Het is nu za jun 24, 2017 10:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Het rommelt in de SP
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: zo maart 26, 2017 8:56 am 
lid

Raya schreef:
Hume schreef:
Hume schreef:

Wanneer is er een congres , zodat de leden zich kunnen uitspreken over actuele zaken
en voor een gewenste coalitie tijdens de campagne?

Uit jouw reactie maak ik op dat SP-leden niets hebben te zeggen over het standpunt van de fractie,
als het om het Oekraïne -referendum gaat.

Leden komen in afdelingen voortdurend bijeen, zowel plaatselijk als regionaal en vervolgens landelijk. Ook zonder congres komen zaken zowel bij de leden aan de basis aan de orde en gaat het geluid en hun beslissing omhoog.
De fractie volgt de partij.

Het wordt druk voor de partij de komende tijd.

Er gaan bloemen rond en er klinkt geregeld applaus, maar naast de vreugde over de veertien behaalde zetels leven er anderhalve week na de verkiezingen vooral veel zorgen en frustraties op de partijraad in Amersfoort. De hoofdpijnvraag: hoe kan het toch dat de SP, de afgelopen jaren de grootste oppositiepartij in de Tweede Kamer, als enige oppositiepartij niet van de nederlaag van de coalitie heeft geprofiteerd?

"Ik moet bekennen dat het resultaat mij een dubbel gevoel geeft", begint partijleider Emile Roemer tegenover de afgevaardigden van de lokale afdelingen. "Velen hadden ons en mij al helemaal afgeschreven toen we in december op tien zetels stonden, maar we zijn stabiel gebleven in instabiele tijden. Tegelijkertijd hebben we niet geprofiteerd van het verlies van het kabinet. Dat doet pijn."

https://www.trouw.nl/democratie/de-sp-v ... ~a588488e/

Profiel  

Berichttitel: Re: Het rommelt in de SP
Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: zo maart 26, 2017 12:09 pm 
lid

@Hume

Arend-Jan Boekestein (VVD) dacht de SP gisteren bij WNL, naar aanleiding van deze Ledenraad nog een sekte te kunnen noemen, maar in een sekte wordt geen onvrede geuit, en hebben de leden de leider kritiekloos te volgen. Bovenstaande post bewijst, dat de SP geen sekte is. En gelukkig maar.
Binnen de SP is kritiek mogelijk en mag deze ook worden geuit. En veel kritiek ligt voor de hand, deze werd ook op de social media al geuit.
Teveel aandacht voor het zorgfonds tijdens de verkiezingsstrijd, te weinig voor een aantal andere speerpunten van de SP. Ja, dat klopt wel. Er was vooral veel vraag naar het SP-standpunt omtrent immigratie en integratie. Daar had wel een tandje bovenop gemogen.
Ik hoop dat de SP haar lesje heeft geleerd, duidelijker wordt in het uitdragen van haar standpunten, want dat de meeste leden die wel kennen betekent niet dat ze naar buiten toe geen aandacht meer behoeven.
En wat duidelijker oppositie voeren, ook al is die indruk vooral door een gebrek aan aandacht van de media ontstaan.
Er valt dus wel wat te verbeteren, maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]