Het is nu ma apr 23, 2018 5:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: wo nov 01, 2017 9:44 pm 
lid

Twee pagina's van Google gaven mij zojuist bijna honderd procent positieve her-bevestiging van wat ik zo pas op TV had gezien: Amnesty International vond dat Nederland internationale afspraken schond inzake menswaardige behandeling van gevangenen. U kent mij, ik ben louter skeptisch over onze linkse media dus ik heb heel goed gekeken en toch nog EEN van de 22 hits was van een ander allooi: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1001042 ... istenbajes

En dat terwijl ik tegelijk wist vanuit de televisierapportage dat ik moeite had met Amnesty's presentatie die bij mij al te veel losse eindjes had! Waarom immers uitwijden over de zieligheid van fysiek en intimiderend onderzoek voor mensen die inderdaad van zware misdrijven worden verdacht. Was er geen beter verhaal om de eenzaamheid en het effect daarvan te illustreren, dan was ik misschien eerder geinteresseerd geworden.

Nu is weer gedemonstreerd hoe onzinnig we bezig zijn als we ons als "midden" van de politiek afficheren: is het midden niet de verzamelterm voor mensen die nooit doorhebben achter wie ze eigenlijk aanlopen? Hopelijk zit ik fout. Hopelijk gaat u beweren dat het midden ook bestaat uit mensen die rustig door-ademen en na een weekje pas eens goed op internet of in een weekblad rondkijken voor meer gegronde conclusies of voor enig werkelijk begrip?

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: do nov 02, 2017 12:35 am 
lid

Je probeert er nog een mooi verhaal van te maken maar het is natuurlijk een beschamende vertoning.

Amnesty vindt het niet goed dat verdachten bij veroordeelden geplaatst worden en ze mogen te weinig buiten spelen en contact met elkaar hebben.
De standaarden in de NL vijf-sterren-gevangenissen worden niet helemaal nageleefd. Ach en wee.

Hoe schril is het contract met de berichten over hoe het eraan toegaat in NL TBS klinieken waar men zich te buiten gaat aan alcohol en drugs.
Zou het hypocriete Amnesty daar ook rapporten over schrijven ?

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: do nov 02, 2017 1:07 pm 
lid

Bij alle informatie-, nieuwsprogramma's en artikelen moet je tegenwoordig zelf op zoek naar wat er zich nu eigenlijk echt afspeelt, of echt heeft afgespeeld. Deze week begreep ik het jarenlange gefoeter op het Rode Kruis door mijn vader beter na deze artikelen: Rode Kruis faalde bij hulp aan Joden in oorlog. En nu dit weer met Amnesty.

Politici, Amnesty en Rode Kruis ijverden voor vrijlating van brein achter Brusselse aanslagen
“Doodzieke terrorist” leidde iedereen om de tuin

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160813_02424214

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: do nov 02, 2017 7:49 pm 
lid

Toch zat de "doodzieke terrorist" wel voor een of ander misdrijf daar in de gevangenis: dat was reden geweest om hem hier goed in de gaten te houden. De Belgen zijn goed in medische behandelingen maar dat laat onverlet dat het over een gedetineerde ging die weer enkele reis retour had gemoeten nadat de kwaal behandeld was.

OK, men wist al dat hij niet doodziek was. Waarom dan eigenlijk hem nog vrijlaten en hier opvangen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]