Het is nu wo okt 18, 2017 4:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 3:24 pm 
Waarheid schreef:
Blind heeft bij het formeren van de selectie een Ajax-bril opgehad. Daarom is hij ongeschikt. Hij dient gewoon de beste spelers op te stellen. Alleen al voor de rechtsachterpositie zijn op dit moment wel tien spelers te vinden die beter zijn dan Wiel en Tete. De twee beste centrale verdedigers van Nederland zijn überhaupt niet geselecteerd. Onbegrijpelijk.

Laat me raden, jij hebt een Feyenoord-bril op.

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 3:33 pm 
Lies schreef:
"De tekortkomingen van Oranje werden in Brazilië uitstekend gecamoufleerd"

Oranje gaat het niet redden.

Dat was geen kwestie van camouflage maar van roeien met de riemen die je hebt. Van Gaal paste het systeem aan aan de kwaliteiten die hij voorhanden had en versterkte de zwakke defensie met een extra man.

De meest overschatte nederlandse coach aller tijden, Guus Geluk, draaide dat meteen weer terug naar 4-3-3 met het bekende geklungel als resultaat.

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 8:42 pm 
5-3-2 was inderdaad niet voor niets. Als fan van Oranje hoop ik dat ze zich alsnog weten te plaatsen via de play-offs, maar ik zie het somber in. :( Te veel hangt af van Robben en Danny Blind is nu eenmaal geen van Gaal.

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 8:23 pm 
hein schreef:
Waarheid schreef:
Blind heeft bij het formeren van de selectie een Ajax-bril opgehad. Daarom is hij ongeschikt. Hij dient gewoon de beste spelers op te stellen. Alleen al voor de rechtsachterpositie zijn op dit moment wel tien spelers te vinden die beter zijn dan Wiel en Tete. De twee beste centrale verdedigers van Nederland zijn überhaupt niet geselecteerd. Onbegrijpelijk.

Mis. Ik heb een voetbal-bril op.

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 2:12 pm 
Waarheid schreef:
hein schreef:
Waarheid schreef:

Het kan ook een anti-Ajax bril zijn. Blind selecteerde slechts 4 ajacieden, waaronder 2 jonkies, die hij kennelijk wilde laten "ruiken" aan het grote werk. Daar is niets mis mee, want het zijn uitzonderlijke talenten waar we in de toekomst nog veel plezier aan gaan beleven. En daar lopen er meer van rond in Amsterdam.

Enne...zullen we opa Kuyt maar in Rotjeknor laten? De beste man is in zijn nadagen en heeft Oranje niets meer te bieden.

Laatst bijgewerkt door hein op wo sep 16, 2015 2:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 2:19 pm 
Esther schreef:
5-3-2 was inderdaad niet voor niets. Als fan van Oranje hoop ik dat ze zich alsnog weten te plaatsen via de play-offs, maar ik zie het somber in. :( Te veel hangt af van Robben en Danny Blind is nu eenmaal geen van Gaal.

Blind zou ook mijn keuze niet zijn geweest en waarom Van Basten er bij is gehaald (tegen een pittige afkoopsom) is mij ook een raadsel.

We zullen wel zien waar het schip strandt. In ieder geval zit er weer een topgeneratie aan te komen.

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 2:26 pm 
Waarheid schreef:
[...]De twee beste centrale verdedigers van Nederland zijn überhaupt niet geselecteerd. Onbegrijpelijk.

En wie zijn dat dan volgens jou?

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 2:34 pm 
Waarheid schreef:
3. De onervaren en miskleunende bondscoach Danny Blind wordt vervangen door een coach met ervaring, een stabiele loopbaan en zowel regelmatig als recent succes. De eerste gegadigde is Ronald Koeman, met zijn broer Erwin als assistent.

Koeman is nu niet beschikbaar. Als hij "klaar" is in Southampton, over een jaar of 2, dan mag hij het van mij worden, maar nu is Koeman geen optie als het besluit zou vallen om Blind te ontslaan. Ik zie dat laatste overigens niet zo 1,2,3 gebeuren.

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 9:36 pm 
lid

hein schreef:
Waarheid schreef:
hein schreef:

Het kan ook een anti-Ajax bril zijn. Blind selecteerde slechts 4 ajacieden, waaronder 2 jonkies, die hij kennelijk wilde laten "ruiken" aan het grote werk. Daar is niets mis mee, want het zijn uitzonderlijke talenten waar we in de toekomst nog veel plezier aan gaan beleven. En daar lopen er meer van rond in Amsterdam.

Enne...zullen we opa Kuyt maar in Rotjeknor laten? De beste man is in zijn nadagen en heeft Oranje niets meer te bieden.
want oranje doet het zo goed zonder kuyt bedoel je?

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: do sep 17, 2015 3:10 pm 
osker schreef:

Zou het beter gaan met Kuyt erbij, denk je?

Is Gullit een optie voor de spitspositie misschien? Suurbier als rechtsback kan ook. Alles beter dan die Van der Wiel.

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: di sep 22, 2015 3:06 pm 
lid

hein schreef:
Waarheid schreef:
3. De onervaren en miskleunende bondscoach Danny Blind wordt vervangen door een coach met ervaring, een stabiele loopbaan en zowel regelmatig als recent succes. De eerste gegadigde is Ronald Koeman, met zijn broer Erwin als assistent.

Koeman is nu niet beschikbaar. Als hij "klaar" is in Southampton, over een jaar of 2, dan mag hij het van mij worden, maar nu is Koeman geen optie als het besluit zou vallen om Blind te ontslaan. Ik zie dat laatste overigens niet zo 1,2,3 gebeuren.

Blind zal inderdaad niet ontslagen worden aangezien de positie van de voorzitter dan op het spel staat, degene die verantwoordelijk is voor de 'opa Hindink en miskleun Blind' constructie.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: di sep 22, 2015 3:16 pm 
lid

osker schreef:
hein schreef:
Waarheid schreef:

Kuyt heeft op tijd afscheid genomen van oranje, in 2014 nog een uitblinker op het WK, maar hij zou in dit slappe en slecht georganiseerde elftal ook niet veel klaarmaken.
En nu maar weer wachten op die uitzonderlijke talenten uit Amsterdam die het Nederlandse voetbal weer uit het slop gaan trekken. Want met al die (ex)Feyenoorders in 2014 was het maar behelpen op het WK.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: di sep 22, 2015 3:17 pm 
lid

Dubbel

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2015 5:18 pm 
Enzo501 schreef:
En nu maar weer wachten op die uitzonderlijke talenten uit Amsterdam die het Nederlandse voetbal weer uit het slop gaan trekken. Want met al die (ex)Feyenoorders in 2014 was het maar behelpen op het WK.

In feite was het ook behelpen. Als je 3 man in het centrum moet zetten omdat er niet eentje bij is van het niveau Rijkaard/Koeman/D. Blind/De Boer/Stam dan is dat tekenend voor het schrijnende gebrek aan topverdedigers dat het nederlands elftal nu al jaren parten speelt.

Het goede resultaat was geflatteerd. Robben en Van Persie waren de enige spelers van wereldklasse (Sneijder was z'n top al gepasseerd) en Van Persie heeft na die wonderschone kopbal weinig laten zien.

Gelukkig zijn er nu talenten voorhanden die het potentiëel hebben om uit te groeien tot wereldklasse. En wie weet komen er ook wel een paar uit Varkenoord.

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2015 8:02 pm 
lid

Geflatteerd of niet, 5-1 tegen Spanje is geen geluk en derde wordt je niet zomaar, sterker nog ze hadden eigenlijk gewoon de finale moeten halen. Geflatteerd? Het is me worst.
Dat Hiddink kuyt heeft laten vallen en het succesvolle systeem van van Gaal heeft verlaten zijn twee cruciale fouten. Als van Gaal als Hiddink gespeeld had was Nederland niet door de poule gekomen op het WK.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: do sep 24, 2015 2:54 pm 
osker schreef:
Geflatteerd of niet, 5-1 tegen Spanje is geen geluk

Uit de bron van Lies:

"[...]in veel wedstrijden hangt het uiteindelijke WK-succes van Oranje aan een zijden draadje. Tegen Spanje (5-1) voorkomt doelman Jasper Cillessen nog vóór de schitterende gelijkmaker van Robin van Persie dat David Silva 2-0 kan maken, vijf dagen later komt Oranje ook tegen Australië (3-2) al ploeterend bovendrijven als Van Persie en invaller Memphis Depay binnen een kwartier een 2-1 achterstand ombuigen in een zege."

Vervolgens een moeizame 2-1 tegen Mexico, een bloedeloos gelijkspel tegen notabene Costa Rica en daarna eruit tegen Argentinië. Laten we het niet mooier maken dan het was.

Van Gaal gaf zelf toe dat er veel landen waren met meer kwaliteit dan Oranje. Hij heeft alles uit de spelersgroep gehaald wat erin zat, inclusief de vinding om Kuyt als back te laten spelen. Een knappe prestatie van Van Gaal en van de ploeg was het zeker, maar desalniettemin flink geflatteerd.

Dat Hiddink kuyt heeft laten vallen en het succesvolle systeem van van Gaal heeft verlaten zijn twee cruciale fouten.

Alleen het laatste is een cruciale fout geweest.

Als van Gaal als Hiddink gespeeld had was Nederland niet door de poule gekomen op het WK.

Dat denk ik ook.

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: do sep 24, 2015 8:38 pm 
lid

Met Kuyt in de kleedkamer is er een andere groep.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2015 3:26 pm 
Daar gaan we weer. Zowaar is Virgil van Dijk nu eens ene keer wèl geselecteerd, maar Sven van Beek nog steeds niet. Faalhazen Riedewald en Bruma zitten op de een of andere onverklaarbare manier nog steeds bij de selectie. Evenals Anita, het oogappeltje van Blind.

Zeg maar dag tegen het EK.

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2015 7:33 pm 
Riedewald en Bruma faalhazen noemen is nogal sneu (understatement).

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2015 2:04 pm 
hein schreef:
Riedewald en Bruma faalhazen noemen is nogal sneu (understatement).

Faalhazen is wellicht inderdaad een understatement. Het zijn spelers die je beter bij de tegenstander aan kunt treffen dan in de eigen ploeg.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]