Het is nu di apr 25, 2017 12:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 265 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#201  BerichtGeplaatst: vr maart 03, 2017 1:42 am 
lid

Joyce schreef:
Wisp schreef:
Joyce schreef:

Uitgekookt om dat voor de Franse verkiezingen te doen, zo schakelt men een belangrijke
kandidate uit.
Belachelijk trouwens dat plaatjes plaatsen van onthoofdingen door terroristen strafbaar is,
de hele wereld moet weten wat een gewetenloze brute moordenaars het zijn.

IS verspreid deze beelden als propaganda.
En propaganda voor terrorisme lijkt me strafbaar.
Of anders zou het strafbaar moeten zijn.

Voor mensen die graag moorden zal het propaganda zijn, voor mij is het tonen
waartoe deze terroristen in staat zijn.

En dat wist je nog niet? :hum: Nou kun je Le Pen wel willen verdedigen maar zij is hier gewoon heel fout bezig!

Profiel  

Bericht nummer:#202  BerichtGeplaatst: vr maart 03, 2017 11:47 am 
lid

En zo zijn we wel weer uitgekomen waar we zo vaak uitkomen: een gesprek over PERSONEN en dommigheden, vergissingen, werkelijk maar soms ook verondersteld of volgens hun ex-partner waarmee ze ruzie hadden, begaan, van MENSEN die in de politiek leiding moeten geven. In de politieke strijd om het bestaan heeft menigeen boter op zijn hoofd en de activiteit van de pers bestaat daaruit dan, dan hun lezerspubliek continue wordt getracteerd op de veronderstelde vergissingen die ANDERSDENKENDEN (die anders denken dan de desbetreffende krant, website, facebookpagina) zouden hebben begaan. Natuurlijk gaat het nooit over een motie in een parlement of een actie als leider van de desbetreffende partij, nee, dat hoeft ook niet want de persoon daar zou je ook aan gaan twijfelen als je alles wist van diens overige niet altijd publieke activiteiten. Iets meer dan puur aan de oppervlakte (al was het maar in de sfeer van "Eco Nostra" van Peter Siebelt die keek naar netwerken en naar de visie van de groten der aarde en naar de werkwijze van activisten, dus op een dergelijke wijze onder de oppervlakte of in breder verband) worden geen relevante FEITEN geleverd. Dit is ons dagelijks vermaak.

Maar dit draadje begon nog met een inhoudelijke start van Kwaaisteniet die de gevolgen van een plotselinge move van Frankrijk, zoals voorgesteld door Le Pen, wilde bespreken. Da's kennelijk niet interessant, dus komen we weer uit bij het gebruikelijke afkraken van een politiek kopstuk.

Laatst bijgewerkt door Rightnow op vr maart 03, 2017 11:53 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#203  BerichtGeplaatst: vr maart 03, 2017 11:52 am 
lid

portman schreef:
Joyce schreef:
Wisp schreef:

IS verspreid deze beelden als propaganda.
En propaganda voor terrorisme lijkt me strafbaar.
Of anders zou het strafbaar moeten zijn.

En dat wist je nog niet? :hum: Nou kun je Le Pen wel willen verdedigen maar zij is hier gewoon heel fout bezig!

Le Pen is net zo als Poetin, Trump en Erdogan ,
Als rattenvanger van Hamelen leidt ze Frankrijk naar de vernieling,
zoals Poetin dat doet met Rusland en Trump met Amerika.
Ze kunnen het volk beter brood en spelen geven dan misleidende populistische leiders.

Volgen mij wordt Macron president ,want Fransen zijn niet zo gek als Russen en Amerikanen.

Profiel  

Bericht nummer:#204  BerichtGeplaatst: vr maart 03, 2017 2:29 pm 
lid

Hume schreef:
portman schreef:
Joyce schreef:

Ze kunnen het volk beter brood en spelen geven dan misleidende populistische leiders.

Volgen mij wordt Macron president ,want Fransen zijn niet zo gek als Russen en Amerikanen.

Het gaat heel goed met Amerika sinds november.
Met Rusland gaat het ondanks de sancties ook prima, de staatschuld is slechts 12%

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#205  BerichtGeplaatst: vr maart 03, 2017 6:17 pm 
lid

Gestopt schreef:

Nou dan deed Obama het aan het einde van z'n regeerperiode blijkbaar best goed.
Nu maar afwachten hoe het beleid van Trump uitpakt....
Gestopt schreef:
Met Rusland gaat het ondanks de sancties ook prima, de staatschuld is slechts 12%

o
Ik vermoed toch dat de portemonnee van de doorsnee Rus toch een ander verhaal zal vertellen.

Profiel  

Bericht nummer:#206  BerichtGeplaatst: vr maart 03, 2017 6:55 pm 
lid

Wisp schreef:
Gestopt schreef:

Nou dan deed Obama het aan het einde van z'n regeerperiode blijkbaar best goed.
Nu maar afwachten hoe het beleid van Trump uitpakt....
Gestopt schreef:

o
Ik vermoed toch dat de portemonnee van de doorsnee Rus toch een ander verhaal zal vertellen.

Rusland heeft historisch gezien een lage staatsschuld, 12% is zelfs 25% hoger dan 3 jaar geleden. Het begrotingstekort (uiteraard een veel betere indicatie van de stand van de economie is) ligt rond de 15% (bijna Griekse cijfers), de inflatie is 5% (vorig jaar nog 8%). En natuurlijk lijdt Rusland nog steeds vooral onder de lage olie- en gasprijzen. De portemonee van de gemiddelde Rus vertelt inderdaad een ander verhaal.

Profiel  

Bericht nummer:#207  BerichtGeplaatst: vr maart 03, 2017 7:42 pm 
lid

Rightnow schreef:
En zo zijn we wel weer uitgekomen waar we zo vaak uitkomen: een gesprek over PERSONEN en dommigheden, vergissingen, werkelijk maar soms ook verondersteld of volgens hun ex-partner waarmee ze ruzie hadden, begaan, van MENSEN die in de politiek leiding moeten geven. In de politieke strijd om het bestaan heeft menigeen boter op zijn hoofd en de activiteit van de pers bestaat daaruit dan, dan hun lezerspubliek continue wordt getracteerd op de veronderstelde vergissingen die ANDERSDENKENDEN (die anders denken dan de desbetreffende krant, website, facebookpagina) zouden hebben begaan. Natuurlijk gaat het nooit over een motie in een parlement of een actie als leider van de desbetreffende partij, nee, dat hoeft ook niet want de persoon daar zou je ook aan gaan twijfelen als je alles wist van diens overige niet altijd publieke activiteiten. Iets meer dan puur aan de oppervlakte (al was het maar in de sfeer van "Eco Nostra" van Peter Siebelt die keek naar netwerken en naar de visie van de groten der aarde en naar de werkwijze van activisten, dus op een dergelijke wijze onder de oppervlakte of in breder verband) worden geen relevante FEITEN geleverd. Dit is ons dagelijks vermaak.

Maar dit draadje begon nog met een inhoudelijke start van Kwaaisteniet die de gevolgen van een plotselinge move van Frankrijk, zoals voorgesteld door Le Pen, wilde bespreken. Da's kennelijk niet interessant, dus komen we weer uit bij het gebruikelijke afkraken van een politiek kopstuk.

En terecht. Zij is één van DE symbolen van wat in mijn ogen kwalijke politiek is.

Profiel  

Bericht nummer:#208  BerichtGeplaatst: vr maart 03, 2017 7:43 pm 
lid

Hume schreef:
portman schreef:
Joyce schreef:

Ik mag het hopen.....

Profiel  

Bericht nummer:#209  BerichtGeplaatst: vr maart 24, 2017 10:57 pm 
lid

portman schreef:
Rightnow schreef:

En terecht. Zij is één van DE symbolen van wat in mijn ogen kwalijke politiek is.

Le Pen is vandaag bij Le pen oom haar vriendschap te betuigen.
Ze hoopt net als Trump samen met Poetin in de wereld van de grote leiders te geraken.

Profiel  

Bericht nummer:#210  BerichtGeplaatst: vr maart 24, 2017 11:08 pm 
lid

Nou zeg, ze werd daar ontvangen door Poetin himself en later ook nog door een afvaardiging van de Doema.
En Poetin zei dat hij zich niet wilde bemoeien met de Franse presidentverkiezing en Le Pen niet financieel zou steunen.
Dat laatste had hij eerder wel gedaan.
Het is natuurlijk de vraag wat de waarde van Poetin's opmerkingen is, want meestal zegt hij het tegenoverstelde van wat er werkelijk aan de hand is.
Alleen het feit al dat hij een ontmoeting met Le Pen heeft en dat aan de wereld toont is al een zekere inmenging.
Maar of dit in het voordeel van Le Pen werkt is natuurlijk ook nog maar de vraag.
Verder kun je iemand op de één of andere manier ook wel aan cash helpen zonder dat dat op enige wijze zichtbaar of bekend wordt.
Uiteindelijk is het de vraag wat de Fransen hier allemaal van vinden.

Profiel  

Bericht nummer:#211  BerichtGeplaatst: vr maart 24, 2017 11:46 pm 
lid

Ik snap die ophef niet zo goed. Ook Nederlandse en EU-politici gaan op visite bij corrupte dictators.

Profiel  

Bericht nummer:#212  BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 11:15 am 
lid

Ik hoorde Le Pen daadwerkelijk zeggen dat ze het land weer terug wil geven aan het volk (lees: uitleveren aan de grootste Europese terroristenleider van Europa van de laatste 50 jaar)

Profiel  

Bericht nummer:#213  BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 11:18 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik hoorde Le Pen daadwerkelijk zeggen dat ze het land weer terug wil geven aan het volk (lees: uitleveren aan de grootste Europese terroristenleider van Europa van de laatste 50 jaar)

Ik heb Le Pen de laatste tijd niet zo gevolgd. Ik weet dan ook niet wat je bedoelt met "uitleveren aan de grootste Europese terroristenleider van Europa van de laatste 50 jaar".

En natuurlijk is een land van haar volk, niet van een elite, partijen, een koning of president, of multinationals. Een land teruggeven aan het volk is dan ook niets mis mee.

Profiel  

Bericht nummer:#214  BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 11:41 am 
lid

Het land is al van het volk en van niemand anders.
Als je de grootste terroristenleider van Europa van de laatste 50 jaar niet kent, heb je iets aan actuele gebeurtenissen gemist.

Laatst bijgewerkt door kwaaisteniet op wo apr 05, 2017 11:47 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#215  BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 11:44 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Het land is al van het volk en van niemand anders.
Als je de grootste terroristenleider van Europa van de laatste 50 jaar niet kent, heb je iets gemist.

Dat ik iets gemist heb, zeg ik, dus geef even een naam als je wilt.

Dat het land van het volk is, wil niet zeggen dat ze er overal iets over te zeggen heeft. Teruggeven aan het volk is ook de macht teruggeven aan het volk.

Profiel  

Bericht nummer:#216  BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 12:10 pm 
lid

Het land teruggeven aan het volk is niets meer dan een holle populistische kreet.
Geen wonder dat behalve Le Pen ook onze eigen geperoxideerde Leider dit soort holle kreten bezigt.

Profiel  

Bericht nummer:#217  BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 12:17 pm 
lid

Marcel schreef:
Het land teruggeven aan het volk is niets meer dan een holle populistische kreet.
Geen wonder dat behalve Le Pen ook onze eigen geperoxideerde Leider dit soort holle kreten bezigt.

Het is een holle kreet zolang het niet gebeurt.

Dat het volk ook iets mag roepen en gehoord worden, lijkt me logisch, zeker in een democratie. Dus wat er op zich mis is met 'populisme' ontgaat mij.

Profiel  

Bericht nummer:#218  BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 12:29 pm 
lid

In een democratische rechtsstaat met erkenning van de mensenrechten is het volk de baas over het eigen land, en niemand anders.
Ik zal je licht doen schijnen op de terroristenleider.
Rond 2000 plaatste de FSB, waar ene Poetin hoofd van was, bommen in allerlei wooncomplexen o.a. in Moscow, maar ook in andere Russische steden, waarbij vele honderden, misschien wel duizenden Russen omkwamen en waarvan Poetin zonder enig onderzoek meteen stelde dat deze door Tjsetsjenen waren uitgevoerd. Dat was toen zeer onwaarschijnlijk omdat die enige jaren daarvoor via president Jeltsin, met behulp van Alexander Lebed, een overeenkomst hadden gesloten over onafhankelijkheid.
Poetin stelde zich op als de sterke man die deze Tsjetsjnen wel eens even een lesje zou leren, en werd gekozen tot president.
Het was allemaal onderdeel van een uitvoerig vooropgezet plan. Hij startte een oorlog tegen de Tsjetsjenen om hun nog maar pas verleende onafhankelijkheid weer af te nemen. Hierbij kwamen enige honderdduizenden Tsjetsjenen om het leven.
Intussen werd het regeringskabinet geleidelijk aangevuld met trouwe FSB lieden. Bij een 'helikopter-ongelukje' kwam Alexander Lebed om, die niet geloofde dat de Tsjetsjenen achter de bommenplaatsing zaten, toen hij naar Moscow wilde komen om dat nader aan de orde te stellen. (Hij was eerder al eens presidentskandidaat)
Critici werden en worden nog steeds niet geduld. Die worden eenvoudig omgelegd. Concurrenten voor verkiezingen wordt het zwijgen middels juridische procedures of ernstige bedreigingen of middels liquidatie opgelegd.
Ondertussen werden ook in omliggende landen, die inmiddels uit de Sovjetunie gestapt waren, allerlei intriges uitgevoerd om weer macht over deze landen te verkrijgen. Denk bijvoorbeeld aan Georgië, en vooral Oekraïne. Daarbij kwamen natuurlijk ook weer vele duizenden mensen om. En ga zo maar door.

Profiel  

Bericht nummer:#219  BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 12:38 pm 
lid

Poetin is echt niet de enige smeerlap, hoor. Ik vind Rutte een even grote smeerlap, als ik zo de ellende in bijvoorbeeld de verpleeghuizen zie en mensen die ongetwijfeld omkomen door te weinig zorg, uren met een gebroken heup op de grond moeten liggen omdat er niemand op het personenalarm reageert, of veel te laat, etc. Het is dus allemaal maar heel betrekkelijk. Maar als je dat een slecht voorbeeld vind, kunnen we ook de contacten van onze huidige politici met Turkije/Erdogan ter berde brengen. Denk je dat er in Turkije geen mensen doodgemarteld worden?

Het andere punt:

Dat een staat in naam een democratische rechtsstaat is welke in naam de mensenrechten erkent, wil nog niet zeggen dat het ook een democratische rechtsstaat is welke handelt naar de mensenrechten.

Profiel  

Bericht nummer:#220  BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 12:46 pm 
lid

Ik schat je beoordelingsvermogen niet erg hoog.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 265 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]