Waarheid schreef:
Wisp schreef:
Waarheid schreef:
Ja, argumentatie die verwijst naar een bestaande praktijk om een standpunt te onderbouwen in een theoretische discussie, vind ik niet veel hout snijden. Dat neigt naar cirkelredenatie.
En waarom is het volgens jou een theoretische discussie als het mijn standpunt betreft, terwijl jij zelf alsmaar verwijst naar de praktische haalbaarheid, en het dan blijkbaar geen theoretische discussie is?
Ik begrijp oprecht niet meer wat je bedoelt met deze vraag.
Ik vind verwijzen naar in de praktijk bestaande gebruiken (dus een specifieke verwijzing naar wetgeving, jurisprudentie, maatschappelijke normen, of iets dergelijks) een slechte vorm van argumentatie in een theoretische discussie. Dat staat verder los van praktische haalbaarheid van in de theoretische discussie geformuleerde standpunten, waarbij dan overigens wel aangemerkt mag worden dat mijn standpunt praktisch gezien prima uitvoerbaar is, dus volgens het door jou gestelde criterium.
Zoals ik al zei was mijn verwijzing naar wetgeving een VOORBEELD die de praktische haalbaarheid bedoelde aan te geven.
Ik beargumenteerde dus mijn claim van praktische haalbaarheid. Lastig begrip blijkbaar, dat iemand zijn beweringen probeert te onderbouwen.
En een theoretische discussie is volgens mij een discussie waarin de praktische haalbaarheid minder of niet van belang is.
Maar het belangrijkste punt wat ik wil maken is het volgende:
Als ik naar de praktische haalbaarheid verwijs dan is dat voor jou blijkbaar totaal iets anders dan als jij naar de praktische haalbaarheid verwijst.