Het is nu do apr 02, 2020 5:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2015 4:30 pm 
lid

Ineke schreef:
Wilders is volgens mij als parlementslid nog steeds werkzaam in Nederland en HA heeft een uitstekende baan in de USA.

Goed dat je daar even aan herinnert.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2015 4:33 pm 
lid

Citaat:
Frederike Geerdink is volgens een hooggeplaatst Turkse official niet opgepakt omdat ze propaganda voor een terroristische organisatie zou hebben gemaakt, maar omdat ze gevaar liep. "Ze is niet opgepakt voor haar journalistieke werk", aldus de Turkse official tegenover persbureau Reuters.

"'Frederike was weliswaar in een veilige zone, maar daar werd toch gevochten. Daarom konden we haar veiligheid niet garanderen. Daarom is ze aangehouden en het onderzoek gaat door."

aldus nu.nl

t gaat hier om een journaliste die dus niks verkeerd deed, iets wat de Turkse overheid zelf toegeeft. Ze kunnen niet lang(er) volhouden dat ze heult met 'de vijand' wie dat dan ook is.

De vrijheid van meningsuiting wordt in veel landen, waaronder ook Turkije, niet heel breed uitgedragen, ook is de beeldvorming sterk beïnvloed door de overheid. Ik blijf er bij dat de onafhankelijke journalist die daarvoor zijn of haar nek wil uitsteken daarvoor geprezen moet worden en niet als dom weggezet dient te worden.

Of dit 1 op 1 te vergelijken is met politici is voor mij twijfelachtig. De overeenkomst is weliswaar vrijheid van meningsuiting, maar daar houdt t wat mij betreft dan ook wel weer mee op. Politici spreken vooral voor hun eigen partij (en dat is logisch) terwijl je idealiter juist van de vrije pers mag verwachten dat die onafhankelijk hun nieuws wil brengen.

Er is overigens nog een journalist opgepakt, Karskens in Griekenland waar hij een operatie met vluchtelingen vastlegde.

Citaat:
De Nederlandse journalist Arnold Karskens is gearresteerd op het Griekse eiland Kos. Dit gebeurde in de nacht van zaterdag op zondag.

Dat meldt omroep PowNed, waarvoor Karskens aan het werk was. Hij had met een groep Iraanse vluchtelingen de oversteek per boot van Turkije naar Kos gemaakt.

Karkens werkte undercover aan de Turkse kust voor PowNed en website The Post Online.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigt de aanhouding van een Nederlands staatsburger door de havenpolitie op Kos. Over de identiteit wil het departement niets zeggen.
Verborgen camera

De rubberen opblaasboot waar Karskens met zes andere opvarenden in zat, werd in Griekse wateren onderschept. Hierna werd Karskens afgevoerd naar een politiebureau vanwege illegale grensoverschrijding. Zijn medepassagiers zijn overgebracht naar een opvangcentrum op Kos, meldt PowNed.

Het paspoort van de journalist is ingenomen, volgens de omroep. Het ministerie van Buitenlandse Zaken bemiddelt in de zaak. De verwachting is dat Karskens maandag Griekenland weer mag verlaten.

De journalist legde de hele operatie vast met verborgen camera’s. PowNed wil deze beelden de komende week uitzenden. Karskens was zondagmiddag niet voor commentaar bereikbaar.

beide quotes uit http://www.nu.nl/buitenland/4120353/jou ... d-kos.html

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2015 5:05 pm 
Nederland dient te allen tijde op te komen voor burgers die onterecht vastzitten in het buitenland. Desnoods dienen diplomatieke banden te worden verbroken, desnoods dienen er embargo's te worden ingesteld.

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2015 5:06 pm 
lid

Waarheid schreef:
Nederland dient te allen tijde op te komen voor burgers die onterecht vastzitten in het buitenland. Desnoods dienen diplomatieke banden te worden verbroken, desnoods dienen er embargo's te worden ingesteld.

Daar gaat ie weer: :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2015 5:23 pm 
lid

Ze was niet de enige.

Zou het kunnen dat Turkije journalisten "voor de bühne" arresteert ? De vorige keer was tijdens het bezoek van Koenders.. en nu, bij de militaire acties tegen IS en de Koerden, die "evenwichtig" moeten zijn volgens de Turkse mainstream, arresteert Turkije ineens weer Koerden-vriendelijke journalisten.. ze twittert vervolgens vanuit de gevangenis (?? mobiele telefoon niet afgenomen)

Ik vermoed dat het een politiek spelletje is. Dan is ze volgende week weer vrij :)

By the way deze dame is géén domme gans maar een kritische journalist en een horzel voor Erdogan. Ik vind het een moedig persoon. Ze heeft zich niet laten arresteren, ze heeft volgens mij zelf niks te maken met (de timing van) deze arrestatie. Ze is alleen daar gebleven, dat is het enige en dat was haar eigen keuze.

Moet Nederland haar helpen ? Ja uiteraard, Buitenlandse Zaken heeft er de handen vol aan.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2015 11:04 pm 
lid

portman schreef:
Ineke schreef:
Wilders is volgens mij als parlementslid nog steeds werkzaam in Nederland en HA heeft een uitstekende baan in de USA.

Dan herinner ik even aan de hoge prijs die een HA, Wilders als Rushdi (en hun naasten) elke dag moeten betalen voor het vasthouden aan hun overtuigingen. Zij hebben geen normaal vrij leven en zullen dat waarschijnlijk ook nooit meer kennen, permanent bewaakt altijd vrezend dat iemand door de bewaking komt om hen af te maken.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2015 11:27 pm 
lid

Frankly schreef:
portman schreef:
Ineke schreef:

Dan herinner ik even aan de hoge prijs die een HA, Wilders als Rushdi (en hun naasten) elke dag moeten betalen voor het vasthouden aan hun overtuigingen. Zij hebben geen normaal vrij leven en zullen dat waarschijnlijk ook nooit meer kennen, permanent bewaakt altijd vrezend dat iemand door de bewaking komt om hen af te maken.

Dat dat nodig is is afschuwelijk. Maar daarom hoef ik het nog niet eens te zijn met hun meningen over de islam. Rushdi lijkt mij nog het minst vijandig. Hij kijkt niet zo zeer naar de islam als wel naar de idioten die die godsdienst misbruiken voor hun krankzinnige misdaden.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 11:23 am 
lid

portman schreef:
Frankly schreef:
portman schreef:

Dat dat nodig is is afschuwelijk. Maar daarom hoef ik het nog niet eens te zijn met hun meningen over de islam. Rushdi lijkt mij nog het minst vijandig. Hij kijkt niet zo zeer naar de islam als wel naar de idioten die die godsdienst misbruiken voor hun krankzinnige misdaden.

Het gaat er nadrukkelijk niet om of je het met iemands standpunten eens bent; ik heb wel eens een artikel van Geerdink gelezen maar weet eerlijk gezegd niet precies wat haar standpunten zijn.
Het gaat om de moed die iemand toont om grote persoonlijke offers/risico's te nemen om voor zijn/haar standpunten/opvattingen te blijven opkomen waar anderen (logischerwijs) "de handdoek" in de ring gooien.
Datzelfde zou je dan ook van bijv. voor extremistisch rechts/links/islamtistisch kunnen stellen; mensen die soms zelfs bereid zijn om voor hun idealen te sterven; ware het niet dat zij de grens overgaan van het uiten van hun opvattingen in democratisch/maatschappelijk debat tot het steunen/uitvoeren van geweld om die idealen te realiseren.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 3:14 pm 
lid

Frankly schreef:
portman schreef:
Frankly schreef:

Het gaat er nadrukkelijk niet om of je het met iemands standpunten eens bent; ik heb wel eens een artikel van Geerdink gelezen maar weet eerlijk gezegd niet precies wat haar standpunten zijn.
Het gaat om de moed die iemand toont om grote persoonlijke offers/risico's te nemen om voor zijn/haar standpunten/opvattingen te blijven opkomen waar anderen (logischerwijs) "de handdoek" in de ring gooien.
Datzelfde zou je dan ook van bijv. voor extremistisch rechts/links/islamtistisch kunnen stellen; mensen die soms zelfs bereid zijn om voor hun idealen te sterven; ware het niet dat zij de grens overgaan van het uiten van hun opvattingen in democratisch/maatschappelijk debat tot het steunen/uitvoeren van geweld om die idealen te realiseren.

Ik kan en wil geen respect opbrengen voor mensen die zich uitsloven en willen sterven voor idealen die mij een gruwel zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: do sep 10, 2015 10:25 am 
lid

Deze dappere vrouw wil zo snel mogelijk weer terug naar Turkije. Ik hoop dat de Nederlandse overheid wederom pal staat voor degene die strijdt voor persvrijheid en het vrije woord. Dan heb je tenminste het gevoel dat belastinggeld een keer zinvol wordt besteed.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]