Waarheid schreef:
Pizzaman schreef:
Dat betekent dat je, los van de rechtsgeldige regels, zelf wel effe wraak en genoegdoening gaat zoeken.
Ik verbaas me er over dat iemand kan denken dat dat op Van Der Sloot van toepassing is.
Hij zit daar in de nor in 1 of ander bacterieland voor moord.
In die gevangenissen daar gelden geen wetten en regels, ja, alleen voor de bewakers.
De rest zit er nou juist omdat ze net als Van Der Sloot zijn.
Eigen rechter? Komaan, waarom denk je dat die lui daar zitten?
Kortom ik snap de hele claim eigenlijk niet. Onzinnig geblaat, dat "eigen rechter".
Net of iemand op de TT Assen midden op het circuit klaagt dat ze allemaal te hard rijden...
Kijk HYPOTHETISCH zou ie daar natuurlijk veilig moeten zitten... maar wel hypothetisch in Nederland.
In de praktijk, betekent dat helemaal NIKS in een dergelijk land. Maar dat wist ie van tevoren.
Jij keurt het goed als mensen voor eigen rechter spelen. Dat is een principiële stelling.
Dat de praktijk nog grotendeels barbaars is, in de vorm van de facto vogelvrijverklaringen, dat is geen nieuws en verder niet relevant. De specifieke persoon is verder ook niet relevant.
Wat relevant is, is dat mensen dat blijkbaar toejuichen. Derhalve de vraag welke rechtsbeginselen zij hanteren.
Ik keur daar helemaal niks goed,ik vind het een achterlijk bacterieland met achterlijke gevangenissen.
Maar wat JIJ daar zegt:
"Dat de praktijk nog grotendeels barbaars is, in de vorm van de facto vogelvrijverklaringen, dat is geen nieuws en verder niet relevant",...daar denk ik dat JIJ daar de consequentie niet van doorziet, en ik (en anderen hier) dus wel.
De consequentie is dat Slootmans zijn <bepaald lichaamsdeel> in een gat met beesten heeft gestoken
en hij nu maar heeft af te wachten of het mieren zijn of dat er een grizzlybeer in huist.
En dat jij denkt dat men zoiets toejuicht, zegt meer over jouw mentaliteit dan die van een ander.
Er is namelijk GEEN SPRAKE van dat
"De specifieke persoon verder ook niet relevant" zou zijn.
Deze "specifieke rechtspersoon" heeft hier namelijk zelf willens en wetens voor gekozen.
Hij heeft geen recht op ons medelijden. Wel zijn we blij dat ie daar zit en niet hier, de rest is z'n eigen domme schuld.
Je kan dan wel de "rechten van de mens" kaart willen trekken of zo, maar deze doen niet ter zake:
vergelijkbaar gaat het hier niet over iemand die uitglijdt over een hondendrol van een ander,
maar iemand die in z'n eigen product heeft zitten roeren, en die zich nu beklaagt dat het stinkt.
Joh, ik stel gewoon een doodnormale vraag; of mensen voorstander zijn van eigen rechter spelen. Je bent daar voorstander van, of je bent het niet. Er is geen middenweg. Daarbij maakt het verder dan toch geen moer meer uit wie het is, dat het wel of niet zijn eigen schuld is en wat men praktiseert op welke plek dan ook.