Het is nu di aug 21, 2018 9:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: di maart 13, 2018 4:29 pm 
lid

Inmiddels heeft het hele gezin van de Russische ex-spion Skripal de zware bestraffing ontvangen van de Russische geheime dienst zoals dat bij Russische diensten gebruikelijk is bij overlopers en dubbelspionnen. Er is een zeer dodelijk zenuwgas gebruikt dat uitsluitend in een Russisch laboratorium is geproduceerd. Eerder werden mevr. Skripal en hun zoon al omgebracht en nu was dhr Skripal en zijn dochter aan de beurt. Zo gaat dat in Russische kringen.
Door de 'aanslag'met dit zeer dodelijke zenuwgas hebben ook andere mensen er nadelige gevolgen van. Een politieagent die op de de wegkwijnende Skripal en zijn dochter is afgegaan ligt ook in het ziekenhuis met ernstige gevolgen. Andere mensen die in de buurt van het zenuwgas zijn geweest is aangeraden om hun kleding te verbranden etc.
Nu weten we en horen we van een aantal ernstige en dodelijke vergiftigingen die in Engeland plaats vonden. Maar dat is maar het topje van de ijsberg. In Rusland zelf zou het om honderden gevallen van onwelgevallige personen gaan, waar we in het westen nooit van horen.
Dhr Lavrov doet merkwaardige pogingen om een monster van het zenuwgas te verkrijgen om zodoende de schuld van het Kremlin te kunnen weerspreken. Maar het is uiterst onwaarschijnlijk dat dat het geval is, gelet op de gebruikelijke buitenrechtelijke Russische executie-methoden.
Op deze manier is het vrijwel onmogelijk om ook maar enig vertrouwen in het |Russische regime te hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: di maart 13, 2018 6:08 pm 
lid

Bij standpunt.nl heeft 2/3 wel genoeg van de hetze tegen rusland.
Het wordt ook steeds bombastischer en debieler

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di maart 13, 2018 6:55 pm 
lid

Ja, die Russen zijn heel vies bezig. Nog nooit hebben ze toegegeven dat ze een smerig spel spelen. Als ik die Lavrov hoor oreren zie ik ook gelijk die kille dooie vissenogen van Vlad voor me....

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: di maart 13, 2018 8:13 pm 
lid

Gestopt schreef:

Ja, en mijn grootvader is groothertog van Lombardije.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: di maart 13, 2018 8:59 pm 
lid

De 68-jarige Russische balling Nikolaj Gloesjkov is dood aangetroffen bij zijn woning in Londen. Dat hebben bekenden dinsdag laten weten aan The Guardian. Zijn doodsoorzaak is nog onduidelijk. Het lichaam van de voormalige zakenman werd maandagavond gevonden.
Gloesjkov woonde in Londen nadat hem politiek asiel was verleend, schrijft The Guardian. Hij was goed bevriend met de in 2013 eveneens in Londen overleden oligarch Boris Berezovski, die te boek stond als een uitgesproken criticus van president Poetin. Zijn dood is officieel aangemerkt als zelfmoord, maar daar wordt door zijn naasten, onder wie Gloesjkov, aan getwijfeld. Lijkschouwing zou geen doorslag hebben gegeven.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2018 1:07 am 
lid

Gestopt schreef:
Afdeling 13 leeft nog steeds

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2018 9:26 am 
lid

portman schreef:
Ja, die Russen zijn heel vies bezig. Nog nooit hebben ze toegegeven dat ze een smerig spel spelen. Als ik die Lavrov hoor oreren zie ik ook gelijk die kille dooie vissenogen van Vlad voor me....

Poetin kan dit goed gebruiken in de verkiezingstijd .
Ook May kan haar positie versterken en de Poetin-knuffelaars in Nederland
kunnen hun klaagzangen weer aanheffen.

Zonder verklaring uit Moskou, zal May overgaan tot stevige maatregelen, zo waarschuwde ze vooraf. Alleen zal elke sanctie behoorlijk wat risico’s met zich meebrengen. Het uitzetten van Russische diplomaten, of zelfs de Russische ambassadeur, is één van de waarschijnlijke opties. Dat is de meest stevige manier om via diplomatieke weg de Britse woede te laten blijken.

Daarnaast zal May waarschijnlijk overgaan tot het bevriezen van Russische tegoeden in Groot-Brittannië of het instellen van inreisverboden voor omstreden Russen. Het is algemeen bekend dat Russische oligarchen en politici, velen uit de directe omgeving van president Poetin, voor miljoenen hebben geïnvesteerd in Londen.

Tot nu toe lieten de Britten deze Poetin-vertrouwelingen ongemoeid.
Het nu wel aanpakken van deze oligarchen en politici kan economische consequenties met zich mee brengen. Het is dan ook de vraag hoe ver May op dit punt durft te gaan.
Hetzelfde geldt voor het uitzetten van diplomaten. Want het ligt voor de hand dat Rusland de Britten met gelijke munt zal terugbetalen en ook Britse diplomaten uit Moskou weg zal sturen. Dat is met het oog op het WK voetbal deze zomer, waar duizenden Britse voetbalfans op af zullen komen, geen prettig vooruitzicht. Bovendien levert Londen daarmee flink in aan diplomatieke slagkracht in Moskou.

Een derde maatregel die door May wordt overwogen is het intrekken van de uitzendlicentie van staatszender Russia Today, die vanuit Londen in het Engels uitzendt. Russia Today wordt door veel Britse politici gezien als een spreekbuis van het Kremlin. Daarop reageerde een woordvoerder van het Russische ministerie van buitenlandse zaken fel: als dat gebeurt, zullen wij alle Britse media verbieden nog langer verslag te doen vanuit Rusland. Oftewel, ook die sanctie zal een enorme rel veroorzaken.

Daarom is het niet verwonderlijk dat May de afgelopen dagen veel steun zocht bij Navo-bondgenoten. Ze belde direct met de Franse president Macron, kreeg bijval van de Duitse bondskanselier Merkel en gisteravond ook van de Amerikaanse president Trump. Door het smeden van een coalitie hoopt May sterker te staan bij het opleggen van sancties en daarmee Rusland ook gerichter te kunnen raken. Want als het bij harde woorden blijft - zonder stevige maatregelen - zal Poetin uiteindelijk zijn schouders kunnen ophalen.

https://www.trouw.nl/democratie/may-zoe ... ~a19494f9/

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2018 9:41 am 
lid

https://www.volkskrant.nl/buitenland/di ... ~a4580533/

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2018 9:58 am 
lid

portman schreef:
Het zijn geen heilige boontjes, maar de geheime diensten ook niet......hoe opereren MI6 en de CIA. Ik kijk soms naar zo'n serie waarin geheime diensten personen die lastig worden een kopje kleiner maken en dan doen ze niet voor elkaar onder. Vaak gooien die diensten het ook op een akkoordje, voor wat hoort wat. Gruwelijke series, en in het echt is het niet anders.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2018 12:39 pm 
lid

Lies schreef:
portman schreef:
Het zijn geen heilige boontjes, maar de geheime diensten ook niet......hoe opereren MI6 en de CIA. Ik kijk soms naar zo'n serie waarin geheime diensten personen die lastig worden een kopje kleiner maken en dan doen ze niet voor elkaar onder. Vaak gooien die diensten het ook op een akkoordje, voor wat hoort wat. Gruwelijke series, en in het echt is het niet anders.

Je hebt gelijk ,maar Rusland heeft nog nooit iets anders gekend.
Al eeuwen worden politiek tegenstanders vergiftigd of op en andere manier vermoord.
Dat is daar de gewoonste zaak van de wereld.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2018 1:08 pm 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:
portman schreef:

Al eeuwen worden politiek tegenstanders vergiftigd of op en andere manier vermoord.

Wie de CIA en de Mossad een beetje in de gaten heeft gehouden, althans van wat er van bekend is geworden (de CIA heeft ooit eens een deel van haar handelen op een eigen website openbaar gemaakt), weet dat niet alleen de KGB of hoe het nu dan ook mag heten, dergelijke dingen doet. Alleen... als de Russen worden verdacht wordt dat direct aan de grote klok gehangen, zodat iedereen het wel moet horen. Dat is bij andere diensten niet het geval. Weet je bijvoorbeeld nog die aanslag die door de Franse geheime dienst werd gepleegd op een schip van Nederlandse actievoerders (was het niet Greenpeace) waarbij een journalist om het leven kwam.

https://www.historischnieuwsblad.nl/nl/ ... arror.html

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2018 1:13 pm 
lid

Raya schreef:
Hume schreef:
Lies schreef:

Wie de CIA en de Mossad een beetje in de gaten heeft gehouden, althans van wat er van bekend is geworden (de CIA heeft ooit eens een deel van haar handelen op een eigen website openbaar gemaakt), weet dat niet alleen de KGB of hoe het nu dan ook mag heten, dergelijke dingen doet. Alleen... als de Russen worden verdacht wordt dat direct aan de grote klok gehangen, zodat iedereen het wel moet horen. Dat is bij andere diensten niet het geval. Weet je bijvoorbeeld nog die aanslag die door de Franse geheime dienst werd gepleegd op een schip van Nederlandse actievoerders (was het niet Greenpeace) waarbij een journalist om het leven kwam.

Nou dat is destijds breeduit gemeten (35 jaar geleden, maar ik herinner me het nog), maar als jij liever hebt dat een dubbele moordaanslag met levensgevaarlijke risico's voor de omgeving midden in Londen maar moeten bagatelliseren omdat 'wij het ook doen'...prima.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2018 1:16 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Hume schreef:

Nou dat is destijds breeduit gemeten (35 jaar geleden, maar ik herinner me het nog), maar als jij liever hebt dat een dubbele moordaanslag met levensgevaarlijke risico's voor de omgeving midden in Londen maar moeten bagatelliseren omdat 'wij het ook doen'...prima.

Dat het 35 jaar geleden is, doet er niet toe. En waar maak jij uit op dat ik ook maar iets zou bagatelliseren? Omdat ik steun geef aan berichten dat niet alleen de Russen zoiets flikken? Ik ga echt geen oogkleppen dragen, omdat jij vindt dat dat zou moeten.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2018 2:29 pm 
lid

De aanslag op de boot van Greenpeace was natuurlijk gewoon onterecht. Degenen die de boot ondermijnden waren echter niet op de hoogte dat er nog iemand aan boord was. Het was dus zeker niet de bedoeling om mensen om te brengen.
De Mossad doet nauwelijks onder voor de FSB.
De CiA deed dit in het verleden ook wel, maar voor zover mij bekend hebben ze dat inmiddels wel afgezworen.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: wo maart 14, 2018 5:44 pm 
lid

Lies schreef:
portman schreef:

Het woordje "maar" is hier weer belangrijk. En je reactie klinkt alsof het niet zo erg is want 'onze' geheime' diensten doen het ook. Poetin heeft dat ook al gezegd. Maar wat hij doet is zo ongelooflijk kwaadaardig, misdadig en laf. En het zijn altijd anderen die dit doen. Als er een duivel zou bestaan dan is Poetin wat mij betreft de verpersoonlijking daarvan en is Trump z'n vriendje.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: do maart 15, 2018 9:30 am 
lid

portman schreef:
Lies schreef:
portman schreef:

Het woordje "maar" is hier weer belangrijk. En je reactie klinkt alsof het niet zo erg is want 'onze' geheime' diensten doen het ook. Poetin heeft dat ook al gezegd. Maar wat hij doet is zo ongelooflijk kwaadaardig, misdadig en laf. En het zijn altijd anderen die dit doen. Als er een duivel zou bestaan dan is Poetin wat mij betreft de verpersoonlijking daarvan en is Trump z'n vriendje.
Erg vind ik het zeker, maar je begint zo te wennen aan alle ellende binnenshuis (Europa) en buitenshuis. Ik durf geen schuldige meer aan te wijzen, omdat het kwaadaardige zich overal heeft genesteld.

Slowaakse premier Fico is bereid om af te treden
https://nos.nl/artikel/2222403-slowaaks ... reden.html

De premier lag onder vuur na de moord op de Slowaakse onderzoeksjournalist Jan Kuciak eind februari. Die onderzocht banden tussen adviseurs van Fico en de Italiaanse maffia-clan 'ndrangheta.

En dan dit ook nog, maak je borst maar nat...over gevaar gesproken:

Nieuwe crisis ligt op de loer: alarm om historisch hoge schuldenberg
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1786549 ... huldenberg

.....maar niemand weet precies hoe het gevaar zich zal manifesteren.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: do maart 15, 2018 11:03 am 
lid

De zaak in London is extra zwaar omdat een Russisch verboden massavernietigingswapen, novitsjok, een uiterst dodelijk zenuwgas, is toegepast en er ook anderen de dupe zijn geworden behalve de heer Skripal en zijn dochter. Bovendien zijn zijn vrouw en zoon al eerder omgekomen. Dit loopt alle spuigaten uit en is zelfs niet te vergelijken met de gruwelijke en zeer barbaarse moord met polonium op Aleksandr Litvinenko.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: do maart 15, 2018 11:59 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
De zaak in London is extra zwaar omdat een Russisch verboden massavernietigingswapen, novitsjok, een uiterst dodelijk zenuwgas, is toegepast en er ook anderen de dupe zijn geworden behalve de heer Skripal en zijn dochter. Bovendien zijn zijn vrouw en zoon al eerder omgekomen. Dit loopt alle spuigaten uit en is zelfs niet te vergelijken met de gruwelijke en zeer barbaarse moord met polonium op Aleksandr Litvinenko.

Het is zonder meer een zeer ernstig feit, en voorlopig wijst alles op iets of iemand in Rusland. Maar hard bewijs is niet overlegd. Als dat harde bewijs er niet is, hebben 'we' (als westen) toch wel een probleem. Net als bij de MH17, waar het bewijs nog steeds niet hard is.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: do maart 15, 2018 12:31 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:

het spul werd in Uzbekistan gemaakt en de VS heeft die fabriek ontmanteld en de voorraad 'vernietigd'.
Maar ja voor russofoben maakt dat niet uit natuurlijk.

Een voorstel om de VN te laten onderzoeken is door GB geblokeerd

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: do maart 15, 2018 1:36 pm 
lid

Onderstaand een artikel hoe het in die wereld toegaat, en waarom ik niet iemand kan aanwijzen.

Unlikely that Vladimir Putin behind Skripal poisoning

https://www.irishtimes.com/opinion/unli ... -1.3425736

The oligarchs have been welcomed in London financial circles because of the amount of their money. They have been welcomed too by May’s Conservative party, which, according to recent reports in the London Times and Daily Telegraph, has received donations of £820,000 from Russian sources. Chancellor Philip Hammond has refused to return the money because he did not want to tar the oligarchs “with Putin’s brush”.

Perhaps it is time to realise that if your country becomes a haven for dodgy people like Berezovsky then dodgy things are likely to happen.

Hoe gaat dat straks, komen die Russische oliemannetjes ook naar Nederland, zoals het hoofdkantoor van Unilever naar Rotterdam?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]