WSP [Bekijk forum]  >> WSP Forum [Bekijk forum]  >> Politiek & Maatschappij [Bekijk forum]
 [1]   [2]   [3]   [4]   [5] 

Ga naar: "Snelle treinen naar Holland-stad"

Hume: Snelle treinen naar Holland-stad (za sep 07, 2019 11:34 am)

Door kruideniers-mentaliteit en verouderde provincie besturen , is Nederland niet op haar toekomst voorbereid.
Steden als Amsterdam ,Rotterdam en Den Haag zijn te klein om hun grenzen te verleggen en genoeg woningen te bouwen.
In Hollandstad zijn woningen onbetaallbaar voor de middengroepen , er is een groot tekort aan personeel in verschillende sectoren.
In de Randprovincies daarentegen zie je krimp ,er is te weinig werk , en scholen worden kleiner of verdwijnen.
In deze provincies daarentegen zijn huizen goedkoper en het is er heerlijk wonen.
De kloof tussen Randstad en Randprovincies wordt steeds groter.
Daarom is dit probleem op te lossen met snelle treinen ,zoals in Japan.

Door deze treinen kan wonen en werken ook beter over het land verspreid worden en
het is dus beter voor provincie en stad.
De politiek zal naar de toekomst moeten kijken en dat is meer dan de waan van de dag.

Goed functionerende hogesnelheidstreinen kunnen, net als in bijvoorbeeld Japan, ons land fundamenteel veranderen. Als we de provincies via deze lijnen met de Randstad verbinden dan zou dat grote problemen helpen oplossen in zowel provincie als de Randstad. De betaalbare woningmarkt in de provincie wordt opengesteld voor mensen die werken in de Randstad, terwijl de mensen in de provincie toegang krijgen tot de banenmarkt van de Randstad. De provincies zullen niet meer leeglopen en de Randstad zal minder tegen de grenzen van haar succes aanlopen.

Een voorbeeld. De afstand tussen Sittard-Geleen en Amsterdam-Zuid is circa 200 kilometer. Japanse hogesnelheidstreinen halen 320 km per uur. Met een aantal tussenstops kan de inwoner van Sittard dus in minder dan 1 uur vanaf station Amsterdam-Zuid naar het werk gaan. De prijs per vierkante meter voor woningen is rond de 2.000 euro in Sittard-Centrum en 5.000 euro in Amsterdam. Deze infrastructuur zal Nederland dus eindelijk verbinden als één economische regio, voordelig voor álle Nederlanders. Het integreren van ons hele land in één economische regio zal goed zijn voor de werkgelegenheid in de provincies en daarmee ook voor de overheidsfinanciën.

De investeringen zullen hoog zijn, maar daar staat een groot aantal voordelen tegenover. De woningmarkt zal van het slot gaan, het leefklimaat zal voor veel Nederlanders verbeteren doordat de drukte afneemt in de Randstad en er minder files zijn. Daarnaast zal het ook zeer positief uitpakken voor het klimaat, aangezien veel mensen de auto kunnen laten staan en juist voor de snelheid van het openbaar vervoer gaan kiezen - een keuze die zij nu niet of nauwelijks hebben. Ook politiek zal het de polarisatie laten verminderen tussen Randstad en provincie.

Dit plan biedt dus niet alleen grote voordelen voor Nederlanders in de provincie, maar ook voor de Randstedelingen. Dit vergt lef en groots denken, en het durven kijken naar de potentie van ons hele land. Kabinet, kijk naar het totale landsbelang en investeer in deze hogesnelheidsverbindingen nu we de kans hebben om dit te doen. Als u dit doet, bent u inderdaad een regering van álle Nederlanders en schrijft u geschiedenis.

https://krant.trouw.nl/titles/trouw/8321/publications/734/articles/966105/27/1

Raya: Re: Snelle treinen naar Holland-stad (za sep 07, 2019 12:06 pm)

Het is niet alleen een kwestie van snelle treinen.

Je kunt bedrijven ook verplichten zich buiten de randstad te vestigen. Daar zullen dan wel voldoende en betaalbare woningen moeten zijn, met -uiteraard- goede voorzieningen. Niet alleen winkels, maar ook ontspanning, als bioscopen, bowlingbanen, horeca, speeltuinen, etc. En goede toegangswegen voor aan- en afvoer van goederen, snel internet, etc.

Zo groot is Nederland niet. Alles is al op steenworp.

Het allerbelangrijkst zijn de woningen daarbij. Die dienen er in ruime mate te zijn, zonder wachtlijsten, en betaalbaar, zowel qua huur als koop, zodat mensen snel richting hun nieuwe baan kunnen verhuizen.

Zelfs € 2000 per m2 voor woongrond is al belachelijk. Dat is voor een normale woning ruim € 200.000. Daar komen de stenen, de rest en de arbeidskosten, en uiteraard de winst en belastingen nog bij.

Biertje: Re: Snelle treinen naar Holland-stad (za sep 07, 2019 1:15 pm)


Door kruideniers-mentaliteit en verouderde provincie besturen , is Nederland niet op haar toekomst voorbereid.
Steden als Amsterdam ,Rotterdam en Den Haag zijn te klein om hun grenzen te verleggen en genoeg woningen te bouwen.
In Hollandstad zijn woningen onbetaallbaar voor de middengroepen , er is een groot tekort aan personeel in verschillende sectoren.
In de Randprovincies daarentegen zie je krimp ,er is te weinig werk , en scholen worden kleiner of verdwijnen.
In deze provincies daarentegen zijn huizen goedkoper en het is er heerlijk wonen.
De kloof tussen Randstad en Randprovincies wordt steeds groter.
Daarom is dit probleem op te lossen met snelle treinen ,zoals in Japan.

Door deze treinen kan wonen en werken ook beter over het land verspreid worden en
het is dus beter voor provincie en stad.
De politiek zal naar de toekomst moeten kijken en dat is meer dan de waan van de dag.

Goed functionerende hogesnelheidstreinen kunnen, net als in bijvoorbeeld Japan, ons land fundamenteel veranderen. Als we de provincies via deze lijnen met de Randstad verbinden dan zou dat grote problemen helpen oplossen in zowel provincie als de Randstad. De betaalbare woningmarkt in de provincie wordt opengesteld voor mensen die werken in de Randstad, terwijl de mensen in de provincie toegang krijgen tot de banenmarkt van de Randstad. De provincies zullen niet meer leeglopen en de Randstad zal minder tegen de grenzen van haar succes aanlopen.

Een voorbeeld. De afstand tussen Sittard-Geleen en Amsterdam-Zuid is circa 200 kilometer. Japanse hogesnelheidstreinen halen 320 km per uur. Met een aantal tussenstops kan de inwoner van Sittard dus in minder dan 1 uur vanaf station Amsterdam-Zuid naar het werk gaan. De prijs per vierkante meter voor woningen is rond de 2.000 euro in Sittard-Centrum en 5.000 euro in Amsterdam. Deze infrastructuur zal Nederland dus eindelijk verbinden als één economische regio, voordelig voor álle Nederlanders. Het integreren van ons hele land in één economische regio zal goed zijn voor de werkgelegenheid in de provincies en daarmee ook voor de overheidsfinanciën.

De investeringen zullen hoog zijn, maar daar staat een groot aantal voordelen tegenover. De woningmarkt zal van het slot gaan, het leefklimaat zal voor veel Nederlanders verbeteren doordat de drukte afneemt in de Randstad en er minder files zijn. Daarnaast zal het ook zeer positief uitpakken voor het klimaat, aangezien veel mensen de auto kunnen laten staan en juist voor de snelheid van het openbaar vervoer gaan kiezen - een keuze die zij nu niet of nauwelijks hebben. Ook politiek zal het de polarisatie laten verminderen tussen Randstad en provincie.

Dit plan biedt dus niet alleen grote voordelen voor Nederlanders in de provincie, maar ook voor de Randstedelingen. Dit vergt lef en groots denken, en het durven kijken naar de potentie van ons hele land. Kabinet, kijk naar het totale landsbelang en investeer in deze hogesnelheidsverbindingen nu we de kans hebben om dit te doen. Als u dit doet, bent u inderdaad een regering van álle Nederlanders en schrijft u geschiedenis.

https://krant.trouw.nl/titles/trouw/8321/publications/734/articles/966105/27/1
De kruideniers-mentaliteit zit lang niet alleen bij de provincies maar nog meer bij het kabinet. En: voor dit plannetje is circa 25-30 miljard nodig. Dan kies ik liever niet voor snelle treinen maar voor frequentie met ERTMS. Een stuk goedkoper want zo groot zijn de afstanden niet. De Shinkansen in Japan rijdt op 25 KV wisselstroom

Hume: Re: Snelle treinen naar Holland-stad (zo sep 08, 2019 8:08 am)


Het is niet alleen een kwestie van snelle treinen.

Je kunt bedrijven ook verplichten zich buiten de randstad te vestigen. Daar zullen dan wel voldoende en betaalbare woningen moeten zijn, met -uiteraard- goede voorzieningen. Niet alleen winkels, maar ook ontspanning, als bioscopen, bowlingbanen, horeca, speeltuinen, etc. En goede toegangswegen voor aan- en afvoer van goederen, snel internet, etc.

Zo groot is Nederland niet. Alles is al op steenworp.

Het allerbelangrijkst zijn de woningen daarbij. Die dienen er in ruime mate te zijn, zonder wachtlijsten, en betaalbaar, zowel qua huur als koop, zodat mensen snel richting hun nieuwe baan kunnen verhuizen.

Zelfs € 2000 per m2 voor woongrond is al belachelijk. Dat is voor een normale woning ruim € 200.000. Daar komen de stenen, de rest en de arbeidskosten, en uiteraard de winst en belastingen nog bij.


Het is de taak van de overheid om bedrijven en woon-werkverkeer te faciliteiten en niet om bedrijven
te verplichten zich te vestigen in de Randprovincies.
Met snelle trein verbindingen komen de bedrijven vanzelf naar krimpgebieden.
overigens er is nog niet eens een landelijk structuurplan voor de komende jaren.
geen visie ,geen plannen en alles over laten aan gemeenten en provincies met ambtenaren ,die niet de capaciteiten en bevoegdheden
hebben om dergelijke plannen te ontwikkelen.
Dat zie je nu met het stikstof besluit van de Raad van Staten .

Biertje: Re: Snelle treinen naar Holland-stad (zo sep 08, 2019 8:15 am)



Het is niet alleen een kwestie van snelle treinen.

Je kunt bedrijven ook verplichten zich buiten de randstad te vestigen. Daar zullen dan wel voldoende en betaalbare woningen moeten zijn, met -uiteraard- goede voorzieningen. Niet alleen winkels, maar ook ontspanning, als bioscopen, bowlingbanen, horeca, speeltuinen, etc. En goede toegangswegen voor aan- en afvoer van goederen, snel internet, etc.

Zo groot is Nederland niet. Alles is al op steenworp.

Het allerbelangrijkst zijn de woningen daarbij. Die dienen er in ruime mate te zijn, zonder wachtlijsten, en betaalbaar, zowel qua huur als koop, zodat mensen snel richting hun nieuwe baan kunnen verhuizen.

Zelfs € 2000 per m2 voor woongrond is al belachelijk. Dat is voor een normale woning ruim € 200.000. Daar komen de stenen, de rest en de arbeidskosten, en uiteraard de winst en belastingen nog bij.


Het is de taak van de overheid om bedrijven en woon-werkverkeer te faciliteiten en niet om bedrijven
te verplichten zich te vestigen in de Randprovincies.
Met snelle trein verbindingen komen de bedrijven vanzelf naar krimpgebieden.
overigens er is nog niet eens een landelijk structuurplan voor de komende jaren.
geen visie ,geen plannen en alles over laten aan gemeenten en provincies met ambtenaren ,die niet de capaciteiten en bevoegdheden
hebben om dergelijke plannen te ontwikkelen.
Dat zie je nu met het stikstof besluit van de Raad van Staten . Jij en de krant maken één cruciale fout: waarom kan die Shinkansen in Japan zo hard rijden? Dat is niet alleen te danken aan de wisselstroom maar nog aan iets anders, iets wat wij nou juist niet hebben maar Japan en bijvoorbeeld New York ook. Wat zou dat zijn?

Hume: Re: Snelle treinen naar Holland-stad (zo sep 08, 2019 8:42 am)




Het is niet alleen een kwestie van snelle treinen.

Je kunt bedrijven ook verplichten zich buiten de randstad te vestigen. Daar zullen dan wel voldoende en betaalbare woningen moeten zijn, met -uiteraard- goede voorzieningen. Niet alleen winkels, maar ook ontspanning, als bioscopen, bowlingbanen, horeca, speeltuinen, etc. En goede toegangswegen voor aan- en afvoer van goederen, snel internet, etc.

Zo groot is Nederland niet. Alles is al op steenworp.

Het allerbelangrijkst zijn de woningen daarbij. Die dienen er in ruime mate te zijn, zonder wachtlijsten, en betaalbaar, zowel qua huur als koop, zodat mensen snel richting hun nieuwe baan kunnen verhuizen.

Zelfs € 2000 per m2 voor woongrond is al belachelijk. Dat is voor een normale woning ruim € 200.000. Daar komen de stenen, de rest en de arbeidskosten, en uiteraard de winst en belastingen nog bij.


Het is de taak van de overheid om bedrijven en woon-werkverkeer te faciliteiten en niet om bedrijven
te verplichten zich te vestigen in de Randprovincies.
Met snelle trein verbindingen komen de bedrijven vanzelf naar krimpgebieden.
overigens er is nog niet eens een landelijk structuurplan voor de komende jaren.
geen visie ,geen plannen en alles over laten aan gemeenten en provincies met ambtenaren ,die niet de capaciteiten en bevoegdheden
hebben om dergelijke plannen te ontwikkelen.
Dat zie je nu met het stikstof besluit van de Raad van Staten . Jij en de krant maken één cruciale fout: waarom kan die Shinkansen in Japan zo hard rijden? Dat is niet alleen te danken aan de wisselstroom maar nog aan iets anders, iets wat wij nou juist niet hebben maar Japan en bijvoorbeeld New York ook. Wat zou dat zijn?

Het grootste probleem in Nederland in deze tijd is de bekrompenheid tussen de oren.
Kijk naar de verbouwing van het binnenhof en het wegsturen van de architect.
Een architecten bureau op wereld niveau , presteert in het buitenland ,want wij letten op de centen.
Het moet vooral gewoon en goedkoop.
In de Gouden eeuw , trokken de schepen nog over de wereld voor de handel .
Polders werden drooggemalen en we maakten ons land.
Nu zijn we afgegleden naar een land van Jan Salie ,dat liever achterom kijkt.

https://www.parool.nl/columns-opinie/herkenbare-problemen-bij-de-renovatie-van-het-binnenhof~bcb1ee36/

Biertje: Re: Snelle treinen naar Holland-stad (zo sep 08, 2019 9:24 am)






Het is de taak van de overheid om bedrijven en woon-werkverkeer te faciliteiten en niet om bedrijven
te verplichten zich te vestigen in de Randprovincies.
Met snelle trein verbindingen komen de bedrijven vanzelf naar krimpgebieden.
overigens er is nog niet eens een landelijk structuurplan voor de komende jaren.
geen visie ,geen plannen en alles over laten aan gemeenten en provincies met ambtenaren ,die niet de capaciteiten en bevoegdheden
hebben om dergelijke plannen te ontwikkelen.
Dat zie je nu met het stikstof besluit van de Raad van Staten . Jij en de krant maken één cruciale fout: waarom kan die Shinkansen in Japan zo hard rijden? Dat is niet alleen te danken aan de wisselstroom maar nog aan iets anders, iets wat wij nou juist niet hebben maar Japan en bijvoorbeeld New York ook. Wat zou dat zijn?

Het grootste probleem in Nederland in deze tijd is de bekrompenheid tussen de oren.
Kijk naar de verbouwing van het binnenhof en het wegsturen van de architect.
Een architecten bureau op wereld niveau , presteert in het buitenland ,want wij letten op de centen.
Het moet vooral gewoon en goedkoop.
In de Gouden eeuw , trokken de schepen nog over de wereld voor de handel .
Polders werden drooggemalen en we maakten ons land.
Nu zijn we afgegleden naar een land van Jan Salie ,dat liever achterom kijkt.

https://www.parool.nl/columns-opinie/herkenbare-problemen-bij-de-renovatie-van-het-binnenhof~bcb1ee36/ Maar dat is dus een van de kenmerken van het neoliberalisme: selectiviteit voor eigen gewin.

Maar er is echt één probleem en datzelfde heb je gek genoeg ook bij ,,,,,,,,,,,,,de pizza: DE BODEM

Lies: Re: Snelle treinen naar Holland-stad (zo sep 08, 2019 10:46 am)

Het grootste probleem in Nederland in deze tijd zijn de misrekeningen en dan is deze architectenrel nog maar een kleinigheid.

Biertje: Re: Snelle treinen naar Holland-stad (zo sep 08, 2019 10:51 am)


Het grootste probleem in Nederland in deze tijd zijn de misrekeningen en dan is deze architectenrel nog maar een kleinigheid.
Zeker waar, men wil het te goedkoop bouwen en design speelt een voorname rol i.p.v. stevigheid en het kiezen voor een betrouwbare constructie.

Lies: Re: Snelle treinen naar Holland-stad (zo sep 08, 2019 11:35 am)



Het grootste probleem in Nederland in deze tijd zijn de misrekeningen en dan is deze architectenrel nog maar een kleinigheid.
Zeker waar, men wil het te goedkoop bouwen en design speelt een voorname rol i.p.v. stevigheid en het kiezen voor een betrouwbare constructie. Lees ik niet: Dit zijn de geheime Binnenhofplannen die de Kamer 'megalomaan' noemt https://nos.nl/artikel/2300614-dit-zijn-de-geheime-binnenhofplannen-die-de-kamer-megalomaan-noemt.html

De Kamerleden baseerden hun oordeel voornamelijk op krantenberichten

Van Loon ziet in de politiek angst om belastinggeld te verkwisten aan de eigen huisvesting en dat vindt ze ook logisch. "Maar er is ook angst in de politiek om een visie te hebben."

Ellen van Loon: "Ik moest vechten tegen schimmen."

Doen we dat niet allemaal tegenwoordig, vechten tegen schimmen met verkeerde cijfers/uitkomsten door angst voor alles? Het bovenstaande is één van de vele ontluisterende schouwspellen waar we weer op getrakteerd worden.


 [1]   [2]   [3]   [4]   [5]