loopt het spoor bepaald niet vlekkeloos. Het is zwaar verouderd en hangt letterlijk aan draadjes aan elkaar. Er zijn regelmatig sein- en wisselstoringen. Weliswaar is dat van PRo-rail maar dat had zij wel geërfd van de NS. En zoals je weet heeft de NS in 1963 een blunder gemaakt met de beveiliging van het spoor en is er miljarden weggegooid.

De grote vraag blijft natuurlijk waarom deze treinstellen niet wat langer in dienst kunnen blijven -eventueel met noodreparaties- tot de nieuwe geleverd zijn. Het zou immers gaan om een maand of zes. Dat moet toch te overbruggen zijn.
Ik krijg echter het vermoeden dat de treinstellen al verkocht zijn en er simpelweg niet goed is nagedacht.
Krijg je met bestuurders uit de Ons-Kent-Ons-maffia.
Natuurlijk is ook de vraag waarom er geen treinstellen kunnen worden gehuurd uit het buitenland, ter overbrugging. Dat is al vaker gedaan, dus waarom zou dat nu niet kunnen.

Ik heb overigens bij een van de actualiteitenrubrieken een korte reportage gezien over Rogier van Boxtel in zijn nieuwe werkomgeving. Het bleek dat hij werkelijk helemaal niets van het spoor afwist.

Ik denk dat het voor iedereen beter is, als vakmensen worden benoemd op zulke posten, en met vak bedoel ik niet thuis zijn in een vriendenclubje, maar wel degelijk met kennis van het product, in de ruimste zin.

Joyce: Re: De treinen gaan op de schop. (zo okt 04, 2015 11:15 am)




Ja mensen, allemaal fijn met de hakken in het zand en blazen, dat helpt!

Als er één ding is waardoor Nederland zo succesvol is en waarvoor Nederland wereldwijd bekend staat is het de overlegcapaciteit. Partijen komen er samen uit met als resultaat een voor iedereen werkzaam compromis. De NS is een enorm bedrijf dat bijna vlekkeloos over het drukste spoorwegnetwerk ter wereld rijdt, voor een een zeer schappelijke prijs met een hoge mate van betrouwbaarheid.

Het is natuurlijk idioot dat iedereen nog steeds op de zelfde tijd begint en op dezelfde tijd ophoudt waardoor (zelfs bij normaal materieel inzet) de treinen tussen 7 en 9 en tussen 16 en 18u stampvol zitten en de rest van de dag leeg rondrijden. Wat is er mis met scholen een uurtje later laten beginnen? Waarom kunnen ambtenaren hun dagen niet aanpassen?

Is het verzoek van de NS nu echt zo ontzettend onredelijk?
Deels heb je gelijk. Ik ben ook vroeger begonnen omdat het afgrijselijk druk werd in de trein rondom 7 en half 8 's morgens. Maar je moet ook wel een werkgever hebben die het mogelijk maakt dat je eerder kan beginnen. Waar van Boxtel geen gelijk in heeft is dat hij beweert dat er alleen 's ochtends problemen zijn. Ook aan het eind van de middag zitten de treinen bomvol,en zeker als er een deel van de trein niet aanwezig is, hetgeen mij regelmatig overkomt.

Daarnaast loopt het spoor bepaald niet vlekkeloos. Het is zwaar verouderd en hangt letterlijk aan draadjes aan elkaar. Er zijn regelmatig sein- en wisselstoringen. Weliswaar is dat van PRo-rail maar dat had zij wel geërfd van de NS. En zoals je weet heeft de NS in 1963 een blunder gemaakt met de beveiliging van het spoor en is er miljarden weggegooid.

De grote vraag blijft natuurlijk waarom deze treinstellen niet wat langer in dienst kunnen blijven -eventueel met noodreparaties- tot de nieuwe geleverd zijn. Het zou immers gaan om een maand of zes. Dat moet toch te overbruggen zijn.
Ik krijg echter het vermoeden dat de treinstellen al verkocht zijn en er simpelweg niet goed is nagedacht.
Krijg je met bestuurders uit de Ons-Kent-Ons-maffia.
Natuurlijk is ook de vraag waarom er geen treinstellen kunnen worden gehuurd uit het buitenland, ter overbrugging. Dat is al vaker gedaan, dus waarom zou dat nu niet kunnen.

Ik heb overigens bij een van de actualiteitenrubrieken een korte reportage gezien over Rogier van Boxtel in zijn nieuwe werkomgeving. Het bleek dat hij werkelijk helemaal niets van het spoor afwist.

Ik denk dat het voor iedereen beter is, als vakmensen worden benoemd op zulke posten, en met vak bedoel ik niet thuis zijn in een vriendenclubje, maar wel degelijk met kennis van het product, in de ruimste zin.


Die reportage heb ik ook gezien, werkelijk tenenkrommend zoals bleek dat hij nergens
iets vanaf wist, mede daarom mijn mening dat scholen zich niet aan hoeven te passen
aan wanbeleid van de NS met een president-directeur die niet weet waarover hij het heeft.

Biertje: Re: De treinen gaan op de schop. (zo okt 04, 2015 11:41 am)

Tja, ik begrijp dat Van Boxtel een interim-manager is maar mij lijkt het logisch dat je iemand neemt die ervaring heeft in de logistieke sector. Je gooit niet je oude schoenen weg eer je nieuwe hebt.


 [1]   [2]   [3]