WSP [Bekijk forum]  >> WSP Forum [Bekijk forum]  >> Politiek & Maatschappij [Bekijk forum]
 [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]   [9]   [10]   [11] 

Ga naar: "Het fileleed."

kwaaisteniet: Het fileleed. (wo okt 31, 2018 1:20 am)

Zoals bekend zijn er weer heel wat opstoppingen op de snelwegen. Dit komt omdat de aanleg van nieuwe rijbanen langzamer gaat dan de toeneming van het aantal auto's dat vanwege de opleving van de economie op de weg komt.
De VVD en het CDA hebben hier lak aan.
Zij willen de noodzakelijke maatregelen, zoals bij voorbeeld de invoering van rekeningrijden. niet treffen. Kan hun wat schelen dat het de economie schaadt. Zij hebben dat immers al afgekocht met de lastenverlichting voor het bedrijfsleven.
Ondanks dat zij gekozen en aangesteld zijn om maatschappelijke problemen aan te pakken en op te lossen verzaken zij hun verantwoordelijkheid in deze aangelegenheid op een ijzingwekkende manier.
Voor hen geldt het credo: ongewenste problemen gaan we uit de weg.
Enfin, omdat het nog wel weer behoorlijk lang zal gaan duren voordat de problemen daadwerkelijk aangepakt worden is er wel degelijk een eenvoudige oplossing.
Het beste kan daarvoor het verbod ingesteld worden dat personenauto's met maar één persoon erin niet op de weg mag komen tijdens de spitsuren. Dus alleen personenauto's met twee of meer personen mogen tijdens spitsuren de snelweg op. Als automobilisten alleen reizen dan zullen ze dus buiten de spitsuren moeten reizen.
Dit komt overeen met de zogenaamde 'carpoole lanes', in de VS. Daar worden automobilisten die zich niet aan de betreffende verkeersregel houden met camera's gecontroleerd en bekeurd.
Als alternatief kunnen forenzen dus wel op een motor, via carpooling, via het openbaar vervoer, met groepsvervoer, met de fiets of e-bike naar hun werk reizen. In het andere geval zullen ze buiten de spitsuren gebruik moeten maken van de snelwegen.
Een dergelijke maatregel kan snel ingevoerd worden en als voorlopige maatregel dienst doen, totdat VVD en CDA tot voortschrijdend inzicht komen, of er een andere combinatie van politieke partijen aan de macht komt.

Voor bepaalde specifieke groepen zal er een uitzondering gemaakt moeten worden omdat zij volstrekt gebonden zijn aan het vervoer met een auto ook tijdens de spitsuren. Zij krijgen met een duidelijke sticker ontheffing van zo'n maatregel.

Raya: Re: Het fileleed. (wo okt 31, 2018 7:04 am)

Van de 19 miljard euro die de komende jaren beschikbaar is voor extra rijbanen, zou je 2 miljard kunnen gebruiken voor het aanleggen van snelfietswegen.

Van de resterende 17 miljard, kan iedereen een elektrische fiets krijgen.
Schoner en minder fileleed.



Meer asfalt leidt hoe dan ook tot meer verkeer en meer files.
De losse contracten voor werknemers leiden tot meer wisseling van werkgevers, en dus heeft verhuizen niet zo veel zin meer. Ook al omdat huurprijzen vaak flink stijgen als je in een andere huurwoning trekt en koophuizen voor starters op de koopwoningmarkt onbetaalbaar zijn. Als iemand verhuist, geldt namelijk geen beperking inde huurverhoging en kun je tot een maximumhuurprijs verhogen.

Wel grappig, wat eigenlijk niemand zich lijkt te herinneren, is dat het kabinet RutteIII impliciet aangeeft voorheen gelogen te hebben. De files zijn namelijk even wat minder geweest, en het kabinet stak zich daar publiekelijk een pluim voor in de eigen reet, roepend dat dat kwam door de aanleg van meer rijbanen en snelwegen. (In feite kwam het door de crisis.)

Het toont weer eens goed aan, hoe gevaarlijk het is om in Nederland zonder een visie te regeren.

Biertje: Re: Het fileleed. (wo okt 31, 2018 9:31 am)


Zoals bekend zijn er weer heel wat opstoppingen op de snelwegen. Dit komt omdat de aanleg van nieuwe rijbanen langzamer gaat dan de toeneming van het aantal auto's dat vanwege de opleving van de economie op de weg komt.
De VVD en het CDA hebben hier lak aan.
Zij willen de noodzakelijke maatregelen, zoals bij voorbeeld de invoering van rekeningrijden. niet treffen. Kan hun wat schelen dat het de economie schaadt. Zij hebben dat immers al afgekocht met de lastenverlichting voor het bedrijfsleven.
Ondanks dat zij gekozen en aangesteld zijn om maatschappelijke problemen aan te pakken en op te lossen verzaken zij hun verantwoordelijkheid in deze aangelegenheid op een ijzingwekkende manier.
Voor hen geldt het credo: ongewenste problemen gaan we uit de weg.
Enfin, omdat het nog wel weer behoorlijk lang zal gaan duren voordat de problemen daadwerkelijk aangepakt worden is er wel degelijk een eenvoudige oplossing.
Het beste kan daarvoor het verbod ingesteld worden dat personenauto's met maar één persoon erin niet op de weg mag komen tijdens de spitsuren. Dus alleen personenauto's met twee of meer personen mogen tijdens spitsuren de snelweg op. Als automobilisten alleen reizen dan zullen ze dus buiten de spitsuren moeten reizen.
Dit komt overeen met de zogenaamde 'carpoole lanes', in de VS. Daar worden automobilisten die zich niet aan de betreffende verkeersregel houden met camera's gecontroleerd en bekeurd.
Als alternatief kunnen forenzen dus wel op een motor, via carpooling, via het openbaar vervoer, met groepsvervoer, met de fiets of e-bike naar hun werk reizen. In het andere geval zullen ze buiten de spitsuren gebruik moeten maken van de snelwegen.
Een dergelijke maatregel kan snel ingevoerd worden en als voorlopige maatregel dienst doen, totdat VVD en CDA tot voortschrijdend inzicht komen, of er een andere combinatie van politieke partijen aan de macht komt.

Voor bepaalde specifieke groepen zal er een uitzondering gemaakt moeten worden omdat zij volstrekt gebonden zijn aan het vervoer met een auto ook tijdens de spitsuren. Zij krijgen met een duidelijke sticker ontheffing van zo'n maatregel.
Dit is weer typisch hoe een gestudeerde D66-er zich uit en plannetjes bedenkt: de automobilist moet carpoolen, maar bepaalde groepen worden uitgezonderd - wie dan en waarom? en buiten de spits rijden moet. Maar als de werkgever die mogelijkheid niet biedt om bijvoorbeeld om 7:00 te mogen beginnen met werken en carpoolen niet lukt, houdt het op. Ik geloof dus wel in spits- en dalurentarieven = de trein en het vliegtuig hebben dit al heel lang- maar er moeten betaalbare alternatieven aanwezig zijn die dezelfde reisduur hebben. Mede door het gebrek aan betaalbare huizen worden mensen ook gedwongen om steeds meer te gaan reizen, terwijl diezelfde overheid de mobiliteit juist terug wil gaan dringen en ook decennia lang de kilometervergoeding op 19 cent houdt.. Dus wat doet de overheid verkeerd? Heel goed, zij maakt een terugtrekkende beweging: zoek het zelf maar uit. Dan is carpooling dus geen oplossing en spitstarieven ook niet als de werkgever niet meewerkt en er geen betaalbare alternatieven zijn die ervoor kunnen zorgen dat de mobiliteit afneemt doordat de werknemer dichter bij zijn werk woont of gebruik kan maken van het OV

Daarnaast kun je camera's foppen door gewoon poppen in je auto te stoppen. Dat carpoolen zie ik niet als oplossing en helemaal niet bij kleine bedrijven waar werknemers niet bij elkaar in de buurt wonen. En het is lastig, want als de ene werknemers voortijdig weg moet voor een afspraak moeten de carpoolers ook mee. Niet handig.

We moeten eens afleren om een weg op bepaalde gebieden te verbreden want dan krijg je files. Als een A-5 6 rijbanen moet hebben moet dat over de gehele A-5 en niet voor een specifiek traject.

baedeker: Re: Het fileleed. (wo okt 31, 2018 9:52 am)


Van de 19 miljard euro die de komende jaren beschikbaar is voor extra rijbanen, zou je 2 miljard kunnen gebruiken voor het aanleggen van snelfietswegen.

Van de resterende 17 miljard, kan iedereen een elektrische fiets krijgen.
Schoner en minder fileleed.



Meer asfalt leidt hoe dan ook tot meer verkeer en meer files.
De losse contracten voor werknemers leiden tot meer wisseling van werkgevers, en dus heeft verhuizen niet zo veel zin meer. Ook al omdat huurprijzen vaak flink stijgen als je in een andere huurwoning trekt en koophuizen voor starters op de koopwoningmarkt onbetaalbaar zijn. Als iemand verhuist, geldt namelijk geen beperking inde huurverhoging en kun je tot een maximumhuurprijs verhogen.

Wel grappig, wat eigenlijk niemand zich lijkt te herinneren, is dat het kabinet RutteIII impliciet aangeeft voorheen gelogen te hebben. De files zijn namelijk even wat minder geweest, en het kabinet stak zich daar publiekelijk een pluim voor in de eigen reet, roepend dat dat kwam door de aanleg van meer rijbanen en snelwegen. (In feite kwam het door de crisis.)

Het toont weer eens goed aan, hoe gevaarlijk het is om in Nederland zonder een visie te regeren.

Ik wil niet fietsen.
Het geld voor de fietspaden haal je maar uit een rijwieltuigenbelasting.

Biertje: Re: Het fileleed. (wo okt 31, 2018 10:27 am)

Wendover productions heeft een paar goede filmpjes over verkeersproblemen

https://www.youtube.com/watch?v=fwjwePe-HmA

https://www.youtube.com/watch?v=-cjfTG8DbwA

https://www.youtube.com/watch?v=N4PW66_g6XA&t=11s

Biertje: Re: Het fileleed. (wo okt 31, 2018 10:29 am)



Van de 19 miljard euro die de komende jaren beschikbaar is voor extra rijbanen, zou je 2 miljard kunnen gebruiken voor het aanleggen van snelfietswegen.

Van de resterende 17 miljard, kan iedereen een elektrische fiets krijgen.
Schoner en minder fileleed.



Meer asfalt leidt hoe dan ook tot meer verkeer en meer files.
De losse contracten voor werknemers leiden tot meer wisseling van werkgevers, en dus heeft verhuizen niet zo veel zin meer. Ook al omdat huurprijzen vaak flink stijgen als je in een andere huurwoning trekt en koophuizen voor starters op de koopwoningmarkt onbetaalbaar zijn. Als iemand verhuist, geldt namelijk geen beperking inde huurverhoging en kun je tot een maximumhuurprijs verhogen.

Wel grappig, wat eigenlijk niemand zich lijkt te herinneren, is dat het kabinet RutteIII impliciet aangeeft voorheen gelogen te hebben. De files zijn namelijk even wat minder geweest, en het kabinet stak zich daar publiekelijk een pluim voor in de eigen reet, roepend dat dat kwam door de aanleg van meer rijbanen en snelwegen. (In feite kwam het door de crisis.)

Het toont weer eens goed aan, hoe gevaarlijk het is om in Nederland zonder een visie te regeren.

Ik wil niet fietsen.
Het geld voor de fietspaden haal je maar uit een rijwieltuigenbelasting. Denk je dat dit effectief is? Stelen van fietsen wordt dus lucratiever.

kwaaisteniet: Re: Het fileleed. (wo okt 31, 2018 10:33 am)



Van de 19 miljard euro die de komende jaren beschikbaar is voor extra rijbanen, zou je 2 miljard kunnen gebruiken voor het aanleggen van snelfietswegen.

Van de resterende 17 miljard, kan iedereen een elektrische fiets krijgen.
Schoner en minder fileleed.



Meer asfalt leidt hoe dan ook tot meer verkeer en meer files.
De losse contracten voor werknemers leiden tot meer wisseling van werkgevers, en dus heeft verhuizen niet zo veel zin meer. Ook al omdat huurprijzen vaak flink stijgen als je in een andere huurwoning trekt en koophuizen voor starters op de koopwoningmarkt onbetaalbaar zijn. Als iemand verhuist, geldt namelijk geen beperking inde huurverhoging en kun je tot een maximumhuurprijs verhogen.

Wel grappig, wat eigenlijk niemand zich lijkt te herinneren, is dat het kabinet RutteIII impliciet aangeeft voorheen gelogen te hebben. De files zijn namelijk even wat minder geweest, en het kabinet stak zich daar publiekelijk een pluim voor in de eigen reet, roepend dat dat kwam door de aanleg van meer rijbanen en snelwegen. (In feite kwam het door de crisis.)

Het toont weer eens goed aan, hoe gevaarlijk het is om in Nederland zonder een visie te regeren.

Ik wil niet fietsen.
Het geld voor de fietspaden haal je maar uit een rijwieltuigenbelasting.
Voor wie niet wil fietsen gaat maar (hard)lopen. Nog gezonder.

Rightnow: Re: Het fileleed. (wo okt 31, 2018 10:34 am)

Hebben wij, de werkenden, de schuld hieraan? Nee, dat hebben de leden van de liberalistische elite die het ontslagrecht hebben afgeschaft en de arbeidsmobiliteit hebben verheerlijkt. Terwijl hun gebrek aan regie op de bestemmingsplannen en hun onwil om infrastructuur aan te leggen, hebben geleid tot de woningnood en het fileleed.

We zouden wel gek zijn om dagelijks een uur heen en een uur terug te reizen waarvan 30 procent in de file wordt doorgebracht, terwijl we op deskundige wijze goed werk vlak bij de deur hadden. Maar toen kwamen de crisis en de reorganisatiemanagers binnen en ze zeiden: als jullie hier allemaal volgend jaar nog zitten dan hebben wij het verkeerd gedaan!

Nu zitten ze met hun klootjes voor het blok want in die organisaties willen steeds minder mensen werken. Managers kijken wel uit voor posities waar al drie rondes de voorgangers binnen 2 jaar vertrokken waren.

kwaaisteniet: Re: Het fileleed. (wo okt 31, 2018 10:37 am)

Het is wel noodzakelijk om zo'n maatregel vanaf het begin streng te handhaven, anders wordt er een loopje mee genomen. Als ingeschat wordt dat het verkeer dan te veel van andere wegen gebruik gaat maken zal het ook toegepast moeten worden voor regionale verbindingswegen.
Vooral Biertje dient extra in de gaten gehouden worden, want die wil met een pop als passagier naast zich de maatregel ontkrachten.

baedeker: Re: Het fileleed. (wo okt 31, 2018 10:37 am)




Van de 19 miljard euro die de komende jaren beschikbaar is voor extra rijbanen, zou je 2 miljard kunnen gebruiken voor het aanleggen van snelfietswegen.

Van de resterende 17 miljard, kan iedereen een elektrische fiets krijgen.
Schoner en minder fileleed.



Meer asfalt leidt hoe dan ook tot meer verkeer en meer files.
De losse contracten voor werknemers leiden tot meer wisseling van werkgevers, en dus heeft verhuizen niet zo veel zin meer. Ook al omdat huurprijzen vaak flink stijgen als je in een andere huurwoning trekt en koophuizen voor starters op de koopwoningmarkt onbetaalbaar zijn. Als iemand verhuist, geldt namelijk geen beperking inde huurverhoging en kun je tot een maximumhuurprijs verhogen.

Wel grappig, wat eigenlijk niemand zich lijkt te herinneren, is dat het kabinet RutteIII impliciet aangeeft voorheen gelogen te hebben. De files zijn namelijk even wat minder geweest, en het kabinet stak zich daar publiekelijk een pluim voor in de eigen reet, roepend dat dat kwam door de aanleg van meer rijbanen en snelwegen. (In feite kwam het door de crisis.)

Het toont weer eens goed aan, hoe gevaarlijk het is om in Nederland zonder een visie te regeren.
Ik wil niet fietsen.
Het geld voor de fietspaden haal je maar uit een rijwieltuigenbelasting. Voor wie niet wil fietsen gaat maar (hard)lopen. Nog gezonder.
Wil ik ook niet. Vanwaar dat dwangmatige?
En vanwaar mijn gezondheid erbij halen? Ik ben geen proefkonijn.


 [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]   [9]   [10]   [11]