Het is nu di okt 16, 2018 9:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 387 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#321  BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 10:24 pm 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:
Als je niet alleen kijkt naar Nederland (Sinterklaas is wijderverbreid dan Nederland) zou Sinterklaas zelfs het slaafje van Zwarte Piet kunnen zijn. Slavernij kwam juist veel voor onder stammen in Afrika onderling.
Als we dan toch een verhaaltje een plaats willen geven in de werkelijke wereld…

Onzin. Sint Nicolaas was een blanke heilige. En Zwarte Piet is zijn knecht, uitgevonden in circa 1840, om witte kindertjes bang te maken, zodat Sinterklaas ze de les kon lezen. Dat is het Nederlandse sinterklaasfeest Raya en daar praten we over. Niet over Afrikaanse stammen of verre buitenlanden, deze discussie gaat over Nederland.

Citaat:
Het mankeert er nog maar aan dat we Sinterklaas daadwerkelijk voor de rechter dagen wegens slavernij. Hoewel het mij niet zou verbazen als een of andere idioot dat nog zou proberen ook, zoals in Italie ooit de wolf van Roodkapje voor de rechter werd gedaagd.

Get real.

Citaat:
We vergeten dat we het hebben over een sprookjesfiguur. Met een door een onderwijzer bedacht hulpje, en die was zwart. Laten we het positief zien en blij zijn dat die zwarte werk kreeg en niet werd gediscrimineerd bij het verdelen van baantjes door Sinterklaas.

Nee, Zwarte Piet is geen werknemer, hij is een karikatuur. Zwarte Piet werd tot voor kort met dikke lippen geschminkt en produceerde tot voor kort apengeluiden. Gelukkig verandert er een keer iets.

Citaat:
Als ik ooit nog een bedrijf zou starten, mogen er bij mij ook zwarten komen werken. Maar zodra ik zou worden beschuldigd van slavernij omdat ik zwarten in dienst heb genomen, is het afgelopen. Dan exporteer ik mijn werk naar zwart land. Staat hier iedereen weer op straat.

Wanneer jij zwarten in dienst neemt roept niemand dat jij een slavenhouder bent, tenzij je ze bijzonder slecht betaalt. Laat die kromme PVV-omkeringen nou eens achterwege.. en geef toe, dat je (een keer) ongelijk hebt in een draadje..

Citaat:
Kortom, het is één grote onzindiscussie, en ik krijg steeds meer het idee dat het bedoeld is om de burgers te verdelen in voor en tegenstanders, die meer aandacht hebben voor zwarte piet, dan wat er werkelijk allemaal aan de hand is in de samenleving, op Europees en mondiaal niveau.

Ahhh de discussie wordt ons door de Grote Boze politiek correcte regenten opgedrongen om de werkelijkheid te verdoezelen. De bezwaren tegen Zwarte Piet zijn er alleen voor de amusementswaarde, je kunt ze negeren. Ik geef het op Raya, met jou is geen serieuze discussie meer mogelijk hierover.

Sinterklaas en zwarte piet zijn en blijven hersenspinsels.
Sinterklaas is geen heilige. Hij is afgeleid van een heilige. De oude bisschop is al jaren dood en begraven, rijdt echt niet meer met op een wit paard over de daken.
Piet heeft nooit bestaan. Hij is uitgevonden door een onderwijzer. Niet als slaaf, maar als boeman, voor de stoute kindertjes in zijn klas, zoals sommige scholen een wijkagent uitnodigen om kinderen die de buurt onveilig maken, een beetje te stangen.

En ja, politici hebben er een politieke zaak van gemaakt, wetend dat er geen draagvlak was onder de burgers. Meer dan 80% wil gewoon de lieve zwarte piet behouden zoals die nu is. Maar politici drijven een wig. Dat doen ze niet zomaar, of ze moeten nog dommer zijn dan ze er uit zien. Ik geloof alleen nog maar in toeval als het toeval is. Dit is echter geen toeval meer.

Profiel  

Bericht nummer:#322  BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 10:26 pm 
lid

Het is heel simpel, een kleine minderheid roept dat een grote meerderheid geen rekening met hen wil houden omdat zij tegen een lieve zwarte piet zijn omdat die zwart is.

Profiel  

Bericht nummer:#323  BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 12:13 am 
lid

Einstein schreef:
En de krokodillentranen houden maar aan ! Rupsje nooitgenoeg, zelfs die paar roetpieten mogen niet.

Tja... hetzelfde zou je dan kunnen zeggen over de anti-pietenbrigade. Je ziet dat omroepen en grote steden zich in allerlei bochten wringen om zoveel mogelijk anderskleurige pieten te genereren, maar dat zelfs dat is niet genoeg voor Gario, Jerry Afriyie en hun medestanders, want elke gedachte aan wat ooit zwarte piet was dient uitgeroeid te worden. Wie niet blind is ziet dat aan beide kanten het fanatisme groteske vormen heeft aangenomen. De pro-pieten weigeren categorisch iets anders te accepteren dan een roetzwartgeschminkte piet en de anti's rusten niet tot de laatste piet is gesneuveld. Een compromis lijkt onmogelijk en dat ligt aan beide partijen, niet aan één.

Profiel  

Bericht nummer:#324  BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 1:29 am 
lid

Raya schreef:
Einstein schreef:
Raya schreef:
Als je niet alleen kijkt naar Nederland (Sinterklaas is wijderverbreid dan Nederland) zou Sinterklaas zelfs het slaafje van Zwarte Piet kunnen zijn. Slavernij kwam juist veel voor onder stammen in Afrika onderling.
Als we dan toch een verhaaltje een plaats willen geven in de werkelijke wereld…

Onzin. Sint Nicolaas was een blanke heilige. En Zwarte Piet is zijn knecht, uitgevonden in circa 1840, om witte kindertjes bang te maken, zodat Sinterklaas ze de les kon lezen. Dat is het Nederlandse sinterklaasfeest Raya en daar praten we over. Niet over Afrikaanse stammen of verre buitenlanden, deze discussie gaat over Nederland.

Citaat:
Het mankeert er nog maar aan dat we Sinterklaas daadwerkelijk voor de rechter dagen wegens slavernij. Hoewel het mij niet zou verbazen als een of andere idioot dat nog zou proberen ook, zoals in Italie ooit de wolf van Roodkapje voor de rechter werd gedaagd.

Get real.

Citaat:
We vergeten dat we het hebben over een sprookjesfiguur. Met een door een onderwijzer bedacht hulpje, en die was zwart. Laten we het positief zien en blij zijn dat die zwarte werk kreeg en niet werd gediscrimineerd bij het verdelen van baantjes door Sinterklaas.

Nee, Zwarte Piet is geen werknemer, hij is een karikatuur. Zwarte Piet werd tot voor kort met dikke lippen geschminkt en produceerde tot voor kort apengeluiden. Gelukkig verandert er een keer iets.

Citaat:
Als ik ooit nog een bedrijf zou starten, mogen er bij mij ook zwarten komen werken. Maar zodra ik zou worden beschuldigd van slavernij omdat ik zwarten in dienst heb genomen, is het afgelopen. Dan exporteer ik mijn werk naar zwart land. Staat hier iedereen weer op straat.

Wanneer jij zwarten in dienst neemt roept niemand dat jij een slavenhouder bent, tenzij je ze bijzonder slecht betaalt. Laat die kromme PVV-omkeringen nou eens achterwege.. en geef toe, dat je (een keer) ongelijk hebt in een draadje..

Citaat:
Kortom, het is één grote onzindiscussie, en ik krijg steeds meer het idee dat het bedoeld is om de burgers te verdelen in voor en tegenstanders, die meer aandacht hebben voor zwarte piet, dan wat er werkelijk allemaal aan de hand is in de samenleving, op Europees en mondiaal niveau.

Ahhh de discussie wordt ons door de Grote Boze politiek correcte regenten opgedrongen om de werkelijkheid te verdoezelen. De bezwaren tegen Zwarte Piet zijn er alleen voor de amusementswaarde, je kunt ze negeren. Ik geef het op Raya, met jou is geen serieuze discussie meer mogelijk hierover.

Sinterklaas en zwarte piet zijn en blijven hersenspinsels.
Sinterklaas is geen heilige. Hij is afgeleid van een heilige. De oude bisschop is al jaren dood en begraven, rijdt echt niet meer met op een wit paard over de daken.
Piet heeft nooit bestaan. Hij is uitgevonden door een onderwijzer. Niet als slaaf, maar als boeman, voor de stoute kindertjes in zijn klas, zoals sommige scholen een wijkagent uitnodigen om kinderen die de buurt onveilig maken, een beetje te stangen.

En ja, politici hebben er een politieke zaak van gemaakt, wetend dat er geen draagvlak was onder de burgers. Meer dan 80% wil gewoon de lieve zwarte piet behouden zoals die nu is. Maar politici drijven een wig. Dat doen ze niet zomaar, of ze moeten nog dommer zijn dan ze er uit zien. Ik geloof alleen nog maar in toeval als het toeval is. Dit is echter geen toeval meer.

:yes:
Toeval is het noodlot in actie....

Profiel  

Bericht nummer:#325  BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 2:01 am 
lid

Voor de duidelijkheid: dat is het in dit geval inderdaad niet.

Dit gaat gewoon over een stel beroepsactivisten die er door de NL belastingbetaler nog toe in staat gesteld worden ook....

Wanneer herpakt NL zich eindelijk en worden we weer zakelijk, nuchter en direct ? :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#326  BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 4:32 am 
lid

Enzo501 schreef:
wortel schreef:
Nogmaals, Sinterklaas is een NL-traditie. En nu staan er 2 kampen tegenover elkaar. Kamp 1: traditie behouden in z'n meest oorspronkelijke vorm. Kamp 2: Zwarte Pietje is discriminatie. Hoe moeilijk is het om beide water bij de wijn te doen? Blijkbaar heel erg moeilijk. Kamp 1 moet eens de empathie hebben om HET argument van kamp 2 überhaupt te zien. Kamp 2 moet eens de empathie hebben om te zien dat de Zwarte Piet niet racistisch bedoeld is. Ergens moeten beide kampen daar toch uit kunnen komen. Tenminste wanneer men niet volhard in gelijk hebben/krijgen.
Einstein gaf het juiste voorzetje: dus dan kan geen kleurling meer Piet zijn? Moet ie verplicht wit geschminkt worden of zo. Hoe racistisch willen we het hebben kamp 2! En mag een witte zich dan niet meer zwart schminken? Ga toch weg en laat de tijd alle wonden helen in plaats van weer een dictaat op te leggen. We moeten er samen uitkomen, en dat heeft tijd nodig. Tijd die we allen hebben wanneer we het niet op de spits drijven.

Kamp 1 bestaat zo ongeveer 10 miljoen mensen die een oude traditie, waar ze geen van allen racistisch van zijn geworden, gewoon omdat ze het er geen van allen ooit mee geassocieerd hebben; kamp 2 uit veel minder mensen die hebben besloten dat alle verwijzingen naar zwarte piet moeten verdwijnen en niet in discussie willen gaan, maar besloten hebben dan maar het hele sinterklaasfeest te verpesten. Kamp 1 denkt dat het hier niet bij zal blijven en kamp 2 laat zien middels de partij DENK dat kamp 1 gelijk heeft.

Je vergeet kamp 0. Mensen die helemaal niet in een kamp willen en gewoon doorfeesten met hun kids, ondanks de vermaledijde roetpieten. Volgens mij is DAT de overgrote meerderheid. Ze hoeven niet zo nodig verandering, maar ze laten hun feest er ook niet door bederven. Jouw kamp 1 is helemaal geen meerderheid van 10 miljoen. Dat kamp bestaat - net als kamp 2 - OOK uit activisten.

Het gaat er niet om Enzo512, of "we" racistisch zijn geworden van de Sinterklaas-traditie. Het racisme is er sowieso, het is verankerd bij iedereen, blank en zwart. Het probleem zit in de perceptie: racisme is iets, wat vooral gevoeld wordt door de mensen die het betreft. De repliek van kamp 1, zoals Yasmina al signaleerde, gaat vergezeld van openlijk racisme en zelfs nazisme, met Zwarte Piet als vaandel.

Kamp 2 was dit jaar ook niet zo haatdragend als steeds wordt gesuggereerd. Dit jaar hebben we een groep tegenstanders gezien, die met overheid, bedrijven en scholen in overleg gingen. Die blijkbaar konden overtuigen (daar wel) en een compromis hadden bereikt. En wat zie je dan, vervolgens, bij de intocht van Sinterklaas ? een landelijke organisatie, die de stoomboot laat binnenlopen in een PVV-dorp, waar de schoensmeer uitbundig aanwezig is.. en waar uitsluitend witte Nederlanders toegang hebben.. erger nog: de NVU (!) toestemming geeft voor een demonstratie ter plaatse.. dan kun je je afvragen, wie krijgt er nu eigenlijk de ruimte.. kamp 1 of kamp 2 ? de afspraken zijn loos gebleken.. Dit jaar is een stap terug gezet en de discussie is nog steeds niet ten einde.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#327  BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 9:05 am 
lid

Einstein schreef:
Enzo501 schreef:
wortel schreef:
Nogmaals, Sinterklaas is een NL-traditie. En nu staan er 2 kampen tegenover elkaar. Kamp 1: traditie behouden in z'n meest oorspronkelijke vorm. Kamp 2: Zwarte Pietje is discriminatie. Hoe moeilijk is het om beide water bij de wijn te doen? Blijkbaar heel erg moeilijk. Kamp 1 moet eens de empathie hebben om HET argument van kamp 2 überhaupt te zien. Kamp 2 moet eens de empathie hebben om te zien dat de Zwarte Piet niet racistisch bedoeld is. Ergens moeten beide kampen daar toch uit kunnen komen. Tenminste wanneer men niet volhard in gelijk hebben/krijgen.
Einstein gaf het juiste voorzetje: dus dan kan geen kleurling meer Piet zijn? Moet ie verplicht wit geschminkt worden of zo. Hoe racistisch willen we het hebben kamp 2! En mag een witte zich dan niet meer zwart schminken? Ga toch weg en laat de tijd alle wonden helen in plaats van weer een dictaat op te leggen. We moeten er samen uitkomen, en dat heeft tijd nodig. Tijd die we allen hebben wanneer we het niet op de spits drijven.

Kamp 1 bestaat zo ongeveer 10 miljoen mensen die een oude traditie, waar ze geen van allen racistisch van zijn geworden, gewoon omdat ze het er geen van allen ooit mee geassocieerd hebben; kamp 2 uit veel minder mensen die hebben besloten dat alle verwijzingen naar zwarte piet moeten verdwijnen en niet in discussie willen gaan, maar besloten hebben dan maar het hele sinterklaasfeest te verpesten. Kamp 1 denkt dat het hier niet bij zal blijven en kamp 2 laat zien middels de partij DENK dat kamp 1 gelijk heeft.

Je vergeet kamp 0. Mensen die helemaal niet in een kamp willen en gewoon doorfeesten met hun kids, ondanks de vermaledijde roetpieten. Volgens mij is DAT de overgrote meerderheid. Ze hoeven niet zo nodig verandering, maar ze laten hun feest er ook niet door bederven. Jouw kamp 1 is helemaal geen meerderheid van 10 miljoen. Dat kamp bestaat - net als kamp 2 - OOK uit activisten.

Het gaat er niet om Enzo512, of "we" racistisch zijn geworden van de Sinterklaas-traditie. Het racisme is er sowieso, het is verankerd bij iedereen, blank en zwart. Het probleem zit in de perceptie: racisme is iets, wat vooral gevoeld wordt door de mensen die het betreft. De repliek van kamp 1, zoals Yasmina al signaleerde, gaat vergezeld van openlijk racisme en zelfs nazisme, met Zwarte Piet als vaandel.

Kamp 2 was dit jaar ook niet zo haatdragend als steeds wordt gesuggereerd. Dit jaar hebben we een groep tegenstanders gezien, die met overheid, bedrijven en scholen in overleg gingen. Die blijkbaar konden overtuigen (daar wel) en een compromis hadden bereikt. En wat zie je dan, vervolgens, bij de intocht van Sinterklaas ? een landelijke organisatie, die de stoomboot laat binnenlopen in een PVV-dorp, waar de schoensmeer uitbundig aanwezig is.. en waar uitsluitend witte Nederlanders toegang hebben.. erger nog: de NVU (!) toestemming geeft voor een demonstratie ter plaatse.. dan kun je je afvragen, wie krijgt er nu eigenlijk de ruimte.. kamp 1 of kamp 2 ? de afspraken zijn loos gebleken.. Dit jaar is een stap terug gezet en de discussie is nog steeds niet ten einde.

Volgens mij verzin je nu een zwijgende meerderheid.

Profiel  

Bericht nummer:#328  BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 10:27 am 
lid

Raya schreef:
Einstein schreef:
Enzo501 schreef:

Einstein verzint wel meer. Hij ziet een complot dat de sinterklaasintocht met opzet in een PVV bolwerk werd georganiseerd en dat het verboden voor zwarten zou zijn terwijl dat de NVU daarentegen wel met open armen ontvangen is. De feiten zijn dat er gedemonstreerd mocht worden in Maassluis op daarvoor aangewezen locaties en dat de NVU zich daar aan heeft gehouden terwijl de anti zwarte piet demonstranten aangaven zich onder het publiek te gaan begeven (met duizenden kinderen aanwezig). De groep die in Rotterdam aankwam is zelfs nog aangeboden naar Maassluis door te reizen, maar ook verteld dat er in Rotterdam een demonstratieverbod was. Toen men dit verbod negeerde zijn er aanhoudingen verricht. Twee jaar geleden waren er geen noodbevelen en is het feest in Gouda grondig verpest. Dat waren de activisten wederom van plan dus ze zijn logischerwijze en terecht tegengehouden.
Het feest kan uiteraard doorgaan, ook met roetpieten, zoals nu in twee gemeenten gebeurd is maar het stoppen van de discussie en het feit dat veel mensen helemaal geen zin hebben om toe te geven aan gedram ligt toch echt aan de insteek van de anti zwarte pieten activisten.

Profiel  

Bericht nummer:#329  BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 8:11 pm 
lid

Raya schreef:
...
Het is een volksfeest, dat zich in de loop der tijd aan de nieuwe tijd aanpast. De Sint en Piet zijn niet meer de Sint en Piet uit mijn jeugd, toen er nog wel degelijk met de roe werd gezwaaid en een zak opengehouden om je mee te nemen naar Spanje als je niet 'zoet' was geweest.
...

Waar zou dat in de zak meenemen toch vandaan komen? Een leuk weetje over de Moren; zoek eens op wat devshirme betekent: https://nl.wikipedia.org/wiki/Dev%C5%9Firme

Qi (ook wel ch'i, chi, ki of gi) is een fundamenteel concept uit de Chinese cultuur, doorgaans gedefinieerd als adem, levenskracht, vitale energie of spirituele energie dat deel uitmaakt van alles wat bestaat.

Religie handelt over het geestelijke domein van de mens. Het heeft alleen innerlijke betekenis. Alle uiterlijke betekenis die er aan wordt gegeven, is ingegeven door angst, machteloosheid, wantrouwen en ongeloof. Alle religie wijst naar dezelfde weg; naar binnen (in je eigen geest). Zelfkennis is de sleutel, kennis over wat en wie je werkelijk bent. Zodra mensen zich bemoeien met andere mensen is niet religie aan het werk, maar de tegenstrever, het menselijke ego.

Profiel  

Bericht nummer:#330  BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 10:28 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Einstein schreef:

Einstein verzint wel meer.

Ik stel voor dat we op een volwassen manier blijven praten Enzo, ik geef bronnen waar nodig. Wat ik verzin.. bedoel je die meerderheid van "kamp 0" ? Dus jij denkt, dat die 76% van de Nederlanders die tegen de aanpassing van Zwarte Piet zijn, het Sinterklaasfeest niet meer zouden vieren, of boycotten ? Of willen demonsteren ? Of.. "boe boe" roepen, als ze een roetpiet zien en niet meefeesten ? Dat doet jouw kamp 1 allemaal.. want kamp 1 zijn boze witte vijftigers, waarvan de kinderen al 25 jaar het huis uit zijn.. Mijn kamp 0 heeft kinderen of kleinkinderen waarmee ze sinterklaas willen vieren, ziet (in meerderheid, geef ik toe) de verandering met lede ogen aan.. maar die mensen vieren gewoon vrolijk sinterklaas en pakjesavond, óók met roetpieten. Geen probleem. Het feest is ook niet wezenlijk veranderd. Alleen de schmink van Zwarte Piet is houtskool-zwart in plaats van schoonsmeer-bruin. Zo was het compromis ook bedoeld, niets anders zou veranderen. En zo is het ook uitgevoerd door o.a. Unilever en supermarkten.

Citaat:
Hij ziet een complot dat de sinterklaasintocht met opzet in een PVV bolwerk werd georganiseerd en dat het verboden voor zwarten zou zijn

Nee, geen conspiracy.. de intocht was dit jaar in Maassluis en Rotterdam, dat is al eerder besloten. Gezien de spanningen verbaast het me eigenlijk niets, wat er is gebeurd. De heftige reactie, dwz het gewelddadig arresteren van 200 man.. De politieke voorkeur van de meerderheid van de politie-beambten in Maassluis en Rotterdam is duidelijk ! Het is géén conspiracy het is niet gestuurd of zo.. wat er gebeurd is, het is een logische opeenvolging van gebeurtenissen. Logisch, gezien de locatie en de onfrisse toon dit jaar, van de discussie over Zwarte Piet. De tegenstanders is dit jaar de mond gesnoerd.

Laatst bijgewerkt door Einstein op wo nov 16, 2016 10:31 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#331  BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 10:30 pm 
lid

Ik leg uit wat je verzint en dan laat je dat hele stuk weg uit je quote.
Manmanman.

Profiel  

Bericht nummer:#332  BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 10:33 pm 
lid

Als je even wacht tot ik klaar ben... maar goed, ik ga geen moeite meer doen. I rest my case :praattegendehand: zo praat ik niet verder.

Profiel  

Bericht nummer:#333  BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 10:36 pm 
lid

Einstein schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Einstein verzint wel meer.

Ik stel voor dat we op een volwassen manier blijven praten Enzo, ik geef bronnen waar nodig. Wat ik verzin.. bedoel je die meerderheid van "kamp 0" ? Dus jij denkt, dat die 76% van de Nederlanders die tegen de aanpassing van Zwarte Piet zijn, het Sinterklaasfeest niet meer zouden vieren, of boycotten ? Of willen demonsteren ? Of.. "boe boe" roepen, als ze een roetpiet zien en niet meefeesten ? Dat doet jouw kamp 1 allemaal.. want dat zijn vijftigers, waarvan de kinderen al 25 het huis uit zijn.. Mijn kamp 0 heeft kinderen of kleinkinderen waarmee ze sinterklaas willen vieren, ziet (in meerderheid, geef ik toe) de verandering met lede ogen aan.. maar die mensen vieren gewoon vrolijk sinterklaas en pakjesavond, óók met roetpieten. Geen probleem. Het feest is ook niet wezenlijk veranderd. Alleen de schmink van Zwarte Piet is houtskool-zwart in plaats van schoonsmeer-bruin. Zo was het compromis ook bedoeld, niets anders zou veranderen. En zo is het ook uitgevoerd door o.a. Unilever en supermarkten.

Citaat:
Hij ziet een complot dat de sinterklaasintocht met opzet in een PVV bolwerk werd georganiseerd en dat het verboden voor zwarten zou zijn

Nee, geen conspiracy.. de intocht was dit jaar in Maassluis en Rotterdam, dat is al eerder besloten. Gezien de spanningen verbaast het me eigenlijk niets, wat er is gebeurd. De heftige reactie, dwz het gewelddadig arresteren van 200 man.. De politieke voorkeur van de meerderheid van de politie-beambten in Maassluis en Rotterdam is duidelijk ! Het is géén conspiracy het is niet gestuurd of zo.. wat er gebeurd is, het is een logische opeenvolging van gebeurtenissen. Logisch, gezien de locatie en de onfrisse toon dit jaar, van de discussie over Zwarte Piet. De tegenstanders is dit jaar de mond gesnoerd.

Ik heb principiële bezwaren tegen het aanvoeren van 'zwijgende meerderheden'. Zolang iemand zwijgt, ken je zijn of haar standpunt niet en kun en mag jij die ook niet voor hem of haar invullen.
Als zij hun standpunt wel kenbaar hebben gemaakt hebben ze niet gezwegen en kunnen zij derhalve niet tot een 'zwijgende' groep gerekend worden.
Dit geldt ook voor zgn. 'zwijgende minderheden'.

(De 'zwijgende meerderheid' is bij mijn weten, in de vorige eeuw uitgevonden door een Amerikaanse president die een legitimatie zocht voor het doordrukken van een minderheidsstandpunt.)

Profiel  

Bericht nummer:#334  BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 10:37 pm 
lid

Punt is dat er niemand gearresteerd zou zijn als de anti zwarte piet activisten een demonstratievergunning hadden aangevraagd en op de daarvoor aangewezen plek hadden gestaan. Er is bewust aangekondigd dat ze naar het centrum van Maassluis zouden komen om zich tussen het publiek te begeven, hetgeen de afgelopen twee jaar (vooral in 2014) tot problemen leidde. Wat is de reden van dit gedrag, behalve het uitlokken van een reactie en dat gaan opblazen.

Profiel  

Bericht nummer:#335  BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 10:38 pm 
lid

Einstein schreef:
Als je even wacht tot ik klaar ben... maar goed, ik ga geen moeite meer doen. I rest my case :praattegendehand: zo praat ik niet verder.

Excuses.

Profiel  

Bericht nummer:#336  BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 11:06 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Punt is dat er niemand gearresteerd zou zijn als de anti zwarte piet activisten een demonstratievergunning hadden aangevraagd en op de daarvoor aangewezen plek hadden gestaan. Er is bewust aangekondigd dat ze naar het centrum van Maassluis zouden komen om zich tussen het publiek te begeven, hetgeen de afgelopen twee jaar (vooral in 2014) tot problemen leidde. Wat is de reden van dit gedrag, behalve het uitlokken van een reactie en dat gaan opblazen.

De politie heeft mbt 2014 een tik op de vingers gekregen en Jerry Afriyie is vrijgesproken van alle strafvervolging ivm onrechtmatige aanhouding.
Demonstratievergunningen bestaan niet, een noodverordening om een demonstratie tegen te gaan mag niet.
Daar heb je duidelijk aantoonbare gronden voor nodig, zoals overmacht oid

Wapperde Aboutaleb bij intocht Sinterklaas te snel met noodbevel?

Laat zien
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Bericht nummer:#337  BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 11:22 pm 
lid

KiaM schreef:
Enzo501 schreef:

De politie heeft mbt 2014 een tik op de vingers gekregen en Jerry Afriyie is vrijgesproken van alle strafvervolging ivm onrechtmatige aanhouding.
Demonstratievergunningen bestaan niet, een noodverordening om een demonstratie tegen te gaan mag niet.
Daar heb je duidelijk aantoonbare gronden voor nodig, zoals overmacht oid

Wapperde Aboutaleb bij intocht Sinterklaas te snel met noodbevel?

Aboutaleb doet dit volgens mij vaker. Maar als de activisten gewoon de regels had gevplgd en in Maassluis was gaan demonstreren op de aangegeven locatie was de situatie in Rotterdam nooit ontstaan. Hier is gewoon bewust geprovoceerd.

Profiel  

Bericht nummer:#338  BerichtGeplaatst: do nov 17, 2016 9:39 am 
lid

Hume schreef:
Juist de commerciële omroep RTL begrijpt dat tijden veranderen en dat
een bedrijf niet kan bloeien met achterhaalde praktijken.
Daarom hebben ze een goede beslissing genomen om de negerpiet af te schaffen
en de roetpiet in te voeren.

Het zwart schminken is omdat de kinderen dan niet zien dat het de buurman/ome kees is. Met roetvegen lukt dat niet.
Bovendien: Zwart is een andere kleur dan bruin of getint.

Er bestaan helemaal geen zwarte mensen, wel mensen die kleurenblind zijn.

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#339  BerichtGeplaatst: do nov 17, 2016 9:46 am 
lid

Gestopt schreef:
Hume schreef:

Het zwart schminken is omdat de kinderen dan niet zien dat het de buurman/ome kees is. Met roetvegen lukt dat niet.

Het ontkennen dat negers zwart zijn , gaat een stap te ver.

Profiel  

Bericht nummer:#340  BerichtGeplaatst: do nov 17, 2016 10:48 am 
lid

Hume schreef:
Gestopt schreef:
Hume schreef:

Het ontkennen dat negers zwart zijn , gaat een stap te ver.

Er bestaan 'negers' die zo diep bruin zijn, dat het zwart lijkt of is. Maar de meeste 'negers' zijn gewoon 50 tinten bruin. En daar is niets mis mee, ook niet als zwarte piet, met of zonder roetvegen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 387 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]