WSP [Bekijk forum]  >> WSP Forum [Bekijk forum]  >> Politiek & Maatschappij [Bekijk forum]
 [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8] 

Ga naar: "Kans op vliegramp steeds meer aanwezig"

Biertje: Kans op vliegramp steeds meer aanwezig (di jul 03, 2018 5:23 am)


Meer dan de helft van de piloten heeft wel eens in de cockpit gezeten met een collega-piloot die niet fit genoeg was om te vliegen. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) presenteert in 1 op 1.

Minder dan de helft van de piloten (48 procent) zegt zich altijd af te melden als ze niet fit genoeg zijn om te vliegen. Verder zegt ruim zestig procent zich wel eens te laat te hebben gerealiseerd dat ze niet hadden moeten vertrekken, omdat ze bijvoorbeeld oververmoeid of ziek waren.


Dit is schokkend. Een piloot die ziek is of niet fit, maakt fouten en dat is bewezen door vliegrampen die zich hebben voltrokken. Vliegen ondanks dat je ziek bent of niet fit is de wet tot behoud van ellende en uiteindelijk kan dat de vliegtuigmaatschappij keihard raken doordat een licentie wordt ingetrokken en de toestellen dus aan de grond staan.


“Waar de werkdruk met name in zit is als je veel vluchten op een dag moet doen, of als je veel achter elkaar vliegt met tijdsverschillen en een nacht moet overslaan”, zegt Van den Hudding. Toch denkt de pilotenvakbond dat vliegen -ondanks die toegenomen werkdruk- de afgelopen jaren niet onveiliger is geworden, omdat de techniek beter is geworden.
Hier schrik ik echt van. Een niet fitte piloot kan mogelijk niet in de gaten hebben dat de techniek toch faalt en in dat geval wordt het toch terecht gezien als een pilot error. En er zijn voorbeelden te vinden hoe een 747 piloot die wel fit was heel snel in de gaten had dat er iets mis was met het stuurmechanisme in de staart van het vliegtuig. Door pijlsnel ingrijpen (met heel kracht) is een ramp voorkomen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Northwest_Airlines_Flight_85

Dit is het neoliberalisme in zijn vol ornaat. Zieke en niet fitte piloten blijven vliegen en spelen met de veiligheid van piloten

Biertje: Re: Kans op vliegramp steeds meer aanwezig (di jul 03, 2018 5:31 am)

Dit korte filmpje laat zien waarmee flight 85 worstelde.

https://www.youtube.com/watch?v=4FJnqeRBWC0

Raya: Re: Kans op vliegramp steeds meer aanwezig (di jul 03, 2018 7:09 am)

En Schiphol heeft nogal lak aan de veiligheid, zo hoorde ik op het nieuws.

Napoleon: Re: Kans op vliegramp steeds meer aanwezig (di jul 03, 2018 10:51 am)

Als je goedkoop wil vliegen zal er een prijskaartje aan hangen. Piloten liggen ook niet meteen voor het oprapen en met een grote vraag naar vliegbestemmingen zal er een keuze gemaakt moeten worden.

Raya: Re: Kans op vliegramp steeds meer aanwezig (di jul 03, 2018 11:01 am)


Als je goedkoop wil vliegen zal er een prijskaartje aan hangen. Piloten liggen ook niet meteen voor het oprapen en met een grote vraag naar vliegbestemmingen zal er een keuze gemaakt moeten worden.


Ik heb het interview op de radio gehoord. Het ging juist om de KLM.

kwaaisteniet: Re: Kans op vliegramp steeds meer aanwezig (di jul 03, 2018 11:51 am)



Meer dan de helft van de piloten heeft wel eens in de cockpit gezeten met een collega-piloot die niet fit genoeg was om te vliegen. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) presenteert in 1 op 1.

Minder dan de helft van de piloten (48 procent) zegt zich altijd af te melden als ze niet fit genoeg zijn om te vliegen. Verder zegt ruim zestig procent zich wel eens te laat te hebben gerealiseerd dat ze niet hadden moeten vertrekken, omdat ze bijvoorbeeld oververmoeid of ziek waren.


Dit is schokkend. Een piloot die ziek is of niet fit, maakt fouten en dat is bewezen door vliegrampen die zich hebben voltrokken. Vliegen ondanks dat je ziek bent of niet fit is de wet tot behoud van ellende en uiteindelijk kan dat de vliegtuigmaatschappij keihard raken doordat een licentie wordt ingetrokken en de toestellen dus aan de grond staan.


“Waar de werkdruk met name in zit is als je veel vluchten op een dag moet doen, of als je veel achter elkaar vliegt met tijdsverschillen en een nacht moet overslaan”, zegt Van den Hudding. Toch denkt de pilotenvakbond dat vliegen -ondanks die toegenomen werkdruk- de afgelopen jaren niet onveiliger is geworden, omdat de techniek beter is geworden.
Hier schrik ik echt van. Een niet fitte piloot kan mogelijk niet in de gaten hebben dat de techniek toch faalt en in dat geval wordt het toch terecht gezien als een pilot error. En er zijn voorbeelden te vinden hoe een 747 piloot die wel fit was heel snel in de gaten had dat er iets mis was met het stuurmechanisme in de staart van het vliegtuig. Door pijlsnel ingrijpen (met heel kracht) is een ramp voorkomen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Northwest_Airlines_Flight_85

Dit is het neoliberalisme in zijn vol ornaat. Zieke en niet fitte piloten blijven vliegen en spelen met de veiligheid van piloten
Voor jou moet dit geen enkel probleem zijn met je privé laagvliegjet op vier wielen. Je houdt hem gewoon aan de grond.
Alhoewel daar ook grote gevaren schuilen.

Enzo501: Re: Kans op vliegramp steeds meer aanwezig (di jul 03, 2018 3:36 pm)

Tsja. Vliegen moet steeds goedkoper, dat wil iedereen en dus zullen maatschappijen, zeker de traditionele, steeds efficienter moeten werken. Maar gelukkig, blijkt ook uit het openingstopic dat vliegen steeds veiliger wordt. En met de dikbetaalde piloten hoeven we ook weer niet zoveel medelijden te hebben.

Biertje: Re: Kans op vliegramp steeds meer aanwezig (di jul 03, 2018 9:14 pm)


Tsja. Vliegen moet steeds goedkoper, dat wil iedereen en dus zullen maatschappijen, zeker de traditionele, steeds efficienter moeten werken. Maar gelukkig, blijkt ook uit het openingstopic dat vliegen steeds veiliger wordt. En met de dikbetaalde piloten hoeven we ook weer niet zoveel medelijden te hebben.
Vliegen wordt steeds veiliger zolang piloten vliegen als ze fit zijn en niet ziek. Dat apparatuur minder snel kapot is een flutargument. Immers, piloten moeten de vaardigheid hebben om ook het vliegtuig met de hand te landen of te starten en dan zonder ILS. En juist dat kon de piloot van Asiana flight 214 niet, die had het toestel nog nooit op de hand gevlogen

Enzo501: Re: Kans op vliegramp steeds meer aanwezig (di jul 03, 2018 10:27 pm)



Tsja. Vliegen moet steeds goedkoper, dat wil iedereen en dus zullen maatschappijen, zeker de traditionele, steeds efficienter moeten werken. Maar gelukkig, blijkt ook uit het openingstopic dat vliegen steeds veiliger wordt. En met de dikbetaalde piloten hoeven we ook weer niet zoveel medelijden te hebben.
Vliegen wordt steeds veiliger zolang piloten vliegen als ze fit zijn en niet ziek. Dat apparatuur minder snel kapot is een flutargument. Immers, piloten moeten de vaardigheid hebben om ook het vliegtuig met de hand te landen of te starten en dan zonder ILS. En juist dat kon de piloot van Asiana flight 214 niet, die had het toestel nog nooit op de hand gevlogen
Lees je eigen topic opener nog eens door. Je spreekt dit nu zelf tegen.

Biertje: Re: Kans op vliegramp steeds meer aanwezig (wo jul 04, 2018 5:56 am)




Tsja. Vliegen moet steeds goedkoper, dat wil iedereen en dus zullen maatschappijen, zeker de traditionele, steeds efficienter moeten werken. Maar gelukkig, blijkt ook uit het openingstopic dat vliegen steeds veiliger wordt. En met de dikbetaalde piloten hoeven we ook weer niet zoveel medelijden te hebben.
Vliegen wordt steeds veiliger zolang piloten vliegen als ze fit zijn en niet ziek. Dat apparatuur minder snel kapot is een flutargument. Immers, piloten moeten de vaardigheid hebben om ook het vliegtuig met de hand te landen of te starten en dan zonder ILS. En juist dat kon de piloot van Asiana flight 214 niet, die had het toestel nog nooit op de hand gevlogen
Lees je eigen topic opener nog eens door. Je spreekt dit nu zelf tegen. Waar spreek ik mijzelf dan tegen?.


 [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]