Het is nu zo apr 30, 2017 3:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: di okt 25, 2016 9:42 am 
lid

Wat was ik blij toen langzamerhand het productiebos verdween uit het Groninger landschap. Nog vrolijker werd ik door dit bericht: "Oldambt krijgt zijn weidsheid terug" , want als ik bossen wil zien ga ik wel naar Drenthe.

Met de honorering van het project ‘Een eindeloze horizon, herstel van Oldambtster weidsheid’ maakt het Waddenfonds de weg vrij voor een stevige kwaliteitsimpuls in het bijzondere landschap van het Oldambt.

Maar dat was van korte duur, omdat het geld aan de bomen groeit en we nu in het programma 'Kan niet waar zijn' zitten : 'Noorden schiet bosplan voor Oldambt en Veenkoloniën af'

'We wisten van niets'
Niet alleen de inhoud van het actieplan wekt wrevel. Beide provincies zeggen bovendien door het plan overvallen te zijn. „We zitten vrijwel wekelijks met Staatsbosbeheer om tafel en toch wisten we van niets”, zegt de Drentse gedeputeerde Henk Jumelet. „Dat kan toch niet waar zijn? Zo werken we toch niet met elkaar samen.” Burgemeester Eric van Oosterhout van de gemeente Aa en Hunze sluit zich bij Jumelet aan. „Dit is het zoveelste onzalige plan voor dit wingewest”, reageerde hij op Twitter.
Opvallend is dat de noordelijke tak van Staatsbosbeheer zelf ook vindt dat het bosplan te ver gaat. „Ik werd er eveneens door verrast”, zegt het Groninger provinciehoofd Rieks van der Wal van Staatsbosbeheer. „Zo veel hectare bos in de Veenkoloniën en het Oldambt is niet goed. Bovendien moet je zoiets altijd in gesprek met de omgeving doen. Zonder draagvlak gaat dit niet werken.” Onzorgvuldig, noemt Van der Wal het initiatief van zijn eigen organisatie. „Het zal met de beste bedoelingen zijn gedaan, maar dit had zo niet gemoeten.”
Ook opvallend is dat Staatsbosbeheer zelf een van de initiatiefnemers is van Eindeloze Horizon, een project dat de uitgestrekte vergezichten in het Oldambt moet behouden en versterken. Het Waddenfonds, de provincie Groningen en de gemeenten Oldambt en Delfzijl trokken er eerder dit jaar bijna een miljoen euro voor uit. „Hoe verzin je dit?”, zegt Aize Tolsma van stichting Landschap Oldambt. „Op zich vind ik het een fantastisch idee. Ambitieus. Het is geen halfslachtig werk. Maar het moet niet hier. Het Oldambt is rust, ruimte en die eindeloze horizon. Dat moeten we behouden.”

Nu woon ik in dit gebied en geniet van de weidsheid, dan is een mening snel gemaakt. Wat vinden jullie van dit overlevingsplan van Staatsbosbeheer, een plan waarbij ze de noordelijke tak zijn vergeten?

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: di okt 25, 2016 9:51 am 
lid

Wat een passende kop, Lies! Op grond van klimaatleugens worden ons miljarden uit de zak geklopt terwijl linksdenkende burgers zich boos maken over een paar miljoen die nodig is om een bepaald kamerlid te beschermen.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di okt 25, 2016 9:55 am 
lid

Bovendien moet Staatsbosbeheer informeren waarom het productiebos in de Veenkoloniën en het Oldambt is mislukt, ik vermoed dat de noordelijke tak dit wel weet.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: di okt 25, 2016 11:53 am 
lid

Benieuwd of er nog iemand is die durft te vragen om een paar miljard extra die we gaan investeren om de zorg duurzaam te verbeteren. Want als het geld aan de bomen groeit hoop ik toch dat er iets voor mensen bij zal zijn. We zitten net in de na-weeen van 3 jaar van overtrokken bezuinigingen of alles wat mensen in Nederland nodig hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: di okt 25, 2016 12:59 pm 
lid

Creatief boekhouden in crisistijd, als ik dat zou doen zat ik al achter de tralies in de Van Mesdagkliniek in Groningen naar zuurstof te happen.

5.000 Hectare nieuw bos in Zeeuws-Vlaanderen, dat kan er na het onder water zetten van de Hedwigepolder nog wel bij.

Boeren verbijsterd om nieuw plan bosaanplant

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: di okt 25, 2016 1:16 pm 
lid

Voor wie zijn bedrijf wil stoppen prima plan; voor wie nadenkt over hoe we het in de toekomst samen moeten rooien: een bedenkelijk plan.

Bossen moeten geen voorkeur hebben boven mais of suikerbieten als die bedoeld zijn om energie te winnen: bossen zoals in het plan bedoeld zijn ecologisch net zo waardevol of waardeloos als grootschalig beteelde landbouwgrond.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: di okt 25, 2016 1:34 pm 
lid

Het is verkiezingstijd, dan borrelen de miljardenwensen en -claimen weer op. Bosbouw is niet het enige.
Hans de Boer van VNO-NCW had ook een forse miljardenwens -claim. En de oud CDA'er Verhagen, nu voorzitter van de bouwmaffia, claimde ook al miljarden. Om van de VVD nog maar te zwijgen, die claimt weer miljarden voor asfalt.

Voorlopig niet iets om je druk over te maken.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: di okt 25, 2016 2:07 pm 
lid

Bosaanplant is druppel op gloeiende plaat

Valse hoop werd bijvoorbeeld afgelopen maandag gegenereerd door Staatsbosbeheer met het bepleiten van de aanleg van extra bos. Dat de aanleg van extra bos geen enkele bijdrage levert aan de terugdringing van het broeikaseffect is al jaren bekend. In het klimaatrapport van de Tweede Kamer uit 1996 wordt hier al expliciet aandacht aan besteed. Dat de bijdrage van beplanting marginaal is, komt overigens niet omdat bos zolang het groeit geen CO2 opneemt - dat doet het namelijk wel. Het punt is ook niet dat de hoeveelheid bos die nodig is voor een significante terugdringing op nationale schaal, het door Staatsbosbeheer voorgestelde areaal met ordes van grootte overstijgt. Dat zal ook Staatsbosbeheer kunnen berekenen en dus kunnen beamen. Het komt ook niet omdat er goedkopere opties zijn om een vergelijkbare CO2-reductie te bewerkstelligen, want die zijn er. Maar wat is het punt dan wel?

Het klimaatprobleem is een probleem van schaalgrootte en tijdschalen. Het is leuk om een brandblusser in huis te hebben, maar als je huis eenmaal in de fik staat kan je er niks meer mee. In klimaatperspectief zijn we al te laat met onze brandblusser en willen we een brandweerwagen.

Valse hoop en blijven knoeien op de klimaattop van 26 oktober.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 11:38 am 
lid

Extra bomen? Dat zien Drenthe en Groningen niet zitten
'Zoveelste onzalige plan voor dit 'wingewest'

In de Drentse Veenkoloniën zitten ze al in hun maag met de windmolens, die volgens critici de einder zullen traliën. Daarmee levert de streek al een grote  bijdrage aan klimaatverbetering, aldus Van Oosterhout.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 3:33 pm 
lid

Raya schreef:
Het is verkiezingstijd, dan borrelen de miljardenwensen en -claimen weer op. Bosbouw is niet het enige.
Hans de Boer van VNO-NCW had ook een forse miljardenwens -claim. En de oud CDA'er Verhagen, nu voorzitter van de bouwmaffia, claimde ook al miljarden. Om van de VVD nog maar te zwijgen, die claimt weer miljarden voor asfalt.

Voorlopig niet iets om je druk over te maken.

Juist wel. Zulke miljarden kunnen alleen worden verstrekt (en het is heel goed mogelijk dat er vele miljarden worden verstrekt!) als er krachtig wordt bezuinigd op defensie, onderwijs, zorg en /of welzijn.

Het beste kun je bezuiningen op mensen die zwak zijn, niet kunnen staken, en over wie gezonde jonge mensen liever niet te veel horen om niet aan hun eigen einde te worden herinnerd! Minister Schippers levert dan ook "prachtig" werk af http://www.ad.nl/binnenland/vvd-euthana ... ~a2763440/ , en het is nog maar het begin want al die zorg voor zwakkeren is niet liberaal: een optimistisch mens zorgt altijd voor zichzelf of leeft althans in zijn jonge jaren in de illusie dat hij dit altijd zal kunnen (betalen).

We leven in de tijd waarin veel ouderen de schellen van de ogen vallen: te laat, de VVD heeft nu de macht. Maar we gaan terug vechten.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 5:49 pm 
lid

Hoor de wind waait door de bomen....afl.2

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 8:32 pm 
lid

Inmiddels zie ik op het NOS journaal, die reclame-uitzending van multinationals en politieke elite van dit land, dat de VVD de rijen sluit met Shell en Greenpeace.

Mogen wij er ook nog wat over zeggen? Wij die de extra belasting mogen ophoesten en vervolgens in onze ouderdom armoede mogen lijden omdat Mark hier publiekelijk zijn onderdanigheid aan Diederik aantoont?

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 8:46 pm 
lid

Rightnow schreef:
Inmiddels zie ik op het NOS journaal, die reclame-uitzending van multinationals en politieke elite van dit land, dat de VVD de rijen sluit met Shell en Greenpeace.

Mogen wij er ook nog wat over zeggen? Wij die de extra belasting mogen ophoesten en vervolgens in onze ouderdom armoede mogen lijden omdat Mark hier publiekelijk zijn onderdanigheid aan Diederik aantoont?

Wat een slappeling hè, die Mark. Maar ik zou me maar niet al te ongerust maken. Na 15 maart lacht Mark in z'n vuistje en jij ook en we weten allemaal hoe zeker die beloften van Mark zijn. Diederik zal dan zomaar verdwenen kunnen zijn uit de politiek.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2016 9:11 pm 
lid

De constante in dit verhaal is dat de VVD en het grootkapitaal nog steeds goed met elkaar samen gaan. Maar hoe veel mensen zullen teleurgesteld zijn in de VVD na 4 jaar buigen voor Samsom en zijn milieupolitie / migratiefanclub?

Zal er iemand zijn die gaat bedenken dat het VVD-kapitalisme de verkeerde variant is, de asociale variant die het MKB laat verzuipen?

Ik zeg het nadat ik net op het journaal heb zitten kijken naar wat de achterkamertjespolitici van Greenpeace en Shell hebben uitgevroten, en naar hoe de premier hier zichzelf mee afficheert. Vervolgens was er zojuist dat programma over de electrische autolobby - wat voor licht werpt het op dat bezoekje van Mark en Neelie aan Elon Musk?

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2016 1:39 pm 
lid

Men denkt werkelijk dat het geld aan de bomen groeit:

90 procent schadevergoedingen Groningen gaat naar experts

Van het geld voor het afhandelen van aardbevingsschade in Groningen wordt 10 procent daadwerkelijk besteed aan het herstellen van scheuren. Het meeste gaat op aan inspecties, experts, rapportages, contra-expertises en arbiters.

Onderzoeken en nog een keer onderzoeken, rapporten maken en experts inhuren, we zijn er gek op! Maar wat een armoede en verspilling.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: vr okt 28, 2016 3:04 pm 
lid

Maar dat is heel gewoon in verzekeringsland. Ik lees net over broodfondsen van zzp'ers: zo proberen veel mensen zich de verzekeraars van het lijf te houden want ook die zullen vaak het meeste geld opmaken aan de procedures om maar niet te hoeven uitkeren.

De zwarte kousjes hebben gelijk dat verzekeren niet zo goed is als onderlinge solidariteit van mensen die elkaar kennen.

Helaas is er hier en daar schade opgetreden al zijn we allemaal geinteresseerd in hoeveel claims uiteindelijk hout snijden!

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: za okt 29, 2016 12:17 am 
lid

Er is een oud (niet alleen) Hollands gezegde, zie dit als oude wijsheid, geld groeit niet aan bomen.

http://www.woorden.org/spreekwoord.php? ... 20de%20rug

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: zo okt 30, 2016 1:05 pm 
lid

Onze regering voert dit sjoemelbeleid omdat echt afremmen van de opwarming zulke pijnlijke maatregelen vereist: minder vlees eten bijvoorbeeld, minder vliegen en minder spullen kopen. Dat wilt u niet – althans, dat denkt deze regering. Op 15 maart mag u laten weten wat u echt wilt.

Sjoemelhout

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: di nov 15, 2016 9:39 pm 
lid

Subsidie bederft veel:

Afbraak honderden windmolens dreigt

Honderden windmolens dreigen komende jaren te worden ontmanteld, omdat de subsidieperiode verloopt, blijkt uit een nieuw nog niet gepubliceerd rapport van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 3:43 pm 
lid

Windmolens blijven dure dingen die draaien op subsidie. Daar willen de milieuclubs nog niet aan maar je kunt ze alleen vergelijken met de goedkoopste bron en dat is zonne-energie van ongesubsidieerde zonnepanelen. De ontwikkelingen op het gebied van zonnepanelen zijn nog niet gestopt voor zover ik weet. https://www.stoel.com/industries/energy ... ble-energy

Wind-energie is goedkoop als je de molens aan de kust zet maar daar wonen rijke mensen en pensionado's die tijd hebben om te procederen voor een blijvend mooi uitzicht zonder molens.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]