Het is nu di nov 21, 2017 10:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 5:00 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Enzo501 schreef:
Pizzaman schreef:

Er wordt daar in het geheel niets ontkend. Echter het gepresenteerde "bewijs" is absoluut onzinnig.

Wat mij altijd opvalt, om maar eens wat te noemen, er zou toch een duidelijke invloed te meten moeten zijn van WO1 en WO2.
Nimmer tevoren en ook nimmer daarna was er sprake van zo'n massale uitstoot van allerlei rotzooi in de atmosfeer.

Maar bijna niemand vraagt zich af waarom daar de betreffende pieken dan missen. Ik vind dat eigenlijk hilarisch.
Maar misschien zou je beter van droevig kunnen spreken.

Degene die er werkelijk van overtuigd is dat er in WOI en WOII een piek zou moeten zijn heeft geen idee van de toename van uitstoot van CO2 in de laatste decennia wereldwijd. Als argument voor het ontkennen van opwarming vanwege toename van CO2 in de lucht dus lachwekkend. Of droevig.

Er staat daar nergens een ontkenning noch bevestiging van opwarming danwel afkoeling. Waar zie jij die?

De leut is dan wel, dat er een grafiekje komt vanaf 1880, en er door jou nou wordt gewezen op "de laatste decennia".
Kortom wat daarvoor kwam is niet relevant, maar ja dan toch weer wel? Nou: haha. Wetenschappelijk niveau: nihil. Helaas.

En zo gaat het steeds weer, nou denk ik ook wel dat de aarde opwarmt, maar de argumentatie waardoor is belachelijk.
De maatregelen zijn bijgevolg eveneens belachelijk, en het effect wat ze al dan niet hebben is derhalve onmeetbaar.
Wie wetenschappelijk iets aan wil tonen doet dat op basis van correcte, daadwerkelijk gemeten cijfers en lult er niet omheen.

Kortom de bewijsvoering is kloten van de bok, en let wel dit wordt je verteld door een PVV aanhanger.
De bewijsvoering van Wilders inzake islamisering is gebaseerd op heel wat betere cijfers, bijvoorbeeld.
Daar bestaat genoeg discussie over, en dit zou men dan maar zo moeten aannemen? Kom op zeg.

Is dat soort grafiekjes dan het beste waar de zogenaamde wetenschappers mee kunnen komen?
Zielig en droevig. Niveau van een dronken aardbei, en gezwets in de kantlijn.
Dit is geen wetenschap, het is linksgeil graven naar betaalargumenten.

Ik denk dat je redelijk geobsedeerd bent door het laatste argument dat je geeft en daarom, tegen beter weten in, maar heel hard lalalala blijft roepen met je vingers in je oren.

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 5:02 pm 
lid

Kijk nou eerst maar eens de gebruikte methoden door, beschouw die eens op de keper,
en vraag je dan eens af of die onderzoekers ZELF wel de conclusie trekken dat het door de mens of CO2 komt.

De gemiddelde temperatuur in Nederland vergelijken met die in Spanje is irrelevant.
ten eerste vergelijk je dan een verschillend klimaat met elkaar,
en ten tweede "heel Spanje" is wat anders dan alleen de kust.
Klimaten hebben bovendien een beetje schijt aan landsgrenzen.

Ik heb echter niet de illusie dat dergelijke dingen zullen doordringen.
Het moet en zal aan de mens liggen en dan vooral aan de westerling met z'n gigantische CO2 footprint.

Dat het in de middeleeuwen veel warmer was dan nu, en rond 1700 veel kouder, tja.
Het gaat daarom een veel groter verschil dan 4 graden. Maar dat wordt simpelweg genegeerd.

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 5:07 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Pizzaman schreef:
Enzo501 schreef:

Degene die er werkelijk van overtuigd is dat er in WOI en WOII een piek zou moeten zijn heeft geen idee van de toename van uitstoot van CO2 in de laatste decennia wereldwijd. Als argument voor het ontkennen van opwarming vanwege toename van CO2 in de lucht dus lachwekkend. Of droevig.

Er staat daar nergens een ontkenning noch bevestiging van opwarming danwel afkoeling. Waar zie jij die?

De leut is dan wel, dat er een grafiekje komt vanaf 1880, en er door jou nou wordt gewezen op "de laatste decennia".
Kortom wat daarvoor kwam is niet relevant, maar ja dan toch weer wel? Nou: haha. Wetenschappelijk niveau: nihil. Helaas.

En zo gaat het steeds weer, nou denk ik ook wel dat de aarde opwarmt, maar de argumentatie waardoor is belachelijk.
De maatregelen zijn bijgevolg eveneens belachelijk, en het effect wat ze al dan niet hebben is derhalve onmeetbaar.
Wie wetenschappelijk iets aan wil tonen doet dat op basis van correcte, daadwerkelijk gemeten cijfers en lult er niet omheen.

Kortom de bewijsvoering is kloten van de bok, en let wel dit wordt je verteld door een PVV aanhanger.
De bewijsvoering van Wilders inzake islamisering is gebaseerd op heel wat betere cijfers, bijvoorbeeld.
Daar bestaat genoeg discussie over, en dit zou men dan maar zo moeten aannemen? Kom op zeg.

Is dat soort grafiekjes dan het beste waar de zogenaamde wetenschappers mee kunnen komen?
Zielig en droevig. Niveau van een dronken aardbei, en gezwets in de kantlijn.
Dit is geen wetenschap, het is linksgeil graven naar betaalargumenten.

Ik denk dat je redelijk geobsedeerd bent door het laatste argument dat je geeft en daarom, tegen beter weten in, maar heel hard lalalala blijft roepen met je vingers in je oren.

Zeker niet, het klimaat is echter een factor waar men tot nu toe maar naar loopt te gissen.
Dat we van fossiele brandstoffen zullen moeten afkicken is echter wel degelijk een feit.
De "oplossingen" die worden aangedragen zoals windmolens zijn helaas slechts "betaaloplossingen" die geen zoden aan de dijk zetten
maar waar we een selectief groepje klimaatalarmisten grof geld aan verdient. Ik zet daar derhalve hele dikke vraagtekens bij.

Ik ben er ook niet tegen om iets te doen "voor het milieu", en dergelijke.
Ik ben er WEL tegen om dat te doen op een manier die gewoon niet werkt.
EN ik ben er al HELEMAAL tegen om het te doen met een soort "aflaatverkoop".
Vooral als er dikke gaten te schieten zijn in de zogenaamde data.

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 5:38 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Kijk nou eerst maar eens de gebruikte methoden door, beschouw die eens op de keper,
en vraag je dan eens af of die onderzoekers ZELF wel de conclusie trekken dat het door de mens of CO2 komt.

Je snapt dat het op mondiale grootschalig opbranden van fossiele brandstoffen iets is wat nogal uniek van de mens in de afgelopen eeuw komt?

De conclusie wordt daarbij overigens vooral bevestigd met het feit dat blijkbaar ook de zonneactiviteit de afgelopen 30 jaar lichtelijk is afgenomen terwijl de temperatuur is gestegen

phpBB [media]

Pizzaman schreef:
De gemiddelde temperatuur in Nederland vergelijken met die in Spanje is irrelevant.
ten eerste vergelijk je dan een verschillend klimaat met elkaar,
en ten tweede "heel Spanje" is wat anders dan alleen de kust.
Klimaten hebben bovendien een beetje schijt aan landsgrenzen.

Ja dus? Jij trok de relevantie van 1-2 graden temperatuurverschil in twijfel over een complete planeet. Terwijl je zeer treffend ziet in de vergelijking tussen de gemiddelde temperatuur tussen Nederland en Spanje dat een gemiddeld temperatuur verschil van 4 graden klein lijkt, maar in de dagelijkse praktijk een fors verschil is voor het klimaat tussen 2 landen.

Goh wat zou dat kunnen zeggen over de relevantie van 1-2 graden over een hele planeet?

Pizzaman schreef:
Ik heb echter niet de illusie dat dergelijke dingen zullen doordringen.
Het moet en zal aan de mens liggen en dan vooral aan de westerling met z'n gigantische CO2 footprint.

Och als je, je er beter door voelt dan ligt het ook aan China en de andere olieslurpers :wink:

Pizzaman schreef:
Dat het in de middeleeuwen veel warmer was dan nu*, en rond 1700 veel kouder, tja.
Het gaat daarom een veel groter verschil dan 4 graden. Maar dat wordt simpelweg genegeerd.

*Dat klopt niet en de vraag is ook waarom die opmerking relevant zou zijn, we hebben het over veranderingen van het hier en nu, gebaseerd op gebeurtenissen van het hier en nu zoals het massaal verbranden van fossiele brandstoffen en de recente afgenomen zonne activiteit.

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 6:21 pm 
lid

Het probleem is dat JIJ het wil hebben over "veranderingen van het hier en nu, gebaseerd op gebeurtenissen van het hier en nu zoals het massaal verbranden van fossiele brandstoffen en de recente afgenomen zonne activiteit."

De zonne-activiteit is afgenomen sinds 2008. Het duurt wel even voordat we daar de effecten van merken.
Klimaat is zoveel groter dan alleen die fossiele activiteiten. Maar jouw beperkte visie houdt al een conclusie in,
er is dan ook geen sprake van een enigszins wetenschappelijke discussie - slechts van een discussie
welke elementen er al dan niet toe doen, waarbij jij al een voorgeplande agenda hebt.

Kortom, veel succes met je zelfbewijzende klimaatreligie, maar ik geloof er niks van.

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 7:12 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Het probleem is dat JIJ het wil hebben over "veranderingen van het hier en nu, gebaseerd op gebeurtenissen van het hier en nu zoals het massaal verbranden van fossiele brandstoffen en de recente afgenomen zonne activiteit."

Het probleem lijkt vooral dat jij wilt ontkennen dat het aan fossiele brandstoffen ligt en daarbij zo'n beetje alle onzin die op het internet geplaatst is over het onderwerp er bij probeert te slepen.

Eerst probeerde je te beweren dat een grafiek onzin was omdat het volgens jou onmogelijk was dat het zo nauwkeurig was en zo ver terug in de tijd kon gaan, terwijl men soms al sinds de 18e eeuw consequent meet, er een redelijke standaardisering was van meettechnieken en de waarden in de grafiek afgeleid zijn van de gemiddelden van een duizenden metingen.

Vervolgens probeerde je te beweren dat er een piek te zien zou moeten zijn van WO1 en 2 (amusant genoeg is er een piek in de grafiek tijdens WO2) zonder enige onderbouwing van jouw kant dat de uitstoot daadwerkelijk hoger zou zijn geweest dan de huidige som van de mondiale industrie.

En daarna doe je alsof een gemiddeld verschil van 1-2 graden niet zo relevant zou zijn en begin je in allerlei bochten te draaien waarom dan een gering gemiddeld verschil van 4 graden tussen Nederland en Spanje wat klein lijkt, maar wat in dagelijkse ervaring een zeer groot verschil is dan niet op zou gaan.

En tot slot kom je met andere tijdperken waarbij je ook nog eens de plank misslaat dat het in de middeleeuwen gemiddeld warmer zou zijn geweest dan nu. Oftewel je springt van de hak op de tak en laat na om gewoon een simpele discrepantie van het hier en nu te verklaren... Namelijk hoe het kan dat de zonneactiviteit in de afgelopen jaren is afgenomen terwijl de temperatuur consequent is gestegen samen met het bekende broeikasgas CO2...

Pizzaman schreef:
De zonne-activiteit is afgenomen sinds 2008. Het duurt wel even voordat we daar de effecten van merken.

Mja ik begrijp dat het moeilijk voor je is om van je geloof af te stappen en je nu maar ter plekke domme argumenten verzint. Ten eerste is het absurd dat als de zonne activiteit afneemt sinds 2008, je in 2015 nog steeds het warmste jaar meet als gevolg van 'verlate zonnewarmte' oid. Ten tweede is het onzin dat pas sinds 2008 de zonne activiteit geleidelijk afneemt.
Afbeelding

De realiteit is dat het nogal zorgelijk is dat er in 2015 relatief weinig zonneactiviteit was en tegelijkertijd het warmste jaar sinds de metingen en dat, dat verklaart wordt door broeikasgassen.

Pizzaman schreef:
Klimaat is zoveel groter dan alleen die fossiele activiteiten. Maar jouw beperkte visie houdt al een conclusie in,
er is dan ook geen sprake van een enigszins wetenschappelijke discussie - slechts van een discussie
welke elementen er al dan niet toe doen, waarbij jij al een voorgeplande agenda hebt.

Ik benoem slechts de realiteit, dat jij je kop daarvoor in het zand steekt en met allerlei niet-onderbouwde onzin aan komt zetten is jouw eigen probleem

Pizzaman schreef:
Kortom, veel succes met je zelfbewijzende klimaatreligie, maar ik geloof er niks van.

Amusant dat je anderen religie verwijt op basis van jouw persoonlijk geloof en niet op daadwerkelijk argumenten en feiten :bye:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 7:29 pm 
lid

Lumiere schreef:
Plantjes en vooral ook beestjes kunnen echter wel moeite hebben als het klimaat snel veranderd als gevolg van snel toegenomen CO2, soms loont het om iets verder na te denken :wink:

Nadenken of napraten?
Bekijk het grafiekje hierboven nog eens, denk eens lang en diep na, en vertel me dan nog eens wat er aan schort. Ik heb al een hint gegeven. :wink:

Dylan Thomas.
Laat zien
Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.

Though wise men at their end know dark is right,
Because their words had forked no lightning they
Do not go gentle into that good night.

Good men, the last wave by, crying how bright
Their frail deeds might have danced in a green bay,

Wild men who caught and sang the sun in flight,
And learn, too late, they grieved it on its way,

Grave men, near death, who see with blinding sight
Blind eyes could blaze like meteors and be gay,

And you, my father, there on the sad height,
Curse, bless, me now with your fierce tears, I pray.

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 7:39 pm 
lid

Lumiere schreef:
Rightnow schreef:
was toen wat de klimaathysterie twintig jaren later zou zijn.

Dit begint toch wel steeds lastiger te ontkennen:
Afbeelding

Je zou maar in 1980 zitten en dit grafiekje voor de afgelopen 40 jaar bekijken. Help er komt een nieuwe ijstijd aan.

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 8:03 pm 
lid

Agamemnon schreef:
Lumiere schreef:
Plantjes en vooral ook beestjes kunnen echter wel moeite hebben als het klimaat snel veranderd als gevolg van snel toegenomen CO2, soms loont het om iets verder na te denken :wink:

Nadenken of napraten?

Nadenken, jij vergat namelijk nogal makkelijk dat het niet slechts gaat om wat extra CO2 wat plantjes leuk vinden, maar over mogelijke klimaatveranderingen als gevolg daarvan, wat plantjes en beestjes niet altijd even leuk kunnen vinden afhankelijk van de locatie en de verandering. :wink:

Agamemnon schreef:
Bekijk het grafiekje hierboven nog eens, denk eens lang en diep na, en vertel me dan nog eens wat er aan schort. Ik heb al een hint gegeven. :wink:

Oh er scheelt een hoop aan, het is altijd riskant om 2 verschillende variabelen in de zelfde grafiek te zetten helemaal als ze een verschillend nulpunt hebben, maar het verschil in trend is er nogal duidelijk mee geïllustreerd en daarvoor is een adequate grafiek.

Profiel  

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 8:06 pm 
lid

Agamemnon schreef:
Lumiere schreef:
Het lijkt me dat er nogal een verschil is in potentieel gevaar is met een hoeveelheid CO2 die over een termijn van miljoenen jaren wordt ontrokken en waar flora en fauna zich rustig aan kunnen aanpassen.

En diezelfde hoeveelheid er in 100 jaar weer terug de atmosfeer in verbranden

Plantjes hebben geen moeite met CO2, hoor. Die vinden dat juist lekker, hoe meer hoe beter.
De angst- en boetedoeningscultuur heeft je stevig in zijn greep. Missie geslaagd. :)

De fauna heeft het er wel moeilijk mee. Flauw om iemand af te branden die het begrip "flora en fauna" in één adem noemt.

Profiel  

Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 8:21 pm 
lid

osker schreef:
Lumiere schreef:
Rightnow schreef:
was toen wat de klimaathysterie twintig jaren later zou zijn.

Dit begint toch wel steeds lastiger te ontkennen:
Afbeelding

Je zou maar in 1980 zitten en dit grafiekje voor de afgelopen 40 jaar bekijken. Help er komt een nieuwe ijstijd aan.

Nou toen hadden ze al dezelfde mening dus maakt voor sommigen geen bal uit.
Het zal mij ook een biet wezen, laat die tofu figuren maar.

Profiel  

Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 8:55 pm 
lid

Lumiere schreef:
Nadenken, jij vergat namelijk nogal makkelijk dat het niet slechts gaat om wat extra CO2 wat plantjes leuk vinden, maar over mogelijke klimaatveranderingen als gevolg daarvan, wat plantjes en beestjes niet altijd even leuk kunnen vinden afhankelijk van de locatie en de verandering. :wink:

(...)
Oh er scheelt een hoop aan, het is altijd riskant om 2 verschillende variabelen in de zelfde grafiek te zetten helemaal als ze een verschillend nulpunt hebben, maar het verschil in trend is er nogal duidelijk mee geïllustreerd en daarvoor is een adequate grafiek.

Die trend is nogal opgeblazen weergegeven, dat scheelt eraan. 't Is je reinste propaganda.
En die klimaatverandering... tsja. Knappe vent die ook maar een tijdsbestek in de geschiedenis van de aarde kan laten zien waar het klimaat stabiel was.

enniewee, deze discussie zal al snel overbodig worden:
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... rzaam.html

Dylan Thomas.
Laat zien

Profiel  

Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 9:18 pm 
lid

Agamemnon schreef:
Lumiere schreef:

(...)

Die trend is nogal opgeblazen weergegeven, dat scheelt eraan. 't Is je reinste propaganda.
En die klimaatverandering... tsja. Knappe vent die ook maar een tijdsbestek in de geschiedenis van de aarde kan laten zien waar het klimaat stabiel was.

Exact, de VPRO heeft het in de gaten: de pegels, daar gaat het om. :aplaus: :aplaus: :aplaus:

Let op dat men nog wat over windmolens lult.
Maar die zijn wel zo'n beetje aan het eind van de ontwikkeling.
Veel beter gaan ze niet worden, we kunnen ons beter richten op zonne-energie.

Profiel  

Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 9:42 pm 
lid

Agamemnon schreef:
Lumiere schreef:

(...)

Tja dat is jouw mening, er is in het verleden een nulpunt vastgesteld voor de gemiddelde temperatuur, dat de temperatuur afwijking steeds sterker positief is, mag je dan wel niet leuk vinden, maar het is daarmee niet minder een feit. En gezien die trend de gemiddelde afwijking betreft, verdwijnt die ook niet als je het nulpunt hoger of lager zou stellen en ook niet als je de afstand op de Y as zou verkleinen of vergroten.

Agamemnon schreef:

Dat is zoiets als zeggen dat ontbossing niet erg is omdat in de geschiedenis er ook wel bomen vanzelf omvielen :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 9:47 pm 
lid

Nou Lumiere wat jij doet is angstvallig alle bomen voorzien van steunpalen
omdat er iemand net het gras heeft lopen maaien, ook gezellig maar ik doe d'r niet aan mee.

Profiel  

Bericht nummer:#56  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 9:48 pm 
lid

Pizzaman schreef:
Agamemnon schreef:
Lumiere schreef:

(...)

Exact, de VPRO heeft het in de gaten: de pegels, daar gaat het om. :aplaus: :aplaus: :aplaus:

Ik zal je een geheimpje vertellen.... Niet doorvertellen hoor.... maar de bakker die jouw brood bakt, die doet dat ook voor het geld, schokkend! :eek: Domlinks en domrechts moeten eens ophouden met het doen alsof geld verdienen schandalig is.

Profiel  

Bericht nummer:#57  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 10:01 pm 
lid

Lumiere schreef:
Agamemnon schreef:
Tja dat is jouw mening, er is in het verleden een nulpunt vastgesteld voor de gemiddelde temperatuur, dat de temperatuur afwijking steeds sterker positief is, mag je dan wel niet leuk vinden, maar het is daarmee niet minder een feit. En gezien die trend de gemiddelde afwijking betreft, verdwijnt die ook niet als je het nulpunt hoger of lager zou stellen en ook niet als je de afstand op de Y as zou verkleinen of vergroten.

Agamemnon schreef:

Dat is zoiets als zeggen dat ontbossing niet erg is omdat in de geschiedenis er ook wel bomen vanzelf omvielen :hum:

Het gaat mij om de manier waarop de cijfers gepresenteerd worden, maar dat schijnt niet door te dringen. Laat maar.
Je vergelijking met ontbossing gaat mank, maar dat weet je zelf ook wel.
Er zijn grotere problemen die aandacht behoeven dan een beetje CO2. Ontbossing is daar een voorbeeld van. Het uitsterven van diersoorten is een tweede. Daar is nauwelijks discussie over, omdat we door de Global Warming/ Climate change hysterie afgeleid worden.

Dylan Thomas.
Laat zien

Profiel  

Bericht nummer:#58  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 10:04 pm 
lid

Lumiere schreef:
Pizzaman schreef:
Agamemnon schreef:

Ik zal je een geheimpje vertellen.... Niet doorvertellen hoor.... maar de bakker die jouw brood bakt, die doet dat ook voor het geld, schokkend! :eek: Domlinks en domrechts moeten eens ophouden met het doen alsof geld verdienen schandalig is.

Jij moet eens minder zuur doen, en je niet voordoen alsof je zoveel beter/slimmer bent dan "dom rechts" of "dom links".
Dat ben je namelijk helemaal niet het is simpelweg wel heel duidelijk welke kan jouw lampje op schijnt.
Vooral de kant waar je mooi zuur kan doen over een ander, veel plezier d'r mee. :bye:

Profiel  

Bericht nummer:#59  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 10:10 pm 
lid

Ik kan in 15 seconden met dezelfde data een grafiek maken die helemaal klopt en waar niemand zich druk overmaakt.
Zo'n grafiek helpt de klimaat hysterie en alle miljarden die er mee weggepist worden echter niet.

Profiel  

Bericht nummer:#60  BerichtGeplaatst: di maart 15, 2016 10:15 pm 
lid

Agamemnon schreef:
Het gaat mij om de manier waarop de cijfers gepresenteerd worden, maar dat schijnt niet door te dringen. Laat maar.

Dat heeft er wellicht mee van doen dat je categorisch het nalaat om eens concreet te zijn wat nu je probleem is anders dan dat jij van mening bent dat het sensationalistisch is.... Tja leuk dat, dat jouw persoonlijke mening is, maar zoals ik al schreef ook met een andere presentatie of een andere opzet van een grafiek zal de trend er niet anders van worden.

Dus als je inderdaad inhoudelijk eigenlijk niks te melden hebt, dan laat het inderdaad maar :bye:

Agamemnon schreef:
Je vergelijking met ontbossing gaat mank, maar dat weet je zelf ook wel.

Nee hoor, je probeert de huidige situatie te bagatelliseren met als redenering dat er nu een verandering plaatsvindt, maar er ook in het verleden veranderingen plaatsvonden. Ja wederom leuk, maar dan ga je er aan voorbij dat die veranderingen in het verleden niet veroorzaakt werden door het verstoken van fossiele brandstoffen en nu wel.

Kun jij anders uit de geschiedenis een situatie halen waarbij CO2 zo snel als nu is gestegen?

Agamemnon schreef:
Er zijn grotere problemen die aandacht behoeven dan een beetje CO2. Ontbossing is daar een voorbeeld van. Het uitsterven van diersoorten is een tweede. Daar is nauwelijks discussie over, omdat we door de Global Warming/ Climate change hysterie afgeleid worden.

:gaap: Ach de ultieme politieke dooddoener, er is immers altijd wel een groter probleem te vinden dan X, valt me nog mee dat je in milieugebied blijft en niet met zielige bejaarden aan komt zetten ofzo :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]