Het is nu do jul 19, 2018 5:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2016 9:34 am 
lid

Hume schreef:
Lancelot schreef:
Agamemnon schreef:

Dan zijn ze in rap tempo gemoderniseerd, want amper anderhalf jaar geleden mocht dat allemaal niet.
Een andere mogelijkheid is dat je vreselijk uit je nek aan het lullen bent.

Anderhalf jaar geleden mocht dat ook allemaal in Qatar. Je huilt gewoon mee met iedereen die iets hebben gehoord over zweepslagen en hard iek roepen zonder eens kritisch na te gaan of het wel klopt wat ze horen. Google maar eens op "is een hoofddoek verplicht in Qatar". Als westerse vrouw mag je in Qatar alleen op stap zonder hoofddoek.

Is dat alles?
Is dat genoeg om een WK te organiseren?

Nou, dat je in Qatar als westerse vrouw alleen op stap mag zonder hoofddoek maakt je mijn inziens niet ongeschikt om het WK te organiseren. Maar als jij een lijstje hebt aan eisen alvorens een land een WK mag organiseren ben ik daar nieuwgierig naar Hume. Benieuwd hoeveel landen in de toekomst dan nog zo'n toernooi mogen organiseren van je.

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2016 12:02 pm 
lid

Lancelot schreef:
Agamemnon schreef:
Lancelot schreef:

Nee hoor, in Qatar mag je als vrouw zonder hoofddoek lopen, ook alleen of met je 19 vriendinnen die wonen in de Red Light District Amsterdam. Ik heb geen Qatariaanse wet gevonden die dat verbiedt. Maar goed, voor sommigen is alles wat geen satesaus serveert bij patat niet een echt restaurant.

Dan zijn ze in rap tempo gemoderniseerd, want amper anderhalf jaar geleden mocht dat allemaal niet.
Een andere mogelijkheid is dat je vreselijk uit je nek aan het lullen bent.

Anderhalf jaar geleden mocht dat ook allemaal in Qatar. Je huilt gewoon mee met iedereen die iets hebben gehoord over zweepslagen en hard iek roepen zonder eens kritisch na te gaan of het wel klopt wat ze horen. Google maar eens op "is een hoofddoek verplicht in Qatar". Als westerse vrouw mag je in Qatar alleen op stap zonder hoofddoek.

Ik hoef niet te googelen, lieverd, want ik ben er geweest.
Hoe die wetgeving precies in elkaar zit, weet ik natuurlijk niet, maar ik weet wel dat je als vrouw zonder hoofddoek en zonder mannelijke begeleider in het openbaar een probleem hebt. En als je met twee borrels op wordt aangerand ook.
Ik begrijp hieruit dat je jezelf als deskundige opwerpt, na twee zoektermen in Google getikt te hebben. Prima hoor, maar als je wat verder zoekt nadat je wat gevonden hebt dat in je straatje past, kom je een hoop tegen wat er niet in past. Enig idee hoeveel vrouwen Qatar zijn uitgevlucht, nadat ze door een of andere zandhaas aangerand of verkracht waren? Ze hadden daar geen schijn van kans hun recht te halen en liepen een hoog risico om zelf achter de tralies te belanden.

Neemt niet weg dat ik nieuwsgierig ben hoe ze daar met hooligans omgaan.

Dylan Thomas.
Laat zien
Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.

Though wise men at their end know dark is right,
Because their words had forked no lightning they
Do not go gentle into that good night.

Good men, the last wave by, crying how bright
Their frail deeds might have danced in a green bay,

Wild men who caught and sang the sun in flight,
And learn, too late, they grieved it on its way,

Grave men, near death, who see with blinding sight
Blind eyes could blaze like meteors and be gay,

And you, my father, there on the sad height,
Curse, bless, me now with your fierce tears, I pray.

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2016 1:33 pm 
lid

Enzo501 schreef:
P-G schreef:
Lancelot schreef:

Stel ik ga naar de politie en zeg dat ik uit noodweer iemand heb gedood. De politie onderzoekt de zaak en constateert dat ik iemand met voorbedachte rade heb vermoord en zet mij vast op basis van de aanklacht moord. Mijn inziens heeft justitie hier dan groot gelijk in.

Ik ben met je eens dat er grenzen zijn aan wat je accepteert van een land aan mensenrechtenschendingen. Maar dan vind ik wel dat je consequent moet zijn en zeggen dat je geen zaken wil doen met landen waar homofilie verboden is of dat je als je overspel pleegt gestraft wordt en dit principe niet alleen tijdens het WK voetbal hanteert. En mijn inziens wordt er met ernstige schendingen al rekening gehouden. ZuidAfrika is jarenlang geboydot om haar apartheidsregime, zakendoen met Noord Korea is in veel gevallen verboden, er is een handelsboycot met Rusland.

In het kader van de Internationale politiek en de diplomatieke betrekkingen plegen westerse landen hun democratische en rechtsstatelijke beginselen altijd uit te dragen. Daar de scheiding tussen sport en politiek zeker in landen als Qatar een illusie is, rust mijn inziens op de westerse sportorganisaties de morele plicht om vorenbedoelde beginselen onderdeel te laten zijn van hun beleid en besluitvorming. Noem het een variant dan wel een onderdeel van het maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Het moge duidelijk zijn dat menig sportorganisatie haar plicht dienaangaande verzaakt. Of het nu gaat om de inrichting van het politieke stelsel of de grove mensenrechtenschendingen - daaronder mede begrepen de arbeidsomstandigheden van de bouwvakkers die de voetbalstadions uit de grond stampen -, het is oorverdovend stil vanuit sportorganisaties als de KNVB.

De term 'politieke situatie' in een land als Qatar geeft het al aan. Als we iets aan de politieke situatie in een land willen doen is het in de eerste plaats een zaak voor de internationale politiek. Het is natuurlijk nogal dubbel dat we politieke, economische en culturele banden onderhouden met een land als Qatar maar dan verontwaardigd reageren als we er gaan voetballen en over maatschappelijke verantwoordelijkheid beginnen.

Zo kan iedereen wel naar elkaar blijven wijzen. Je kunt als organisatie FIFA ook eigen afwegingen maken en verantwoordelijkheid nemen om geen "feestelijke" WK te laten organiseren door landen die grensoverschrijdend mensenrechten schenden en daarmee een podium geven om zichzelf te gaan promoten.
Het is aan de FIFA om de grenzen te bepalen en of een land als Qatar daarbuiten valt. Bijv. lancelot vindt van niet; ik vind van wel.
Daarbij komt dat er helemaal geen noodzaak is voor FIFA om aan een land als Qatar het WK toe te kennen; landen staan immers in de rij om daarvoor door FIFA te worden verkozen. En als het dat dan toch doet zou men haar invloed kunnen gebruiken.
In Zuid-Afrika eiste FIFA verandering van wetgeving (ik meen omtrent merkenrecht e.d.), t.t.v. het bid van Belgie/Nederland schijnt FIFA vrijstelling van de BTW (of zoiets) te hebben geeist.....zouden ze aan een land als Qatar als voorwaarde de afschaffing van het e.a. aan de wetgeving kunnen eisen. In plaats daarvan doet FIFA alsof er in Qatar niets aan het handje is, nou ja goh, men zal eens kijken hoe het met de verkapte slavernij van aziatische bouwvakkers gesteld is die de WK stadions hebben gebouwd.

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2016 2:05 pm 
lid

Hume schreef:
Napoleon schreef:
Biertje schreef:
En helemaal als je in een auto achter het stuur zit, alleen !

Vrouwen mogen auto rijden en ook zonder hoofddoek lopen. Qatar heeft trouwens ook kerken voor de christelijke bevolking van buitenlanders die in het land werken. Officieel mag je niet zoveel maar in werkelijkheid wordt er veel door de vingers gezien. Het hebben van een grote geldbeurs en forse bankrekening helpt daarbij zeer mee. Als tourist of Aziatische arbeider zijn de rechten beduidend minder. Het is zeer zeker dus geen liberaal land.

Qatar is een achterlijk en middeleeuws land
100 zweepslagen en gevangenis straf voor alcohol drinken en sex voor het huwelijk,
daar kan je geen voetbal supporters op los laten.
Alleen om de zakken te vullen van Blatter en consorten moet het WK verzet worden naar de winter
en komen supporters in gevaarlijke omstandigheden.

Qatar wordt geregeerd door een clan die het land inclusief inwoners beziet als 'persoonlijk bezit'. Ze hebben de spelen gewoon gekocht. Een goede reden om Qatar te schrappen. Daarbij denk ik dat er weinig sfeer te beleven valt in dat land....

het is een 'persoonlijk speeltje' van de sjeiks die b.v ook in de woestijn complete ijsbanen aanleggen. Er zijn genoeg andere landen op de wereldkaart die een veel leukere WK garanderen.

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: wo jun 15, 2016 7:00 pm 
lid

Ik zie helemaal geen reden om de wereldvoetbalbond nog serieus te nemen
En dat zou zeker niet ineens veranderen als ze Qatar zouden schrappen

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: za jun 18, 2016 11:21 am 
lid

Denk ook eens aan de Olympische Spelen. Rio de Janeiro zit in de financiële problemen. Omdat de rijken en middenklasse zo graag de WK én de Spelen wilden hebben. De olieprijzen zijn niet de oorzaak van dat probleem.

http://www.nu.nl/sport-overig/4279582/r ... pelen.html

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: za jun 18, 2016 1:44 pm 
lid

Wisp schreef:
Ik zie helemaal geen reden om de wereldvoetbalbond nog serieus te nemen
En dat zou zeker niet ineens veranderen als ze Qatar zouden schrappen

Je hebt gelijk ,de FIFA is en blijft een criminele organisatie.
Alleen voetballers en supporters worden hier het slachtoffer van.

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: za jun 18, 2016 3:22 pm 
lid

En de landen die het organiseren zijn dubbel de pinaut, zij mogen geen belasting heffen en juist dat steekt Blatter en zijn criminele kornuiten in hun zakken, en daarnaast zijn de investeringen nog nooit terugverdiend. Het is pure verkwisting.

Als we graag Olympische Spelen willen laat het dan georganiseerd worden door een land die dat uitstekend kan en dat ook aangetoond heeft: Australië.

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: za jun 18, 2016 4:55 pm 
lid

Napoleon schreef:
Hume schreef:
Napoleon schreef:

Vrouwen mogen auto rijden en ook zonder hoofddoek lopen. Qatar heeft trouwens ook kerken voor de christelijke bevolking van buitenlanders die in het land werken. Officieel mag je niet zoveel maar in werkelijkheid wordt er veel door de vingers gezien. Het hebben van een grote geldbeurs en forse bankrekening helpt daarbij zeer mee. Als tourist of Aziatische arbeider zijn de rechten beduidend minder. Het is zeer zeker dus geen liberaal land.

100 zweepslagen en gevangenis straf voor alcohol drinken en sex voor het huwelijk,
Alleen om de zakken te vullen van Blatter en consorten moet het WK verzet worden naar de winter

Qatar wordt geregeerd door een clan die het land inclusief inwoners beziet als 'persoonlijk bezit'. Ze hebben de spelen gewoon gekocht. Een goede reden om Qatar te schrappen. Daarbij denk ik dat er weinig sfeer te beleven valt in dat land....

het is een 'persoonlijk speeltje' van de sjeiks die b.v ook in de woestijn complete ijsbanen aanleggen. Er zijn genoeg andere landen op de wereldkaart die een veel leukere WK garanderen.

Het zou hypocriet zijn om dat alléén over Qatar te zeggen, gezien het verleden.. en het onderlinge financiëele gekonkel rond andere organiserende landen (Z-Afrika bijvoorbeeld !). En als het over de mensenrechten gaat dan zijn er nog tientallen organisators uit het verleden, waarvan we met terugwerkende kracht zouden moeten zeggen dat het bizar is dat daar internationale sport-toernooien worden georganiseerd. Ik denk aan Rusland.. China.. Argentinie..

Overigens is er een veel betere reden om het NIET in Qatar te doen. De vaste periode die altijd voor een WK wordt ingeruimd is de zomerstop. De temperatuur in Qatar is ondraaglijk in de zomer, dus moet het in de winter, midden in de competities ! Dat zal het niveau van het WK niet ten goede komen denk ik.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2016 8:06 am 
lid

Einstein schreef:
Napoleon schreef:
Hume schreef:

Het zou hypocriet zijn om dat alléén over Qatar te zeggen, gezien het verleden.. en het onderlinge financiëele gekonkel rond andere organiserende landen (Z-Afrika bijvoorbeeld !). En als het over de mensenrechten gaat dan zijn er nog tientallen organisators uit het verleden, waarvan we met terugwerkende kracht zouden moeten zeggen dat het bizar is dat daar internationale sport-toernooien worden georganiseerd. Ik denk aan Rusland.. China.. Argentinie..

Overigens is er een veel betere reden om het NIET in Qatar te doen. De vaste periode die altijd voor een WK wordt ingeruimd is de zomerstop. De temperatuur in Qatar is ondraaglijk in de zomer, dus moet het in de winter, midden in de competities ! Dat zal het niveau van het WK niet ten goede komen denk ik.

Zolang voor de FIFA zakken vullen belangrijker is ,
dan een WK goed voor de voetbal en goed voor de supporters,
zullen landen als Qatar gekozen worden.

Profiel  

Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2016 6:06 pm 
lid

Enzo501 schreef:
P-G schreef:
Lancelot schreef:

Stel ik ga naar de politie en zeg dat ik uit noodweer iemand heb gedood. De politie onderzoekt de zaak en constateert dat ik iemand met voorbedachte rade heb vermoord en zet mij vast op basis van de aanklacht moord. Mijn inziens heeft justitie hier dan groot gelijk in.

Ik ben met je eens dat er grenzen zijn aan wat je accepteert van een land aan mensenrechtenschendingen. Maar dan vind ik wel dat je consequent moet zijn en zeggen dat je geen zaken wil doen met landen waar homofilie verboden is of dat je als je overspel pleegt gestraft wordt en dit principe niet alleen tijdens het WK voetbal hanteert. En mijn inziens wordt er met ernstige schendingen al rekening gehouden. ZuidAfrika is jarenlang geboydot om haar apartheidsregime, zakendoen met Noord Korea is in veel gevallen verboden, er is een handelsboycot met Rusland.

In het kader van de Internationale politiek en de diplomatieke betrekkingen plegen westerse landen hun democratische en rechtsstatelijke beginselen altijd uit te dragen. Daar de scheiding tussen sport en politiek zeker in landen als Qatar een illusie is, rust mijn inziens op de westerse sportorganisaties de morele plicht om vorenbedoelde beginselen onderdeel te laten zijn van hun beleid en besluitvorming. Noem het een variant dan wel een onderdeel van het maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Het moge duidelijk zijn dat menig sportorganisatie haar plicht dienaangaande verzaakt. Of het nu gaat om de inrichting van het politieke stelsel of de grove mensenrechtenschendingen - daaronder mede begrepen de arbeidsomstandigheden van de bouwvakkers die de voetbalstadions uit de grond stampen -, het is oorverdovend stil vanuit sportorganisaties als de KNVB.

De term 'politieke situatie' in een land als Qatar geeft het al aan. Als we iets aan de politieke situatie in een land willen doen is het in de eerste plaats een zaak voor de internationale politiek. Het is natuurlijk nogal dubbel dat we politieke, economische en culturele banden onderhouden met een land als Qatar maar dan verontwaardigd reageren als we er gaan voetballen en over maatschappelijke verantwoordelijkheid beginnen.

In het bovenstaande kan ik mij niet vinden. Sportorganisaties hebben hun eigen, van andere actoren te onderscheiden verantwoordelijkheden. Bij de bouw van voetbalstadia die zijn bestemd voor voetbalwedstrijden tijdens het FIFA wereldkampioenschap voetbal worden arbeiders op zodanige wijze geëxploiteerd, dat mijn inziens gesproken kan worden van mensenhandel. Evenmin zijn er geen waarborgen ter bescherming van fundamentele rechten van bezoekers van vorenbedoeld evenement in het algemeen en de vrouwelijke en homoseksuele bezoekers in het bijzonder. Tot slot laat het zich raden dat vorenbedoeld evenement door het regime zal worden aangewend om zich te legitimeren, derhalve haar positie te bestendigen.

Het feit dat westerse landen diplomatieke betrekkingen onderhouden met landen als Qatar, doet aan het bovenstaande geen afbreuk. Verschillende actoren hebben verschillende verantwoordelijkheden en daaruit vloeiende plichten. Daarbij zij andermaal opgemerkt dat het uitdragen van de democratische en rechtsstatelijke beginselen onderdeel uitmaakt van het buitenlands beleid der westerse landen.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: za dec 16, 2017 9:22 am 
lid

Hume schreef:
Einstein schreef:
Napoleon schreef:

Zolang voor de FIFA zakken vullen belangrijker is ,
dan een WK goed voor de voetbal en goed voor de supporters,
zullen landen als Qatar gekozen worden.
En zullen clubs als Fenerbahçe niet vervolgd worden voor matchfixing omdat de opvolger van Sepp Blatter, ene Gianni Infantino, dit destijds als secretaris-generaal bij de UEFA in 2012 al in de doofpot heeft gestopt. Follow the Money heeft daar al een heel onderzoek naar verricht.

Profiel  

Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: za dec 16, 2017 12:55 pm 
lid

Het wordt nog veel gekker: ex-schaatsers - kan iemand zich nog Ben van de Burg herinneren? - zeggen doodleuk: doping valt niet goed te praten, maar als je uit de misère bent ontsnapt door hard te schaatsen en vals te spelen, moet iemand wel een eerlijke kans krijgen om toegelaten te worden tot OS, zelfs als je niet brandschoon bent geweest.

https://www.bnr.nl/podcast/ben-van-der- ... aar-welkom

Profiel  

Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: za jan 06, 2018 9:34 am 
lid

Ik gun ieder een goed inkomen, maar door de marktwaarde van de mens in de sport is mijn plezier om er naar te kijken meer en meer afgenomen. Vaak gaan begerig en vals samen op weg en sluit prestatie achter aan in de rij.

Ik las zojuist dit bericht over Ajacied Abdelhak Nouri: NRC: KNVB en Ajax wisten van een hartafwijking Nouri
https://nos.nl/artikel/2210692-nrc-knvb ... nouri.html

Bij de in juli vorig jaar door een hartstilstand getroffen Ajacied Abdelhak Nouri is eerder door de KNVB een hartafwijking geconstateerd. De voetbalbond constateerde de afwijking bij een echo in april 2014. De KNVB oordeelde dat die afwijking ongevaarlijk was en deelde de informatie met de Amsterdamse club.

De familie van Nouri heeft een gerenommeerde letselschadeadvocaat in de arm genomen. Volgens de familie is Nouri zelf niet geïnformeerd. Maar dat kunnen ze niet weten, want ook minderjarige jongens en meisjes zijn tegenwoordig op de hoogte van onze marktwaarde in deze wereld.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]