Het is nu ma dec 18, 2017 10:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: idioot contract !
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2014 1:06 am 
lid

Er wordt nogal eens opgewonden gesproken over grootverdiners in het voetbal. Welnu, ook in andere sporten worden krankzinnige bedragen verdiend, hoor ! Neem nou het honkbal in de Verenigde Staten :

http://www.nu.nl/sport/3931402/honkball ... -euro.html

Profiel  

Berichttitel: Re: idioot contract !
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2014 11:05 am 
lid

Ziek, zieker dan ziek. Ik gun iedereen met uitzonderlijke talenten een fantastisch inkomen, ze mogen allen miljonair worden maar 20 tot 30 miljoen per jaar verdienen of zoals laatst een diskjockey 56 miljoen per jaar opstrijkt gaat me toch echt te ver, veel te ver zelfs!!

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: do nov 20, 2014 5:16 pm 
lid

Vandaag, donderdag, was er in het NOS-journaal een clipje te zien van een interview met de honkballer in kwestie. Hem werd voorgelegd dat hij per dag (!) maar liefst 55.000 dollar gaat krijgen. De komende 13 jaar. Wat hij per dag verdient is meer dan wat een gemiddelde amerikaan per jaar verdient. De interviewer vroeg hem of hij dat niet een beetje genant vond. Zijn antwoord : nee, ik werk er toch hard voor ? De druk is enorm en ik werk er hard voor. Hij realiseert zich blijkbaar niet dat een gemiddelde amerikaan waarschijnlijk ook hard werkt en daar dus heel, heel heel erg veel minder mee verdient........ Mijn conclusie : een rijke, maar erg domme man, die dikbetaalde honkballer !

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: do nov 20, 2014 6:25 pm 
lid

Ik zou het eerder slim noemen wanneer je het voor elkaar krijgt om 55.000 dollar per dag te verdienen. Of het rechtvaardig is. :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: za nov 22, 2014 5:11 pm 
lid

Het lijkt mij toch echt dom , hoor, als je niet begrijpt dat het raar gevonden wordt dat jij als honkballer op 1 dag meer verdient dan de gemiddelde burger in 1 jaar.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: za nov 22, 2014 6:44 pm 
lid

Danny430 schreef:
Ik zou het eerder slim noemen wanneer je het voor elkaar krijgt om 55.000 dollar per dag te verdienen. Of het rechtvaardig is. :hum:

Nee Danny dat is niet slim maar asociaal, iedereen die de kans heeft om dat te vangen zal ja zeggen, maar het blijft asociaal dat er mensen zijn die zoveel mogen ontvangen, want verdienen kun je het niet. Niemand is namelijk 54.900 keer beter dan de gemiddelde mens, 10 keer beter is al uitzonderlijk. Verdien wat mij betreft een half miljoen per jaar wanneer je over exorbitante talenten beschikt, maar daarna houdt het wel op, meer kan een mens niet verdienen, wel ontvangen helaas.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: zo nov 23, 2014 12:05 pm 
lid

Wolfgar schreef:
Danny430 schreef:

Nee Danny dat is niet slim maar asociaal, iedereen die de kans heeft om dat te vangen zal ja zeggen, maar het blijft asociaal dat er mensen zijn die zoveel mogen ontvangen, want verdienen kun je het niet. Niemand is namelijk 54.900 keer beter dan de gemiddelde mens, 10 keer beter is al uitzonderlijk. Verdien wat mij betreft een half miljoen per jaar wanneer je over exorbitante talenten beschikt, maar daarna houdt het wel op, meer kan een mens niet verdienen, wel ontvangen helaas.

Uiteindelijk draait de sport zichzelf de nek om want het aantal betalende toeschouwers zal dalen. We moeten ons nu afvragen in hoeverre de gemeenschap nog moet bijdragen aan het betalen van stadions en ondersteuning door politie voor,tijdens en na de wedstrijd.
Zie ook onderstaande link.

http://www.nu.nl/weekend/3934968/poener ... dnood.html

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]