Het is nu vr nov 24, 2017 10:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Froome en Armstrong
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2015 5:35 am 
lid

Met nog een paar dagen te gaan lijkt Froome onaantastbaar. De vergelijking met armstrong wordt getrokken en froome heeft het zwaar. Hij wordt door de Fransen uitgejouwd, teamgenoten worden geslagen door toeschouwers en hij kreeg een beker pis over zich heen.

Ik zie dit met verbijstering aan. Froome test negatief en is gewoon beter dan de rest. Waarom? Omdat hij meer talent heeft en harder getraind heeft dan de rest. Daar is natuurlijk wél een overeenkomst met armstrong die ook meer talent had dan de rest en veel harder trainde.

Hulde voor froome, de terechte nimmer één in de Tour.

Profiel  

Berichttitel: Re: Froome en Armstrong
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2015 2:24 pm 
lid

Het Franse publiek had gelijk bij Armstrong, die net zoals Froome altijd negatief heeft getest. Het verschil tussen Froome en de rest is zo groot. De vraag: "Is het realistisch te veronderstellen dat het verschil tussen Froome en de rest zo groot is omdat Froome zoveel talentrijker is en harder traint" is een vraag die de moeite waard is te onderzoeken. Maar je hebt gelijk, zolang er geen bewijs is verdient Froome slechts lof en hulde. Dit laat onverlet om e.e.a. met een kritisch oog te blijven bekijken.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2015 4:26 pm 
lid

Het Franse publiek had geen gelijk armstrong te verketteren.
Iedereen gebruikte doping en loog er over. Het speelveld was gelijk en op dat gelijke speelveld was hij de beste.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: ma jul 20, 2015 10:49 pm 
lid

Ja, dit ben ik met je eens. Ik kan me nog een dopinggeval van Zoetemelk herinneren. Hij werd betrapt en kreeg tien minuten tijdstraf. Vanzelfsprekend werd hij nog wel gewoon tweede. De tijden zijn veranderd. Ik wensdenk graag dat de sport nu schoon is. Maar als iemand er zo uitspringt is het niet raar dat er vraagtekens worden geplaatst.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: di jul 21, 2015 10:52 am 
Vanochtend hoorde ik op radio 1 prof. Gerard Sierksma een heftig pleidooi houden tegen het achteraf afnemen van prijzen, ook als ze op 'omstreden' wijze tot stand waren gekomen.
Dat staat los van zijn aversie tegen dopinggebruik!
Na de huldiging moet je er een streep onder zetten, of het nou om voetballen, schaatsen, wielrennen, basketbal of om welke sport dan ook gaat.
Hij onderschreef nadrukkelijk wat ik altijd heb gedaan, Lance Armstrong dient gewoon die overwinningen in de Tour terug te krijgen.
Je kunt hem straffen voor van alles en nog wat, die truien heeft hij zelf bij elkaar gefietst.
Dat is het standpunt dat ik altijd heb ingenomen, niemand anders dan Armstrong heeft gefietst.
Meerdere voorbeelden kwamen aan bod, 'de hand van god' maakte er deel van uit.
Of over een Tour uit de jaren '90 waar #12 de uiteindelijke overwinnaar zou zijn.
Het heeft 20 jaar geduurd voor Maradona toe gaf dat hij het doelpunt met de hand had gescoord.
Bij voetballen doet men niet zo achterlijk, het is een leermoment en dan zorg je met camera's of meer scheidsrechters er voor dat foute beslissingen worden voorkomen.
Dan is het af, een genomen beslissing is een genomen beslissing.
Misschien een foute beslissing, maar je komt er niet meer op terug na de prijsuitreiking.
Hoever wil je terug gaan met het achteraf afpakken van overwinningen?
Uitslag is uitslag, alle stempels en handtekeningen zijn gezet, de ceremonies zijn geweest en dan doe je deur dicht.
Of stond 'ie toch nog een beetje open?
Of Sierksma veel gehoor vindt, ik weet het niet.
Hoe zat het ook alweer met die Smeekens?

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: di jul 21, 2015 5:50 pm 
lid

oombas schreef:
Vanochtend hoorde ik op radio 1 prof. Gerard Sierksma een heftig pleidooi houden tegen het achteraf afnemen van prijzen, ook als ze op 'omstreden' wijze tot stand waren gekomen.
Dat staat los van zijn aversie tegen dopinggebruik!
Na de huldiging moet je er een streep onder zetten, of het nou om voetballen, schaatsen, wielrennen, basketbal of om welke sport dan ook gaat.
Hij onderschreef nadrukkelijk wat ik altijd heb gedaan, Lance Armstrong dient gewoon die overwinningen in de Tour terug te krijgen.
Je kunt hem straffen voor van alles en nog wat, die truien heeft hij zelf bij elkaar gefietst.
Dat is het standpunt dat ik altijd heb ingenomen, niemand anders dan Armstrong heeft gefietst.
Meerdere voorbeelden kwamen aan bod, 'de hand van god' maakte er deel van uit.
Of over een Tour uit de jaren '90 waar #12 de uiteindelijke overwinnaar zou zijn.
Het heeft 20 jaar geduurd voor Maradona toe gaf dat hij het doelpunt met de hand had gescoord.
Bij voetballen doet men niet zo achterlijk, het is een leermoment en dan zorg je met camera's of meer scheidsrechters er voor dat foute beslissingen worden voorkomen.
Dan is het af, een genomen beslissing is een genomen beslissing.
Misschien een foute beslissing, maar je komt er niet meer op terug na de prijsuitreiking.
Hoever wil je terug gaan met het achteraf afpakken van overwinningen?
Uitslag is uitslag, alle stempels en handtekeningen zijn gezet, de ceremonies zijn geweest en dan doe je deur dicht.
Of stond 'ie toch nog een beetje open?
Of Sierksma veel gehoor vindt, ik weet het niet.
Hoe zat het ook alweer met die Smeekens?

Eens, zoals je weet.
Achteraf gezien is Nederland Wereldkampioen voetballen in 1974 en in 1978 en had Ajax minimaal 1 extra Champions league gewonnen.
Achteraf kijk je een koe in zijn kut zei mijn oma altijd. Ze had gelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2015 2:04 pm 
lid

Lancelot schreef:
Het Franse publiek had gelijk bij Armstrong, die net zoals Froome altijd negatief heeft getest.

Het wonderlijke is dat het Franse publiek nooit enige moeite heeft gehad en nog steeds niet heeft met de grootste Franse dopinggebruiker, monsieur EPO Richard Virenque.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2015 3:55 pm 
lid

Marcel schreef:
Lancelot schreef:
Het Franse publiek had gelijk bij Armstrong, die net zoals Froome altijd negatief heeft getest.

Het wonderlijke is dat het Franse publiek nooit enige moeite heeft gehad en nog steeds niet heeft met de grootste Franse dopinggebruiker, monsieur EPO Richard Virenque.

Who cares ? We zijn gelukkig weer een jaar van die onzin verlost....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]