Het is nu zo sep 20, 2020 10:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 2:18 am 
lid

IS heeft een bondgenoot aangevallen met raketten. Het eindspel is ingezet. Israël laat niet met zich sollen. We zwaaien met z'n allen naar IS.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 2:26 am 
lid

Vraag me af of Israel dit probleem de baas kan ?

Een grondoorlog lijkt me niet wenselijk noch haalbaar
en het platbombarderen en vernietigen van Raqqa en andere doelen met alles erop en eraan is voor velen (nog) een brug te ver....

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 3:41 am 
lid

osker schreef:
IS heeft een bondgenoot aangevallen met raketten. Het eindspel is ingezet. Israël laat niet met zich sollen. We zwaaien met z'n allen naar IS.

Dit soort terreur organisaties worden zelden door puur militaire middelen weggevaagd
En ook Israël heeft daar in het verleden niet echt succes mee gehad. Dus je optimisme lijkt nergens op gebaseerd.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 4:05 am 
lid

Wisp schreef:
osker schreef:

Dit soort terreur organisaties worden zelden door puur militaire middelen weggevaagd

Ja en nee, Isis is niet een typische terreur organisatie, maar heeft meer de klassieke karakteristieken van een natie. Dat maakt ze minder mobiel, want gebonden aan grondgebied. Het is slechts een kwestie van tijd voor ze zijn verslagen. Daarna begint uiteraard het guerrilla gelazer weer, maar als staat zijn ze prima militair te verslaan.

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 5:20 am 
lid

Israël en de bondgenoten zullen dit als een daad van oorlog kenmerken. Waar aanvallen vanuit Gaza nog weggewuifd konden worden als Palestijnen strijdend voor vrijheid, is de aanval vanuit het kalifaat een oorlogshandeling.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 10:50 am 
lid

Wisp schreef:
osker schreef:

En ook Israël heeft daar in het verleden niet echt succes mee gehad. Dus je optimisme lijkt nergens op gebaseerd.
Zwarte September is anders wel helemaal afgemaakt door Israël, d.m.v. zeer spectaculaire militair precisiewerk.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 10:55 am 
lid

osker schreef:

Heb je een bron voor deze geheimzinnige mededeling? Welke bondgenoot, welk eindspel?

En wat is de stelling?

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 11:45 am 
HvR schreef:
Vraag me af of Israel dit probleem de baas kan ?

Een grondoorlog lijkt me niet wenselijk noch haalbaar
en het platbombarderen en vernietigen van Raqqa en andere doelen met alles erop en eraan is voor velen (nog) een brug te ver....

Israel heeft een van de sterkste luchtmachten van de wereld en het leger in zijn totaliteit behoort tot een van de best georganiseerde van de wereld. Neem daarbij de technologische voorsprong en een uitstekende moraal onder de troepen en je weet dat je je geen zorgen hoeft te maken. IS maakt geen enkele kans tegen Israël en dat weten de moslims achter IS ook maar al te goed. Die zoeken doelbewust zwakke tegenstanders op (incl. Europa (dmv aanslagen en terreur). Neemt niet weg dat er af en toe een raket op Israël afgeschoten moet worden. Want dat doet het altijd goed in islamitische kringen.

Afijn, ik ben het niet eens met Oscar. Hoewel duidelijk is dat IS hoopt ooit Israël aan te kunnen vallen, vormen ze vooralsnog geen echte bedreiging voor Israël. Niet in de zin dat Israël zich genoodzaakt ziet om militair op te treden tegen IS. En ja, dat komt omdat Israël de situatie in Gaza, Judea en Samaria scherp in de gaten houdt. Pas als IS daar echt zit moet Israël terugslaan en kan operatie clean sweep altijd nog van start gaan. Tot die tijd is het gewoon nog altijd Iran waar de voornaamste dreiging vanuit gaat - en niet alleen voor Israël, maar ook Arabische landen zien in Iran een grotere dreiging dan in IS.

Voor Israel is IS dan ook hoofdzakelijk een Arabisch-islamitisch probleem. Het zijn diverse moslim-facties die elkaar afslachten en bestrijden. Het is niet in Israëls belang om zich actief in die strijd te mengen.

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 4:06 pm 
lid

Lumiere schreef:
Wisp schreef:
osker schreef:

Ja en nee, Isis is niet een typische terreur organisatie, maar heeft meer de klassieke karakteristieken van een natie. Dat maakt ze minder mobiel, want gebonden aan grondgebied. Het is slechts een kwestie van tijd voor ze zijn verslagen. Daarna begint uiteraard het guerrilla gelazer weer, maar als staat zijn ze prima militair te verslaan.

Ik dacht dat er ook plukjes ISIS in Libië en elders waren.
En dat ze militair te verslaan zijn lijkt me ook.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 5:09 pm 
lid

Ik zie dit nergens op een nieuwssite!

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 5:30 pm 
lid

Dick schreef:

Op Nederlandse nieuwssites ben ik het ook niet tegengekomen. Op Finland-Zweedse wel.

Voor het geval je Zweeds begrijpt, hier een

Disclaimer.

Ik geef slechts mijn mening. Ik beweer niet dat ik enkel feiten te berde breng, noch dat ik de wijsheid in pacht heb
.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 6:03 pm 
lid

Wadi Nahal schreef:
Dick schreef:

Op Nederlandse nieuwssites ben ik het ook niet tegengekomen. Op Finland-Zweedse wel.

Vreemd dat ik dat nergens anders zie staan.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 6:30 pm 
Het heeft het nieuws wel gehaald hoor, ook in Nederland. Wellicht niet het 8 uur journaal en waarschijnlijk ook niet alle kranten. Er is (gelukkig) ook niets geraakt. In de Sinai (Egypte) heeft het regime van generaal Sisi te maken met meerdere islamitische organisaties, waaronder dus ook IS.

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 7:35 pm 
De voorgangers van IS werden bestreden door de reguliere autoriteiten van Syrië.

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 7:51 pm 
lid

Dick schreef:
Wadi Nahal schreef:
Dick schreef:

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... l-op.dhtml

Ook in de digitale De Telegraaf heb ik een bericht zien staan.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 8:19 pm 
Mij bracht het terug naar 1956, de Sinaï oorlog.
Dagelijks volgde ik de strijd, die hoofdzakelijk met tanks werd gevoerd.
Uit dat gebied komen immers die 2 verdwaalde raketten die geen schade hebben aangericht.
Toen vond ik dat de "vrienden van Israël" het nogal lieten afweten en vooral die uit de VS.

De Suezcrisis wordt vaak gezien als het definitieve einde van Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk als grootmachten.

Het ging om de vrije doorvaart door het Suez kanaal.

De VS zagen geen noodzaak om hier hun bondgenoten te helpen.

Ze gingen daar heel ver mee, door bijvoorbeeld het Pond Sterling te bedreigen als belangrijk(st)e munt.
Op het land deden de Israëlisch het met hun tanks, elke dag stonden er weer de verslagen in de krant.
Frankrijk en Engeland vanuit zee.
De 'bondgenoten' verboden Israël om het kanaal over te steken, waar ze voor stonden.

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 8:19 pm 
lid

Gisteren was er in Terzake (België) een item. IS werkt samen met een zusterorganisatie vanuit Egypte. Via de Sinaï willen ze zowel de Gazastrook als Israël in handen krijgen. Hamas en El Fatah moeten 'weggespoeld worden'. Netanyahu gaf een persconferentie, waarin hij zijn zorgen uitsprak nu ze zowel met IS als met Iran te maken hebben / krijgen.

Ik vind het een enge ontwikkeling, want Israël betrekken in deze IS-strijd kan alleen maar tot verharding leiden. En zo stabiel is de situatie in het midden-oosten niet.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 8:26 pm 
lid

osker schreef:

Dat is niet het enge dat IS in petto heeft voor de hen onwelgevalligen.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 8:58 pm 
chapiro schreef:
osker schreef:

Dat is niet het enge dat IS in petto heeft voor de hen onwelgevalligen.

Leuk!
Niet het onderwerp, de situatie is dreigend genoeg en ik weet mij die voorgeschiedenis nog goed te herinneren.
Ik ben ouder dan de staat Israël, dat op zich is geen verdienste.
Wel heb ik die oprichting bewust meegemaakt en alles wat er na gebeurde.
Via het onderschrift kom ik bij een link en voor je het weet ben je bij WWILF.
Zo stuitte ik op een site waar ik uitgelegd vond waarom ik van die serie zo weinig begreep.
De serie waarvan ik enkele afleveringen heb gevolgd.
De serie was wel spannend, er werd steeds verwezen naar een merkwaardige organisatie, volgens ondertiteling heette die organisatie "de Kabaal".
Dankzij het onderschrift is het me duidelijk(er).

Waarom denk je dat de cabal alle bewijs uit het verleden, de heilige plaatsen, de rollen en tafels uit de oudheid voor jullie verborgen hield?

Het aantal religies dat ooit heeft bestaan wordt geschat op 200.000.
Hoe zou het staan met het aantal complottheorieën?

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 10:05 pm 
lid

Dick schreef:
Wadi Nahal schreef:
Dick schreef:

bericht is bekend

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]