Het is nu vr jul 28, 2017 8:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]






Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 12:15 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4236
Berichten: Intopic
China wordt steeds belangrijker voor de handel en economie van Nederland en Europa.
Terwijl Europa moddert met de vluchtelingen uit de Arabische landen en de oorlog van de moslims ,
rijden de treinen uit China Europa binnen.
Nederland en Europa zullen hun koers drastisch moeten wijzigen.

Ooit brachten kamelen zijde en jade van China naar Europa, nu komen computers en telefoons per trein. Het vervoer over de Nieuwe Zijderoute groeit snel. Sinds deze week rijdt de Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express.

Het is geen bestseller, de ‘Zijderoute per trein’ van reisorganisatie Kilroy. Hooguit een paar mensen per jaar boeken de „ontzettend unieke” treinreis door Centraal-Azië naar China, aldus een medewerker.

Nederlandse transportbedrijven en logistieke dienstverleners staan klaar om mee te doen. Het Brabantse GVT had deze week de primeur van de eerste spoorshuttle tussen China en Nederland, de Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express. Nu rijdt de dienst één keer per week, eind 2017 moet dat vijf keer per week zijn. Sinds deze zomer biedt New Silkway Logistics, een initiatief van drie vervoerders uit Nederland en België, transport aan over twee routes naar China. Nu zijn het vijf containers per week, de ambitie is vijftig containers per week volgende zomer.

De groei is nauwelijks bij te houden, zegt Rien Gulden van DB Schenker, logistiek dienstverlener en Europees marktleider voor spoorgoederenvervoer. „In 2011 begonnen we met elf treinen vanuit China naar Europa. Vorig jaar waren het er 815 beide kanten op, dit jaar verwachten we er 6.000 voor heel Europa.” Focus van de groei is de vorige maand geopende spoorterminal in woestijnstad Khorgos aan de grens van Kazachstan en China. Gulden: „Khorgos wordt het nieuwe Dubai. Zoals Dubai heeft geleerd van Singapore, leert Khorgos van Dubai.”



Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 5:23 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4236
Berichten: Intopic
Hume schreef:
China wordt steeds belangrijker voor de handel en economie van Nederland en Europa.
Terwijl Europa moddert met de vluchtelingen uit de Arabische landen en de oorlog van de moslims ,
rijden de treinen uit China Europa binnen.
Nederland en Europa zullen hun koers drastisch moeten wijzigen.

Ooit brachten kamelen zijde en jade van China naar Europa, nu komen computers en telefoons per trein. Het vervoer over de Nieuwe Zijderoute groeit snel. Sinds deze week rijdt de Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express.

Het is geen bestseller, de ‘Zijderoute per trein’ van reisorganisatie Kilroy. Hooguit een paar mensen per jaar boeken de „ontzettend unieke” treinreis door Centraal-Azië naar China, aldus een medewerker.

Nederlandse transportbedrijven en logistieke dienstverleners staan klaar om mee te doen. Het Brabantse GVT had deze week de primeur van de eerste spoorshuttle tussen China en Nederland, de Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express. Nu rijdt de dienst één keer per week, eind 2017 moet dat vijf keer per week zijn. Sinds deze zomer biedt New Silkway Logistics, een initiatief van drie vervoerders uit Nederland en België, transport aan over twee routes naar China. Nu zijn het vijf containers per week, de ambitie is vijftig containers per week volgende zomer.

De groei is nauwelijks bij te houden, zegt Rien Gulden van DB Schenker, logistiek dienstverlener en Europees marktleider voor spoorgoederenvervoer. „In 2011 begonnen we met elf treinen vanuit China naar Europa. Vorig jaar waren het er 815 beide kanten op, dit jaar verwachten we er 6.000 voor heel Europa.” Focus van de groei is de vorige maand geopende spoorterminal in woestijnstad Khorgos aan de grens van Kazachstan en China. Gulden: „Khorgos wordt het nieuwe Dubai. Zoals Dubai heeft geleerd van Singapore, leert Khorgos van Dubai.”




Vooral de SP zal hier heel blij meezijn.
Ze zien liever het communistische China hier komen, dan de kapitalistische multinationals.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 6:14 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 15, 2014 4:28 pm
Berichten: 3851
Berichten: Intopic
Woonplaats: Mijn eigen Vinexwijk
Wat een goed nieuws. Het Midden-Oosten heeft ons vroeger veel goedkope olie geleverd, maar levert nu vooral ellende op, stromen vluchtelingen en een extremistische uitleg van hun religie.

Met China hebben we een meer hoopvol gestemd land waar we ons aan op willen trekken.

_________________
de meesten hadden de middelen niet om bootvluchteling te worden


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 8:38 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 8:48 pm
Berichten: 15359
Berichten: Intopic
Rightnow schreef:
....
Met China hebben we een meer hoopvol gestemd land waar we ons aan op willen trekken.

Zeker, geen democratie, geen persvrijheid, geen vrijheid van meningsuiting, massale schending mensenrechten, zeer ernstige luchtvervuiling, kunstmatig laag houden van de munt, nauwelijks innovatie, onttrekken aan conflicten.....het is een bijzonder hoopvol gestemd land. Alle ballen op China.

_________________
Laat u niet gek maken door opwarmingszweefkezen, dit is hoe ze over u denken om hun subsidies veilig te stellen:

We have to offer up scary scenarios, make simplified, dramatic statements, and make little mention of any doubts we might have."
Stephen Schneider, Stanford Univ. Environmentalist


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 8:55 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 40023
Berichten: Intopic
osker schreef:
Rightnow schreef:
....
Met China hebben we een meer hoopvol gestemd land waar we ons aan op willen trekken.

Zeker, geen democratie, geen persvrijheid, geen vrijheid van meningsuiting, massale schending mensenrechten, zeer ernstige luchtvervuiling, kunstmatig laag houden van de munt, nauwelijks innovatie, onttrekken aan conflicten.....het is een bijzonder hoopvol gestemd land. Alle ballen op China.


Kortom, de hartewens van de VVD.

_________________
Ook een halve leugen is een hele leugen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 8:58 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10021
Berichten: Intopic
Hume schreef:
China wordt steeds belangrijker voor de handel en economie van Nederland en Europa.
Terwijl Europa moddert met de vluchtelingen uit de Arabische landen en de oorlog van de moslims ,
rijden de treinen uit China Europa binnen.
Nederland en Europa zullen hun koers drastisch moeten wijzigen.

Ooit brachten kamelen zijde en jade van China naar Europa, nu komen computers en telefoons per trein. Het vervoer over de Nieuwe Zijderoute groeit snel. Sinds deze week rijdt de Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express.

Het is geen bestseller, de ‘Zijderoute per trein’ van reisorganisatie Kilroy. Hooguit een paar mensen per jaar boeken de „ontzettend unieke” treinreis door Centraal-Azië naar China, aldus een medewerker.

Nederlandse transportbedrijven en logistieke dienstverleners staan klaar om mee te doen. Het Brabantse GVT had deze week de primeur van de eerste spoorshuttle tussen China en Nederland, de Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express. Nu rijdt de dienst één keer per week, eind 2017 moet dat vijf keer per week zijn. Sinds deze zomer biedt New Silkway Logistics, een initiatief van drie vervoerders uit Nederland en België, transport aan over twee routes naar China. Nu zijn het vijf containers per week, de ambitie is vijftig containers per week volgende zomer.

De groei is nauwelijks bij te houden, zegt Rien Gulden van DB Schenker, logistiek dienstverlener en Europees marktleider voor spoorgoederenvervoer. „In 2011 begonnen we met elf treinen vanuit China naar Europa. Vorig jaar waren het er 815 beide kanten op, dit jaar verwachten we er 6.000 voor heel Europa.” Focus van de groei is de vorige maand geopende spoorterminal in woestijnstad Khorgos aan de grens van Kazachstan en China. Gulden: „Khorgos wordt het nieuwe Dubai. Zoals Dubai heeft geleerd van Singapore, leert Khorgos van Dubai.”


50 containers per week, zijn dat 20 foot of 40 foot containers? Laten we er vanuit gaan dat een lading containers vanuit shanghai met Triple E schepen van Maersk inclusief de reefers ongeveer alles bij elkaar een maand nodig heeft om naar Rotterdam te komen. Als alle containers gelost worden in Rotterdam praat je over 18000 TEU oftewel 9000 40 foot containers. Dat treintje valt er in het niets bij.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 9:22 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:15 pm
Berichten: 5401
Berichten: Intopic
China, een griezelig potdicht land dat steeds meer voet in Europa wil krijgen maar wel
haar eigen werknemers meeneemt, zoals in Afrika is gebeurd waar de lokale bevolking
massaal is ontslagen nadat een Chinees bedrijf mijnen heeft overgenomen.

Waar in Belgie een Chinees staatsbedrijf een deel van het Vlaamse elektriciteitsnet wil
overnemen.

Brrr.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 9:29 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 8:55 pm
Berichten: 17984
Berichten: Intopic
Woonplaats: Utrecht
Joyce schreef:
China, een griezelig potdicht land dat steeds meer voet in Europa wil krijgen maar wel
haar eigen werknemers meeneemt, zoals in Afrika is gebeurd waar de lokale bevolking
massaal is ontslagen nadat een Chinees bedrijf mijnen heeft overgenomen.

Waar in Belgie een Chinees staatsbedrijf een deel van het Vlaamse elektriciteitsnet wil
overnemen.

Brrr.

Waar in Belgie een Chinees staatsbedrijf een deel van het Vlaamse elektriciteitsnet wil
overnemen.

Dat inmiddels is afgeketst door de regering.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 9:30 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 15, 2013 3:37 pm
Berichten: 5367
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hume schreef:
China wordt steeds belangrijker voor de handel en economie van Nederland en Europa.
Terwijl Europa moddert met de vluchtelingen uit de Arabische landen en de oorlog van de moslims ,
rijden de treinen uit China Europa binnen.
Nederland en Europa zullen hun koers drastisch moeten wijzigen.

Ooit brachten kamelen zijde en jade van China naar Europa, nu komen computers en telefoons per trein. Het vervoer over de Nieuwe Zijderoute groeit snel. Sinds deze week rijdt de Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express.

Het is geen bestseller, de ‘Zijderoute per trein’ van reisorganisatie Kilroy. Hooguit een paar mensen per jaar boeken de „ontzettend unieke” treinreis door Centraal-Azië naar China, aldus een medewerker.

Nederlandse transportbedrijven en logistieke dienstverleners staan klaar om mee te doen. Het Brabantse GVT had deze week de primeur van de eerste spoorshuttle tussen China en Nederland, de Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express. Nu rijdt de dienst één keer per week, eind 2017 moet dat vijf keer per week zijn. Sinds deze zomer biedt New Silkway Logistics, een initiatief van drie vervoerders uit Nederland en België, transport aan over twee routes naar China. Nu zijn het vijf containers per week, de ambitie is vijftig containers per week volgende zomer.

De groei is nauwelijks bij te houden, zegt Rien Gulden van DB Schenker, logistiek dienstverlener en Europees marktleider voor spoorgoederenvervoer. „In 2011 begonnen we met elf treinen vanuit China naar Europa. Vorig jaar waren het er 815 beide kanten op, dit jaar verwachten we er 6.000 voor heel Europa.” Focus van de groei is de vorige maand geopende spoorterminal in woestijnstad Khorgos aan de grens van Kazachstan en China. Gulden: „Khorgos wordt het nieuwe Dubai. Zoals Dubai heeft geleerd van Singapore, leert Khorgos van Dubai.”


50 containers per week, zijn dat 20 foot of 40 foot containers? Laten we er vanuit gaan dat een lading containers vanuit shanghai met Triple E schepen van Maersk inclusief de reefers ongeveer alles bij elkaar een maand nodig heeft om naar Rotterdam te komen. Als alle containers gelost worden in Rotterdam praat je over 18000 TEU oftewel 9000 40 foot containers. Dat treintje valt er in het niets bij.

Ens, maar wel met een nuance. Een trein gaat veel sneller dan een boot.

_________________
Alle Menschen werden Brüder - Beethoven


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 9:39 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4236
Berichten: Intopic
Raya schreef:
osker schreef:
Rightnow schreef:
....
Met China hebben we een meer hoopvol gestemd land waar we ons aan op willen trekken.

Zeker, geen democratie, geen persvrijheid, geen vrijheid van meningsuiting, massale schending mensenrechten, zeer ernstige luchtvervuiling, kunstmatig laag houden van de munt, nauwelijks innovatie, onttrekken aan conflicten.....het is een bijzonder hoopvol gestemd land. Alle ballen op China.


Kortom, de hartewens van de VVD.


China is natuurlijk geen Westers land maar heeft wel een communistische traditie.
Dat is toch muziek voor de SP.
Bovendien handel is goed voor Nederland en voor onze werkgelegenheid


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 9:40 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4236
Berichten: Intopic
Lancelot schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:
China wordt steeds belangrijker voor de handel en economie van Nederland en Europa.
Terwijl Europa moddert met de vluchtelingen uit de Arabische landen en de oorlog van de moslims ,
rijden de treinen uit China Europa binnen.
Nederland en Europa zullen hun koers drastisch moeten wijzigen.

Ooit brachten kamelen zijde en jade van China naar Europa, nu komen computers en telefoons per trein. Het vervoer over de Nieuwe Zijderoute groeit snel. Sinds deze week rijdt de Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express.

Het is geen bestseller, de ‘Zijderoute per trein’ van reisorganisatie Kilroy. Hooguit een paar mensen per jaar boeken de „ontzettend unieke” treinreis door Centraal-Azië naar China, aldus een medewerker.

Nederlandse transportbedrijven en logistieke dienstverleners staan klaar om mee te doen. Het Brabantse GVT had deze week de primeur van de eerste spoorshuttle tussen China en Nederland, de Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express. Nu rijdt de dienst één keer per week, eind 2017 moet dat vijf keer per week zijn. Sinds deze zomer biedt New Silkway Logistics, een initiatief van drie vervoerders uit Nederland en België, transport aan over twee routes naar China. Nu zijn het vijf containers per week, de ambitie is vijftig containers per week volgende zomer.

De groei is nauwelijks bij te houden, zegt Rien Gulden van DB Schenker, logistiek dienstverlener en Europees marktleider voor spoorgoederenvervoer. „In 2011 begonnen we met elf treinen vanuit China naar Europa. Vorig jaar waren het er 815 beide kanten op, dit jaar verwachten we er 6.000 voor heel Europa.” Focus van de groei is de vorige maand geopende spoorterminal in woestijnstad Khorgos aan de grens van Kazachstan en China. Gulden: „Khorgos wordt het nieuwe Dubai. Zoals Dubai heeft geleerd van Singapore, leert Khorgos van Dubai.”


50 containers per week, zijn dat 20 foot of 40 foot containers? Laten we er vanuit gaan dat een lading containers vanuit shanghai met Triple E schepen van Maersk inclusief de reefers ongeveer alles bij elkaar een maand nodig heeft om naar Rotterdam te komen. Als alle containers gelost worden in Rotterdam praat je over 18000 TEU oftewel 9000 40 foot containers. Dat treintje valt er in het niets bij.

Ens, maar wel met een nuance. Een trein gaat veel sneller dan een boot.


Er komen boten en treinen in Rotterdam.
Mainport van Europa is toch een droom van iedere Rotterdammer.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 9:46 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10021
Berichten: Intopic
Lancelot schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:
China wordt steeds belangrijker voor de handel en economie van Nederland en Europa.
Terwijl Europa moddert met de vluchtelingen uit de Arabische landen en de oorlog van de moslims ,
rijden de treinen uit China Europa binnen.
Nederland en Europa zullen hun koers drastisch moeten wijzigen.

Ooit brachten kamelen zijde en jade van China naar Europa, nu komen computers en telefoons per trein. Het vervoer over de Nieuwe Zijderoute groeit snel. Sinds deze week rijdt de Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express.

Het is geen bestseller, de ‘Zijderoute per trein’ van reisorganisatie Kilroy. Hooguit een paar mensen per jaar boeken de „ontzettend unieke” treinreis door Centraal-Azië naar China, aldus een medewerker.

Nederlandse transportbedrijven en logistieke dienstverleners staan klaar om mee te doen. Het Brabantse GVT had deze week de primeur van de eerste spoorshuttle tussen China en Nederland, de Chengdu-Tilburg-Rotterdam-Express. Nu rijdt de dienst één keer per week, eind 2017 moet dat vijf keer per week zijn. Sinds deze zomer biedt New Silkway Logistics, een initiatief van drie vervoerders uit Nederland en België, transport aan over twee routes naar China. Nu zijn het vijf containers per week, de ambitie is vijftig containers per week volgende zomer.

De groei is nauwelijks bij te houden, zegt Rien Gulden van DB Schenker, logistiek dienstverlener en Europees marktleider voor spoorgoederenvervoer. „In 2011 begonnen we met elf treinen vanuit China naar Europa. Vorig jaar waren het er 815 beide kanten op, dit jaar verwachten we er 6.000 voor heel Europa.” Focus van de groei is de vorige maand geopende spoorterminal in woestijnstad Khorgos aan de grens van Kazachstan en China. Gulden: „Khorgos wordt het nieuwe Dubai. Zoals Dubai heeft geleerd van Singapore, leert Khorgos van Dubai.”


50 containers per week, zijn dat 20 foot of 40 foot containers? Laten we er vanuit gaan dat een lading containers vanuit shanghai met Triple E schepen van Maersk inclusief de reefers ongeveer alles bij elkaar een maand nodig heeft om naar Rotterdam te komen. Als alle containers gelost worden in Rotterdam praat je over 18000 TEU oftewel 9000 40 foot containers. Dat treintje valt er in het niets bij.

Ens, maar wel met een nuance. Een trein gaat veel sneller dan een boot.
Is dat zo? Een containerschip doet diverse havens aan, en een treintje zal steeds weer gesplitst en samengesteld worden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 9:50 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 15, 2013 3:37 pm
Berichten: 5367
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Lancelot schreef:
Biertje schreef:
50 containers per week, zijn dat 20 foot of 40 foot containers? Laten we er vanuit gaan dat een lading containers vanuit shanghai met Triple E schepen van Maersk inclusief de reefers ongeveer alles bij elkaar een maand nodig heeft om naar Rotterdam te komen. Als alle containers gelost worden in Rotterdam praat je over 18000 TEU oftewel 9000 40 foot containers. Dat treintje valt er in het niets bij.

Ens, maar wel met een nuance. Een trein gaat veel sneller dan een boot.
Is dat zo? Een containerschip doet diverse havens aan, en een treintje zal steeds weer gesplitst en samengesteld worden.
ja, een trein gaat sneller dan een boot

_________________
Alle Menschen werden Brüder - Beethoven


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 9:55 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 8:48 pm
Berichten: 15359
Berichten: Intopic
De binnenvaart bestaat naast de Betuwelijn. Containerscheepvaart zal naast het veel duurdere vervoer per trein blijven bestaan.

_________________
Laat u niet gek maken door opwarmingszweefkezen, dit is hoe ze over u denken om hun subsidies veilig te stellen:

We have to offer up scary scenarios, make simplified, dramatic statements, and make little mention of any doubts we might have."
Stephen Schneider, Stanford Univ. Environmentalist


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 10:02 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10021
Berichten: Intopic
Lancelot schreef:
Biertje schreef:
Lancelot schreef:

Ens, maar wel met een nuance. Een trein gaat veel sneller dan een boot.
Is dat zo? Een containerschip doet diverse havens aan, en een treintje zal steeds weer gesplitst en samengesteld worden.
ja, een trein gaat sneller dan een boot
Je ziet één ding over het hoofd: spoorwijdte. Is die in elk land waar de trein doorheen komt 1435 mm?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 10:36 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 15, 2013 3:37 pm
Berichten: 5367
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Lancelot schreef:
Biertje schreef:
Is dat zo? Een containerschip doet diverse havens aan, en een treintje zal steeds weer gesplitst en samengesteld worden.
ja, een trein gaat sneller dan een boot
Je ziet één ding over het hoofd: spoorwijdte. Is die in elk land waar de trein doorheen komt 1435 mm?

Nee dat zie ik niet over het hoofd. Ook een trein op een spoor met een andere breedte dan 1435mm is sneller dan een boot.

_________________
Alle Menschen werden Brüder - Beethoven


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 10:44 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10021
Berichten: Intopic
Lancelot schreef:
Biertje schreef:
Lancelot schreef:
ja, een trein gaat sneller dan een boot
Je ziet één ding over het hoofd: spoorwijdte. Is die in elk land waar de trein doorheen komt 1435 mm?

Nee dat zie ik niet over het hoofd. Ook een trein op een spoorbdan een andere breedte dan 1435mm is sneller dan een boot.
Zet al die treinen qua lengte achter elkaar. 9000 foot containers hebben dan een lengte van 9000*14/1000=126 kilometer ! (ik ga uit van het feit dat de 40 foot containers niet twee hoog op elkaar gestapeld kunnen worden)


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 10:58 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 15, 2013 3:37 pm
Berichten: 5367
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Lancelot schreef:
Biertje schreef:
Je ziet één ding over het hoofd: spoorwijdte. Is die in elk land waar de trein doorheen komt 1435 mm?

Nee dat zie ik niet over het hoofd. Ook een trein op een spoorbdan een andere breedte dan 1435mm is sneller dan een boot.
Zet al die treinen qua lengte achter elkaar. 9000 foot containers hebben dan een lengte van 9000*14/1000=126 kilometer ! (ik ga uit van het feit dat de 40 foot containers niet twee hoog op elkaar gestapeld kunnen worden)

Als je dan in plaats van 1 trein 100 treinen neemt is de lengte nog maar 126 meter

_________________
Alle Menschen werden Brüder - Beethoven


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 11:21 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10021
Berichten: Intopic
Lancelot schreef:
Biertje schreef:
Lancelot schreef:

Nee dat zie ik niet over het hoofd. Ook een trein op een spoorbdan een andere breedte dan 1435mm is sneller dan een boot.
Zet al die treinen qua lengte achter elkaar. 9000 foot containers hebben dan een lengte van 9000*14/1000=126 kilometer ! (ik ga uit van het feit dat de 40 foot containers niet twee hoog op elkaar gestapeld kunnen worden)

Als je dan in plaats van 1 trein 100 treinen neemt is de lengte nog maar 126 meter
Wat is nou goedkoper, 9000 40 foot containers vervoeren met een groot schip met 16 mensen aan boord, of 100 treinen met minsten 8 machinisten per trein?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 11:42 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 15, 2013 3:37 pm
Berichten: 5367
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Lancelot schreef:
Biertje schreef:
Zet al die treinen qua lengte achter elkaar. 9000 foot containers hebben dan een lengte van 9000*14/1000=126 kilometer ! (ik ga uit van het feit dat de 40 foot containers niet twee hoog op elkaar gestapeld kunnen worden)

Als je dan in plaats van 1 trein 100 treinen neemt is de lengte nog maar 126 meter
Wat is nou goedkoper, 9000 40 foot containers vervoeren met een groot schip met 16 mensen aan boord, of 100 treinen met minsten 8 machinisten per trein?

Er is vrachtvervoer per vliegtuig, duur, vrachtvervoer per boot, goedkoop. Hangt een beetje van de vraag af en hoe snel mensen iets willen hebben. Een trein is misschien een goede optie om tussen een vliegtuig en boot in te zitten.

_________________
Alle Menschen werden Brüder - Beethoven


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, claartje, Google [Bot], Hume, Majestic-12 [Bot] en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling