Het is nu ma dec 11, 2017 5:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2016 9:45 am 
lid

De KNVB wil dat amateurclubs die fraude met de belastingdienst plegen uit de competitie kunnen worden worden gezet of dat deze degradatie krijgen en naar een lagere divsie verbannen worden. Verkeerd beleid, dat moet met alle clubs gebeuren, of ze nu amateur of prof zijn.

http://www.bnr.nl/nieuws/sport/10310435 ... ateurclubs

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2016 11:18 am 
lid

Ben ik met je eens. Het moet eens gedaan zijn met boetes die toch door klanten worden betaald, of het nu een voetbalvereniging is of Shell.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2016 2:17 pm 
lid

Biertje schreef:
De KNVB wil dat amateurclubs die fraude met de belastingdienst plegen uit de competitie kunnen worden worden gezet of dat deze degradatie krijgen en naar een lagere divsie verbannen worden. Verkeerd beleid, dat moet met alle clubs gebeuren, of ze nu amateur of prof zijn.

http://www.bnr.nl/nieuws/sport/10310435 ... ateurclubs

Twente kreeg onlangs een boete voor wanbeleid en werd bijna uit de eredivisie gezet. Ik mag aannemen dat clubs uit de eredivisie ook voor eventuele belastingfraude worden aangepakt en dat iedereen die belastingfraude pleegt wordt aangepakt.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: do sep 08, 2016 4:53 am 
lid

Amateurclubs moeten alle zeilen bijzetten on de kop boven water te houden.
Waarom ze überhaupt belasting moeten betalen is me een raadsel. Bij mijn cluppie werd vroegah 25 jaar geleden, volgens horen zeggen, slechts de helft van de speelautomaten omzet door de leverancier afgetikt. De andere helft deelden we "zwart" met de automatenkoning. De automatenpooier betaalde de trainer van de selectie uit die zwarte kas en gaf de belangrijkste spelers een reiskostenvergoeding. Niet om de belastingdienst te flessen maar omdat het voor een klein cluppie ondoenlijk was om een salarisadministratie bij te houden voor één man. De speelautomaten toko verleende die vriendendienst volgens de geruchten voor veel meer kleine clubs. Op deze manier deed de club niets fout.
Tijdens de donkere wintermaanden als de velden dicht waren ging de hele selectie op kosten van een lokale aannemer bij maison Tilly en Willy in het schuimbad zitten, met happy ending.
Moet kunnen, toch?

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: do sep 08, 2016 10:14 am 
lid

osker schreef:
Amateurclubs moeten alle zeilen bijzetten on de kop boven water te houden.
Waarom ze überhaupt belasting moeten betalen is me een raadsel. Bij mijn cluppie werd vroegah 25 jaar geleden, volgens horen zeggen, slechts de helft van de speelautomaten omzet door de leverancier afgetikt. De andere helft deelden we "zwart" met de automatenkoning. De automatenpooier betaalde de trainer van de selectie uit die zwarte kas en gaf de belangrijkste spelers een reiskostenvergoeding. Niet om de belastingdienst te flessen maar omdat het voor een klein cluppie ondoenlijk was om een salarisadministratie bij te houden voor één man. De speelautomaten toko verleende die vriendendienst volgens de geruchten voor veel meer kleine clubs. Op deze manier deed de club niets fout.
Tijdens de donkere wintermaanden als de velden dicht waren ging de hele selectie op kosten van een lokale aannemer bij maison Tilly en Willy in het schuimbad zitten, met happy ending.
Moet kunnen, toch?
Waarom ze überhaupt belasting moeten betalen? Omdat ze mensen in dienst hebben en voorkoming van concurrentievervalsing. Anderzijds, we vinden het normaal dat die clubs qua faciliteiten gesteund worden door de gemeente.
Als een bijstandsgerechtigde iets extra's krijgt moet die dat ook opgeven.

Maar eigenlijk liet ik al zien in mijn openingspost dat het niet zo zeer om de belasting zelf gaat maar om gelijke behandeling en nakoming van de gemaakte regels en afspraken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]