Het is nu za jul 11, 2020 9:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 12:34 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 3894
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
De Politiek heeft besloten om vliegveld Lelystad uit te breiden en te vernieuwen om veel regionaal vliegverkeer binnen Europa en naar de randen van Europa daar naartoe te verplaatsen. Daarmee moet Schiphol ontlast worden.
Of dit allemaal gaat lukken is natuurlijk van veel factoren afhankelijk.
Een belangrijk punt is hierbij in hoeverre dat vliegveld goede aan- en afvoer van passagiers kan genereren. Via het spoor is Lelystad nu wel redelijk goed met de rest van Nederland verbonden. Via de weg is er echter nog heel wat te verbeteren. Natuurlijk zal de verbinding met de wegen bij Amsterdam enorm verbeterd moeten worden.
Wat minder in het oog springt is dat ook de wegverbinding met Oost, en Zuidoost Nederland dan een enorme upgrade nodig heeft.
De weg Lelystad-Dronten-Kampen, waar aangesloten kan worden op de A 50 en van het aansluitpunt bij Kampen naar het knooppunt Hattemerbroek zal aanzienlijk opgewaardeerd moeten worden. Laten we hopen dat men dat in Den Haag ook begrijpt.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 12:39 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 8293
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
De Politiek heeft besloten om vliegveld Lelystad uit te breiden en te vernieuwen om veel regionaal vliegverkeer binnen Europa en naar de randen van Europa daar naartoe te verplaatsen. Daarmee moet Schiphol ontlast worden.
Of dit allemaal gaat lukken is natuurlijk van veel factoren afhankelijk.
Een belangrijk punt is hierbij in hoeverre dat vliegveld goede aan- en afvoer van passagiers kan genereren. Via het spoor is Lelystad nu wel redelijk goed met de rest van Nederland verbonden. Via de weg is er echter nog heel wat te verbeteren. Natuurlijk zal de verbinding met de wegen bij Amsterdam enorm verbeterd moeten worden.
Wat minder in het oog springt is dat ook de wegverbinding met Oost, en Zuidoost Nederland dan een enorme upgrade nodig heeft.
De weg Lelystad-Dronten-Kampen, waar aangesloten kan worden op de A 50 en van het aansluitpunt bij Kampen naar het knooppunt Hattemerbroek zal aanzienlijk opgewaardeerd moeten worden. Laten we hopen dat men dat in Den Haag ook begrijpt.


Dit vliegveld zal weinig toekomst hebben ,omdat de meeste mensen makkelijker via Schiphol kunnen reizen.
Hier hebben ze wel wat geld voorover.
De aantrekkelijkheid van goedkope vluchten zullen sterk afnemen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 12:55 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 163
Berichten: Intopic
Hume schreef:
kwaaisteniet schreef:
De Politiek heeft besloten om vliegveld Lelystad uit te breiden en te vernieuwen om veel regionaal vliegverkeer binnen Europa en naar de randen van Europa daar naartoe te verplaatsen. Daarmee moet Schiphol ontlast worden.
Of dit allemaal gaat lukken is natuurlijk van veel factoren afhankelijk.
Een belangrijk punt is hierbij in hoeverre dat vliegveld goede aan- en afvoer van passagiers kan genereren. Via het spoor is Lelystad nu wel redelijk goed met de rest van Nederland verbonden. Via de weg is er echter nog heel wat te verbeteren. Natuurlijk zal de verbinding met de wegen bij Amsterdam enorm verbeterd moeten worden.
Wat minder in het oog springt is dat ook de wegverbinding met Oost, en Zuidoost Nederland dan een enorme upgrade nodig heeft.
De weg Lelystad-Dronten-Kampen, waar aangesloten kan worden op de A 50 en van het aansluitpunt bij Kampen naar het knooppunt Hattemerbroek zal aanzienlijk opgewaardeerd moeten worden. Laten we hopen dat men dat in Den Haag ook begrijpt.


Dit vliegveld zal weinig toekomst hebben ,omdat de meeste mensen makkelijker via Schiphol kunnen reizen.
Hier hebben ze wel wat geld voorover.
De aantrekkelijkheid van goedkope vluchten zullen sterk afnemen.


Oh waarom rijden hele volksstemmen dan naar Mofrika en België om van daaruit te vertrekken?

_________________
Doe wat je niet laten kan!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 12:58 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 06, 2012 12:39 pm
Berichten: 8020
Berichten: Intopic
Hume schreef:
kwaaisteniet schreef:
De Politiek heeft besloten om vliegveld Lelystad uit te breiden en te vernieuwen om veel regionaal vliegverkeer binnen Europa en naar de randen van Europa daar naartoe te verplaatsen. Daarmee moet Schiphol ontlast worden.
Of dit allemaal gaat lukken is natuurlijk van veel factoren afhankelijk.
Een belangrijk punt is hierbij in hoeverre dat vliegveld goede aan- en afvoer van passagiers kan genereren. Via het spoor is Lelystad nu wel redelijk goed met de rest van Nederland verbonden. Via de weg is er echter nog heel wat te verbeteren. Natuurlijk zal de verbinding met de wegen bij Amsterdam enorm verbeterd moeten worden.
Wat minder in het oog springt is dat ook de wegverbinding met Oost, en Zuidoost Nederland dan een enorme upgrade nodig heeft.
De weg Lelystad-Dronten-Kampen, waar aangesloten kan worden op de A 50 en van het aansluitpunt bij Kampen naar het knooppunt Hattemerbroek zal aanzienlijk opgewaardeerd moeten worden. Laten we hopen dat men dat in Den Haag ook begrijpt.


Dit vliegveld zal weinig toekomst hebben ,omdat de meeste mensen makkelijker via Schiphol kunnen reizen.
Hier hebben ze wel wat geld voorover.
De aantrekkelijkheid van goedkope vluchten zullen sterk afnemen.


Drie stellingen, nul onderbouwingen.

_________________
I never forget a face, but in your case I'll be glad to make
an exception.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 12:59 pm 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 20725
Berichten: Intopic
Kie schreef:
Hume schreef:
kwaaisteniet schreef:
De Politiek heeft besloten om vliegveld Lelystad uit te breiden en te vernieuwen om veel regionaal vliegverkeer binnen Europa en naar de randen van Europa daar naartoe te verplaatsen. Daarmee moet Schiphol ontlast worden.
Of dit allemaal gaat lukken is natuurlijk van veel factoren afhankelijk.
Een belangrijk punt is hierbij in hoeverre dat vliegveld goede aan- en afvoer van passagiers kan genereren. Via het spoor is Lelystad nu wel redelijk goed met de rest van Nederland verbonden. Via de weg is er echter nog heel wat te verbeteren. Natuurlijk zal de verbinding met de wegen bij Amsterdam enorm verbeterd moeten worden.
Wat minder in het oog springt is dat ook de wegverbinding met Oost, en Zuidoost Nederland dan een enorme upgrade nodig heeft.
De weg Lelystad-Dronten-Kampen, waar aangesloten kan worden op de A 50 en van het aansluitpunt bij Kampen naar het knooppunt Hattemerbroek zal aanzienlijk opgewaardeerd moeten worden. Laten we hopen dat men dat in Den Haag ook begrijpt.


Dit vliegveld zal weinig toekomst hebben ,omdat de meeste mensen makkelijker via Schiphol kunnen reizen.
Hier hebben ze wel wat geld voorover.
De aantrekkelijkheid van goedkope vluchten zullen sterk afnemen.


Oh waarom rijden hele volksstemmen dan naar Mofrika en België om van daaruit te vertrekken?

Ze rijden zelfs naar Eindhoven.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 1:47 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:26 pm
Berichten: 163
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
Kie schreef:
Hume schreef:


Dit vliegveld zal weinig toekomst hebben ,omdat de meeste mensen makkelijker via Schiphol kunnen reizen.
Hier hebben ze wel wat geld voorover.
De aantrekkelijkheid van goedkope vluchten zullen sterk afnemen.


Oh waarom rijden hele volksstemmen dan naar Mofrika en België om van daaruit te vertrekken?

Ze rijden zelfs naar Eindhoven.


Ligt dat niet in België? :hardlachen:

_________________
Doe wat je niet laten kan!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 2:01 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 08, 2012 3:48 pm
Berichten: 3776
Berichten: Intopic
Magneetzweefbaan had er al kunnen liggen als de politiek niet te laf was begin van deze eeuw... Lelystad-Schiphol 13 minuten ..de financiering was al rond, was natuurlijk prachtige combinatie met Schiphol.... Regeren is vooruitzien, jammer dat dit land dus al Deccenia niet geregeerd wordt....

_________________
I have not failed. I've just found 10.000 ways that won't work. (Edison)


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 3:13 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 3894
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
bschuit schreef:
Magneetzweefbaan had er al kunnen liggen als de politiek niet te laf was begin van deze eeuw... Lelystad-Schiphol 13 minuten ..de financiering was al rond, was natuurlijk prachtige combinatie met Schiphol.... Regeren is vooruitzien, jammer dat dit land dus al Deccenia niet geregeerd wordt....

Dat was wel een heel erg duur lijntje. De vraag is/was of dat ooit wel rendabel kon draaien.
Misschien is het te overwegen om de spoorlijn in Noord-Holland via de afsluitdijk te verbinden met Noord-Nederland. Voor zover mij bekend was dat oorspronkelijk ook de bedoeling.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 3:35 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 17, 2012 12:38 am
Berichten: 7876
Berichten: Intopic
bschuit schreef:
zweeftrein Lelystad-Schiphol 13 minuten

Waarom vanuit Lelystad ? Voor Schiphol is vooral Amsterdam-Schiphol belangrijk. Een zweeftreintje Amsterdam-Schiphol v.v. lijkt me dan een beter idee. Ik snap echt niet, waarom deze treinverbinding zo slecht presteert. Ik reis vrij vaak met de trein en ik hoor dan de storingen... Er zitten nog steeds heel veel Pro-Rail storingen op dat traject ! veel meer dan op andere trajecten. Dat veroorzaakt uitstoot (taxi's) en ongemak en kosten voor de toeristen. Slechte zaak.

Wat betreft vliegveld Lelystad, ik denk dat het een goed idee is, om Rotterdam, Eindhoven en Lelystad uit te breiden, want Schiphol kan echt niet meer vluchten aan. Verdere uitbreiding van Schiphol is m.i. niet verstandig, de omgeving klaagt nu al steen en been.

_________________
'This was the day an American president stood on foreign soil next to a murderous lying thug and refused to back his own country. Patriots need to stand up and reject the behavior of this president.'
James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 4:59 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 8293
Berichten: Intopic
Einstein schreef:
bschuit schreef:
zweeftrein Lelystad-Schiphol 13 minuten

Waarom vanuit Lelystad ? Voor Schiphol is vooral Amsterdam-Schiphol belangrijk. Een zweeftreintje Amsterdam-Schiphol v.v. lijkt me dan een beter idee. Ik snap echt niet, waarom deze treinverbinding zo slecht presteert. Ik reis vrij vaak met de trein en ik hoor dan de storingen... Er zitten nog steeds heel veel Pro-Rail storingen op dat traject ! veel meer dan op andere trajecten. Dat veroorzaakt uitstoot (taxi's) en ongemak en kosten voor de toeristen. Slechte zaak.

Wat betreft vliegveld Lelystad, ik denk dat het een goed idee is, om Rotterdam, Eindhoven en Lelystad uit te breiden, want Schiphol kan echt niet meer vluchten aan. Verdere uitbreiding van Schiphol is m.i. niet verstandig, de omgeving klaagt nu al steen en been.


Een eiland voor de kust is de beste optie.
Meer werkgelegenheid voor de komende jaren.
Geen overlast van geluidshinder in de regio's van bestaande vliegvelden.
Meer plaats voor windmolens, die dan niet in de provincies geplaatst moeten worden.
Kortom een project met toekomst visie en geen lappendeken van vliegvelden over het hele land.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 5:13 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 17, 2012 12:38 am
Berichten: 7876
Berichten: Intopic
Oneens Hume.. bouwen in zee is heel duur en het gaat tientallen jaren duren: zie Maasvlakte. De ontsluiting van zoiets kan met een zweeftrein, maar dat is kostbaar en ik moet nog zien, dat e.e.a. zonder 2x 3x overschrijding van het budget kan worden aangelegd ! En die vliegvelden liggen er toch... Bij Lelystad is ruimte genoeg en qua aanvliegen is het ideaal.. Eindhoven zou (op zich) ook best uit kunnen breiden. Je kunt een groot deel van het oefenterrein van de kazerne Oirschot herbestemmen en een tweede start/landingsbaan parallel aan de eerste aanleggen.

_________________
'This was the day an American president stood on foreign soil next to a murderous lying thug and refused to back his own country. Patriots need to stand up and reject the behavior of this president.'
James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 5:22 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 3894
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Hume schreef:
Einstein schreef:
bschuit schreef:
zweeftrein Lelystad-Schiphol 13 minuten

Waarom vanuit Lelystad ? Voor Schiphol is vooral Amsterdam-Schiphol belangrijk. Een zweeftreintje Amsterdam-Schiphol v.v. lijkt me dan een beter idee. Ik snap echt niet, waarom deze treinverbinding zo slecht presteert. Ik reis vrij vaak met de trein en ik hoor dan de storingen... Er zitten nog steeds heel veel Pro-Rail storingen op dat traject ! veel meer dan op andere trajecten. Dat veroorzaakt uitstoot (taxi's) en ongemak en kosten voor de toeristen. Slechte zaak.

Wat betreft vliegveld Lelystad, ik denk dat het een goed idee is, om Rotterdam, Eindhoven en Lelystad uit te breiden, want Schiphol kan echt niet meer vluchten aan. Verdere uitbreiding van Schiphol is m.i. niet verstandig, de omgeving klaagt nu al steen en been.


Een eiland voor de kust is de beste optie.
Meer werkgelegenheid voor de komende jaren.
Geen overlast van geluidshinder in de regio's van bestaande vliegvelden.
Meer plaats voor windmolens, die dan niet in de provincies geplaatst moeten worden.
Kortom een project met toekomst visie en geen lappendeken van vliegvelden over het hele land.

Dat zou ik ook veel liever zien dan al die vliegvelden op het land.
Je zou er maar onder wonen en er valt weer eens zo'n vogel uit de lucht.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 5:26 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 8:48 pm
Berichten: 15678
Berichten: Intopic
Er liggen zat weilanden rondom Schiphol. Schiphol verder laten groeien is de meest eenvoudige en goedkoopste oplossing.

_________________
"the nine scariest words in the English language are 'I'm from the government, and I'm here to help.'"
Ronald Reagan


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 5:34 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 17, 2012 12:38 am
Berichten: 7876
Berichten: Intopic
osker schreef:
Er liggen zat weilanden rondom Schiphol. Schiphol verder laten groeien is de meest eenvoudige en goedkoopste oplossing.

Niet eens. Ik denk dat de regio rond Schiphol gewoon te dichtbevolkt is voor de aanvliegroutes. Het gaat niet alleen om het vliegveld zelf, ook om de aanvliegroutes en de geluidshinder. Mensen die niet daar wonen hebben makkelijk praten.

Bovendien, ook voor die "oplossing": wie gaat dat betalen.. rondom Schiphol is volop gespeculeerd met grond ! Goedkoop lijkt me geen argument. Dichtbevolkt betekent ook, dat de grondprijzen de pan uit rijzen.

_________________
'This was the day an American president stood on foreign soil next to a murderous lying thug and refused to back his own country. Patriots need to stand up and reject the behavior of this president.'
James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 5:46 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 8:48 pm
Berichten: 15678
Berichten: Intopic
Einstein schreef:
osker schreef:
Er liggen zat weilanden rondom Schiphol. Schiphol verder laten groeien is de meest eenvoudige en goedkoopste oplossing.

Niet eens. Ik denk dat de regio rond Schiphol gewoon te dichtbevolkt is voor de aanvliegroutes. Het gaat niet alleen om het vliegveld zelf, ook om de aanvliegroutes en de geluidshinder. Mensen die niet daar wonen hebben makkelijk praten.

Bovendien, ook voor die "oplossing": wie gaat dat betalen.. rondom Schiphol is volop gespeculeerd met grond ! Goedkoop lijkt me geen argument. Dichtbevolkt betekent ook, dat de grondprijzen de pan uit rijzen.
Een weiland is een weiland is een weiland. Natuurlijk zal de grondprijs hoger zijn dan in het Oost'n maar er hoeven geen wegen aangelegd te worden, eilanden opgespoten te worden, Magneettreinbanen gebouwd te worden of andere luchtfietserij. Gewoon wat boeren uitkopen en bouwen maar. Dat de geluidshinder toeneemt zal ik niet ontkennen maar of er nou iedere 5 minuten een vliegtuig overkomt of iedere drie minuten, big deal. Verder weet je als je in die regio woont dat je herrie kunt verwachten, daar achteraf over gaan mekkeren is zinloos.

_________________
"the nine scariest words in the English language are 'I'm from the government, and I'm here to help.'"
Ronald Reagan


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 5:58 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 06, 2012 12:39 pm
Berichten: 8020
Berichten: Intopic
osker schreef:
Einstein schreef:
osker schreef:
Er liggen zat weilanden rondom Schiphol. Schiphol verder laten groeien is de meest eenvoudige en goedkoopste oplossing.

Niet eens. Ik denk dat de regio rond Schiphol gewoon te dichtbevolkt is voor de aanvliegroutes. Het gaat niet alleen om het vliegveld zelf, ook om de aanvliegroutes en de geluidshinder. Mensen die niet daar wonen hebben makkelijk praten.

Bovendien, ook voor die "oplossing": wie gaat dat betalen.. rondom Schiphol is volop gespeculeerd met grond ! Goedkoop lijkt me geen argument. Dichtbevolkt betekent ook, dat de grondprijzen de pan uit rijzen.
Een weiland is een weiland is een weiland. Natuurlijk zal de grondprijs hoger zijn dan in het Oost'n maar er hoeven geen wegen aangelegd te worden, eilanden opgespoten te worden, Magneettreinbanen gebouwd te worden of andere luchtfietserij. Gewoon wat boeren uitkopen en bouwen maar. Dat de geluidshinder toeneemt zal ik niet ontkennen maar of er nou iedere 5 minuten een vliegtuig overkomt of iedere drie minuten, big deal. Verder weet je als je in die regio woont dat je herrie kunt verwachten, daar achteraf over gaan mekkeren is zinloos.


Ze komen iedere anderhalve minuut over.
En wat moet er precies gebouwd worden op die weilanden?

_________________
I never forget a face, but in your case I'll be glad to make
an exception.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 7:04 pm 
Offline
lid

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 20725
Berichten: Intopic
Kie schreef:
Enzo501 schreef:
Kie schreef:


Oh waarom rijden hele volksstemmen dan naar Mofrika en België om van daaruit te vertrekken?

Ze rijden zelfs naar Eindhoven.


Ligt dat niet in België? :hardlachen:

Dat zou kunnen. Ik kan ze tenminste niet verstaan daar.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2015 9:23 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 8293
Berichten: Intopic
Einstein schreef:
Oneens Hume.. bouwen in zee is heel duur en het gaat tientallen jaren duren: zie Maasvlakte. De ontsluiting van zoiets kan met een zweeftrein, maar dat is kostbaar en ik moet nog zien, dat e.e.a. zonder 2x 3x overschrijding van het budget kan worden aangelegd ! En die vliegvelden liggen er toch... Bij Lelystad is ruimte genoeg en qua aanvliegen is het ideaal.. Eindhoven zou (op zich) ook best uit kunnen breiden. Je kunt een groot deel van het oefenterrein van de kazerne Oirschot herbestemmen en een tweede start/landingsbaan parallel aan de eerste aanleggen.


Ideaal???

Veel te veel overlast nu al, in het rustige noorden en westen van het land.
Op deze manier maken ze van Nederland een groot vliegveld.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2015 8:19 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 06, 2012 12:39 pm
Berichten: 8020
Berichten: Intopic
Marcel schreef:
osker schreef:
Einstein schreef:

Niet eens. Ik denk dat de regio rond Schiphol gewoon te dichtbevolkt is voor de aanvliegroutes. Het gaat niet alleen om het vliegveld zelf, ook om de aanvliegroutes en de geluidshinder. Mensen die niet daar wonen hebben makkelijk praten.

Bovendien, ook voor die "oplossing": wie gaat dat betalen.. rondom Schiphol is volop gespeculeerd met grond ! Goedkoop lijkt me geen argument. Dichtbevolkt betekent ook, dat de grondprijzen de pan uit rijzen.
Een weiland is een weiland is een weiland. Natuurlijk zal de grondprijs hoger zijn dan in het Oost'n maar er hoeven geen wegen aangelegd te worden, eilanden opgespoten te worden, Magneettreinbanen gebouwd te worden of andere luchtfietserij. Gewoon wat boeren uitkopen en bouwen maar. Dat de geluidshinder toeneemt zal ik niet ontkennen maar of er nou iedere 5 minuten een vliegtuig overkomt of iedere drie minuten, big deal. Verder weet je als je in die regio woont dat je herrie kunt verwachten, daar achteraf over gaan mekkeren is zinloos.


Ze komen iedere anderhalve minuut over.
En wat moet er precies gebouwd worden op die weilanden?


Zeker een te ingewikkelde vraag.

_________________
I never forget a face, but in your case I'll be glad to make
an exception.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2015 9:56 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 19270
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
De Politiek heeft besloten om vliegveld Lelystad uit te breiden en te vernieuwen om veel regionaal vliegverkeer binnen Europa en naar de randen van Europa daar naartoe te verplaatsen. Daarmee moet Schiphol ontlast worden.
Of dit allemaal gaat lukken is natuurlijk van veel factoren afhankelijk.
Een belangrijk punt is hierbij in hoeverre dat vliegveld goede aan- en afvoer van passagiers kan genereren. Via het spoor is Lelystad nu wel redelijk goed met de rest van Nederland verbonden. Via de weg is er echter nog heel wat te verbeteren. Natuurlijk zal de verbinding met de wegen bij Amsterdam enorm verbeterd moeten worden.
Wat minder in het oog springt is dat ook de wegverbinding met Oost, en Zuidoost Nederland dan een enorme upgrade nodig heeft.
De weg Lelystad-Dronten-Kampen, waar aangesloten kan worden op de A 50 en van het aansluitpunt bij Kampen naar het knooppunt Hattemerbroek zal aanzienlijk opgewaardeerd moeten worden. Laten we hopen dat men dat in Den Haag ook begrijpt.
Dom idee. Er geen OV van station Lelystad naar het vliegveld, in Eindhoven rijden er wel bussen naar het vliegveld maar weinig parkeerplekken dicht bij het vliegveld dus in dat geval moet je een heel lopen met zware koffers want er rijden geen bussen vanaf die parkeerplaatsen.
De startbaan van Lelystad is naar huidige maatstaven veel te kort (1250 meter), dat van Eindhoven is 3000 meter.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: baedeker, Biertje, Bing [Bot], Google [Bot], Hume, Majestic-12 [Bot] en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling