Het is nu di nov 20, 2018 4:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 379 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2015 3:57 pm 
lid

Nederlandse burgers willen overal over meepraten en de grote lijnen samen afspreken. Hoort ook bij onze cultuur. Daarom opletten en TTIP kritisch volgen en niet er in stinken met de smoesjes waarmee het ons door de strot zal worden geduwd: http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... eid=158493

TTIP regelt hoe ons voedsel wordt geproduceerd, hoe de medische zorg werkt en alle cyberkwesties (dit is allemaal big business) en wat er nog aan kruimeltjes overblijft voor het MKB als de concerns alles hebben opgevreten.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2015 6:11 pm 
Er is meer nodig dan bewustwording, we zullen allemaal wakker moeten worden en dat blijven.
Al jaren wijs ik op EFF en andere instellingen.
EFF maakt Europa wel een complimentje, zij het een kleintje.

But we also gave credit last year to Europe for committing to make some incremental changes to improve the transparency of the TTIP neogtiations, by releasing its negotiating texts and giving access to all TTIP texts to members of the European Parliament. We weren't alone, being joined by 47 other civil society groups and experts from around the world in calling on the TPP negotiators to follow Europe's lead on transparency.

Wie trekken er aan welke touwtjes?
Er zijn genoeg uitzendingen en publicaties over, we moeten er wel naar willen kijken en luisteren.
Vooral uw politici blijven wakker schudden.

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2015 7:06 pm 
lid

Als handel in voedsel afhankelijk wordt van internationale regeltjes en standaarden, welke aantoonbaar een gevaar zijn voor de eigen volksgezondheid, dan kan en mag zo'n verdrag niet gesloten worden. Het betreft immers onze volksgezondheid en daarbij heeft het dus invloed op onze volksgezondheidszorg en de kosten die daarmee gepaard gaan. (Dat standpunt had ik al in 2003 toen ik als landbouwdeskundige meedeed aan de verkiezingen voor Leefbaar NL en o.a. met een dergelijk standpunt een digitaal verkiezingsdebat won waar ook destijds landelijke bekende parlementariërs aan meededen. Ik zat niet vast aan een raar onwerkbaar irreëel partij-dogma vanuit een star wereldbeeld. Dan is het makkelijk winnen vanuit de werkbare, oplossingsgerichte logica van alledag).

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2015 7:13 pm 
lid

Als mensen dit ineens als schrikbeeld zien en wakker schrikken,
dan zou je toch verwachten dat men de EU hier ter verantwoording zou roepen
of tenminste de 'onvoorwaardelijke' steun aan deze ondemocratische moloch zou heroverwegen....

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2015 7:19 pm 
lid

Dat het buiten de parlementen van de lidstaten om geregeld wordt is godsgeklaagd.
De EU neemt steeds enger vormen aan.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2015 7:34 pm 
lid

Nog enger? Bijna niet mogelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2015 7:46 pm 
lid

HvR schreef:
of tenminste de 'onvoorwaardelijke' steun aan deze ondemocratische moloch zou heroverwegen....

Daar ga je de fout in... Juist door een EU, maar zeker haar rechtsvoorgangers EG-EEG werden er wel gezamenlijke kwaliteitsstandaarden afgesproken m.b.t. voedsel, waarbij zuidelijke en oostelijke Europese landen hun zooi moesten verbeteren naar noordelijke maatstaven. De voedselkwaliteit in heel de EU heeft dit dusdanig omhoog gekrikt dat wij wereldwijd goed en vrij goedkoop kwaliteitsvoedsel kunnen exporteren. M.b.t. de overeenkomst van EU met bijv de VS gaat de kwaliteit er niet op vooruit en prevaleert het handelsbelang, waarbij de risico op import van zooi toeneemt. dat mag niet gebeuren. Men moet onze hoge Europese standaarden maar respecteren. Het is immers onze volksgezondheid, die door onze belastingbetaler opgehoest moet worden.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2015 8:17 pm 
lid

Boer Piet schreef:
HvR schreef:

Daar ga je de fout in... Juist door een EU, maar zeker haar rechtsvoorgangers EG-EEG werden er wel gezamenlijke kwaliteitsstandaarden afgesproken m.b.t. voedsel, waarbij zuidelijke en oostelijke Europese landen hun zooi moesten verbeteren naar noordelijke maatstaven. De voedselkwaliteit in heel de EU heeft dit dusdanig omhoog gekrikt dat wij wereldwijd goed en vrij goedkoop kwaliteitsvoedsel kunnen exporteren. M.b.t. de overeenkomst van EU met bijv de VS gaat de kwaliteit er niet op vooruit en prevaleert het handelsbelang, waarbij de risico op import van zooi toeneemt. dat mag niet gebeuren. Men moet onze hoge Europese standaarden maar respecteren. Het is immers onze volksgezondheid, die door onze belastingbetaler opgehoest moet worden.

Naar mijn mening is het voedselbeleid van de EU vooral gericht op economische maatstaven: veel voor weinig.
Het milieu en dierenwelzijn zijn er beslist niet op vooruit gegaan en de hele zaak drijft op subsidie.
Dat de komkommers nu voldoende recht zijn en de bananen mooi krom, daar krijgt men de handen niet mee op elkaar.

De kern van mijn kritiek in dezen betreft ook niet zozeer het voedselbeleid maar veeleer het feit dat de EU nu
over zaken aan het onderhandelen is met de USA waarvan we de consequenties niet kunnen overzien
en waar we geen invloed op hebben omdat het een schimmig proces is.

Het is typerend voor dit ondemocratische instituut dat zij volledig haar eigen plan trekt,
op niet-transparante wijze en over de hoofden van de burgers heen.

Dit hele TTIP-verdrag moet de definitieve zet geven om heel Europa in te richten naar analogie van het Angelsaksische model
waar het continent m.i. veel meer gebaat is bij het Rijnlandse model.
Dat is waar deze zaak in kern om draait: een principiele keuze tussen de macht van het geld versus
een maatschappij die ook oog heeft voor andere waarden.

De EU bewijst hiermee opnieuw keuzen voor te staan die niet de mijne zijn waarmee het vertrouwen nog verder daalt.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: ma maart 02, 2015 11:49 pm 
lid

Het gaat me om voedselveiligheid en volksgezondheid, de kosten hierbij en de kwaliteit van voedselimporten... je hebt de klok horen luiden....

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: di maart 03, 2015 12:28 am 
lid

Raya schreef:
Dat het buiten de parlementen van de lidstaten om geregeld wordt is godsgeklaagd.

Onderhavig verdrag zal door alle lidstaten der Europese Unie moeten worden geratificeerd.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: di maart 03, 2015 12:37 am 
lid

P-G schreef:
Raya schreef:

Onderhavig verdrag zal door alle lidstaten der Europese Unie moeten worden geratificeerd.

Is dat dan de garantie dat we er niet in worden gezwendeld.
Net zoiets al het europees referendum, grondwet en zo zeker...
PG er is totaal geen vertrouwen in de EU, we zijn te vaak belazerd.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: di maart 03, 2015 12:39 am 
lid

Boer Piet schreef:
Het gaat me om voedselveiligheid en volksgezondheid, de kosten hierbij en de kwaliteit van voedselimporten... je hebt de klok horen luiden....

Wat een summiere reactie.

Jij beperkt het tot alleen voedsel en -veiligheid en weet niet waar de klepel hangt....

Dit verdrag gaat toch echt over veel meer.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: di maart 03, 2015 12:41 am 
lid

HvR schreef:
Boer Piet schreef:

Jij beperkt het tot alleen voedsel en -veiligheid en weet niet waar de klepel hangt....

Ja en ik beperkt me tot hetgeen ik meldde...

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: di maart 03, 2015 2:24 am 
lid

P-G schreef:
Raya schreef:

En dat.... blijkt dus niet te kloppen, P-G.
Er wordt driftig onderzocht of die stap kan worden overgeslagen...

Misschien dat jij nu ook door gaat krijgen dat je al die tijd belazerd bent!

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: di maart 03, 2015 4:16 pm 
lid

Raya schreef:
P-G schreef:

En dat.... blijkt dus niet te kloppen, P-G.
Er wordt driftig onderzocht of die stap kan worden overgeslagen...

Misschien dat jij nu ook door gaat krijgen dat je al die tijd belazerd bent!

Wie weet ueberhaupt waar TTIP over gaat.... Oom Bas licht een tipje van de sluier op:
oombas schreef:
Er is meer nodig dan bewustwording, we zullen allemaal wakker moeten worden en dat blijven.
Al jaren wijs ik op EFF en andere instellingen.

Intellectueel eigendom gaat over heel veel... van medicijnen tot computerprogrammatuur tot culturele dingen als muziekuitvoeringen.

Het heeft geen zin dat de SP een demonstratie organiseert als niemand leest over wat de achtergronden zijn. Vergeet de zoveelste politicus die zijn bonnetjes verkeerd declareert, het gedoe over de zoveelste kromme uitspraak van Wilders, en dat tientje ziektekostenverzekeringspremie. Wat laten we gebeuren door de grootmachten die ons kapitalisme uitkleden zodat we een EUSSR overhouden die 2 handen op 1 buik is met de amerikaanse federale overheid en de mega-concerns van de andere kant van de oceaan?

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 3:05 pm 
lid

HvR schreef:
Boer Piet schreef:

en de oude gedachten van vrijhandel en vrijheid om te ondernemen worden misbruikt door multinationals die juist anderen vrijheden ontnemen. Het gebruikelijke "liberalisme" (VVDc.s.) hangt vast aan een nieuw corporatisme van staat / grootbanken / multinationals: http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/jan ... als__.html

Hierdoor zal de VVD uiteindelijk geen volkspartij meer kunnen blijven; de kiezers kiezen straks terecht liever de PVV.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: wo maart 04, 2015 10:14 pm 
lid

Boer Piet schreef:
Als handel in voedsel afhankelijk wordt van internationale regeltjes en standaarden, welke aantoonbaar een gevaar zijn voor de eigen volksgezondheid, dan kan en mag zo'n verdrag niet gesloten worden. Het betreft immers onze volksgezondheid en daarbij heeft het dus invloed op onze volksgezondheidszorg en de kosten die daarmee gepaard gaan. (Dat standpunt had ik al in 2003 toen ik als landbouwdeskundige meedeed aan de verkiezingen voor Leefbaar NL en o.a. met een dergelijk standpunt een digitaal verkiezingsdebat won waar ook destijds landelijke bekende parlementariërs aan meededen. Ik zat niet vast aan een raar onwerkbaar irreëel partij-dogma vanuit een star wereldbeeld. Dan is het makkelijk winnen vanuit de werkbare, oplossingsgerichte logica van alledag).

Misschien heb je dan zojuist ook wel even naar Zembla gekeken.

Nu wil ik Monsanto en Syngenta niet afdoen als "gevaar voor de volksgezondheid" maar toch wel als "gevaar voor vrijheid van ondernemen" en dat laatste is heel belangrijk voor de gezondheid van onze economie....

... ik vermoed dat staatssecretaris Dijksma's pleidooien in de Raad van Ministers of waar dan ook, de negatieve invloed van TTIP op het kwekersrecht niet gaat stoppen...

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 6:44 pm 
lid

De FNV is nu begonnen de TTIP op de agenda te zetten. http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... zondh.html

Niet alles wat Europa als bureaucratische regeltjes oplegt, is zaligmakend maar moeten we niet zelf onze rommel opruimen en door eigen inzicht regels simpel maken en / of houden? Nu zullen amerikaanse top-advocaten straks wel eens Europese regeringen kunnen gaan aanklagen en omgekeerd (ook daar gruw ik van) zullen Amerikaanse letselschade-advocaten miljarden kostende letselschadeprocedures willen aanspannen. Daar hebben we niks aan.

Een oud hollands gezegde luidt: als het kalf verdronken is dempt men de put.
Een nieuw europees gezegde zal luiden: als het kalf verdronken is, we will sue you!

Inmiddels is de weg naar TTIP geplaveid met goede voornemens: http://www.riaoomen.nl/media/documents/TTIP%20CDA.pdf - zullen we over 10 jaar eens kijken wat er van terecht is gekomen?

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 6:56 pm 
lid

Goede zaak, dat TTIP. Overheidsbemoeienis door middel van allerlei muren en heffingen vervallen en dat komt de handel en dus de consument ten goede. En allerlei corrupte wetgeving van landen om hun eigen handel te bevoordelen heeft door het arbitragesysteem ook weinig nut meer. Hoe eerder het ingevoerd wordt, hoe beter.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: ma maart 30, 2015 9:22 pm 
lid

TTIP onderwerpt individuen tot complete staten aan de wil van multinationals.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 379 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]