Het is nu ma dec 10, 2018 5:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Dit plan is symboolpolitiek
Inderdaad 80%  80%  [ 16 ]
Nee, een fantastisch plan 5%  5%  [ 1 ]
anders 15%  15%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 20
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2012 10:51 pm 
Martin schreef:
311258 schreef:
Enzo501 schreef:

Welke grote stad heeft wel een mooie station plus directe omgeving? Het centrum van Utrecht is dus de Oudegracht en de omgeving, en dat is erg fraai.

Ik wil nou niet opscheppen hoor, maar het station van mijn stad (gebouwd 1914) is niet echt lelijk te noemen. En als je er naar buiten loopt dan kom je op een prachtige 19de eeuwse (bijna on-Nederlandse) boulevard.
http://www.wereldpagina.nl/index.php/Ma ... winkelstad

Het is van een bijna on-Maastrichtse schoonheid :ok:

Inderdaad. Je denkt dat het niet mooier dan Maastricht kan. En dan blijkt het toch nog te kunnen. Maar dan wel in Maastricht uiteraard. Ik moet je complimenteren met je opmerkzaamheid.

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: vr jun 29, 2012 11:03 pm 
lid

:blabla:

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 5:02 am 
:calimero:

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 10:27 am 
lid

Juko schreef:
Raya schreef:
311258 schreef:
Dan begrijp ik de kritiek van Raya niet.
Ben wel met je eens dat er nog veel mooiere binnensteden zijn. Daarbij denken we uiteraard in de eerste plaats aan een bepaald oord in het uiterste zuiden van het land.

Er zijn mooie straten en plekken in Utrecht, de meeste zo ie zo al niet of moeilijk met de auto bereikbaar, maar als centrum hebben we het toch echt over plekken als het Vreeburg en het station. Daar komt alles samen en rest niets dan afgrijselijk beton, welk men nu bezig is te verbouwen tot nog meer beton.

Het centrum van Utrecht betreft alle straten binnen de singels en niet alleen het station of het vredeburg. De oude gracht, nieuwe gracht, kromme gracht, lange nieuw straat, wijk C. de zeven steegjes enz zijn nog steeds te berijden met de auto. Je bent wel een vermogen kwijt om te parkeren as je hier in deze regio woont of op bezoek gaat.

Centrum kan op heel veel duiden. De stads of dorpskern, het economisch centrum, het uitgaanscentrum, het vervoersknooppunt, de oude stadskern, de nieuwe stadskern.
Overigens had ik aangegeven dat ik mij heb laten misleiden, want in TS wordt duidelijk gesproken over de oude stad.

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 11:22 am 
Raya schreef:
Juko schreef:
Raya schreef:

Er zijn mooie straten en plekken in Utrecht, de meeste zo ie zo al niet of moeilijk met de auto bereikbaar, maar als centrum hebben we het toch echt over plekken als het Vreeburg en het station. Daar komt alles samen en rest niets dan afgrijselijk beton, welk men nu bezig is te verbouwen tot nog meer beton.

Het centrum van Utrecht betreft alle straten binnen de singels en niet alleen het station of het vredeburg. De oude gracht, nieuwe gracht, kromme gracht, lange nieuw straat, wijk C. de zeven steegjes enz zijn nog steeds te berijden met de auto. Je bent wel een vermogen kwijt om te parkeren as je hier in deze regio woont of op bezoek gaat.

Centrum kan op heel veel duiden. De stads of dorpskern, het economisch centrum, het uitgaanscentrum, het vervoersknooppunt, de oude stadskern, de nieuwe stadskern.
Overigens had ik aangegeven dat ik mij heb laten misleiden, want in TS wordt duidelijk gesproken over de oude stad.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stadscentrum

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 12:35 pm 
lid

311258 schreef:
Raya schreef:
Juko schreef:

Uit jouw link:

Een binnenstad (of centrum, stadscentrum, stadskern) is het (meestal historische) deel van een stad dat door de aanwezigheid van winkels en andere openbare voorzieningen de centrumfunctie vervult in een stad.

En dat is in Utrecht Hoog Catharijne.

Woorden als 'meestal' geven aan dat het niet altijd geldt. In Utrecht is Hoog Catharijne het winkelcentrum en daar gaan zelfs andere openbare voorzieningen naar verlegd worden (HC/Stationsgebied). HC is zelfs voor toeristen het centrum als plek waar ze komen winkelen. Er zijn toeristen die uit de trein stappen, Hoog Catharijne in en vervolgens bepakt en bezakt direct terug in de trein stappen, zonder ook maar een wolk aan de hemel in Utrecht te hebben gezien.

Maar goed, nu hou ik op over het begrip centrum. De wethouder had het niet over het cetrum, maar het oude stadsdeel.

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 6:54 pm 
lid

Raya schreef:
311258 schreef:
Raya schreef:

Uit jouw link:

Een binnenstad (of centrum, stadscentrum, stadskern) is het (meestal historische) deel van een stad dat door de aanwezigheid van winkels en andere openbare voorzieningen de centrumfunctie vervult in een stad.

En dat is in Utrecht Hoog Catharijne.

Woorden als 'meestal' geven aan dat het niet altijd geldt. In Utrecht is Hoog Catharijne het winkelcentrum en daar gaan zelfs andere openbare voorzieningen naar verlegd worden (HC/Stationsgebied). HC is zelfs voor toeristen het centrum als plek waar ze komen winkelen. Er zijn toeristen die uit de trein stappen, Hoog Catharijne in en vervolgens bepakt en bezakt direct terug in de trein stappen, zonder ook maar een wolk aan de hemel in Utrecht te hebben gezien.

Maar goed, nu hou ik op over het begrip centrum. De wethouder had het niet over het cetrum, maar het oude stadsdeel.

De binnenstad.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]