P-G schreef:
Schrijver dezes heeft enkele jaren gewoond nabij het Eudokiaplein te Rotterdam. Ingewijden kennen deze wijk en haar bevolkingssamenstelling. Uiteraard ga ik ter bescherming van het priveleven van mijzelf en mijn naasten alhier geen kopie van een uitdraai van de basisregistratie personen plaatsen, maar dat rechtvaardigt nog niet om anderen omwille van hun bevindingen en standpunten voor leugenaar uit te maken.
Onderwijl ben ik nog steeds in afwachting van de verificatie van het gestelde feit dat immigratie onze samenleving minder leefbaar heeft gemaakt.
Ik stel met enige tevredenheid vast dat de tijd dat, zonder enige onderbouwing of berekening, platweg werd gesteld stellen dat immigratie goed voor Nederland, een verrijking, zou zijn (en o wee als je dat betwijfelde) voorbij is. Multiculturalisten zijn nu op de volgende "line of defense" teruggevallen; immigratie zou dan wel niet voordeling, maar ook niet nadelig voor Nederland zijn. Ook deze nul-lijn is onhoudbaar.
De verificatie daarvoor is terug te vinden in o.a. statistieken waar allochtonen in oververtegenwoordigd zijn zoals criminaliteit, werkeloosheid, schooluitval, gezondheidszorg. Zonder immigratie zou Nederland minder crimineel, minder werkeloos en hoger opgeleid zijn. Er zou minder beslag op kostbare gezondheidszorg zijn en een veel lagere druk op m.n. de sociale huurwoningmarkt.
De prognoses zijn dat er dit jaar ruim boven de 30.000 asielzoeker naar Nederland zullen komen die met een verblijfstatus door gemeentes gehuisvest moeten worden en voor het meerendeel hun werkeloze leven lang Eur. 25.000 p/jr kosten.
Rekent u maar de jaarlijkse, en let wel accumulatieve, kosten uit....daar kun je heel veel leuke leefbare dingen voor de mensen van doen....
Andermaal lopen een aantal debatten door elkaar heen. Met zoveel woorden stelde Danny dat de toegenomen diversiteit en pluriformiteit onze samenleving minder leefbaar maakt. Als zijnde een liberale voorstander van de democratische rechtsstaat heb ik daar een andersluidend oordeel over. De wenselijkheid van diversiteit en pluriformiteit staat echter los van de vraag hoe ons immigratiebeleid er idealiter uit zou moeten zien.
En dat brengt mij bij het volgende. Graag zou ik bovenstaande stellingen onderbouwd willen zien. Het feit dat (de huidige samenstelling van) immigranten thans een negatieve impact op onze begroting heeft, noopt nog niet tot het sluiten van onze grenzen. Als is het maar omdat uit feiten nog geen normen kunnen worden ontleend.