Het is nu vr aug 17, 2018 8:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 252 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#201  BerichtGeplaatst: do jan 11, 2018 3:00 pm 
lid

Goed, men wil graag ergens 5 miljard belastinggeld aan spenderen. Waarom niet aan het opkopen van landbouwgrond (of ander groen terrein) om de woningbouw mogelijk te maken? Dan kan men onderhandelen met Zweden en Duitsland voor welke tegenprestatie aan Zweedse of Duitse bouwbedrijven het hier wordt gegund om tegen door die landen zelf gecontroleerde Zweedse of Duitse regels hier het aanbod van woningen te verbeteren. U heeft toch wel vernomen dat onze eigen bouwsector de vraag niet aankan, dat de woningprijzen door het plafond schieten en de aspirant huizenkoper gefrustreerd raakt door de schaarste aan aanbod? Zeker is echter dat u bent vergeten waar in 2013 de grote Nederlandse crisis vandaan kwam: uit de woningmarkt!

Nooit zal de elite, de pers of de politiek hier ook maar naar talen. De olifant in de huiskamer wordt genegeerd en de schuld hiervan, welverdiend, is voor de gemakzuchtige Nederlandse burger die zijn politiek, zijn pers en zijn elites vrijuit laat gaan - Nederlanders houden immers van klein bier, spiegeltjes en kraaltjes, en kleine persoonlijke "garanties" en cadeautjes.

Profiel  

Bericht nummer:#202  BerichtGeplaatst: do jan 11, 2018 8:57 pm 
lid

Ik kan het onderstaande artikel in de NRC niet lezen, vandaar mijn vorige link die wel leesbaar was.

Plan: 100.000 hectare bos aanplanten langs snelweg
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/01/09/pl ... g-a1587746

Dit schreef deze krant vanmorgen om het artikel aan te prijzen:

Een 'prematuur plan' van Rijkswaterstaat :100.000 hectare bos aanplanten langs de snelweg. Bossen dragen bij aan het behalen van de klimaatdoelen en andere maatregelen zijn in dat geval overbodig.

Geen woningen en geen koeien in de wei, want de bedrijven van 50 ha sneuvelen meestal het eerst. En dat alles om de klimaatdoelen te bereiken en andere maatregelen door dat bos overbodig zijn. Je moet er wat voor over hebben, maar ik kan het niet meer volgen.

Profiel  

Bericht nummer:#203  BerichtGeplaatst: do jan 11, 2018 10:20 pm 
lid

Lies schreef:
Ik kan het onderstaande artikel in de NRC niet lezen, vandaar mijn vorige link die wel leesbaar was.

Een 'prematuur plan' van Rijkswaterstaat :100.000 hectare bos aanplanten langs de snelweg. Bossen dragen bij aan het behalen van de klimaatdoelen en andere maatregelen zijn in dat geval overbodig.

Geen woningen en geen koeien in de wei, want de bedrijven van 50 ha sneuvelen meestal het eerst. En dat alles om de klimaatdoelen te bereiken en andere maatregelen door dat bos overbodig zijn. Je moet er wat voor over hebben, maar ik kan het niet meer volgen.
Ik ook niet. Weten we het nog met de energiebesparing, eerst de spaarlamp die toch giftig als de lamp breekt en vervolgens de LED, we hebben vrijwel daarmee niets bespaard qua energieverbruik.

Profiel  

Bericht nummer:#204  BerichtGeplaatst: do jan 11, 2018 10:57 pm 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:

Ik ook niet. Weten we het nog met de energiebesparing, eerst de spaarlamp die toch giftig als de lamp breekt en vervolgens de LED, we hebben vrijwel daarmee niets bespaard qua energieverbruik.

Besparingen zijn ook altijd gevolgd door hogere lasten.
Ik herinner me de oliecrisis nog, waarbij werd opgeroepen minder stroom te verbruiken, want die moest o.a. met olie worden opgewekt.
Deden we massaal. En toen werden de vaste bestanddelen van de stroomleveranties verhoogd, want de stroomafname was gedaald, en daarmee de winst...

Profiel  

Bericht nummer:#205  BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2018 10:29 am 
lid

Logischer lijkt mij het oude idee van forummer Boer Piet, jaren geleden, om de organische stof in de bodem te verbeteren, zoals vroeger in de landbouw heel gewoon was. Daar wordt dan CO2 in opgeslagen. Niet meer houtproductie en -verbruik (wat toch al in diskrediet wordt gebracht) maar productie en vastleggen van humus, van vruchtbare landbouwgrond.

Het idee zal al wel in de praktijk worden gebracht maar het valt te stimuleren: kunnen we het bevorderen door het op een soort balans te brengen en het de grondslag van een productierecht maken?

In plaats van de desastreuze broeikashypothese als zijnde de ultieme waarheid te belijden, kunnen we gaan dromen over vruchtbare grond en vrede in het Midden Oosten, en zulke dromen kunnen uitkomen.

Profiel  

Bericht nummer:#206  BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2018 12:49 pm 
lid

Rightnow schreef:
Logischer lijkt mij het oude idee van forummer Boer Piet, jaren geleden, om de organische stof in de bodem te verbeteren, zoals vroeger in de landbouw heel gewoon was. Daar wordt dan CO2 in opgeslagen. Niet meer houtproductie en -verbruik (wat toch al in diskrediet wordt gebracht) maar productie en vastleggen van humus, van vruchtbare landbouwgrond.

Het idee zal al wel in de praktijk worden gebracht maar het valt te stimuleren: kunnen we het bevorderen door het op een soort balans te brengen en het de grondslag van een productierecht maken?

In plaats van de desastreuze broeikashypothese als zijnde de ultieme waarheid te belijden, kunnen we gaan dromen over vruchtbare grond en vrede in het Midden Oosten, en zulke dromen kunnen uitkomen.

Een hypothese als ultieme waarheid?
Klinkt mij echt een beetje tegenstrijdig.

Er zullen best mensen zijn die de huidige stand van wetenschap als onwrikbare absolute waarheid zien.
Maar vreemd genoeg zie ik vooral veel mensen die de stelling
<de mensheid kan onmogelijk invloed op het klimaat hebben>
als absolute waarheid zien.

Feit is dat elk beleid ergens van uit gaat.
Jij en Baedeker en enkele anderen lijken er van uit te gaan dat de waarheid keurig ergens in het midden ligt.
Maar ook dat is echt ook maar een volstrekt uit de lucht gegrepen uitgangspunt.

Profiel  

Bericht nummer:#207  BerichtGeplaatst: vr jan 12, 2018 5:18 pm 
lid

Ja, dikwijks worden meningen als absolute waarheden en als feiten gepresenteerd, zaken die eigenlijk meer een bepaald gevoel zijn, of die een voorlopige conclusie functioneren omdat er nu eenmaal vandaag een eerste beslissing nodig was.

Ik weet het niet zo zeker hoe het met ons klimaat zit en ik geloof ook niet dat anderen dat allemaal zo zeker weten, zelfs niet als ze hun gevoelens van sympathie en skepsis hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#208  BerichtGeplaatst: wo jan 17, 2018 12:15 pm 
lid

Zolang niet de hele wereld meedoet met de klimaatverandering is het water naar de zee
dragen.

In plaats van ontwikkelingshulp aan dictators te geven moet er geholpen worden met de
immense klimaatproblemen in die landen, de vervuiling, de olie die van leidingen afgetapt
wordt, de bruinkooldelvingen, het is teveel om op te schrijven.

Er zullen hoogstwaarschijnlijk mensen zijn in "onze" wereld die werkloos zijn en daar
tijdelijk willen gaan helpen.

Zo niet, kunnen we wel stoppen met de klimaatdoeleinden.

Profiel  

Bericht nummer:#209  BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2018 11:17 am 
lid

We mogen er ook wel eens over nadenken waar nog gevist of gevaren kan worden als we overal in het water windmolenparken willen aanleggen

https://www.bnr.nl/nieuws/binnenland/10 ... p-noordzee

Profiel  

Bericht nummer:#210  BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2018 1:35 pm 
lid

Trouwens, wat lezen we in de Telegraaf van gisteren? Minister Kasja Ollengren geeft aan dat juist in de groene ruimte gebouwd moet gaan worden, omdat anders de problemen van woningnood nog verder uit de pan rijzen. Ze geeft duidelijk aan dat gemeenten en provincies te veel op de toer zitten van "spaar de groene ruimte". Nu het bouwen IN de grote steden zijn grenzen nadert, moet verder worden gedacht.

https://www.groeneruimte.nl/nieuws/arti ... 9283&prn=1

Net als in de tijd van Bonifatius moet het heilige bos, de heilige landbouwgrond worden geofferd. Zeker zouden nergens meer bossen moeten worden aangeplant maar wel zijn er mogelijkheden om in de landbouw CO2 vast te leggen en / of minder te produceren. De landbouw die zelf ook in bepaalde opzichten wel een grens heeft bereikt al zullen LTO en Friesland Foods met die vaststelling wel weer moeite hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#211  BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2018 1:50 pm 
lid

Rightnow schreef:
Trouwens, wat lezen we in de Telegraaf van gisteren? Minister Kasja Ollengren geeft aan dat juist in de groene ruimte gebouwd moet gaan worden, omdat anders de problemen van woningnood nog verder uit de pan rijzen. Ze geeft duidelijk aan dat gemeenten en provincies te veel op de toer zitten van "spaar de groene ruimte". Nu het bouwen IN de grote steden zijn grenzen nadert, moet verder worden gedacht.

Net als in de tijd van Bonifatius moet het heilige bos, de heilige landbouwgrond worden geofferd. Zeker zouden nergens meer bossen moeten worden aangeplant maar wel zijn er mogelijkheden om in de landbouw CO2 vast te leggen en / of minder te produceren. De landbouw die zelf ook in bepaalde opzichten wel een grens heeft bereikt al zullen LTO en Friesland Foods met die vaststelling wel weer moeite hebben.
Nederland staat op de tweede plaats qua export van landbouwproducten, een beetje minder landbouwgrond verdrijft Nederland echt niet van die plaats. Maar stel dat dit wel zou zijn, hoe erg is dat dan? Een stad helemaal verstenen zonder groen is immers ook geen oplossing, zeker niet als er steeds meer regen valt. We moeten ook durven om hoger te bouwen dan de begane grond en eerste etage maar doorslaan naar een flat van 50 verdiepingen is zot, 4 of 5 zou ook al mooi zijn.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/23 ... ter-wereld
https://www.nu.nl/economie/4962641/nede ... -unie.html
https://www.nu.nl/ondernemen/4928417/ne ... ereld.html
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1560322 ... wproducten

Profiel  

Bericht nummer:#212  BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2018 2:03 pm 
lid

Rightnow schreef:

Gelukkig zijn veel bestuurders in Nederland tegen dit onzalige plan.
Doe iets aan geboortebeperking, aan de instroom van asielzoekers die nog steeds elke dag Europa
binnenkomen, bouw in de hoogte.
Wil je graag veel overstromingen, bouw dan de groene ruimtes vol.

De landbouw moet in Nederland blijven, onze groentes vind ik veel smakelijker dan uit bv Spanje,
Frankrijk en Marokko.

Profiel  

Bericht nummer:#213  BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2018 3:28 pm 
lid

Rightnow schreef:

Nou, het stond gelukkig niet alleen in de Telegraaf maar het was ook uitgebreid op de PO te zien en te horen. Ik geloof niet dat dit foute plan kans maakt omdat veel gemeentebesturen al hebben besloten meer in de steden en dorpen zelf te bouwen.

Profiel  

Bericht nummer:#214  BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2018 4:13 pm 
lid

Ja gelukkig heh, tenslotte waren ze ooit fout in de oorlog heh. Daarom is het ook een foute minister van een foute partij en bijltjesdag daar snakken we naar.

Nee foute kranten mag je niet lezen Portman! Stel je voor want in die foute kranten zegt de foute minister dat ze toejuicht dat er maximaal wordt bijgebouwd IN de stad.

Maar dat dit de nood niet voldoende lenigt.

Profiel  

Bericht nummer:#215  BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2018 4:20 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ja gelukkig heh, tenslotte waren ze ooit fout in de oorlog heh. Daarom is het ook een foute minister van een foute partij en bijltjesdag daar snakken we naar.

Nee foute kranten mag je niet lezen Portman! Stel je voor want in die foute kranten zegt de foute minister dat ze toejuicht dat er maximaal wordt bijgebouwd IN de stad.

Maar dat dit de nood niet voldoende lenigt.

Je mag van mij lezen wat je wil. We leven gelukkig nog in een vrije democratie al hebben stokers als de Telegraaf daar soms weinig mee op.

Profiel  

Bericht nummer:#216  BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2018 5:55 pm 
lid

Stokers als de Telegraaf rapporteren afgelopen Zaterdag nog hoe je met creativiteit kunt omgaan met stijgende woonlasten en veranderde situaties. Zo lieten ze zien hoe 3 generaties gingen samenwonen in 1 huis.

Profiel  

Bericht nummer:#217  BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2018 6:02 pm 
lid

Rightnow schreef:
Stokers als de Telegraaf rapporteren afgelopen Zaterdag nog hoe je met creativiteit kunt omgaan met stijgende woonlasten en veranderde situaties. Zo lieten ze zien hoe 3 generaties gingen samenwonen in 1 huis.

De Telegraaf zou natuurlijk helemáál een rot krant zijn als die alléén maar zou stoken.

Laatst bijgewerkt door portman op wo jan 31, 2018 6:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#218  BerichtGeplaatst: wo jan 31, 2018 6:02 pm 
lid

Rightnow schreef:
Maar of mensen dat ook zelf willen?

Profiel  

Bericht nummer:#219  BerichtGeplaatst: do feb 01, 2018 12:32 pm 
lid

Mensen willen dat het geld aan de bomen groeit en dat ze ruim kunnen wonen. Driegeneratiewoningen, vroeger heel gewoon, zijn een oplossing als zorgtaken en beperkte budgetten (dus de werkelijke wereld van de toekomst) aan de orde zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#220  BerichtGeplaatst: do feb 01, 2018 3:16 pm 
lid

Rightnow schreef:
Mensen willen dat het geld aan de bomen groeit en dat ze ruim kunnen wonen. Driegeneratiewoningen, vroeger heel gewoon, zijn een oplossing als zorgtaken en beperkte budgetten (dus de werkelijke wereld van de toekomst) aan de orde zijn.

In veel landen (niet eens zo heel ver van Nederland vandaan) is dit nog steeds een standaard. Dit zijn over het algemeen landen waar het sociale stelsel minder sterk ontwikkeld is en er een natuurlijke en vanzelfsprekende zorgplicht van ouders naar kinderen en dan later omgekeerd plaatsvindt. Deze natuurlijke orde is in de zorgstaat ontrafeld en omgeruild voor een rondpompen van sociaal geld waarbij de zorg voor ouderen aan de staat is overgelaten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 252 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]