WSP [Bekijk forum]  >> WSP Forum [Bekijk forum]  >> Politiek & Maatschappij [Bekijk forum]
 [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]   [9]   [10] 

Ga naar: "Waarom staken altijd met het OV?"

Hume: Waarom staken altijd met het OV? (ma apr 30, 2018 1:45 pm)

Vakbonden kiezen altijd voor staking bij het OV ,waardoor burgers het meeste last ondervinden.
Waarom geen stakingen in andere sectoren?
Er zijn genoeg bedrijven waarbij de burgers door stakingen veel minder worden getroffen.

Raya: Re: Waarom staken altijd met het OV? (ma apr 30, 2018 4:00 pm)

Omdat het om issues gaat welke de chauffeurs en werkgevers bij het OV betreffen.

Kun jij, na een half jaar vruchteloos onderhandelen over de slechte arbeidsomstandigheden, een doeltreffende actie bedenken om de werkgevers echt onder druk te zetten zonder de reizigers te benadelen?

Enzo501: Re: Waarom staken altijd met het OV? (ma apr 30, 2018 4:05 pm)


Omdat het om issues gaat welke de chauffeurs en werkgevers bij het OV betreffen.

Kun jij, na een half jaar vruchteloos onderhandelen over de slechte arbeidsomstandigheden, een doeltreffende actie bedenken om de werkgevers echt onder druk te zetten zonder de reizigers te benadelen?

Je gelijk halen over de ruggen van anderen, typisch vakbonden.

Raya: Re: Waarom staken altijd met het OV? (ma apr 30, 2018 4:14 pm)



Omdat het om issues gaat welke de chauffeurs en werkgevers bij het OV betreffen.

Kun jij, na een half jaar vruchteloos onderhandelen over de slechte arbeidsomstandigheden, een doeltreffende actie bedenken om de werkgevers echt onder druk te zetten zonder de reizigers te benadelen?

Je gelijk halen over de ruggen van anderen, typisch vakbonden.

Pardon?

Biertje: Re: Waarom staken altijd met het OV? (ma apr 30, 2018 4:44 pm)



Omdat het om issues gaat welke de chauffeurs en werkgevers bij het OV betreffen.

Kun jij, na een half jaar vruchteloos onderhandelen over de slechte arbeidsomstandigheden, een doeltreffende actie bedenken om de werkgevers echt onder druk te zetten zonder de reizigers te benadelen?

Je gelijk halen over de ruggen van anderen, typisch vakbonden. Dat doen werkgeversorganisaties als VNO-NCW natuurlijk nooit. :foei2:

Raya: Re: Waarom staken altijd met het OV? (ma apr 30, 2018 4:49 pm)

Precies Biertje. Die halen hun 'gelijk' over de ruggen van de werknemers.
EN de klanten!

Het is juist ook in het belang van die gedupeerde passagiers, deze actie.
Als werkgevers merken dat ze overal mee wegkomen omdat personeel toch niet in actie komt omdat anderen daar (ook) de dupe van worden, zijn die passagiers straks bij hun eigen baas ook aan de beurt.

Ik ben daarom solidair met deze chauffeurs. Voor mijn part gaan ze een week staken. De onderwijzers ook, en het zorgpersoneel ook. Dat er dan bijvoorbeeld gevaarlijke situaties kunnen ontstaan, ligt dan niet aan de werknemers, maar de werkgevers. Moeten die maar een keer hun hersens gebruiken in plaats van hun bankrekening.

Hume: Re: Waarom staken altijd met het OV? (ma apr 30, 2018 4:51 pm)


Precies Biertje. Die halen hun 'gelijk' over de ruggen van de werknemers.
EN de klanten!

Het is juist ook in het belang van die gedupeerde passagiers, deze actie.
Als werkgevers merken dat ze overal mee wegkomen omdat personeel toch niet in actie komt omdat anderen daar (ook) de dupe van worden, zijn die passagiers straks bij hun eigen baas ook aan de beurt.

Ik ben daarom solidair met deze chauffeurs. Voor mijn part gaan ze een week staken. De onderwijzers ook, en het zorgpersoneel ook. Dat er dan bijvoorbeeld gevaarlijke situaties kunnen ontstaan, ligt dan niet aan de werknemers, maar de werkgevers. Moeten die maar een keer hun hersens gebruiken in plaats van hun bankrekening.


Waarom altijd staken ten koste van de passagiers?
Vakbonden kunnen ook voor andere sectoren kiezen.
Ik heb geen enkel begrip voor de chauffeurs.
Vervoersbedrijven zijn altijd haantje de voorste ,als het om staken gaat.

Enzo501: Re: Waarom staken altijd met het OV? (ma apr 30, 2018 5:22 pm)




Omdat het om issues gaat welke de chauffeurs en werkgevers bij het OV betreffen.

Kun jij, na een half jaar vruchteloos onderhandelen over de slechte arbeidsomstandigheden, een doeltreffende actie bedenken om de werkgevers echt onder druk te zetten zonder de reizigers te benadelen?

Je gelijk halen over de ruggen van anderen, typisch vakbonden.

Pardon?
Ja sorry, osker wist dat soort dingen altijd wat beter (en harder) te formuleren. :)

Enzo501: Re: Waarom staken altijd met het OV? (ma apr 30, 2018 5:22 pm)



Precies Biertje. Die halen hun 'gelijk' over de ruggen van de werknemers.
EN de klanten!

Het is juist ook in het belang van die gedupeerde passagiers, deze actie.
Als werkgevers merken dat ze overal mee wegkomen omdat personeel toch niet in actie komt omdat anderen daar (ook) de dupe van worden, zijn die passagiers straks bij hun eigen baas ook aan de beurt.

Ik ben daarom solidair met deze chauffeurs. Voor mijn part gaan ze een week staken. De onderwijzers ook, en het zorgpersoneel ook. Dat er dan bijvoorbeeld gevaarlijke situaties kunnen ontstaan, ligt dan niet aan de werknemers, maar de werkgevers. Moeten die maar een keer hun hersens gebruiken in plaats van hun bankrekening.


Waarom altijd staken ten koste van de passagiers?
Vakbonden kunnen ook voor andere sectoren kiezen.
Ik heb geen enkel begrip voor de chauffeurs.
Vervoersbedrijven zijn altijd haantje de voorste ,als het om staken gaat.
Het is gewoon een chantagemiddel.

Biertje: Re: Waarom staken altijd met het OV? (ma apr 30, 2018 5:53 pm)




Precies Biertje. Die halen hun 'gelijk' over de ruggen van de werknemers.
EN de klanten!

Het is juist ook in het belang van die gedupeerde passagiers, deze actie.
Als werkgevers merken dat ze overal mee wegkomen omdat personeel toch niet in actie komt omdat anderen daar (ook) de dupe van worden, zijn die passagiers straks bij hun eigen baas ook aan de beurt.

Ik ben daarom solidair met deze chauffeurs. Voor mijn part gaan ze een week staken. De onderwijzers ook, en het zorgpersoneel ook. Dat er dan bijvoorbeeld gevaarlijke situaties kunnen ontstaan, ligt dan niet aan de werknemers, maar de werkgevers. Moeten die maar een keer hun hersens gebruiken in plaats van hun bankrekening.


Waarom altijd staken ten koste van de passagiers?
Vakbonden kunnen ook voor andere sectoren kiezen.
Ik heb geen enkel begrip voor de chauffeurs.
Vervoersbedrijven zijn altijd haantje de voorste ,als het om staken gaat.
Het is gewoon een chantagemiddel. En daar maken werkgeversorganisaties zich nooit aan schuldig. De Brexit was niet de aanleiding geweest voor een lobby om dividendvrijstelling te vragen omdat mogelijk andere grote bedrijven naar Londen zouden gaan. Terwijl steeds meer betwijfeld wordt of het hebben van een hoofdkantoor in Nederland zoveel voordelig er is voor zowel het de schatkist, werknemers als bedrijf. 1,6 miljard dividendvrijstelling omdat een grote jongen 50 banen in Nederland creƫert. :foei2:

Heb ik het nog niet over die vliegtuigmaatschappijen die bijvoorbeeld over de ruggen van reizigers een niet goed onderhouden toestel inzetten, het toestel niet mag vliegen en dat zeggen dat er sprake is van overmacht en weigert om de extra vergoeding uit te betalen.Of dat een vliegtuigmaatschappij CAO-onderhandeling traineert, er een staking komt en dan zeggen dat ze die staking niet zagen aankomen.

Enzo, stop met die gejank want werkgevers(organisaties) maken zich regelmatig schuldig aan chantage. :yes:

Ik had gewild dat ze wel doorreden maar zonder inning van de verschuldigde ritprijs, maar goed als je al zo lang onderhandeld en er is geen resultaat vind ik een staking gerechtvaardigd als er geen onredelijke eisen worden gesteld.

Volgens vakbond FNV knijpen de werkgevers de chauffeurs al jaren uit. 'De rijtijden worden steeds krapper en er is geen tijd voor pauzes. We willen keiharde afspraken in de cao', stelt FNV-bestuurder Paula Verhoef. Hanane Chikhi (CNV) wijst erop dat betere afspraken over loon, werkdruk en plaspauzes ook van belang zijn voor de veiligheid van, en de service aan, de reizigers.

https://www.volkskrant.nl/economie/streekvervoer-vandaag-en-morgen-plat-door-staking~a4596509/


 [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]   [9]   [10]