WSP [Bekijk forum]  >> WSP Forum [Bekijk forum]  >> Politiek & Maatschappij [Bekijk forum]
Ga naar: "Alarm van Pro Rail."

kwaaisteniet: Alarm van Pro Rail. (ma aug 20, 2018 10:40 pm)

Volgens de laatste berichten van Pro Rail loopt de capaciteit van het treinverkeer tegen de grens van de maximale mogelijkheden aan. Dat ziet er bepaald niet erg hoopgevend uit. Er zou ook geen ruimte zijn om nieuwe rails aan te leggen.
Volgens mij is er dan nog maar één mogelijkheid, die bestudeerd kan worden, maar die buitengewoon kostbaar is, namelijk dat er op meer niveaus gewerkt gaat worden. Dat betekent dus meer sporen op diverse niveaus en dat zal tevens betekenen dat de stations daarop aangepast moeten worden.
Voor zover het onaanvaardbaar wordt geacht, vanwege het landschap en de herrie, dat er bovenop het huidige spoor nieuwe spoorverbindingen worden aangelegd zal dat in de diepte moeten gebeuren. Zo gek is dat nu ook weer niet gelet op het feit dat ons spoorwegstelsel feitelijk gelijkgesteld kan worden aan een metrostelsel.

Biertje: Re: Alarm van Pro Rail. (di aug 21, 2018 4:51 am)


Volgens de laatste berichten van Pro Rail loopt de capaciteit van het treinverkeer tegen de grens van de maximale mogelijkheden aan. Dat ziet er bepaald niet erg hoopgevend uit. Er zou ook geen ruimte zijn om nieuwe rails aan te leggen.
Volgens mij is er dan nog maar één mogelijkheid, die bestudeerd kan worden, maar die buitengewoon kostbaar is, namelijk dat er op meer niveaus gewerkt gaat worden. Dat betekent dus meer sporen op diverse niveaus en dat zal tevens betekenen dat de stations daarop aangepast moeten worden.
Voor zover het onaanvaardbaar wordt geacht, vanwege het landschap en de herrie, dat er bovenop het huidige spoor nieuwe spoorverbindingen worden aangelegd zal dat in de diepte moeten gebeuren. Zo gek is dat nu ook weer niet gelet op het feit dat ons spoorwegstelsel feitelijk gelijkgesteld kan worden aan een metrostelsel.
Het probleem om rails aan te leggen is er gewoon. Dat komt door het denken van planologische diensten in Nederland en de politiek Niet de ruimte alvast bestemmen voor 4 banen heen en 4 terug maar hooguit 2. Jouw plan is ook niet uit te voeren omdat er niet overal duidelijk is waar leidingen lopen. Het enige plan wat werkt en de capaciteit een beetje vergroot is vaker overstappen. Daarnaast is er ruimte in de daluren waar nog veel mensen geen gebruik van maken. Werkgever zouden dat mogelijk moeten maken want in de file staat is wel geld van de werkgever.

Raya: Re: Alarm van Pro Rail. (di aug 21, 2018 7:19 am)

Wat minder asfalt aanleggen, dan kan daar rails komen te liggen. Is een politieke keuze.

Lies: Re: Alarm van Pro Rail. (di aug 21, 2018 8:34 am)

Dat krijg je als je groeit op plekken waar extra spoor niet meer de beste oplossing is, als kikkers op een kluitje.

ProRail: het spoor begint vol te raken
https://nos.nl/artikel/2246806-prorail-het-spoor-begint-vol-te-raken.html

Er ligt nu meer dan 7300 kilometer spoor in Nederland. Volgens ProRail heeft extra spoor weinig zin en is het ook lastig om meer spoor aan te leggen, omdat er weinig ruimte meer is voor nieuw spoor.

Rightnow: Re: Alarm van Pro Rail. (di aug 21, 2018 9:50 am)

Geen wonder, je ziet het al bij de kinderen: naar de stage gaan we per trein want die is gratis. In bijzondere gevallen een auto lenen van de ouders. Wat niet wordt overwogen en ook duur is maar in mijn ervaring interessant: een aantal dagen per week ergens "in de kost" vlakbij werk of stage.

Een oplossing die maatschappelijk aantrekkelijk lijkt: inkomen voor mensen die wel die kamer over hebben, en die er aardigheid in zouden hebben - en minder verkeersbewegingen.

Zojuist hoor ik het gejeremieer over de vastgelopen huizenmarkt. Dat heeft er mee te maken, dat er steeds meer woon-werk bewegingen komen...

Biertje: Re: Alarm van Pro Rail. (di aug 21, 2018 6:28 pm)


Geen wonder, je ziet het al bij de kinderen: naar de stage gaan we per trein want die is gratis. In bijzondere gevallen een auto lenen van de ouders. Wat niet wordt overwogen en ook duur is maar in mijn ervaring interessant: een aantal dagen per week ergens "in de kost" vlakbij werk of stage.

Een oplossing die maatschappelijk aantrekkelijk lijkt: inkomen voor mensen die wel die kamer over hebben, en die er aardigheid in zouden hebben - en minder verkeersbewegingen.

Zojuist hoor ik het gejeremieer over de vastgelopen huizenmarkt. Dat heeft er mee te maken, dat er steeds meer woon-werk bewegingen komen...
Ik begrepen dat veel mensen het toch een risico vinden om een kamer te verhuren want problemen en regelgeving. Dat de vastgelopen en oververhitte huizenmarkt mensen wel dwingt om ver weg van hun werk te wonen is dan niet zo verwonderlijk en bovendien voorspelbaar.

Hume: Re: Alarm van Pro Rail. (wo aug 22, 2018 1:20 am)


Dat krijg je als je groeit op plekken waar extra spoor niet meer de beste oplossing is, als kikkers op een kluitje.

ProRail: het spoor begint vol te raken
https://nos.nl/artikel/2246806-prorail-het-spoor-begint-vol-te-raken.html

Er ligt nu meer dan 7300 kilometer spoor in Nederland. Volgens ProRail heeft extra spoor weinig zin en is het ook lastig om meer spoor aan te leggen, omdat er weinig ruimte meer is voor nieuw spoor.


ProRail kan op het bestaande spoor nog geen treinen laten rijden.
Nu is het weer een chaos rond Amsterdam en Schiphol .
Laten ze eerst eens hun werk goed doen en dan mogen ze klagen.

Biertje: Re: Alarm van Pro Rail. (wo aug 22, 2018 8:20 am)



Dat krijg je als je groeit op plekken waar extra spoor niet meer de beste oplossing is, als kikkers op een kluitje.

ProRail: het spoor begint vol te raken
https://nos.nl/artikel/2246806-prorail-het-spoor-begint-vol-te-raken.html

Er ligt nu meer dan 7300 kilometer spoor in Nederland. Volgens ProRail heeft extra spoor weinig zin en is het ook lastig om meer spoor aan te leggen, omdat er weinig ruimte meer is voor nieuw spoor.


ProRail kan op het bestaande spoor nog geen treinen laten rijden.
Nu is het weer een chaos rond Amsterdam en Schiphol .
Laten ze eerst eens hun werk goed doen en dan mogen ze klagen. Het ligt niet aan Pro-rail, maar aan een zwaar verouderd systeem met een peperduur beveiligingssysteem dat gekozen is in 1963 en een foute keuze is. Men koos toen voor het Amerikaanse GRS i.p.v. Indusi. Het spoor hangt letterlijk zit bijna letterlijk met elastiekjes en draadjes aan elkaar vast.