Het is nu do nov 23, 2017 10:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 197 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#121  BerichtGeplaatst: ma apr 17, 2017 3:20 pm 
lid

Conservatieven zijn niet tegen veranderingen, maar wel tegen het tempo en de manier waarop veranderingen worden ingevoerd. En voor welke veranderingen er zondebokken worden aangewezen. Als ik in mijn omgeving nu naar het geworstel van de veeboeren kijk en onderstaande artikelen lees vraag ik mij af of de veranderingen enige nut hebben, behalve ellende voor koe en boer.

Mestfraude? Wil de echte fraudeur opstaan?
http://www.groenerekenkamer.nl/6161/mes ... r-opstaan/

Minder mest, waarom dan geen schoner water?
https://www.v-focus.nl/2017/03/minder-m ... ner-water/

Het waterschap in Friesland – Wetterskip Fryslân – stelde zijn zeer uitgebreide en gedetailleerde dataset met waterkwaliteitsmetingen beschikbaar. Analyse van de dataset bevestigt het beeld dat er sinds circa 2000 vrijwel geen effect meer wordt gemeten van de maatregelen, die de waterkwaliteit hadden moeten verbeteren. Dit geldt voor zowel maatregelen in de landbouw als in andere sectoren als rioolwaterzuivering. In de figuur de trend voor P-totaal in landbouwgebieden. De bevindingen worden aan deskundigen voorgelegd. Het vraagstuk houdt de waterwereld bezig. De actuele bemesting lijkt minder invloed te hebben op de waterkwaliteit dan gedacht en andere factoren lijken bepalend geworden.

Profiel  

Bericht nummer:#122  BerichtGeplaatst: ma apr 17, 2017 3:52 pm 
lid

De grote landbouworganisatie LTO, die ik verantwoordelijk acht voor alle ellende van de veeboeren (opblazen melkquotering, explosie van melkaanbod, daling melkprijs, met medewerking van CDA en VVD), deze club heult mee met de lobby van de VNO-NCW, een heel vreemde lobby die zelfs het toetreden van Groen Links aan het kabinet toejuicht:
http://www.elsevier.nl/economie/achterg ... et-317343/
Maar de mainstream werkgeversorganisaties laten het gewone MKB links liggen en zijn er enkel nog voor de grootgraaiers.
Toetreden van Groen links is juist een ramp voor dit MKB http://www.elsevier.nl/economie/achterg ... en-473148/ ja die “Belangen-organistaties” dienen vooral het belang van de zeer groten en graven daarmee het graf voor het MKB als banenmotor voor de economie.

Het is een economische groei die duurzaam echt betalende (en belasting opleverende) banen moet gaan leveren maar met Groen Links - VVD profiteert alleen de elite van VNO-NCW: multinationals en de groteren.

Profiel  

Bericht nummer:#123  BerichtGeplaatst: ma apr 17, 2017 3:54 pm 
lid

Lies schreef:

Omdat inmiddels milieu-bedrijven en milieu-organisaties, en in hun kielzog laboratoria en certificeerders, een enorme macht hebben gekregen, een macht waar alleen grootbedrijven nog efficient mee om kunnen gaan. Anderen leiden schade maar werkgelegenheid neemt af.

Profiel  

Bericht nummer:#124  BerichtGeplaatst: di apr 18, 2017 3:08 am 
lid

Rightnow schreef:
Lies schreef:

Omdat inmiddels milieu-bedrijven en milieu-organisaties, en in hun kielzog laboratoria en certificeerders, een enorme macht hebben gekregen, een macht waar alleen grootbedrijven nog efficient mee om kunnen gaan. Anderen leiden schade maar werkgelegenheid neemt af.

Eng hoor..... maar ook grote onzin. Feit blijft dat vee enorm vervuilend en zeker in die verfoeide, smerige bio-industrie waar vooral de dieren de pineut zijn. Daar mag van mij gerust iets aan gedaan worden.

Profiel  

Bericht nummer:#125  BerichtGeplaatst: di apr 18, 2017 9:57 am 
lid

Goh ik krijg ineens het gevoel dat jij soms toch producten gebruikt die ontstaan zijn door die uiterst smerige exploitatie van beesten. Maar het zal wel een onterecht rechts onderbuikgevoel zijn.

Trouwens, ik bedoel de discussie wel ietsje breder dan onze vee-industrie. Ik dacht eigenlijk helemaal niet aan ze toen ik dit las: http://www.elsevier.nl/economie/opinie/ ... 01-492201/ en vooral toen ik het rode kadertje met die foto van Jesse Klaver aanklikte, want daar stond hoe MKB-ondernemers, waaronder ook veel zzp'ers, staan tegenover de geldsmijterij.

Die snijdt hen enkel op oneigenlijke gronden de pas af, en (zoals onlangs in het FD werd opgemerkt): dit verstoort een normale competitie.

Dat laatste zul je wel leuk vinden als opmaat naar de EUSSR.

Profiel  

Bericht nummer:#126  BerichtGeplaatst: di apr 18, 2017 10:20 am 
lid

Geld groeit tegenwoordig bij de systeembanken en de ECB. Die kunnen geld scheppen naar gelang zij willen. En het geven aan wie zij willen.
Zo hebben veel banken kunnen profiteren van het geld uit het niets toveren door de ECB, doordat slechte en minder slechte leningen bij hen en speculanten werden opgekocht, waar die banken en vooral speculanten fors aan hebben verdiend.

Hierdoor is uiteraard een heel forse EU-staatsschuld ontstaan. Read my lips en mark my words: over niet al te lange tijd, gaat de EU direct belasting heffen bij de EU-burgers, om die EU-staatsschuld weer teniet te kunnen doen.

Profiel  

Bericht nummer:#127  BerichtGeplaatst: di apr 18, 2017 10:35 am 
lid

Het gaat niet meer om het klimaat, de aarde of het milieu, maar om de zekerheid om de subsidies naar binnen te harken. Ten koste van wie.....van ons allemaal denk ik, te beginnen bij de boer met een normaal bedrijf Portman. We worden geconfronteerd met wetenschappelijk gesjoemel.

https://www.human.nl/lees/Onderzoek-naa ... eleid.html

Onderbouwing mestbeleid weg

https://www.youtube.com/watch?v=Tndcue-_BoU

https://www.youtube.com/watch?v=c7nigi7B9TE

Boer Kok in de uitzending behoort niet tot de slimme boeren uit het artikel van Rightnow.

Zelfstandigen en ook ondernemers met personeel profiteerden massaal van subsidies op hybride auto’s zoals de Mitsubishi Outlander. Ditmaal waren het slimme boekhouders die hun klanten erop wezen dat ze dit soort auto’s nagenoeg gratis konden rijden. Deze regeling is beëindigd en kostte 6 miljard euro. De C02-uitstoot nam er geen grammetje door af.

De absolute grootverdieners zijn slimme boeren. Zij konden én zwaar gesubsidieerd windmolens bouwen, zonnepanelen aanschaffen, en zo’n hybride auto rijden en als kers op de taart krijgen ze ook nog Brusselse subsidie per hectare land om zich aan milieunormen te houden. (bijna een miljard euro subsidie in Nederland) Een boer rekende ooit voor dat zijn ene windmolen netto 30.000 euro opleverde. Met wat grondsubsidie leverde dat al gauw een heel behoorlijk inkomen op zonder al te veel inspanningen en dat nog afgezien van inkomsten uit landbouwactiviteiten. Daar komen nog incidentele subsidies bij.

Profiel  

Bericht nummer:#128  BerichtGeplaatst: di apr 18, 2017 2:38 pm 
lid

Armste Nederlanders draaien op voor het klimaatbeleid

http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2168856 ... eleid.html

Profiel  

Bericht nummer:#129  BerichtGeplaatst: di apr 18, 2017 5:15 pm 
lid

Rightnow schreef:
Goh ik krijg ineens het gevoel dat jij soms toch producten gebruikt die ontstaan zijn door die uiterst smerige exploitatie van beesten. Maar het zal wel een onterecht rechts onderbuikgevoel zijn.

Trouwens, ik bedoel de discussie wel ietsje breder dan onze vee-industrie. Ik dacht eigenlijk helemaal niet aan ze toen ik dit las: http://www.elsevier.nl/economie/opinie/ ... 01-492201/ en vooral toen ik het rode kadertje met die foto van Jesse Klaver aanklikte, want daar stond hoe MKB-ondernemers, waaronder ook veel zzp'ers, staan tegenover de geldsmijterij.

Die snijdt hen enkel op oneigenlijke gronden de pas af, en (zoals onlangs in het FD werd opgemerkt): dit verstoort een normale competitie.

Belachelijke en kinderachtige reactie waar ik verder geen woorden aan vuil wens te maken.

Profiel  

Bericht nummer:#130  BerichtGeplaatst: di apr 18, 2017 8:31 pm 
lid

Dus je vindt dat ik je daarmee eigenlijk onbillijk plaag, Portman.

Profiel  

Bericht nummer:#131  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 5:31 pm 
lid

Rightnow schreef:

Wat is een normale competitie?
Hoeveel subsidie voor landbouw is nog normaal?

Profiel  

Bericht nummer:#132  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 6:04 pm 
lid

Raya schreef:
Geld groeit tegenwoordig bij de systeembanken en de ECB. Die kunnen geld scheppen naar gelang zij willen. En het geven aan wie zij willen.
Zo hebben veel banken kunnen profiteren van het geld uit het niets toveren door de ECB, doordat slechte en minder slechte leningen bij hen en speculanten werden opgekocht, waar die banken en vooral speculanten fors aan hebben verdiend.

Hierdoor is uiteraard een heel forse EU-staatsschuld ontstaan. Read my lips en mark my words: over niet al te lange tijd, gaat de EU direct belasting heffen bij de EU-burgers, om die EU-staatsschuld weer teniet te kunnen doen.

De balans van de Europese Centrale Bank staat los van die van de Europese Unie. De aandelen in het kapitaal van de Europese Centrale Bank worden niet eens door de Europese Unie gehouden.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#133  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 6:53 pm 
lid

P-G schreef:
Raya schreef:

De balans van de Europese Centrale Bank staat los van die van de Europese Unie. De aandelen in het kapitaal van de Europese Centrale Bank worden niet eens door de Europese Unie gehouden.

Uiteindelijk zal er iemand moeten betalen. En dat zullen de politici echt niet uit eigen zak doen. De enige burgers van de EU zijn de burgers van de lidstaten. Dus wie denk jij dat er gaan opdraaien voor die EU-schuld?

Profiel  

Bericht nummer:#134  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 7:11 pm 
lid

Vandaag werd bekend dat de Europese Centrale Bank op Griekse staatsobligaties reeds miljarden euro's heeft verdiend.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#135  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 8:52 pm 
lid

P-G schreef:
Vandaag werd bekend dat de Europese Centrale Bank op Griekse staatsobligaties reeds miljarden euro's heeft verdiend.
Precies wat je zegt. De ECB verdient aan iets waar de landen en feitelijk jij ik garant voor staan. Grapjas.

Profiel  

Bericht nummer:#136  BerichtGeplaatst: wo okt 11, 2017 10:24 pm 
lid

Biertje schreef:
P-G schreef:
Precies wat je zegt. De ECB verdient aan iets waar de landen en feitelijk jij ik garant voor staan. Grapjas.

En wie houdt de aandelen in het kapitaal van de Europese Centrale Bank, grapjas?

- Isaac Asimov

- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#137  BerichtGeplaatst: do okt 12, 2017 4:41 am 
lid

P-G schreef:
Biertje schreef:
P-G schreef:

En wie houdt de aandelen in het kapitaal van de Europese Centrale Bank, grapjas?
Ik kijk meer naar de verliezen . Wie heeft er baat bij gehad bij dat spotgoedkope geld is en wie is de verliezer? Heb ik het nog niet eens over de mogelijke verliezen aan leningen die de Centrale Banken heeft overgenomen van de banken.

Profiel  

Bericht nummer:#138  BerichtGeplaatst: do okt 12, 2017 8:01 am 
lid

Biertje schreef:
P-G schreef:
Biertje schreef:

Ik kijk meer naar de verliezen . Wie heeft er baat bij gehad bij dat spotgoedkope geld is en wie is de verliezer? Heb ik het nog niet eens over de mogelijke verliezen aan leningen die de Centrale Banken heeft overgenomen van de banken.

Ah, je hebt het over verliezen die misschien mogelijk zijn en PG heeft het over winsten die inmiddels zijn gerealiseerd. Hm. Wat is nu lekkerder, een mogelijk verlies of een zekere winst?

Profiel  

Bericht nummer:#139  BerichtGeplaatst: do okt 12, 2017 8:51 am 
lid

Biertje schreef:
P-G schreef:
Biertje schreef:

Nu het argument van bedrijfseconomische en rechtspersoonsrechtelijke aard geen stand heeft kunnen houden, wordt opeens een macro-economisch argument ingebracht.
Ondergetekende is - zoals reeds een groot aantal malen eerder aangegeven - geen voorstander van kwantitatieve verruimingen. Tegelijkertijd moet voor ogen worden gehouden dat de monetaire autoriteiten (welhaast) niets anders konden, daar de fiscale autoriteiten der lidstaten hun plichten verzaken.

- Isaac Asimov

- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#140  BerichtGeplaatst: do okt 12, 2017 9:06 am 
lid

P-G schreef:
Biertje schreef:
P-G schreef:

Nu het argument van bedrijfseconomische en rechtspersoonsrechtelijke aard geen stand heeft kunnen houden, wordt opeens een macro-economisch argument ingebracht.
Ondergetekende is - zoals reeds een groot aantal malen eerder aangegeven - geen voorstander van kwantitatieve verruimingen. Tegelijkertijd moet voor ogen worden gehouden dat de monetaire autoriteiten (welhaast) niets anders konden, daar de fiscale autoriteiten der lidstaten hun plichten verzaken.

De ECB heeft rond de 2.400 miljard euro uit het niets getoverd om slechte leningen, obligaties en aandelen op te kopen bij banken en speculanten. Zelfs als je nog waarde wilt hechten aan die papieren, zal dat de 2.400 miljard euro aan geldschepping nooit dekken.
We weten allemaal wie daarvoor op mag draaien. Niet de banken en speculanten, want dan hadden die papieren niet overgekocht hoeven te worden. Het zullen de burgers zoals jij en ik zijn. Het wordt gewoon onder de lidstaten verdeeld volgens een sleutel en vervolgens bij de nationale staatsschulden bijgeschreven. En dat is nog afgezien van de vele miljarden welke nimmer zullen worden terugbetaald door de landen in Zuid-Europa, die gewoon de poen niet hebben om hun verplichtingen na te komen. Er hoeft maar iets te gebeuren en we zitten midden in een nieuwe crisis. Daar zijn diverse banken, instellingen en het IMF het inmiddels over eens.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 197 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]