Het is nu vr mei 26, 2017 8:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 263 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#241  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 11:54 am 
lid

Raya schreef:
... een staatsaangelegenheid, waarbij er op korte termijn 200.000 tot 300.000 betaalbare woningen (vooral huur) bij worden gebouwd

Een krachtig ingrijpen van Den Haag is mogelijk maar misschien vraagt dit nog enig "omdenken" bij de SP.

Daar zitten de mensen die het durven en willen. Laat aanhangers van PVV, SGP, CDA enzovoorts maar eens nadenken of ze dit niet kunnen toelaten (zelf zullen ze dan wel de oppositie vormen).

De markt voor koopwoningen vertoont het begin van een bubble, het kookt in Amsterdam en andere grote steden. Elders zijn grote landbouwgebieden die men, in plaats van deze voor natuur te bestemmen, beter kan omtoveren tot nieuwe steden. De Britten hebben het ons voorgedaan en hebben opnieuw zulke plannen.

Als Verhagen daar heel raar over doet, moet hij maar gaan uitleggen hoe hij het probleem beter opgelost zag; tot nu toe is het steeds belabberd geweest en steeds meer mensen willen het woningvraagstuk zien opgelost, inclusief de woningmarkt die immers ons de CRISIS gaf van 2009-2013 waaruit uiteindelijk miljoenen mensen hier aan de kant zijn geschoven als te oud, of opnieuw zijn ingehuurd als flexibele slaaf.

Wilt u begrijpen waarom uw AOW naar beneden is bijgesteld, onderzoek de heisa op de woningmarkt en concludeer dat de rijksoverheid maar eens de teugels in handen moet gaan nemen en bouwondernemers uit binnen- EN buitenland moet laten meedingen om de huizen te bouwen waar ze goed in zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#242  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 2:23 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:
... een staatsaangelegenheid, waarbij er op korte termijn 200.000 tot 300.000 betaalbare woningen (vooral huur) bij worden gebouwd

Een krachtig ingrijpen van Den Haag is mogelijk maar misschien vraagt dit nog enig "omdenken" bij de SP.

Daar zitten de mensen die het durven en willen. Laat aanhangers van PVV, SGP, CDA enzovoorts maar eens nadenken of ze dit niet kunnen toelaten (zelf zullen ze dan wel de oppositie vormen).

De markt voor koopwoningen vertoont het begin van een bubble, het kookt in Amsterdam en andere grote steden. Elders zijn grote landbouwgebieden die men, in plaats van deze voor natuur te bestemmen, beter kan omtoveren tot nieuwe steden. De Britten hebben het ons voorgedaan en hebben opnieuw zulke plannen.

Als Verhagen daar heel raar over doet, moet hij maar gaan uitleggen hoe hij het probleem beter opgelost zag; tot nu toe is het steeds belabberd geweest en steeds meer mensen willen het woningvraagstuk zien opgelost, inclusief de woningmarkt die immers ons de CRISIS gaf van 2009-2013 waaruit uiteindelijk miljoenen mensen hier aan de kant zijn geschoven als te oud, of opnieuw zijn ingehuurd als flexibele slaaf.

Wilt u begrijpen waarom uw AOW naar beneden is bijgesteld, onderzoek de heisa op de woningmarkt en concludeer dat de rijksoverheid maar eens de teugels in handen moet gaan nemen en bouwondernemers uit binnen- EN buitenland moet laten meedingen om de huizen te bouwen waar ze goed in zijn.

Zolang de provincies nog bestaan, maken zij de structuurplannen.
Steden in de Randstad lopen hopeloos achter op de ontwikkelingen en iedereen weet ,
dat niet alle inwoners kunnen wonen in de binnenstad.
Amsterdam zal haar grenzen moeten verleggen in het Noorden naar Purmerend,
in het Westen naar Zandvoort en het zuiden naar Uithoorn en Aalsmeer.
Dit is de enige manier om betaalbare woningen te bouwen voor Amsterdammers.
Elders in de wereld kan dat al jaren . Waarom kan dat niet in Nederland?
Waarschijnlijk is nostalgie en blijven denken in kleinschaligheid ,
het grootste probleem om voor voldoende woningen te zorgen in de Randstad.

Profiel  

Bericht nummer:#243  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 2:29 pm 
lid

Hume schreef:

De milieumaffia en de projectontwikkelaarslobby zullen ons er dankbaar voor zijn: voor nostalgie en kleinschaligheid. Maar problemen blijven.

Daarom rechtstreeks vanuit Den Haag een noodplan voor een paar honderdduizend woningen, met een noodverordening om landbouwgrond te onteigenen voor nationaal belang.

Profiel  

Bericht nummer:#244  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 3:37 pm 
lid

Rightnow schreef:
Hume schreef:

De milieumaffia en de projectontwikkelaarslobby zullen ons er dankbaar voor zijn: voor nostalgie en kleinschaligheid. Maar problemen blijven.

Daarom rechtstreeks vanuit Den Haag een noodplan voor een paar honderdduizend woningen, met een noodverordening om landbouwgrond te onteigenen voor nationaal belang.

Wat versta je eigenlijk onder "milieumaffia"? Dat er binnen de milieubeweging figuren zijn die ook in mijn ogen te fanatiek en te belachelijk zijn in hun strijd tegen milieuvervuiling wil nog niet zeggen dat er geen milieuprobleem is. Als we alles op z'n beloop laten is de mensheid binnen niet al te lange tijd ten dode opgeschreven.
Om de weinige open ruimtes in Nederland alleen maar te gebruiken om woningen te bouwen en industrieën te vestigen is volgens mij geen optie. Er zijn andere mogelijkheden, b.v. door binnen de bestaande steden meer te bouwen en de hoogte in te gaan en leegstaande grote gebouwen tot woningen om te bouwen.

Profiel  

Bericht nummer:#245  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 4:28 pm 
lid

Wat versta ik onder maffia? Een verband van personen en niet-gouvernamentele organisaties die ingrijpen in onze rechten en plichten, waar we taken van krijgen opgelegd en die straffen kan opleggen.

Een goede maffia doet aan slimme morele chantage en laat mensen geld afdragen in de vorm van loterijen, collectes en overheidssubsidies. Doorslaggevend zijn zulke dingen niet om "maffia" te mogen heten, dat is slechts wanneer ze zich bovenwettelijk gaat gedragen!

Als we alles op zijn loop laten dan leven we straks weer precies zoals 40.000 jaar terug en dan heeft die maffia zijn zin gekregen.

Profiel  

Bericht nummer:#246  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 4:34 pm 
lid

Rightnow schreef:
Wat versta ik onder maffia? Een verband van personen en niet-gouvernamentele organisaties die ingrijpen in onze rechten en plichten, waar we taken van krijgen opgelegd en die straffen kan opleggen aan halsstarrige broeikasontkenners en ander verondersteld tuig, en waaraan mensen geld afdragen in de vorm van loterijen, collectes en overheidssubsidies.

Jij hebt het hier over "maffia" maar ik had het over de term "milieumaffia" die jij gebruikte. En het is niet verplicht om aan loterijen deel te nemen. Ik vind het wel heel goed dat bepaalde milieudoelen worden gesteund door die loterijen. Dat jij het daar niet mee eens bent is jouw probleem.

Laatst bijgewerkt door portman op ma jan 09, 2017 4:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#247  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 4:34 pm 
lid

portman schreef:
Om de weinige open ruimtes in Nederland alleen maar te gebruiken om woningen te bouwen en industrieën te vestigen is volgens mij geen optie.

Zodat de hele wereld hier gehuisvest kan worden? Waarom zoveel overkill? Ik wil alleen maar dat Den Haag gewoon per decreet aanwijst waar nieuwe steden en wijken worden gebouwd om de woningnood op te lossen en de rest blijft open zoals het was.

Zullen we ons niet eerst maar eens als doel stellen dat jonge mensen weer op een normaal tijdstip een eigen woning kunnen gaan betrekken? En dat bedrijven en mensen huisvesting kunnen vinden in elkaars nabijheid zodat mensen hun boterham kunnen verdienen?

Profiel  

Bericht nummer:#248  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 4:40 pm 
lid

Rightnow schreef:
portman schreef:
Om de weinige open ruimtes in Nederland alleen maar te gebruiken om woningen te bouwen en industrieën te vestigen is volgens mij geen optie.

Zodat de hele wereld hier gehuisvest kan worden? Waarom zoveel overkill?

Zullen we ons niet eerst maar eens als doel stellen dat jonge mensen weer op een normaal tijdstip een eigen woning kunnen gaan betrekken? En dat bedrijven en mensen huisvesting kunnen vinden in elkaars nabijheid zodat mensen hun boterham kunnen verdienen?

O.... daar gaan we weer.... DE HELE WERELD..... :wacko: Zullen we het er maar op houden dat iedereen die hier mag verblijven recht heeft op normaal onderdak en op werk zo dicht mogelijk bij huis? En zo groot is ons landje nou ook weer niet dat je geen werk redelijk in de buurt kunt vinden, als er tenminste überhaupt werk is voor iedereen...

Profiel  

Bericht nummer:#249  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 5:03 pm 
lid

Hume schreef:
Rightnow schreef:
Raya schreef:

Zolang de provincies nog bestaan, maken zij de structuurplannen.
Steden in de Randstad lopen hopeloos achter op de ontwikkelingen en iedereen weet ,
dat niet alle inwoners kunnen wonen in de binnenstad.
Amsterdam zal haar grenzen moeten verleggen in het Noorden naar Purmerend,
in het Westen naar Zandvoort en het zuiden naar Uithoorn en Aalsmeer.
Dit is de enige manier om betaalbare woningen te bouwen voor Amsterdammers.
Elders in de wereld kan dat al jaren . Waarom kan dat niet in Nederland?

Een reden dat mensen in de randstad willen leven is omdat daar ook veel werkgelegenheid is geconcentreerd, samen met voorzieningen omdat daar zoveel mensen wonen.
Werkgelegenheid kan ook elders in het land gevestigd worden met flinke woonkernen waar voldoende voorzieningen te realiseren zijn.
Zorg om te beginnen voor een goed openbaar vervoersysteem naar voorzieningen elders subsidieer desnoods winkels met eerste levensbehoeften in de eerste bouwfasen van een nieuwe wijk of kern.

Belangrijker is de grondspeculatie aan te pakken, ook de prijsopdrijving door gemeenten.
Verder zou je de verkoopprijs van een huis afhankelijk kunnen maken van het inkomen, zonder foefjes.

Profiel  

Bericht nummer:#250  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 5:30 pm 
lid

portman schreef:
O.... daar gaan we weer.... DE HELE WERELD..... :wacko: Zullen we het er maar op houden dat iedereen die hier mag verblijven recht heeft op normaal onderdak en op werk zo dicht mogelijk bij huis? En zo groot is ons landje nou ook weer niet dat je geen werk redelijk in de buurt kunt vinden, als er tenminste überhaupt werk is voor iedereen...

Beste Portman, neem me niet kwalijk maar jij was het die begon met te overdrijven. Er zijn hier wantoestanden omdat we een paar honderdduizend extra woningen broodnodig hebben en de maffia houdt het bouwen hiervan tegen. Dan begin jij te roepen dat we niet het "hele" land moeten volbouwen.

Ben je zo mordicus tegen betaalbare woonruimte dat je daarom tegelijk gaat roepen dat we het hele land vol gaan bouwen? Als ik de Assad was van dit land dan liet ik je voor straf een fietstocht ondernemen bij deze winterdag, door de polders rondom Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag en vervolgens stuurde ik je via de Wieringerwaard naar de uitgestrekte vlakten van Groningen,Friesland, Drente om je via Drente, Twente, de Achterhoek, Limburg, Brabant en Zeeland weer richting Rotterdam te sturen door de Hoekse Waard. Mogen mensen niet meer wonen als er daarvan een heel klein beetje extra wordt opgeofferd? Inclusief de nieuwe Nederlanders aan wie we hetzelfde verplicht zijn?

Profiel  

Bericht nummer:#251  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 5:34 pm 
lid

Raya schreef:
Belangrijker is de grondspeculatie aan te pakken, ook de prijsopdrijving door gemeenten.

Dat is nu precies waarom ik denk dat Den Haag behoort in te grijpen: de marktwerking is zoek en het gekonkel en de kartelvorming heerst. De authoriteit Consument en Markt is een lachertje.

Profiel  

Bericht nummer:#252  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 5:38 pm 
lid

portman schreef:
Rightnow schreef:
Wat versta ik onder maffia? Een verband van personen en niet-gouvernamentele organisaties die ingrijpen in onze rechten en plichten, waar we taken van krijgen opgelegd en die straffen kan opleggen aan halsstarrige broeikasontkenners en ander verondersteld tuig, en waaraan mensen geld afdragen in de vorm van loterijen, collectes en overheidssubsidies.

Jij hebt het hier over "maffia" maar ik had het over de term "milieumaffia" die jij gebruikte. En het is niet verplicht om aan loterijen deel te nemen. Ik vind het wel heel goed dat bepaalde milieudoelen worden gesteund door die loterijen. Dat jij het daar niet mee eens bent is jouw probleem.

Het wordt straks ook jouw probleem, Portman, als deze rotzooi wordt opgeruimd. Daarmee bedoel ik dat onze wetten weer gehandhaafd worden en dat mensen steeds nuchterder omgaan met milieuclaims.

Dat zal goed zijn voor mens en milieu als we eens wakker worden maar voor jou wordt het een geschokt ontwaken.

Profiel  

Bericht nummer:#253  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 5:38 pm 
lid

Rightnow schreef:
portman schreef:

Beste Portman, neem me niet kwalijk maar jij was het die begon met te overdrijven. Er zijn hier wantoestanden omdat we een paar honderdduizend extra woningen broodnodig hebben en de maffia houdt het bouwen hiervan tegen. Dan begin jij te roepen dat we niet het "hele" land moeten volbouwen.

Ben je zo mordicus tegen betaalbare woonruimte dat je daarom tegelijk gaat roepen dat we het hele land vol gaan bouwen? Als ik de Assad was van dit land dan liet ik je voor straf een fietstocht ondernemen bij deze winterdag, door de polders rondom Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag en vervolgens stuurde ik je via de Wieringerwaard naar de uitgestrekte vlakten van Groningen,Friesland, Drente om je via Drente, Twente, de Achterhoek, Limburg, Brabant en Zeeland weer richting Rotterdam te sturen door de Hoekse Waard. Mogen mensen niet meer wonen als er daarvan een heel klein beetje extra wordt opgeofferd? Inclusief de nieuwe Nederlanders aan wie we hetzelfde verplicht zijn?

Dat zal geen straf zijn! Daar moeten we van blijven kunnen genieten, als het aan mij ligt. Dus meer bouwen binnen de steden! Dat lijkt me i.i.g. in mijn stad op veel plaatsen nog mogelijk.
En van "een heel klein beetje opofferen" komt heel veel opofferen, zoals we al hebben mogen ervaren...

Profiel  

Bericht nummer:#254  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 5:44 pm 
lid

... in de mate waarin we jonge mensen kunnen huisvesten en aan het werk krijgen, zullen we ook een offer moeten brengen.

Ook "onbenutte" ruimte in steden is schaars maar die wil ik gerust ook meenemen in de overweging, net als andere gebieden die bij nader inzien het beste in aanmerking komen. Laat de politieke partijen eens nadenken en studeren op voorstellen, zodat ze al voor de verkiezingsdag met praktische voorstellen komen in plaats van pas na de verkiezingen ...

Fijn dat het geen straf zou zijn, misschien moeten we eens wat gaan organiseren op voorwaarde dat we het dan niet meer over politiek hebben (zou dat wel lukken?).

Profiel  

Bericht nummer:#255  BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2017 5:46 pm 
lid

Rightnow schreef:
... in de mate waarin we jonge mensen kunnen huisvesten en aan het werk krijgen, zullen we ook een offer moeten brengen.

Ook "onbenutte" ruimte in steden is schaars maar die wil ik gerust ook meenemen in de overweging, net als andere gebieden die bij nader inzien het beste in aanmerking komen. Laat de politieke partijen eens nadenken en studeren op voorstellen, zodat ze al voor de verkiezingsdag met praktische voorstellen komen in plaats van pas na de verkiezingen ...

Als de politieke partijen het nu nóg niet weten dan zijn ze geen van allen een knip voor de neus waard en dat geloof ik niet.

Profiel  

Bericht nummer:#256  BerichtGeplaatst: di jan 10, 2017 10:14 am 
lid

Politieke partijen bestaan uit mensen die komen en gaan, die soms minder zien dan een forummer die al tientallen jaren allerlei onderwerpen volgt. Bestuurders zijn bovendien drukke mensen die bewust en onbewust bepaalde dingen filteren en misschien daarom het grote plaatje missen dat wij menen te zien.

Gedurende het beperkte aantal jaren dat u actief lid bent en misschien bestuurlijk actief, is het moeilijk om op het juiste moment het juiste ding te zeggen of te doen. Maar mocht dat lukken dan heeft u iets bijzonders gedaan wat niet iedereen zal opvallen.

Dus het bestaat dat politieke partijen (de mensen die daar informeel de opinievorming vorm geven) iets niet zien, begrijpen of weten. Bij het basisinkomen zien we dezelfde situatie: een oude discussie maar wie heeft hem destijds tot het einde in de finesses gevolgd?

Profiel  

Bericht nummer:#257  BerichtGeplaatst: di jan 10, 2017 11:37 am 
lid

Rightnow schreef:
Politieke partijen bestaan uit mensen die komen en gaan, die soms minder zien dan een forummer die al tientallen jaren allerlei onderwerpen volgt. Bestuurders zijn bovendien drukke mensen die bewust en onbewust bepaalde dingen filteren en misschien daarom het grote plaatje missen dat wij menen te zien.

Gedurende het beperkte aantal jaren dat u actief lid bent en misschien bestuurlijk actief, is het moeilijk om op het juiste moment het juiste ding te zeggen of te doen. Maar mocht dat lukken dan heeft u iets bijzonders gedaan wat niet iedereen zal opvallen.

Dus het bestaat dat politieke partijen (de mensen die daar informeel de opinievorming vorm geven) iets niet zien, begrijpen of weten. Bij het basisinkomen zien we dezelfde situatie: een oude discussie maar wie heeft hem destijds tot het einde in de finesses gevolgd?

Je vergeet dat ieder Kamerlid kan terugvallen op fractiemedewerkers.
Je vergeet ook, dat de meeste partijen een wetenschappelijk bureau hebben.
Je vergeet ook, dat Kamerleden een beroep kunnen doen op allerhande figuren om hen bij te schijnen, van lobbyisten tot hoogleraren.
Je vergeet ook, dat Kamerleden twee dagen in de week en extra weken tijdens de vele recessen, krijgen om het land in te trekken om met burgers, instellingen en bedrijven te praten over en zich te oriënteren in de werkelijke wereld.
Dat diverse Kamerleden daar geen gebruik van maken, maar die tijd liever besteden aan bijbaantjes als commissariaten, doet daar niets aan af.

Profiel  

Bericht nummer:#258  BerichtGeplaatst: di jan 10, 2017 11:53 am 
lid

Raya schreef:
Je vergeet ook, dat Kamerleden een beroep kunnen doen op allerhande figuren om hen bij te schijnen, van lobbyisten tot hoogleraren.
Je vergeet ook, dat Kamerleden twee dagen in de week en extra weken tijdens de vele recessen, krijgen om het land in te trekken om met burgers, instellingen en bedrijven te praten over en zich te oriënteren in de werkelijke wereld.
Dat diverse Kamerleden daar geen gebruik van maken, maar die tijd liever besteden aan bijbaantjes als commissariaten, doet daar niets aan af.

Als ik al deze feiten in mijn beschouwing betrek, wordt het dan anders? Verandert dan mijn observatie dat een politiek vertegenwoordiger, een bestuurder, niet dezelfde helicopterview heeft als iemand die buiten die arena staat en werkelijk wat meer tijd neemt om alles in zich op te nemen?

Verandert dan het feit dat in een fractie, in een belangenvereniging, in een vakbond of schoolbestuur, er altijd maar een of twee mensen zijn die praktisch alles sturen? En dat zulke mensen precies weten hoe de politieke hazen lopen, maar slechts zelden optimaal gebruik maken van de kennis om hen heen? Het is nu wel gemakkelijk om te doen of we dit alles met een druk op de knop kunnen veranderen, maar kan bijvoorbeeld de SP fractie in de Tweede Kamer, of de partij dit?

Het is zelfs zo erg dat het concept voor het basisloon en hoe je het kunt bekostigen, door Rita Verdonk werd gepromoot terwijl het toch echt ooit door links het eerst werd geopperd.

Profiel  

Bericht nummer:#259  BerichtGeplaatst: di jan 10, 2017 12:59 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:

Als ik al deze feiten in mijn beschouwing betrek, wordt het dan anders? Verandert dan mijn observatie dat een politiek vertegenwoordiger, een bestuurder, niet dezelfde helicopterview heeft als iemand die buiten die arena staat en werkelijk wat meer tijd neemt om alles in zich op te nemen?

Verandert dan het feit dat in een fractie, in een belangenvereniging, in een vakbond of schoolbestuur, er altijd maar een of twee mensen zijn die praktisch alles sturen? En dat zulke mensen precies weten hoe de politieke hazen lopen, maar slechts zelden optimaal gebruik maken van de kennis om hen heen? Het is nu wel gemakkelijk om te doen of we dit alles met een druk op de knop kunnen veranderen, maar kan bijvoorbeeld de SP fractie in de Tweede Kamer, of de partij dit?

Het is zelfs zo erg dat het concept voor het basisloon en hoe je het kunt bekostigen, door Rita Verdonk werd gepromoot terwijl het toch echt ooit door links het eerst werd geopperd.

Kamerleden en bestuurders hebben de mensen en de middelen om zich goed en objectief te informeren om zodoende een goed overzicht te krijgen.
Als ze daar niet toe in staat zijn, is het onverstandig ze over zaken te laten beslissen. Ze zullen dan meer kapot maken dan heel maken.

Profiel  

Bericht nummer:#260  BerichtGeplaatst: ma apr 17, 2017 12:04 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:

Een basisloon kunnen ze invoeren met de verandering van het belastingstelsel.
Heel veel uitkeringen en toeslagen kunnen dan vervallen.
Het moet niet zo worden zoals de SP dat wil.
"Lekker lui op de bank zitten en alleen geld ontvangen is ook goed."
Dit verplichting moet zijn" iedereen werkt in dit land"

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 263 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]