Pizzaman schreef:
Kijk Osker, wat je hebt ontdekt is voetbal, maar dan echt he, voetbal zonder (ge)lul.
De vraag is wat moet je nog met "commerciële" sport. Ik vind er niks aan.
Ik weet eigenlijk zelf niet wat ik er nou zo leuk aan vindt
Is het dat er geen miljonairs rondlopen vol tattoos die in de rust hun kapsel bijwerken maar gewoon 11 frisse meiden die gewoon bloedfanatiek zijn? Is het dat het (hoewel professioneel) toch iets weg heeft van een wedstrijdje op het veld hier in het dorp?
Het is spannend (het blijft Oranje) maar tegelijk soms grappig. Een speelster als Melis (dochter van een groot Ado speler) of Spitse kunnen enorm uithalen terwijl anderen een simpele pass in de breedte verkeerd inschatten en sullig uit laten lopen. Ze spelen de bal rond en je weet gewoon dat er uiteindelijk eentje te kort passed en de bal op amateuristische wijze inlevert. Je ziet dat er potentie is en veel talent maar dat er veel ruimte is voor verbetering. Ik heb me echt vermaakt en eerlijk is eerlijk als ze er een gelijkspel tegen China uitgesleept hadden, waren ze gewoon poulewinnaars geweest in één van de sterkste poules van het toernooi en met een Miedema die (nog) geen bal raakt. De volgende tegenstander is een groepswinnaar dus dan moeten ze vol aan de bak. Ik ga weer kijken!