Het is nu zo jul 12, 2020 4:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 9:51 am 
lid

Dit is géén Marokkanen bash draadje. Dit is ook géén draadje waarbij alle Marokkanen over een kam worden geschoren.

Ondanks het feit dat de roze-bril-kijkers krampachtig hun best doen aan te tonen dat Marokkaanse jongeren – met name jongens – de goede kant op gaat en dat hun aandeel in de criminaliteit afneemt en niet veel groter is dan het aandeel van autochtone of andere allochtone jongeren, is de Amsterdamse politie tot onthutsende conclusies gekomen.

De groep Marokkaans-Nederlandse jongeren die zijn betrokken bij ten minste zes liquidaties in Nederland en Antwerpen en bij een reeks extreem gewelddadige overvallen, is veel groter dan gedacht. Het gaat volgens de Amsterdamse recherche niet om enkele tientallen, maar om 'honderden' jongeren in zowel Nederland als Marokko. Het betreft drugshandelaren, schutters, uitvoerders en faciliteerders, die allemaal aan elkaar zijn gelieerd.
Dit blijkt uit het politie-onderzoek dat volgde op de liquidatiegolf die in 2012 begon. De Marokkaans-Nederlandse jongeren roven in Nederland en wanen zich onschendbaar in Marokko, dat geen onderdanen uitlevert, stellen de recherche en het Openbaar Ministerie in Amsterdam. Het geld dat zij met hun misdaden verdienen, gaat naar Marokko.

Volgens de recherche wordt een kwart tot eenderde van de nieuwbouwappartementen in Tanger, een van de vluchthavens net over de grens bij Spanje, met crimineel geld - uit Nederland en andere landen - gefinancierd. Vrijwel wekelijks reizen een of meer Nederlandse politieteams naar Marokko voor rechercheonderzoek of beslaglegging. De Nederlandse politie en justitie hebben al voor ongeveer 100 miljoen euro aan beslag laten leggen in het Noord-Afrikaanse land, voornamelijk op onroerend goed waarmee zwart geld is witgewassen.

Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... ties.dhtml

Het lijkt er op dat de criminele activiteiten van Marokkaanse jongeren zich als een olievlek uitbreiden en dat de groep steeds groter wordt en zich niet beperkt tot een paar tasjes- en bejaardenberovers in Amsterdam Nieuw-West.

Hoe moet dit worden gestopt? Harder straffen of dreigen de hele familie uit te zetten gaat op wanneer het kwaad al is geschied. Er moet worden voorkomen dat deze jongeren dergelijke activiteiten als bron van inkomsten zien. Deze jongens krijgen dezelfde kansen als hun leeftijdsgenoten met een ander etnische achtergrond dus aan het achterstellen, ze kansen op een opleiding en werk ontnemen ligt het niet. Waar en wanneer is het punt dat deze jongeren kiezen voor de misdaad en wat had gedaan kunnen en moeten worden om dat af te wenden?

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 10:06 am 
lid

Omdat de kleine crimineeltjes niet of nauwelijks worden aangepakt en men zodoende geen enkel respect heeft voor NL politie en justitie, gaat het simpelweg van kwaad tot erger.

Het is dan ook geen verrassing dat weer blijkt dat de aantallen veel hoger zijn dan gedacht.

Deze ontstane situatie is het gevolg van jarenlang slap beleid.
Zachte heelmeesters hebben stinkende wonden gemaakt....

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 10:14 am 
lid

Het probleem begint denk ik toch bij de opvoeding. De jongens worden door hun ouders veel te los gelaten, hangen al jong tot 's avonds laat op staat, krijgen verkeerde vrienden etc.
Vanaf de tweede generatie is het fout gegaan volgens mij. Toen ik in de jaren 80 op de basisschool zat, was er ook al een 'berucht' groepje Marokkaanse jochies die flink losgeslagen waren. Toen is het begonnen ...
En de Nederlandse politie maakt geen indruk, die is naar Marokkaanse begrippen enorm soft.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 10:21 am 
lid

Dat is het probleem van de georganiseerde misdaad. Hier hebben we het over Marokkaanse netwerken, maar er zijn ook netwerken verbonden met Zuid Amerika, Balkan, Rusland etc. Men ronselt jongeren voor de wat smerige klusjes en voor jongeren is het lucratief om vrij snel wat te verdienen om dan mooie spulletjes van te kopen.

Georganiseerde misdaad met linken naar de bovenwereld is heel moeilijk aan te pakken. De basis blijft bij de ouders liggen om hun eigen kinderen op te voeden en daarmee ook te beschermen voordat ze wegglijden in die onderwereld. Waar ouders dat niet lukt zal dan hulp van buiten moeten komen.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 10:40 am 
lid

In Frankrijk zijn ze, al een aantal jaren, heel stoer Roma (zigeuners) aan het terugsturen. Ik zou zeggen ,laten we in de westerse wereld ook deze ,voornamelijk noord-Afrikaanse lieden, terugsturen ,vooral omdat ze in veruit de meeste gevallen twee paspoorten,nationaliteiten, hebben moet dat niet zo heel moeilijk zijn. Mag nu toch eindelijk is duidelijk zijn dat decennia 'knuffelbeleid' niks heeft opgeleverd,integendeel.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 10:43 am 
lid

Claartje, als je spreekt over roze-bril dragers dan denk ik onmiddellijk aan bepaalde mensen in mijn omgeving. Maar ook in kringen van politieke commentatoren heerst het roze-bril virus. Persoonlijk ben ik het op het spoor gekomen na de moord op Fortuyn, en inderdaad, zelfs de Volkskrant geeft het elf jaar na dato ruiterlijk toe, als ik jouw link even volg: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... reau.dhtml

Men ziet zichzelf en zijn hele groep als dappere medestrijders die verenigd zijn tegen de rechtsen waarover je dan juist zelden hoort dat ze ergens voor deugen. De luchtfietsende goegemeente is overigens iets afgekalfd want anders was een dergelijk artikel in de Volkskrant ook niet mogelijk; het zou in 2003 misschien niet mogelijk zijn geweest.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 10:56 am 
lid

claartje schreef:
Dit is géén Marokkanen bash draadje. Dit is ook géén draadje waarbij alle Marokkanen over een kam worden geschoren.

Ondanks het feit dat de roze-bril-kijkers krampachtig hun best doen aan te tonen dat Marokkaanse jongeren – met name jongens – de goede kant op gaat en dat hun aandeel in de criminaliteit afneemt en niet veel groter is dan het aandeel van autochtone of andere allochtone jongeren, is de Amsterdamse politie tot onthutsende conclusies gekomen.

De groep Marokkaans-Nederlandse jongeren die zijn betrokken bij ten minste zes liquidaties in Nederland en Antwerpen en bij een reeks extreem gewelddadige overvallen, is veel groter dan gedacht. Het gaat volgens de Amsterdamse recherche niet om enkele tientallen, maar om 'honderden' jongeren in zowel Nederland als Marokko. Het betreft drugshandelaren, schutters, uitvoerders en faciliteerders, die allemaal aan elkaar zijn gelieerd.
Dit blijkt uit het politie-onderzoek dat volgde op de liquidatiegolf die in 2012 begon. De Marokkaans-Nederlandse jongeren roven in Nederland en wanen zich onschendbaar in Marokko, dat geen onderdanen uitlevert, stellen de recherche en het Openbaar Ministerie in Amsterdam. Het geld dat zij met hun misdaden verdienen, gaat naar Marokko.

Volgens de recherche wordt een kwart tot eenderde van de nieuwbouwappartementen in Tanger, een van de vluchthavens net over de grens bij Spanje, met crimineel geld - uit Nederland en andere landen - gefinancierd. Vrijwel wekelijks reizen een of meer Nederlandse politieteams naar Marokko voor rechercheonderzoek of beslaglegging. De Nederlandse politie en justitie hebben al voor ongeveer 100 miljoen euro aan beslag laten leggen in het Noord-Afrikaanse land, voornamelijk op onroerend goed waarmee zwart geld is witgewassen.

Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... ties.dhtml

Het lijkt er op dat de criminele activiteiten van Marokkaanse jongeren zich als een olievlek uitbreiden en dat de groep steeds groter wordt en zich niet beperkt tot een paar tasjes- en bejaardenberovers in Amsterdam Nieuw-West.

Hoe moet dit worden gestopt? Harder straffen of dreigen de hele familie uit te zetten gaat op wanneer het kwaad al is geschied. Er moet worden voorkomen dat deze jongeren dergelijke activiteiten als bron van inkomsten zien. Deze jongens krijgen dezelfde kansen als hun leeftijdsgenoten met een ander etnische achtergrond dus aan het achterstellen, ze kansen op een opleiding en werk ontnemen ligt het niet. Waar en wanneer is het punt dat deze jongeren kiezen voor de misdaad en wat had gedaan kunnen en moeten worden om dat af te wenden?

Als het geen bash-draadje is, moet je ook niet direct beginnen over 'roze brildragers' maar gewoon met aantoonbare feiten komen, zonder verdere kwalificaties.

We hebben in Nederland een politiecorps, waar ieder jaar opnieuw weer op bezuinigd wordt, zelfs als er gezegd wordt dat er geld bij gaat. Tot op heden wordt er met de ene hand in het geniep altijd meer weggehaald dan er middels de andere hand wordt bijgegeven.
Kijk nu maar eens naar al die gevangenissen, die worden gesloten en waar die criminelen onderdak hadden kunnen krijgen als die gevangenissen niet wegbezuinigd waren geworden.
Criminelen moeten worden aangepakt, opgepakt en bestraft. Maar dat gebeurt te weinig, om wat voor misdadigers het dan ook gaat, uitgezonderd uitkeringsgerechtigden.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 11:39 am 
lid

Raya schreef:
We hebben in Nederland een politiecorps, waar ieder jaar opnieuw weer op bezuinigd wordt, zelfs als er gezegd wordt dat er geld bij gaat. Tot op heden wordt er met de ene hand in het geniep altijd meer weggehaald dan er middels de andere hand wordt bijgegeven.
Kijk nu maar eens naar al die gevangenissen, die worden gesloten en waar die criminelen onderdak hadden kunnen krijgen als die gevangenissen niet wegbezuinigd waren geworden.
Criminelen moeten worden aangepakt, opgepakt en bestraft. Maar dat gebeurt te weinig, om wat voor misdadigers het dan ook gaat, uitgezonderd uitkeringsgerechtigden.

Wat gebeurt er met de gelden verkregen door de "Plukze-wetgeving"?

Gaat dat de staatskas in ter meerdere eer en glorie van onzinnige prestigeprojecten?

Of krijgt de politie dit vrij te besteden?

Het zou in mijn optiek het laatste moeten zijn.

Verder moet de politie zelf het weer voor het zeggen hebben en krijgen, en niet een of andere Kwalitatief Uitermate Teleurstellende manager van buitenaf.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 12:08 pm 
lid

Waarom verbaasd me dit niet ?

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 12:30 pm 
lid

HuiVeR schreef:
Raya schreef:

Wat gebeurt er met de gelden verkregen door de "Plukze-wetgeving"?

Gaat dat de staatskas in ter meerdere eer en glorie van onzinnige prestigeprojecten?

Of krijgt de politie dit vrij te besteden?

Het zou in mijn optiek het laatste moeten zijn.

Verder moet de politie zelf het weer voor het zeggen hebben en krijgen, en niet een of andere Kwalitatief Uitermate Teleurstellende manager van buitenaf.
Aan de politie hebben de gewone burgers helemaal niets aangezien de politie rechts beleid steunt. Geld dat naar justitie gaat is dus weggegooid geld. Weigeren om te betalen hoeven de gewone burgers niet want dan staat binnen afzienbare tijd de sterke arm bij de gewone burgers aan de deur om het geld te incasseren.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 12:57 pm 
lid

Nu ken ik een redelijk aantal politieagenten persoonlijk, en hun persoonlijk politieke kleur is redelijk divers.

Dus jouw opmerking raakt, in mijn ervaring, kant nog wal.

Wel hoor ik ze klagen over gebrek aan fondsen, slecht leiderschap en de politiek die van hen steeds meer verwacht met steeds minder middelen.

Zet daarbij dat je als agent aan een crimineel een corrigerende tik uitdeelt, je dieper in de stront zit dan wanneer je dat als burger doet.

Nee, als ik zo hoor wat ze allemaal mogen doen en wat er allemaal tegenover staat, mogen we blij zijn dat er nog mensen zijn die het willen doen.

Geeft ze de middelen en de mogelijkheden, dan kan het nog goed komen, maar dat moet de politiek bepalen, en zo lang die dat niet doen, blijven we met de ellende zitten...

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 2:11 pm 
lid

HuiVeR schreef:
Nu ken ik een redelijk aantal politieagenten persoonlijk, en hun persoonlijk politieke kleur is redelijk divers.

Wel hoor ik ze klagen over gebrek aan fondsen, slecht leiderschap en de politiek die van hen steeds meer verwacht met steeds minder middelen.

Zet daarbij dat je als agent aan een crimineel een corrigerende tik uitdeelt, je dieper in de stront zit dan wanneer je dat als burger doet.

Nee, als ik zo hoor wat ze allemaal mogen doen en wat er allemaal tegenover staat, mogen we blij zijn dat er nog mensen zijn die het willen doen.

Geeft ze de middelen en de mogelijkheden, dan kan het nog goed komen, maar dat moet de politiek bepalen, en zo lang die dat niet doen, blijven we met de ellende zitten...
Lijkt mij stug dat hun politieke kleur divers is als die politieagenten rechts beleid steunen.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 2:21 pm 
lid

babbel schreef:
HuiVeR schreef:

Lijkt mij stug dat hun politieke kleur divers is als die politieagenten rechts beleid steunen.

Ik weet niet of ze rechts beleid steunen. Ik denk dat ze eerder met de moet der wanhoop acteren. Ook agenten balen dat ze zo weinig kans krijgen criminelen daadwerkelijk van de straat te halen. Sommigen raken er behoorlijk gefrustreerd van en leven zich uit bij protesten. Als ze rechts beleid zouden steunen, zouden ze niet zo gefrustreerd raken van het beleid.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 2:51 pm 
lid

Ik kijk wel eens van die programma's over de politie en dan zit ik mezelf echt op te vreten. Steekt zo een gozer zijn middelvinger op naar de politie of geeft een grote bek dan krijgt hij nog zes waarschuwingen voordat ze van plan zijn in te grijpen. Pak hem gewoon meteen op, zero tollerance .En in het geval van dit soort gasten loont misdaad gewoon, het is te makkelijk. Ik ben niet voor het spelen van eigen rechter maar wel voor zwaarder straffen. Laatst was er iets met iemand die een paar miljoen verduisterd had en het geld was niet terug gevonden. Die persoon kreeg 2 jaar, 2 JAAR!! Daarna kan je in een warm land gaan rentenieren. Je gaat bijna denken waarom zou ik het niet doen?

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 2:58 pm 
lid

Yasmina schreef:
Ik kijk wel eens van die programma's over de politie en dan zit ik mezelf echt op te vreten. Steekt zo een gozer zijn middelvinger op naar de politie of geeft een grote bek dan krijgt hij nog zes waarschuwingen voordat ze van plan zijn in te grijpen. Pak hem gewoon meteen op, zero tollerance .En in het geval van dit soort gasten loont misdaad gewoon, het is te makkelijk. Ik ben niet voor het spelen van eigen rechter maar wel voor zwaarder straffen. Laatst was er iets met iemand die een paar miljoen verduisterd had en het geld was niet terug gevonden. Die persoon kreeg 2 jaar, 2 JAAR!! Daarna kan je in een warm land gaan rentenieren. Je gaat bijna denken waarom zou ik het niet doen?

Goed verwoord.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 3:20 pm 
lid

Wat wil de politiek nu nog meer weten om eindelijk is iets te gaan doen, en nee, dan bedoel ik niet op de PvdA manier en er een hele zieligheidsindustrie om heen bouwen...

Jonge Marokkaanse criminelen moorden voor merkkleding

Van de jonge generatie Marokkaanse Amsterdammers werd een schokkend aantal crimineel, de inzet van politie, justitie en hulp-verleners ten spijt. Hun opvolgers staan al klaar. ‘Een hele tijd het hok in’ is de enige remedie.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 3:43 pm 
lid

bschuit schreef:
In Frankrijk zijn ze, al een aantal jaren, heel stoer Roma (zigeuners) aan het terugsturen. Ik zou zeggen ,laten we in de westerse wereld ook deze ,voornamelijk noord-Afrikaanse lieden, terugsturen ,vooral omdat ze in veruit de meeste gevallen twee paspoorten,nationaliteiten, hebben moet dat niet zo heel moeilijk zijn. Mag nu toch eindelijk is duidelijk zijn dat decennia 'knuffelbeleid' niks heeft opgeleverd,integendeel.

Het bovenstaande is niets anders dan gepraat aan de borreltafel. Afgezien van de morele bezwaren en de internrechtelijke onmogelijkheid om landgenoten te deporteren, valt het nog maar te bezien of Marokko bereid zou zijn om onze delinquenten toe te laten.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 3:52 pm 
lid

P-G schreef:
bschuit schreef:

Het bovenstaande is niets anders dan gepraat aan de borreltafel. Afgezien van de morele bezwaren en de internrechtelijke onmogelijkheid om landgenoten te deporteren, valt het nog maar te bezien of Marokko bereid zou zijn om onze delinquenten toe te laten.

Marokkaanse criminelen die gezocht worden alhier en die het wat te heet onder de voeten wordt, gaan rustig een paar weken of maanden in Marokko logeren tot de lucht weer wat geklaard is.

Bovendien kan men geen afstand doen van de Marokkaanse nationaliteit.

Het bovenstaande bezwaar lijkt me dan ook niet van enig belang.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 4:16 pm 
lid

claartje schreef:

Ik heb nooit anders gedacht dan dat een groot deel van de jongeren die beginnen met spugen en fietsendiefstal en doorgaan met berovinkjes ooit zullen doorgroeien naar de echt grote criminaliteit.
Een paar honderd echt zware jongens vind ik daarbij zeker geen "groter dan gedacht"

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: do jul 31, 2014 4:24 pm 
lid

In ieder geval prima dat die criminelen zich in Marokko moeilijker kunnen verstoppen en er berecht kunnen worden en daar ook hun straf kunnen ondergaan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]