Het is nu di okt 20, 2020 5:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2015 8:54 pm 
lid

Bij ons in de buurt loopt zo'n wandelende pony rond, een kruising orchawka en mastiff
En ons hondje gaat tegen beter weten in enorm tekeer tegen hem.
De baas is net sterk genoeg om deze 90 kg botte spierkracht in bedwang te houden, maar zijn vrouw absoluut niet.
Er zijn diverse variëteiten, er is ook een Oost-Aziatische orchawka, die er in oa Afghanistan gebruikt wordt om wolven en beren aan te vallen.
Deze rassen dienen m.i. verboden te worden.
Ik ben bang dat de traditionele pitbull-eigenaren dit ras gaan gebruiken als wapen.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2015 9:09 pm 
lid

Kleine hondjes zijn het probleem. Ze gaan, als een kantoorklerk van 1.68m met small man syndrom vaak tekeer tegen grote honden. Hun domme eigenaren lachen erom en zeggen "kijk eens mijn hondje is niet bang". Onverantwoord gedrag want het agressieve uitdagende gedrag van dit soort keffertjes triggert herder/rottweiler/mastiff of andere grote hond. Niet meteen maar dag in dag uit.... Het gaat een keer mis.

Bij ons in de buurt is een witte dwergpoedel ( reu) die altijd agressief is tegen grote mannetjes honden. Een paar weken terug was hij los en vloog op mijn hond af en beet gelijk. Nu is mijn hond een bonk spier en had niet meer dan een klein wondje van die dwerg met het halfrotte gebit maar ik gaf het blaffende konijn een penalty waardoor hij door de lucht vloog. De eigenaar was boos dat ik haar hond schopte. Ik antwoordde haar dat ik waarschijnlijk haar kuttelikkertje's leven gered had want mijn hond die normaliter geen vlieg kwaad doet had zich waarschijnlijk verdedigd en het kopje van de poedel afgebeten.

Hondeneigenaren die niets van honden begrijpen moeten verboden worden.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2015 9:25 pm 
lid

osker schreef:
Kleine hondjes zijn het probleem. Ze gaan, als een kantoorklerk van 1.68m met small man syndrom vaak tekeer tegen grote honden. Hun domme eigenaren lachen erom en zeggen "kijk eens mijn hondje is niet bang". Onverantwoord gedrag want het agressieve uitdagende gedrag van dit soort keffertjes triggert herder/rottweiler/mastiff of andere grote hond. Niet meteen maar dag in dag uit.... Het gaat een keer mis.

Bij ons in de buurt is een witte dwergpoedel ( reu) die altijd agressief is tegen grote mannetjes honden. Een paar weken terug was hij los en vloog op mijn hond af en beet gelijk. Nu is mijn hond een bonk spier en had niet meer dan een klein wondje van die dwerg met het halfrotte gebit maar ik gaf het blaffende konijn een penalty waardoor hij door de lucht vloog. De eigenaar was boos dat ik haar hond schopte. Ik antwoordde haar dat ik waarschijnlijk haar kuttelikkertje's leven gered had want mijn hond die normaliter geen vlieg kwaad doet had zich waarschijnlijk verdedigd en het kopje van de poedel afgebeten.

Hondeneigenaren die niets van honden begrijpen moeten verboden worden.

Ik zou niet zo reageren, mijn hondje heb ik altijd netjes aangelijnd, om één of andere reden gaat hij vaak tekeer tegen grotere honden en is bang voor het kleinste schoothondje of poesje.
Mijn taak is is op te passen dat er geen ongelukken gebeuren.
Een Duitse Herder kan ik nog wel afbluffen, een orchawka is als een man met een .50 geweer in zijn hand.

Bekijk deze film over een Russische gevangenis genaamd Black Dolphin maar eens.
Een uitermate streng regime (niet te vergelijken met Nederland) waar ze naast Duitse Herders orchawka's gebruiken.

Kijk eens bij tijdcode 19:30

Ik ga nu een ommetje maken met de hond!
Morgen zien we verder.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2015 9:32 pm 
lid

In de boeken van Brad Thor komen ze uitgebreid voor als beschermers van een hacker die maar 90 cm groot is (hij lijdt aan primordiale dwerggroei). Fantastische boeken en - in die boeken - fantastische honden. (Terwijl ik eigenlijk een pesthekel aan elke hond heb: van chihuahua tot 'kalf', ik moet ze niet, die stinkbeesten.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Caucasian_ ... ar_culture

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2015 9:34 pm 
lid

Corrigeer je hondje als hij tegen grotere honden blaft. Draai om en loop er gelijk weer langs en corrigeer fel net zo lang tot hij het niet meer doet. Kijk goed naar je hondje hondje en je zult zien dat voordat hij gaat blaffen hij al aanwijzingen geeft. Oren naar voren, nekhaar omhoog. Dát is het moment dat je corrigeert als hij aan het blaffen is is het te laat.

Jouw hondje ziet jou niet als leider en neemt de leiding over. Het is van levensbelang voor kleine hondjes dat hun eigenaren de leiding overnemen.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2015 9:36 pm 
lid

Dick schreef:
Bij ons in de buurt loopt zo'n wandelende pony rond, een kruising orchawka en mastiff
En ons hondje gaat tegen beter weten in enorm tekeer tegen hem.
De baas is net sterk genoeg om deze 90 kg botte spierkracht in bedwang te houden, maar zijn vrouw absoluut niet.
Er zijn diverse variëteiten, er is ook een Oost-Aziatische orchawka, die er in oa Afghanistan gebruikt wordt om wolven en beren aan te vallen.
Deze rassen dienen m.i. verboden te worden.
Ik ben bang dat de traditionele pitbull-eigenaren dit ras gaan gebruiken als wapen.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Wat een mooie hond! Zit er ook iets Leonberger in? Het spijtige van dit soort grote honden is dat ze maar een jaartje of 6 a 8 worden.Verder eens met Osker, een wapen is niet gevaarlijk, degene die het wapen hanteert is gevaarlijk.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2015 9:37 pm 
lid

Brouwer2012 schreef:
In de boeken van Brad Thor komen ze uitgebreid voor als beschermers van een hacker die maar 90 cm groot is (hij lijdt aan primordiale dwerggroei). Fantastische boeken en - in die boeken - fantastische honden. (Terwijl ik eigenlijk een pesthekel aan elke hond heb: van chihuahua tot 'kalf', ik moet ze niet, die stinkbeesten.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Caucasian_ ... ar_culture

Pitbulls zijn gekweekt om nannies te helpen kleine kinderen te beschermen tegen vossen of ander gevaar. Mensen maken dit soort honden gek en inderdaad, dan zijn het net wapens.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2015 1:00 am 
lid

ALLE honden verbieden ! Ze schijten de boel onder, ze maken herrie en als het tegenzit bijten ze je ook nog eens. Weg met die beesten !

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2015 1:07 am 
lid

guus kuhne schreef:
ALLE honden verbieden ! Ze schijten de boel onder, ze maken herrie en als het tegenzit bijten ze je ook nog eens. Weg met die beesten !
minder minder Guus wil minder honden

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2015 9:28 am 
lid

Zag laatst weer een nieuw soort kalf. Het heette een bandog. Was een goeie sul,
maar als je zo keek dan kon het ook wel eens een "wapen" worden.

Zo is het met van alles, als de verkeerder typen er mee aan komen zetten.

Honden vind ik best leuk, maar ik hou het toch maar op mijn kat. :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2015 5:24 pm 
lid

osker schreef:
guus kuhne schreef:
Ja, met een paar uitzonderingen: blinden geleide honden en hulphonden voor meervoudig gehandicapten en honden die overlevenden opsporen na een aardbeving of iets dergelijks. GEEN aangeklede keffertjes, opgeverfde poedels en andere wanstaltige viervoeters meer ! en ook geen valse moordmachines meer alsjeblieft. er lopen veel te veel honden rond in dit land.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2015 6:07 pm 
lid

guus kuhne schreef:
osker schreef:
guus kuhne schreef:
Ja, met een paar uitzonderingen: blinden geleide honden en hulphonden voor meervoudig gehandicapten en honden die overlevenden opsporen na een aardbeving of iets dergelijks. GEEN aangeklede keffertjes, opgeverfde poedels en andere wanstaltige viervoeters meer ! en ook geen valse moordmachines meer alsjeblieft. er lopen veel te veel honden rond in dit land.

De één wil minder honden de ander minder Marokkanen

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2015 6:38 pm 
lid

osker schreef:
guus kuhne schreef:
osker schreef:

De één wil minder honden de ander minder Marokkanen

Is ook een overeenkomst, hier nog een: van mij mogen de opvoeders (van valse en zich misdragende) ook vertrekken.\
Of in ieder geval een douw krijgen van jewelste.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2015 7:05 pm 
lid

Lancelot schreef:
Wat een mooie hond! Zit er ook iets Leonberger in? Het spijtige van dit soort grote honden is dat ze maar een jaartje of 6 a 8 worden.Verder eens met Osker, een wapen is niet gevaarlijk, degene die het wapen hanteert is gevaarlijk.

Ja dat hoor je vaak, maar het is wel een feit, dat voor een wapen een vergunning moet worden aangevraagd en dat vechthonden via internet kunnen worden besteld en in bezit komen van mensen, die er niet mee om kunnen gaan. Ik denk dat er een selectiever beleid moet komen. Inschrijving verplicht stellen. En bepaalde rassen niet inschrijven, maar in beslag nemen, tenzij de eigenaar vantevoren een vergunning heeft aangevraagd en bereid is om een cursus te volgen, om met het dier om te gaan.

Lancelot schreef:
..degene die het wapen hanteert is gevaarlijk.

Sure.. de hond draagt geen schuld.. maar maak je niet de illusie, dat de eigenaar wordt bestraft, wanneer zijn hond iemand iets aandoet. Hij is alleen zijn hond kwijt. Dat is ook een straf, maar het is niet te vergelijken met de behandeling van mensen die schieten met een wapen zonder vergunning.

Zo'n orchawka is een prachtig beest en kan prima terecht bij de politie of bij militairen, die een professionele opleiding hebben. Het trieste is alleen, dat het vaak te laat is. Als de hond in beslag genomen wordt na een incident, is ie eigenlijk al te oud, om goed op te leiden.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2015 7:21 pm 
lid

guus kuhne schreef:

Ach die Guus,, dus toch alleen maar tolerant voor zn eigen geneugten.... Valt me wel tegen,ik dacht dat Guus voor alles en iedereen de barricaden opging....

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: di mei 19, 2015 10:05 pm 
lid

osker schreef:
guus kuhne schreef:

Een hond is geen Marokkaan.
Maar honden mogen óók van mij blijven, behalve als ze agressief zijn en mensen en andere honden en dieren aanvallen.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: di mei 19, 2015 10:37 pm 
lid

portman schreef:
osker schreef:
guus kuhne schreef:

Maar honden mogen óók van mij blijven, behalve als ze agressief zijn en mensen en andere honden en dieren aanvallen.
Maar marokkanen mogen óók van mij blijven, behalve als ze agressief zijn en mensen bestelen en aanvallen

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: di mei 19, 2015 11:01 pm 
lid

osker schreef:
portman schreef:
osker schreef:

Maar marokkanen mogen óók van mij blijven, behalve als ze agressief zijn en mensen bestelen en aanvallen

Marokkanen moet met een hoofdletter.
Mensen die agressief zijn en mensen bestelen en aanvallen moeten terug naar hun eigen land als ze niet de Nederlandse nationaliteit bezitten en anders worden berecht en eventueel worden gestraft, zoals dat met alle Nederlanders gaat die dergelijk gedrag vertonen.

Laatst bijgewerkt door portman op di mei 19, 2015 11:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: di mei 19, 2015 11:03 pm 
Ik ben het met Lancelot eens, wat een prachtige stoere hond. Nu lijkt Dick mij best een aardige man, maar als ik zijn verhaal lees dan vraag ik mij of het probleem niet gewoon bij zijn eigen hondje ligt. Die is kennelijk agressiever dan de Orchawka van de buren.

Maar over de Orchawka ga ik meer informatie zoeken. Mijn vriend en ik gaan binnenkort ruimer wonen en gezien de ruimte die we dan krijgen willen we ook graag 3 of 4 honden erbij hebben. Nu heeft mijn familie altijd goede ervaring met Duitse herders. Loyale honden met wie je een vriendschap opbouwt en die prima dienst kunnen doen als waakhond. Maar we zijn er nog niet over uit en houden andere opties open. :)

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: di mei 19, 2015 11:08 pm 
lid

Esther schreef:
Ik ben het met Lancelot eens, wat een prachtige stoere hond. Nu lijkt Dick mij best een aardige man, maar als ik zijn verhaal lees dan vraag ik mij of het probleem niet gewoon bij zijn eigen hondje ligt. Die is kennelijk agressiever dan de Orchawka van de buren.

Maar over de Orchawka ga ik meer informatie zoeken. Mijn vriend en ik gaan binnenkort ruimer wonen en gezien de ruimte die we dan krijgen willen we ook graag 3 of 4 honden erbij hebben. Nu heeft mijn familie altijd goede ervaring met Duitse herders. Loyale honden met wie je een vriendschap opbouwt en die prima dienst kunnen doen als waakhond. Maar we zijn er nog niet over uit en houden andere opties open. :)

Tip: Poolse Tatra!

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]