Het is nu di feb 20, 2018 8:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2016 8:51 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 5:20 am
Berichten: 5779
Berichten: Intopic
Woonplaats: Hondsrug
Hume schreef:
Mijn punt is niet datgene wat toeristen trekken ,maar wat toeristen wordt aangeboden
en hoe Nederland in het buitenland wordt gepromoot.
Jaren lang dezelfde bussen, dezelfde route laten rijden naar dezelfde attracties is wel degelijk een vorm
van luiheid en conservatisme.
Dit geldt voor de toeristenindustrie en voor de politiek in het algemeen..
In het bijzonder voor de bolwerken van de PVV ,Volendam, Brabant en Limburg ,blinken uitsop dit gebied.
Limburg voor de Limburgers is goed voor Geert en zijn aanhang, maar niet voor ons land.
Dit geldt ook nog eens voor hun anti EU campagnes.
Oh ja ... net als Amsterdam 'overlast' heeft van massatoerisme, blijkt dat ook in het 'PVV-bolwerk' Volendam het geval te zijn.

http://nos.nl/artikel/2102689-volendam- ... isten.html

Maar dat is dan natuurlijk omdat de PVV ... euh ... :evendenken: ... tja, wat heeft dat eigenlijk met de PVV te maken?

_________________
Gezond verstand is het best verdeelde goed ter wereld: iedereen vindt dat ‘ie er genoeg van heeft.

René Descartes


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2016 9:02 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 5:20 am
Berichten: 5779
Berichten: Intopic
Woonplaats: Hondsrug
En verdomd, het is wéér die bekrompen SP en/of PVV die het toerisme zo beperken, óók in Limburg! Hadden ze daar maar géén SP en/of PVV, dan hadden ze daar nu een bloeiende toeristensector.

Of ... ?

http://www.mergel.nu/150-jaar-toerisme-vervolg.html
http://www.l1.nl/nieuws/220812-horeca-v ... st-motoren
http://weblog.luclodder.com/2009/valkenburgbaalt/

_________________
Gezond verstand is het best verdeelde goed ter wereld: iedereen vindt dat ‘ie er genoeg van heeft.

René Descartes


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: za maart 25, 2017 12:57 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 5097
Berichten: Intopic
Martin59 schreef:
En verdomd, het is wéér die bekrompen SP en/of PVV die het toerisme zo beperken, óók in Limburg! Hadden ze daar maar géén SP en/of PVV, dan hadden ze daar nu een bloeiende toeristensector.

Of ... ?

http://www.mergel.nu/150-jaar-toerisme-vervolg.html
http://www.l1.nl/nieuws/220812-horeca-v ... st-motoren
http://weblog.luclodder.com/2009/valkenburgbaalt/


Limburgers klagen liever en stemmen op een NEXIT van de PVV, dit om hun economie te ondermijnen.
Net als Volendam en andere vissersdorpen ,ze stonden te juichen voor een Brexit en stemmen op de PVV.
En nu klagen ze dat ze straks niet meer mogen vissen bij Schotland.
Hoe dom kunnen mensen zijn.

Onze toekomst ligt in Europa en Nederland kan zich nog veel meer ontwikkelen tot mainport voor Europa.
Ook de provincies gaan hiervan profiteren ,als de mobiliteit verbetert.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 8:26 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 5097
Berichten: Intopic
Nederland is niet meer dan een kleine stad met wat parken en nog kunnen we op dit kleine stukje grond geen effectieve mobiliteit regelen.
We kunnen nog wat van China leren , zeker als het om ambitie gaat.

https://www.trouw.nl/home/china-bouwt-n ... ~ae107090/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#105  BerichtGeplaatst: zo apr 30, 2017 8:04 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 5097
Berichten: Intopic
Martin59 schreef:
Hume schreef:
Mijn punt is niet datgene wat toeristen trekken ,maar wat toeristen wordt aangeboden
en hoe Nederland in het buitenland wordt gepromoot.
Jaren lang dezelfde bussen, dezelfde route laten rijden naar dezelfde attracties is wel degelijk een vorm
van luiheid en conservatisme.
Dit geldt voor de toeristenindustrie en voor de politiek in het algemeen..
In het bijzonder voor de bolwerken van de PVV ,Volendam, Brabant en Limburg ,blinken uitsop dit gebied.
Limburg voor de Limburgers is goed voor Geert en zijn aanhang, maar niet voor ons land.
Dit geldt ook nog eens voor hun anti EU campagnes.
Oh ja ... net als Amsterdam 'overlast' heeft van massatoerisme, blijkt dat ook in het 'PVV-bolwerk' Volendam het geval te zijn.

http://nos.nl/artikel/2102689-volendam- ... isten.html

Maar dat is dan natuurlijk omdat de PVV ... euh ... :evendenken: ... tja, wat heeft dat eigenlijk met de PVV te maken?


Het gaat niet alleen over de toeristensector ,maar over de mentaliteit.
Nederland heeft geen grote steden en de Randstad is niet meer dan 1 stad,
als je dit vergelijkt met andere grote steden.

Daarom het dorpsdenken van PVV'ers in Volendam, Oost Groningen en Zuid Limburg zit tussen de oren ,
want je ziet het ook in Rotterdam ,Almere en Den Helder.

Daarom het gaat meer om de toekomst van Nederland , over onze kansen voor de economie en werk,
over de mobiliteit, zodat mensen sneller bij hun werk kinnen komen.
Ook over de woningbouw en goedkoper wonen voor mensen die in de Randstad werken.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#106  BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 9:33 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 5097
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Nederland is niet meer dan een kleine stad met wat parken en nog kunnen we op dit kleine stukje grond geen effectieve mobiliteit regelen.
We kunnen nog wat van China leren , zeker als het om ambitie gaat.

https://www.trouw.nl/home/china-bouwt-n ... ~ae107090/


Volgende week rijdt er iedere 10 minuten een trein van Amsterdam naar Utrecht en Eindhoven.
Het verbeteren van de mobiliteit is een van de grootste uitdagingen voor de komende dagen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#107  BerichtGeplaatst: wo jan 17, 2018 10:20 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 5097
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Hume schreef:
Nederland is niet meer dan een kleine stad met wat parken en nog kunnen we op dit kleine stukje grond geen effectieve mobiliteit regelen.
We kunnen nog wat van China leren , zeker als het om ambitie gaat.

https://www.trouw.nl/home/china-bouwt-n ... ~ae107090/


Volgende week rijdt er iedere 10 minuten een trein van Amsterdam naar Utrecht en Eindhoven.
Het verbeteren van de mobiliteit is een van de grootste uitdagingen voor de komende dagen.

Het wordt tijd voor een omslag, niet alleen voor het vervoer ,ook voor "tussen de oren"
Kabinet moet veel meer investeren in de mobiliteit .
De afgelopen decennia hebben de ministers van verkeer niets tot weinig gepresteerd

De lightrail of sneltram is de toekomst van het openbaar vervoer. Nu de Randstad groeit als kool, moet er haast worden gemaakt met nieuwe verbindingen, zeggen de vervoersbedrijven.
Grote kans dat de woorden lightrail en sneltram veelvuldig gaan vallen in de Tweede Kamer, die vandaag debatteert over het openbaar vervoer. Nu de economie weer groeit en de steden uitdijen, is er dringend behoefte aan een nieuw licht spoor en uitbreiding van het bestaande tramnet.

“Er komen tussen nu en 2024 zo’n 35.000 huizen bij in deze regio. Als je vervolgens niet besluit om de mobiliteit aan die groei aan te passen, dan loopt het gewoon vast”, zegt Maurice Unck, directeur van het Rotterdamse vervoerbedrijf RET.



https://www.trouw.nl/home/japanse-toest ... ~a9ab65a6/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#108  BerichtGeplaatst: wo jan 17, 2018 10:26 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 5097
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Hume schreef:
Nederland is niet meer dan een kleine stad met wat parken en nog kunnen we op dit kleine stukje grond geen effectieve mobiliteit regelen.
We kunnen nog wat van China leren , zeker als het om ambitie gaat.

https://www.trouw.nl/home/china-bouwt-n ... ~ae107090/


Volgende week rijdt er iedere 10 minuten een trein van Amsterdam naar Utrecht en Eindhoven.
Het verbeteren van de mobiliteit is een van de grootste uitdagingen voor de komende dagen.


Schultz is de minister van de 130 km geworden en niet van de modernisering van het OV

Duitsland is alsnog bereid om mee te werken aan een directe intercityverbinding van Eindhoven naar Düsseldorf. België en Nederland moeten het dan wel mogelijk maken dat het Duitse Ruhrgebied per goederenspoor wordt ontsloten voor de zeehavens van Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Zeebrugge.

Dat schrijft de Duitse Bundesminister voor Verkeer, Alexander Dobrindt, in een vertrouwelijke brief aan minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu, VVD). Het ministerie en de gemeente Eindhoven lobbyen al jaren tevergeefs voor die intercityverbinding.

In Duitsland moet op het traject Kaldenkirchen-Dülken het spoor verdubbeld worden. Dat vergt een investering van 105 miljoen euro. In het Bundesverkehrswegeplan 2030, het Duitse meerjarenplan voor infrastructurele projecten stond die investering zo laag op de prioriteitenlijst dat realisering niet voor 2030 te verwachten viel.

Vorig jaar juni had Schultz, vlak voor behandeling van het meerjarenplan in het Duitse parlement, haar Duitse ambtsgenoot nog schriftelijk verzocht om die spoorverdubbeling alsnog mogelijk te maken. In september toog een Tweede Kamer-delegatie naar Berlijn om op het Duitse ministerie voor Verkeer en in de Bundestag te pleiten voor die intercityverbinding, maar tot nu zonder resultaat.

Het Nederlandse ministerie van Infrastructuur en Milieu kon woensdag, desgevraagd, nog niet reageren omdat de inhoud van de brief niet gekend is.


https://www.nrc.nl/nieuws/2017/04/05/du ... 1-a1553326


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#109  BerichtGeplaatst: wo jan 17, 2018 12:06 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:15 pm
Berichten: 5550
Berichten: Intopic
De infrastructuur komt pas in orde als de bevolking afneemt.
Steeds meer mensen, dus steeds meer auto's, treinreizigers, busreizigers, drukkere metro,
enz. enz.
En steeds meer woningen niet te vergeten.

Helaas zal de bevolking blijven groeien, dus daardoor ook de problemen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#110  BerichtGeplaatst: wo jan 17, 2018 1:34 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 11529
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Hume schreef:
Hume schreef:
Nederland is niet meer dan een kleine stad met wat parken en nog kunnen we op dit kleine stukje grond geen effectieve mobiliteit regelen.
We kunnen nog wat van China leren , zeker als het om ambitie gaat.

https://www.trouw.nl/home/china-bouwt-n ... ~ae107090/


Volgende week rijdt er iedere 10 minuten een trein van Amsterdam naar Utrecht en Eindhoven.
Het verbeteren van de mobiliteit is een van de grootste uitdagingen voor de komende dagen.


Schultz is de minister van de 130 km geworden en niet van de modernisering van het OV

Duitsland is alsnog bereid om mee te werken aan een directe intercityverbinding van Eindhoven naar Düsseldorf. België en Nederland moeten het dan wel mogelijk maken dat het Duitse Ruhrgebied per goederenspoor wordt ontsloten voor de zeehavens van Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Zeebrugge.

Dat schrijft de Duitse Bundesminister voor Verkeer, Alexander Dobrindt, in een vertrouwelijke brief aan minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu, VVD). Het ministerie en de gemeente Eindhoven lobbyen al jaren tevergeefs voor die intercityverbinding.

In Duitsland moet op het traject Kaldenkirchen-Dülken het spoor verdubbeld worden. Dat vergt een investering van 105 miljoen euro. In het Bundesverkehrswegeplan 2030, het Duitse meerjarenplan voor infrastructurele projecten stond die investering zo laag op de prioriteitenlijst dat realisering niet voor 2030 te verwachten viel.

Vorig jaar juni had Schultz, vlak voor behandeling van het meerjarenplan in het Duitse parlement, haar Duitse ambtsgenoot nog schriftelijk verzocht om die spoorverdubbeling alsnog mogelijk te maken. In september toog een Tweede Kamer-delegatie naar Berlijn om op het Duitse ministerie voor Verkeer en in de Bundestag te pleiten voor die intercityverbinding, maar tot nu zonder resultaat.

Het Nederlandse ministerie van Infrastructuur en Milieu kon woensdag, desgevraagd, nog niet reageren omdat de inhoud van de brief niet gekend is.


https://www.nrc.nl/nieuws/2017/04/05/du ... 1-a1553326
Voor een snelle trein heb je een spoor nodig wat daar geschikt voor is. En dat hebben we niet omdat ons land zo klein is. Een snelle trein kan enkel zo hard rijden als de grond daar geschikt voor is- niet geschikt daarvoor kan worden gemaakt want dat is veel te duur - en het spoor niet continue uitgerust behoeft te worden met dure hoogstandjes. Daarnaast zie ik nog een ander probleem: 1500 volt gelijkspanning. Waarom niet 15KV of 25 KV wisselspanning in heel Nederland?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling