Het is nu do jun 22, 2017 8:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma jul 14, 2014 11:44 pm 
Een sportclub die voor een land, stad of streek uitkomt behaalt alleen de beste resultaten als de spelers voor minstens 80% uit oorspronkelijke bewoners van dat land, stad of streek bestaan. Met meer spelers met een vreemde achtergrond, gaan die vreemde spelers onbewust een eigen groep vormen. Ze spelen elkaar onbewust de bal toe zodat een aanval vak versplintert.
Een voorbeeld zijn de WK kampioenschappen. Ook daar scoorden de clubs bestaande uit meest oorspronkelijke landgenoten steeds het best volgens mij.
Ploegen met gekochte spelers is een heel ander verhaal.

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: di jul 15, 2014 12:22 am 
lid

Poendert schreef:
Een sportclub die voor een land, stad of streek uitkomt behaalt alleen de beste resultaten als de spelers voor minstens 80% uit oorspronkelijke bewoners van dat land, stad of streek bestaan. Met meer spelers met een vreemde achtergrond, gaan die vreemde spelers onbewust een eigen groep vormen. Ze spelen elkaar onbewust de bal toe zodat een aanval vak versplintert.
Een voorbeeld zijn de WK kampioenschappen. Ook daar scoorden de clubs bestaande uit meest oorspronkelijke landgenoten steeds het best volgens mij.

Huurlingenlegers zijn een traditie sinds Willem van Oranje. :gniffel:

BTW jemig Poendert wat een spelling in de titel.
Ben ik toch niet van je gewend.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di jul 15, 2014 7:53 am 
lid

Poendert schreef:

Clubs met spelers niet uit die streek behalen slechtere resultaten doordat ze groepjes vormen, behalve als ze gekocht zijn?

Dat mag je me uitleggen.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: di jul 15, 2014 12:05 pm 
Duitsland is wereld kampioen omdat ze speelden met een ploeg bestaande uit hoofdzakelijk oorspronkelijke Duitsers.(dus blond. mag dat geschreven?) Als ze hadden gespeeld met in hun ploeg bv 4 van oorsprong Turken, Dan hadden ze volgens mij dit duel nooit gewonnen, omdat die 4 Turken, al waren het sterspelers en pro Duits, onbewust bij een bv voorzet de bal aan een voormalig landgenoot gunden. Dan speel je eigenlijk met twee ploegen.
Brazilië heeft dat niet, want dat land is een zichtbare mix, dus daar maakt het niet uit. Maar bv in Argentinië spelen dezelfde feiten mee als bij de Duitsers. Want dat land wordt hoofdzakelijk bewoond door Italianen en dergelijke, terwijl men er daarnaast ook zeer nationalistisch is.
Als in een ploeg 1 bv Turk in de achterhoede speelt, en 1 helemaal voorin, is er niks aan de hand. met meer gaat het fout. Zo is de menselijke natuur. Die Turken mogen van mij ook Samojeden zijn of Tamils. Dit laatste voor de politiek correcte mens met wat minder scheidende vermogens.
Maar wie ben ik?
Je moet met dit soort conclusies of schrijfsels nog goed uitkijken, want voor je het weet wordt je in de discriminatiehoek naast ZwartePiet gemanoeuvreerd door de goedmensclub.
Ook viel het me op dat bij de laatste beste 8, twee afzonderlijke groepen van 4 landen nagenoeg buren waren. Kan men in die contreien harder lopen, meer uithoudingsvermogen? Techniek wellicht?

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: di jul 15, 2014 12:09 pm 
lid

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: di jul 15, 2014 12:51 pm 
KarelStaal schreef:
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Lijkt me toch vrij duidelijk, wellicht nog eens overlezen en misschien ziet u dan licht aan het eind van de tunnel. Met wat eigen conclusies uiteraard.
Toch nog een uitleg aangaande mijn idee, met betrekking tot gekochte spelers. Die spelers vechten niet voor hun land of club, maar voor de centen, en in de clubs waarvoor ze periodiek spelen is vaak al een grotere mix, dus zeer gemengd, zonder band. Het is moeilijker voor die spelers om clubjes te vormen en daarnaast kunnen ze morgen worden verkocht naar het andere eind van de wereld.
Het zijn eigenlijk alleen zeer goede vaklui, geen verdedigers van de heilige graal.
Dan ben ik ook nog geen erge voetballiefhebber. Het leukste eraan vind ik als mijn vrouw en jongste zoon zitten te juichen. Kostelijk.

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: di jul 15, 2014 4:40 pm 
lid

Ha. Je denkt dat een import-voetballer eerder een 'landgenoot' gaat aanspelen.
Maar stel nu eens dat zoiets beter werkt,omdat die elkaar beter begrijpen?

Of stel, er zitten elf 'Ueber-Arische Duitsers' in dat team,
maar twee ervan komen uit hetzelfde dorp, is dat dan beter, net zo, of erger? :hum:

Heu... en wat denk je dan van een (hypothetisch) team met de opvolgers van Frank en Ronald de Boer... :gniffel:

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: di jul 15, 2014 9:45 pm 
Ik vind eigenlijk dat voetballers uit vv Gortel ook uit Gortel moeten komen. Als dat bij wet werd vastgesteld betaalde men in de voetballerij nu niet van die idiote salarissen.

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: di jul 15, 2014 10:36 pm 
lid

Poendert schreef:
Ik vind eigenlijk dat voetballers uit vv Gortel ook uit Gortel moeten komen. Als dat bij wet werd vastgesteld betaalde men in de voetballerij nu niet van die idiote salarissen.

Als men niet van die idiote salarissen betaalde kwam er ook geen hond,
en stond zowel het niveau als de herkomst der spelers gelijk aan vv Gortel.

Toegegeven ik zou het ook lolliger vinden, wat ik nu zie is ongeveer gelijk aan
twee banken die elkaar de tent uit vechten. Daarom vind ik het voetbal ook geen bal meer aan.

Echter ook in Gortel wonen import-Nederlanders.
Ik vind dat helemaal niet erg, soms heb je wel eens geluk
en heb je een goeie voetballer erbij als inwoner in plaats van een zakkenroller.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: di jul 15, 2014 11:34 pm 
lid

Toch moet je daar wel mee oppassen.

Zo heb je in Amsterdam een lokaal cluppie en die schoppen grensrechters bij andere lokale cluppies dood.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2014 12:11 am 
lid

vuggie schreef:
Toch moet je daar wel mee oppassen.

Zo heb je in Amsterdam een lokaal cluppie en die schoppen grensrechters bij andere lokale cluppies dood.

Dat zijn gewoon hersenlozen, die hebben niet eens begrepen wat "bal" en "goal" betekenen.
Die debielen moet je ook niet op het veld laten, gewoon opsluiten tot ze het snappen (nooit dus).

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2014 10:38 am 
Beste Pizzaman. Als een wedstrijd beter loopt omdat landgenoten in een club elkaar eerder aanspelen, kun je beter allemaal dezelfde landgenoten die elkaar aanspelen in een club hebben. Dan loopt het nog beter.
Ik ging vroeger mee met mijn vader naar de plaatselijke voetbalclub. Die speelden op een weiland met een zelf getimmerde wc, enz. Ik heb zelden zo,n fanatieke, drukbezochte happening gezien. Ze werden zelfs een keer kampioen van, uiteraard zaterdagvoetbal, in Nederland.
Nu speelt dezelfde club in accommodaties van vele miljoenen, en ze hangen ergens onderin met nauwelijks publiek, maar wel een hoop subsidie.

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2014 2:09 pm 
lid

Zeker niet erg om de clubnaam te noemen? Of is dit weer een gevalltje 'ik kwam op mijn gemeentesite maar vertel niet welke het is'?

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: wo jul 16, 2014 7:03 pm 
lid

Poendert schreef:
Beste Pizzaman. Als een wedstrijd beter loopt omdat landgenoten in een club elkaar eerder aanspelen, kun je beter allemaal dezelfde landgenoten die elkaar aanspelen in een club hebben. Dan loopt het nog beter.
Ik ging vroeger mee met mijn vader naar de plaatselijke voetbalclub. Die speelden op een weiland met een zelf getimmerde wc, enz. Ik heb zelden zo,n fanatieke, drukbezochte happening gezien. Ze werden zelfs een keer kampioen van, uiteraard zaterdagvoetbal, in Nederland.
Nu speelt dezelfde club in accommodaties van vele miljoenen, en ze hangen ergens onderin met nauwelijks publiek, maar wel een hoop subsidie.

Jawel. Het ons-kent-ojns en de clubgeest is er helemaal uit.
Maar dat heeft volgens mij meer met poen te maken dan met nationaliteit of afkomst.
En de mensen zijn zelf zo gek dat ze er naar kijken en voor betalen.

Kijk jij vind het niks en ik ook niet. Ik zie inderdaad liever Jan-van-de-bakker-op-de-hoek met Klaas-van-de-slager.
En dan tegen dezelfden uit het volgende dorp. Maar het maakt mij niks uit of daar dan Kim-van-de-lokale-chinees
en Achmet-van-de-lokale-shoarmaboer bij zitten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]