Het is nu di jan 26, 2021 2:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3034 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 152  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#201  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 10:54 pm 
lid

portman schreef:
P-G schreef:
portman schreef:

Het gaat hier wel over aanvallen van (neo)nazi's tegen vluchtelingen. Is dat logisch? Nee, dat is misdadig. En goed zijn die lui niet maar wel kwaadaardig.

Nog voordat de vluchtelingen goed en wel zijn aangekomen, worden ze verweten niet te willen integreren - wat dat ook mag wezen.

Omdat het in dit geval over neo-nazi's gaat verbaast het me eigenlijk niet. Maar schandelijk blijft het.

Ik denk dat die neo-nazi's hooguit een onderdeel zijn van een inmiddels veel bredere groep.

Doen alsof alleen maar neo-nazi's bezwaar maken tegen nog meer immigranten, dat is schandelijk....

Profiel  

Bericht nummer:#202  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 10:56 pm 
lid

HvR schreef:
portman schreef:
P-G schreef:

Nog voordat de vluchtelingen goed en wel zijn aangekomen, worden ze verweten niet te willen integreren - wat dat ook mag wezen.

Omdat het in dit geval over neo-nazi's gaat verbaast het me eigenlijk niet. Maar schandelijk blijft het.

Ik denk dat die neo-nazi's hooguit een onderdeel zijn van een inmiddels veel bredere groep.

Doen alsof alleen maar neo-nazi's bezwaar maken tegen nog meer immigranten, dat is schandelijk....

Ik ken de Henken en Ingrids (Gretchens und Helmuts?) en jij hoeft niet voor mij te denken.

Profiel  

Bericht nummer:#203  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 10:58 pm 
lid

portman schreef:
HvR schreef:
portman schreef:

Ik ken de Henken en Ingrids en jij hoeft niet voor mij te denken.

Als je niet wil horen wat een ander ervan denkt, wat doe je hier dan ? :wacko:

Beetje minder hoog van de toren blazen svp....

Profiel  

Bericht nummer:#204  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:00 pm 
lid

Frankly schreef:
Een aardige toevoeging die je geeft is "bij huidige samenstelling van immigranten"; ook Esther gaf eerder al aan dat immigratie zeker niet nadelig hoeft te zijn indien er sprake is van arbeidsimmigratie, van goed opgeleide immigranten die een toegevoegde waarde voor het ontvangende land kunnen zijn, een maatschappelijk positie verwerven en zo integreren/assimileren.

In het bovenstaande wordt reeds miskent dat de meerwaarde van zogenoemde seizoensarbeiders uit met name Midden- en Oost-Europa. Deze migranten - voor zover daar eigenlijk nog over kan worden gesproken met de open grenzen binnen de Europese Unie - hebben ook hun meerwaarde en wel voor onze economie, de economie in hun lidstaat van herkomst alsook henzelf en hun dierbaren.

Frankly schreef:
Je vroeg, ik citeer om " verificatie van het gestelde feit dat immigratie onze samenleving minder leefbaar heeft gemaakt".
Die verificatie geef ik je in de vorm van het minder leefbaar worden van de maatschappij door hogere criminaliteit/werkeloosheid/beslag gezondsheidszorg/druk woningmarkt. Ik stel vast dat je dit niet betwist en (bij huidige samenstelling immigranten) de "negatieve impact op onze begroting onderkent; oftewel immigratie kost ons geld.
Welke conclusies je daaraan verbindt is een andere kwestie. De "pijngrens" ligt bij linksigen wat hoger dan bij rechtselingen.
[...]
Een aardige toevoeging die je geeft is "bij huidige samenstelling van immigranten"; ook Esther gaf eerder al aan dat immigratie zeker niet nadelig hoeft te zijn indien er sprake is van arbeidsimmigratie, van goed opgeleide immigranten die een toegevoegde waarde voor het ontvangende land kunnen zijn, een maatschappelijk positie verwerven en zo integreren/assimileren.
Zo is het de facto door de eeuwen heen ook geweest. Wat zich nu echter al een paar decennia in Nederland/Europa voordoet is een historisch ongekend verschijnsel voor waarbij aanzienlijke aantallen immigranten die bij voorbaat kansloos op de arbeidsmarkt zijn op kosten van de ontvangende maatschappij worden onderhouden. Het beroep op moreel-ethische verantwoordelijkheden wordt onrealistischer naarmate de jaarlijkse aantallen stijgen.

In het bovenstaande wordt een gerefereerd aan een te rooskleurig beeld van de vaderlandse geschiedenis. In het verleden kenden Nederland ook groepen die afstamden van immigranten, die allesbehalve assimileerden en kansrijk waren. Men denke hierbij onder meer aan de Asjkenazische Joden, afkomstig uit Oost-Europa.

Dat gezegd hebbende, de statistieken omtrent het verband tussen criminaliteit en etnische achtergrond zouden eens gecorrigeerd moeten worden naar maatschappelijke status, welvaart en discriminatie.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#205  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:02 pm 
lid

HvR schreef:
P-G schreef:
portman schreef:

Het gaat hier wel over aanvallen van (neo)nazi's tegen vluchtelingen. Is dat logisch? Nee, dat is misdadig. En goed zijn die lui niet maar wel kwaadaardig.

Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst

(maar ze bepalen wel voor een groot deel je verwachtingspatroon, ervarings- / leercurve....)

Ja, daarom heb ik het niet zo op (neo-)nazi's en degenen die het direct of indirect voor hen opnemen, niet in de laatste plaats door hun dogmatiek geheel of gedeeltelijk over te nemen.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#206  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:04 pm 
lid

HvR schreef:
portman schreef:
HvR schreef:

Ik weet donders goed hoe anderen erover denken en ik veracht dat. Mag ik? Ik zal het never nooit eens zijn met die lieden en zij niet met mij omdat zij mij evengoed verachten om mijn mening. Het wordt tijd dat je daar eens aan went. Met hoog van de toren blazen heeft het dus al helemaal niks te maken. Dat laat ik wel aan anderen over hier.

Profiel  

Bericht nummer:#207  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:06 pm 
lid

P-G schreef:
HvR schreef:
P-G schreef:

(maar ze bepalen wel voor een groot deel je verwachtingspatroon, ervarings- / leercurve....)

Ja, daarom heb ik het niet zo op (neo-)nazi's en degenen die het direct of indirect voor hen opnemen, niet in de laatste plaats door hun dogmatiek geheel of gedeeltelijk over te nemen.

Inderdaad verbijsterend en toch ook weer niet onverwacht...

Profiel  

Bericht nummer:#208  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:11 pm 
lid

En zo vegen we het asiel- en immigratieprobleem weer onder het tapijt : "Het ligt aan de kaalkoppen!!!!!!". Althans, het is een sneue poging daartoe. :keeporder:

Profiel  

Bericht nummer:#209  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:11 pm 
lid

P-G schreef:
HvR schreef:
P-G schreef:

:gaap:

Profiel  

Bericht nummer:#210  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:14 pm 
lid

c-more schreef:
En zo vegen we het asiel- en immigratieprobleem weer onder het tapijt : "Het ligt aan de kaalkoppen!!!!!!". Althans, het is een sneue poging daartoe. :keeporder:

De misdragingen van dat tuig wordt hier min of meer vergoelijkt.

Profiel  

Bericht nummer:#211  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:18 pm 
lid

portman schreef:
HvR schreef:
portman schreef:

Ik weet donders goed hoe anderen erover denken en ik veracht dat. Mag ik? Ik zal het never nooit eens zijn met die lieden en zij niet met mij omdat zij mij evengoed verachten om mijn mening. Het wordt tijd dat je daar eens aan went. Met hoog van de toren blazen heeft het dus al helemaal niks te maken. Dat laat ik wel aan anderen over hier.

:eek:

Verachten ?!? Je slaat echt door.

En dat 'evengoed' vormt een spiegel.
Het is net zo'n term als 'haat': Drama-Queen-teksten.

Veel te persoonlijk, niet langer feitelijk / objectief.

Profiel  

Bericht nummer:#212  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:21 pm 
lid

portman schreef:
c-more schreef:

Niks hoor. Iets kunnen begrijpen is niet hetzelfde als vergoelijken ! :fluiten:

Profiel  

Bericht nummer:#213  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:23 pm 
lid

portman schreef:
c-more schreef:

Ik ben tegen welk geweld dan ook. Of dat nu uit de linkse of rechtse hoek komt.
Heb jij dat ook bij aanslagen op joden in Israel ? Bij kraakacties ? Bij de moord op Fortuyn ?

Profiel  

Bericht nummer:#214  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:24 pm 
lid

c-more schreef:
portman schreef:
c-more schreef:

Heb jij dat ook bij aanslagen op joden in Israel ? Bij kraakacties ? Bij de moord op Fortuyn ?

Andere discussie en dus off topic.

Profiel  

Bericht nummer:#215  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:29 pm 
lid

portman schreef:
c-more schreef:
portman schreef:

Andere discussie en dus off topic.

Mag er nu ineens niet vergeleken worden ?

Vreemd.... :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#216  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:46 pm 
lid

De Grote Volksverhuizing vond plaats in de nadagen van het West-Romeinse Rijk en luidde het begin van de middeleeuwen in. Opgejaagd door de oprukkende Hunnen en aangelokt door de rijkdommen van het politiek verzwakte West-Romeinse Rijk trokken vanaf de vierde eeuw meerdere voornamelijk Germaanse stammen (door de Romeinen barbaren genoemd) West-Romeins gebied binnen. In het veel sterkere Oost-Romeinse of Byzantijnse Rijk kregen zij geen vaste voet aan de grond.

Zoek maar op. Het is niet tegen te houden wanneer grote ongelijkheid bestaat

Profiel  

Bericht nummer:#217  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:52 pm 
lid

wortel schreef:
De Grote Volksverhuizing vond plaats in de nadagen van het West-Romeinse Rijk en luidde het begin van de middeleeuwen in. Opgejaagd door de oprukkende Hunnen en aangelokt door de rijkdommen van het politiek verzwakte West-Romeinse Rijk trokken vanaf de vierde eeuw meerdere voornamelijk Germaanse stammen (door de Romeinen barbaren genoemd) West-Romeins gebied binnen. In het veel sterkere Oost-Romeinse of Byzantijnse Rijk kregen zij geen vaste voet aan de grond.

Sinds de vierde eeuw immigreerden Germanen naar het Romeinse rijk. De meeste migranten zochten welvaart en veiligheid. Duizenden konden zich vreedzaam binnen de grenzen vestigen. Sommigen pasten zich aan en klommen op binnen de Romeinse samenleving. Klinkt herkenbaar voor ons.

Maar begin de jaren 400 veranderde de migratie van karakter. Oorlogen in hun thuisland joegen veel meer Germanen op de vlucht. Tienduizenden trokken naar het Westen en staken de Rijngrens over op zoek naar een woonplaats. Pogingen om hen tegen te houden liepen uit op geweld.

Het toenmalige West-Romeinse rijk was politiek verdeeld, kende geen duidelijk leiderschap en had een verzwakt leger. De migratie van gewapende bendes werd gelegaliseerd als bondgenootschappen (foederati), waardoor de volksverhuizing nog groter werd. Deels uit zwakte, ook uit overtuiging dat deze migranten zouden integreren en dat het rijk misschien zelfs eigen voordeel zou halen uit de migratiestroom.

Maar het tegendeel bleek: grensconflicten en plunderingen escaleerden tot burgeroorlog. Ingeweken Germaanse krijgsbendes vestigden hun eigen machtsgebieden in het Romeinse gastland en brachten ook onderlinge vijandschappen mee. De samenleving desintegreerde, Rome viel en de fragiele vrede en welvaart in het Westen gingen verloren.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/vluch ... 94437.html

Het was tevens het begin van het einde van het Romeinse Rijk, dus het zal toch anders moeten....

Profiel  

Bericht nummer:#218  BerichtGeplaatst: di aug 25, 2015 12:07 am 
lid

HvR schreef:
wortel schreef:

Sinds de vierde eeuw immigreerden Germanen naar het Romeinse rijk. De meeste migranten zochten welvaart en veiligheid. Duizenden konden zich vreedzaam binnen de grenzen vestigen. Sommigen pasten zich aan en klommen op binnen de Romeinse samenleving. Klinkt herkenbaar voor ons.

Maar begin de jaren 400 veranderde de migratie van karakter. Oorlogen in hun thuisland joegen veel meer Germanen op de vlucht. Tienduizenden trokken naar het Westen en staken de Rijngrens over op zoek naar een woonplaats. Pogingen om hen tegen te houden liepen uit op geweld.

Het toenmalige West-Romeinse rijk was politiek verdeeld, kende geen duidelijk leiderschap en had een verzwakt leger. De migratie van gewapende bendes werd gelegaliseerd als bondgenootschappen (foederati), waardoor de volksverhuizing nog groter werd. Deels uit zwakte, ook uit overtuiging dat deze migranten zouden integreren en dat het rijk misschien zelfs eigen voordeel zou halen uit de migratiestroom.

Maar het tegendeel bleek: grensconflicten en plunderingen escaleerden tot burgeroorlog. Ingeweken Germaanse krijgsbendes vestigden hun eigen machtsgebieden in het Romeinse gastland en brachten ook onderlinge vijandschappen mee. De samenleving desintegreerde, Rome viel en de fragiele vrede en welvaart in het Westen gingen verloren.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/vluch ... 94437.html

Het was tevens het begin van het einde van het Romeinse Rijk, dus het zal toch anders moeten....

Herkenbaar? En het meest schrijnende is dat alles op economische groei gestuurd wordt!

Profiel  

Bericht nummer:#219  BerichtGeplaatst: di aug 25, 2015 7:50 am 
lid

portman schreef:
HvR schreef:
P-G schreef:

De Europese Unie heeft inderdaad nog een grotendeels intergouvernementeel karakter. Het zijn de lidstaten die met elkander tot een overeen dienen te komen; van een federale regering die voor de ganse Unie tot een politiek besluit komt, is geen sprake. Het doet denken aan de situatie binnen de Nederlanden, totdat onder Franse (!) invloed de eenheidsstaat werd ingevoerd.

Je kunt er vergif op innemen dat die 'Duitse' toestanden gaan plaatsvinden ingeval mensen die vluchten voor oorlog, geweld en vervolging omwille van hun migratie worden gecriminaliseerd, zoals jij hierboven doet.

Die 'Duitse toestanden' zoals jij ze noemt, zijn gewoon een logisch en voorspelbaar gevolg wanneer samenlevingen die (te) veel asielzoekers moeten opvangen die niet (willen) integreren,
of die relatief gezien veel meer bijdragen dan ontvangen en nog geschoffeerd worden ook, op zo'n wijze overvraagd worden.

Het houdt een keer op. We zijn wel goed maar niet gek natuurlijk....

Misdadig is dat Merkel heeft gelogen over het aantal vluchtelingen wat in Duitsland asiel heeft aangevraagd. Duitsland herbergt al 800.000 vluchtelingen en nadert binnenkort de 1 miljoen. Natuurlijk roept dat aversie op bij de bestaande bevolking. Deze extreemrechtse demonstranten vormen slechts een kleine voorhoede van wat komen gaat. Want niemand wil de overlast van een asielzoeker in zijn achtertuin of gedwongen worden asielzoekers op te nemen in zijn eigen woning. Dan ga je dit soort reacties uitlokken. Merkel moet zich diep schamen hier haar afkeer voor uit te spreken. Een regering die zijn eigen volk in de steek laat is het regeringen niet waard en dient te worden afgezet. Dit wordt een sneeuwbaleffect die in de diepere lagen van de bevolking zijn weerklank zal gaan vinden. Nederland niet uitgezonderd, want ook hier roept een meerderheid van alle Nederlanders op voor her-controles bij onze landgrenzen, maar de Europese Unie geeft als reactie dat het verdrag van Schengen onhandelbaar is. Zo worden de pilaren van onze samenleving nog verder onderuit gezaagd. Het gevolg kan maar één uitkomst hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#220  BerichtGeplaatst: di aug 25, 2015 8:18 am 
lid

portman schreef:
P-G schreef:
HvR schreef:

Inderdaad verbijsterend en toch ook weer niet onverwacht...

Ben van mening dat de mensen die tegen de toestroom zijn van honderdduizenden moslims, (merendeels jonge mannen) die zodra ze voet op Europese bodem hebben gezet allah akbar scanderen, je niet moet wegzetten als neo nazi's, maar meer als nationalisten.
Dat zijn mensen die inuitief, en uit realistisch oogpunt, begrijpen dat Europa wordt gedestabiliseerd, precies zoals IS dat ruim een jaar geleden heeft aangegeven..
Deze lui komen niet om Europa te versterken, maar om het af te breken in hoog tempo.
Geen van allen heeft de vredespijp meegebracht.
Veel soennieten onder hen zijn ook nog eens IS gerelateerd.
Om het ultrafascisme buiten de deur te houden, zullen de autochtonen, beter bekend met de door u zo geliefde term 'neo nazi's, blijven protesteren tegen deze overname.
De tijd en de slappe houding van de overheden, die als taak hebben ons te beschermen, zal het leren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3034 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 152  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]