Het is nu zo okt 22, 2017 10:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: ma okt 02, 2017 4:05 pm 
lid

Biertje schreef:
Er is geen dokter die bereid is om een voedingssuplement aan te bevelen omdat alles wat je nodig hebt al in voedsel zit, en zelfs meer dan dan vroeger. Denk eens aan foliumzuur en jodium. Met jouw uitspraak houd je feitelijk kwakzalvers in stand.

Dat een "multi" voor iedereen zou moeten, gaat mij een beetje ver. Zouden dokters onze voeding serieuzer nemen dan zouden ze veel meer op maat kunnen adviseren maar zulk een advies kan niet komen van een arts; moet komen van een voedingskundige!

Dokters weten er echt de ballen van, zeggen mij dat voeding erg simpel is, je houden aan een schijf van vijf en klaar is Kees. De almachtige witten jassen hebben gesproken. Wil je meer aandacht voor goede voeding dan ben je bij de medici aan het verkeerde adres, behalve bij een zeldzame natuurarts die er zijn best voor doet. Maar die natuurarts is dan dikwijls weer op onvoldoende afstand van de kwakzalverij, wat aan zijn geloofwaardigheid in het land der medici afbreuk doet.

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: ma okt 02, 2017 7:31 pm 
lid

Rightnow schreef:
Biertje schreef:
Er is geen dokter die bereid is om een voedingssuplement aan te bevelen omdat alles wat je nodig hebt al in voedsel zit, en zelfs meer dan dan vroeger. Denk eens aan foliumzuur en jodium. Met jouw uitspraak houd je feitelijk kwakzalvers in stand.

Dat een "multi" voor iedereen zou moeten, gaat mij een beetje ver. Zouden dokters onze voeding serieuzer nemen dan zouden ze veel meer op maat kunnen adviseren maar zulk een advies kan niet komen van een arts; moet komen van een voedingskundige!

Dokters weten er echt de ballen van, zeggen mij dat voeding erg simpel is, je houden aan een schijf van vijf en klaar is Kees. De almachtige witten jassen hebben gesproken. Wil je meer aandacht voor goede voeding dan ben je bij de medici aan het verkeerde adres, behalve bij een zeldzame natuurarts die er zijn best voor doet. Maar die natuurarts is dan dikwijls weer op onvoldoende afstand van de kwakzalverij, wat aan zijn geloofwaardigheid in het land der medici afbreuk doet.
Dus als Rightnow ziek is gaat hij niet naar de dokker, immers die weten er echt de ballen van.

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: ma okt 02, 2017 10:57 pm 
lid

Rightnow schreef:
Enzo501 schreef:
Speklappen zijn niet ongezond. Vergeet ook niet dat het aantal te dikke kinderen enorm is toegenomen de laatste 40 jaar. Laten ik dan zeggen dat het vooral de hoeveelheid suiker (dat is echt veel meer dan vroeger) in combinatie met te weinig lichaamsbeweging (dat is veel minder dan vroeger) is die het leven vroeger gezonder maakte.

:ok:

Want vroeger werden we zoveel ouder en waren we op hogere leeftijd vitaler dan nu?
Onze voeding is uitstekend en dat in combinatie met de uitstekende gezondheidszorg zorgt dat het nu veel beter is dan vroeger.
Een speklapje op de grill is overigens inderdaad erg lekker.

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: di okt 03, 2017 10:11 am 
lid

Biertje schreef:
Rightnow schreef:
Biertje schreef:

Dus als Rightnow ziek is gaat hij niet naar de dokker, immers die weten er echt de ballen van.

Zij die gezond zijn hebben geen dokter nodig. Voeding is de beste (preventieve) medicijn.

Voeding is geen medische kwestie en artsen weten er zelden veel van af.

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: di okt 03, 2017 10:19 am 
lid

osker schreef:
Want vroeger werden we zoveel ouder en waren we op hogere leeftijd vitaler dan nu?

Hangt er van af wat, en waar, "vroeger" was. Je had vroeger veel boeren, burgers en buitenlui die ook zo maar de 90 haalden, en zonder veel problemen. Bleven over: de armere mensen die noch normaal eten, noch normale arbeidsomstandigheden hadden. De mannen vooral, gingen jong dood aan hart- en vaatziekten (veroorzaakt door roken op de allereerste plaats) zoals een bezoekje ooit aan een stadskerkhof uit de jaren zeventig mij destijds weer leerde wat de statistieken al lieten zien.

Ja, er is enige medische vooruitgang geweest (terwijl ondertussen veel landen Nederland wel inhalen, daar gaat de vooruitgang veel harder dan hier). Het roken is verminderd, er wordt een beetje beter gegeten maar nog steeds zou je verbaast staan als je de ontwikkeling in bepaalde sociale groepen zou kunnen volgen: in de middenklasse die gezond leven, is er veel minder bereikt - die gaan meer industrieel bereid voedsel eten, minder bewegen, meer stress. Hun grootouders werden negentig, zelf lukt ze dat enkel met veel gezondheidsklachten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]