Frankly schreef:
Raya schreef:
Trep schreef:
Dat de Amerikaanse politie te snel schiet lijkt me intussen wel duidelijk, dat dit vooral op zwarten zou zijn is niet echt iets wat door cijfers wordt ondersteund. Van de 1152(!) mensen die vorig jaar omkwamen door politiegeweld was zo`n 30% zwart, nu kan je wel zeggen dat dit statistisch gezien veel is, maar dan nog is de overige 70%(!) dit niet. Lijkt me eerder dat je kunt stellen dat de Amerikaanse politie sowieso triggerhappy is.
Dat zware vuurwapens aan banden zou moeten worden gelegd ben ik met je eens, al zal de NRA dit niet vinden(en die hebben best invloed....)
Het blijft toch iets Amerikaans hé, die gun cultuur daar.
US police violence 1,152 people killed by police in 2015 30% of victims were black 13% of US population is black 97% of deaths were not followed by any charges against police officers
Ik ben niet zo van de statistieken, want die zeggen zo weinig. Je kunt er alle kanten mee op.
Als je die 70% uitsplitst kon daar wel eens 50% van bestaan uit latino's, Indianen, Midden-Oostersen, Aziaten, etc. Dan krijg je alweer een heel ander beeld.
Nog belangrijker dan te weten of niet van oorsprong Europees-Amerikanen, sneller met geweld worden bejegend, waarom de Amerikaanse politie in veel gevallen zo snel naar geweld grijpt.
Meestal zijn mensen niet gecharmeerd van statistieken die ze niet aanstaan; en dan gaan ze daar creatief mee om en zo.
Je kunt het gewoon ook even opzoeken i.p.v. wild te speculeren. In deze NRC statistieken zie je dat ongeveer de helft (50%) van de mensen die in de VS door de politie worden doodgeschoten blank is, ongeveer 25% zwart en overige (midden-oostersen enzo) ook 25%.
Van blanken die door de politie worden doodgeschoten wordt voetstoots aangenomen dat daar wel een reden voor zal zijn geweest; maar zodra het slachtoffer zwart en de politie-agent blank is gaan, zonder feiten te kennen, alle remmen direkt los en zal het wel racisme benne....
http://www.nrc.nl/nieuws/2016/07/08/pol ... de-cijfers Dat volgens de NRC statistieken 75% van de mensen die door de politie worden doodgeschoten niet zwart zijn is natuurlijk wel een fikse nuancering op overhaaste en hysterische berichtgeving gebaseerde beeldvorming waardoor het wel lijkt alsof het gros van de blanke amerikaanse agenten racisten zijn die de hele dag zomaar zwarten lopen dood te schieten.
Dit is precies wat ik bedoel.
Ook jij laat weer essentiele informatie weg.
50% blank, maar dat moet je dan weer niet afzetten op de gehele bevolking. Hoeveel % van de bevolking is blank?
Je zult het met me eens moeten zijn, dat op de fictieve getallen:
50% van 1000 doden is bank is 500 op 50.000.000 blanken
25% van 1000 doden is zwart is 250 op 10.000.000 zwarten
De verhouding toch heel anders blijkt te liggen dan op een simpele 50% en 25%
Dat is dus het probleem met statistieken. Je kunt er alles van maken.