Het is nu vr jul 20, 2018 1:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 10:31 am 
lid

KiesWijzer hield bij welke partij bij iemands voorkeur pastte. Samen met je IP-adres. Uw overheid weet nu precies wie haar politieke vrienden en wie haar politieke vijanden zijn!

http://www.nu.nl/internet/4450887/stemw ... ikers.html

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 11:50 am 
lid

Neem het stemadvies van een stemwijzer niet klakkeloos over, lees ik in een kop op bovenstaande site.

Momenteel zijn er erg veel reacties van politici en commentatoren die eigenlijk uitgaan van een zekere onnozelheid van grote groepen gebruikers. Het doet me denken aan mensen die op bejaardenflatjes wonen en die vaker dan anderen worden benaderd met trucs waar ze instinken. Zo worden hun vaak aanzienlijke banktegoeden geplunderd. Onlangs hoorde ik over de nieuwe buurman die zich keurig kwam voorstellen... bleek echter een oplichter te zijn die tienduizenden euro's op ging strijken.

Elke gelijkenis met de overheid berust op toeval. Toch wijs ik op de noodzaak van nuchterheid en het afwijzen van beloften en claims die oncontroleerbaar voelen.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 1:14 pm 
lid

Rightnow schreef:
Neem het stemadvies van een stemwijzer niet klakkeloos over, lees ik in een kop op bovenstaande site.

Momenteel zijn er erg veel reacties van politici en commentatoren die eigenlijk uitgaan van een zekere onnozelheid van grote groepen gebruikers. Het doet me denken aan mensen die op bejaardenflatjes wonen en die vaker dan anderen worden benaderd met trucs waar ze instinken. Zo worden hun vaak aanzienlijke banktegoeden geplunderd. Onlangs hoorde ik over de nieuwe buurman die zich keurig kwam voorstellen... bleek echter een oplichter te zijn die tienduizenden euro's op ging strijken.

Elke gelijkenis met de overheid berust op toeval. Toch wijs ik op de noodzaak van nuchterheid en het afwijzen van beloften en claims die oncontroleerbaar voelen.

Nogmaals: ga niet uit van stemwijzers die uitgaan van verkiezingsprogramma's en/of beloften.
Kijk naar het stemgedrag van partijen in het verleden. Dat geeft een echt beeld.

Een goede site, waarin je op wat makkelijker wijze naar het stemgedrag kunt zoeken is de volgende:

https://watstemthetparlement.nl/

Ik kan hem iedereen van harte aanbevelen.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 2:40 pm 
lid

Een interessante site. Wel zeer uitgebreid dus voor een eenvoudiger en begrijpelijker aanpak is er toch de stemmentracker.

Ik ben het met jou eens dat jouw site zeer de moeite waard is van een bezoek!

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 7:27 pm 
lid

Rightnow schreef:
Een interessante site. Wel zeer uitgebreid dus voor een eenvoudiger en begrijpelijker aanpak is er toch de stemmentracker.

Je kunt de stemmingen opzoeken welke voor jou relevant zijn. Je moet alleen wel goed 'formuleren' en aanvinken.
Kwestie van wennen en er handigheid in krijgen.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2017 8:51 am 
lid

Raya schreef:
Rightnow schreef:

Je kunt de stemmingen opzoeken welke voor jou relevant zijn. Je moet alleen wel goed 'formuleren' en aanvinken.
Kwestie van wennen en er handigheid in krijgen.

Stemmen op de waan van de dag went nooit.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2017 2:58 pm 
lid

Waarom vertrouwen mensen op kieswijzers en niet hun gbv?. Eng om te moeten lezen dat stemmers van GL en PVDA ineens op de VVD stemmen om te voorkmen dat de PVV de grootste partij wordt. In 1977 was de PvdA de grootste partij maar het het was Wiegel en Van Agt die gingen regeren en pas in 1989 deed de PvdA weer volwaardig mee.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2017 3:58 pm 
lid

Dus, Biertje, zelfs op de kieswijzer vertrouwen ze niet! In mijn draadje viewtopic.php?f=2&t=8919 wil ik wijzen op de logica om de partij te volgen die wil, wat jij wilt! Het is knettergek om VVD te gaan stemmen om de PVV tegen te houden, of andersom wat ook voorkomt.

Beslissingen van regeringen worden voorgehouden aan het parlement en je partij van voorkeur heeft daar een stem; je stem aan de VVD vermeerdert het aantal malen dat je niet je zin krijgt. Het is een regeergeilheid van kiezerszijde om op "de winnaar" te willen stemmen (of voorkomen dat iemand anders het wordt). Niet aan meedoen: niet de grootste wint, maar de partij met het beste netwerk voor samenwerking.

De kieswijzer is een goedkoop uittreksel van de partijprogramma's. Het CPB mocht er weer een flink aantal doorrekenen. Bij Buitenhof stonden de partijprogramma's centraal en werden vanmorgen enkele fractievoorzitters onderuitgeschoffeld: http://www.tvgids.tv/tv/buitenhof/17316458 door een economisch redacteur van een grote krant!

Jan Roos had de rekensommetjes keurig laten maken maar zijn bezuinigingen op de overheid zouden wel eens onmisbare delen van die overheid onmogelijk kunnen maken.

Marianne Thieme kreeg een veeg uit de pan als zou zij een asociaal beleid voorstaan door economische groei als ongewenst te betitelen. Het geld dat verdiend wordt, daar moeten we ook weer van leven en iedereen helpen die niet zichzelf kan redden - een basisprincipe wat zoekgeraakt leek bij de bevlogen politica.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2017 4:58 pm 
lid

Biertje schreef:
Waarom vertrouwen mensen op kieswijzers en niet hun gbv?. Eng om te moeten lezen dat stemmers van GL en PVDA ineens op de VVD stemmen om te voorkmen dat de PVV de grootste partij wordt. In 1977 was de PvdA de grootste partij maar het het was Wiegel en Van Agt die gingen regeren en pas in 1989 deed de PvdA weer volwaardig mee.

En de PvdA-Kiezers hebben ook sinds 2012 ervaren wat het betekent als de VVD de grootste wordt. Zouden ze daar echt een tweede keer in willen trappen? Zouden ze echt zo stom zijn?

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2017 5:13 pm 
lid

Enkel de juiste grootste partij tot stand brengen kan onvruchtbaar zijn, zoals Joop den Uyl in 1977 ervoer. Je moet de juiste partners krijgen om een kabinet te ondersteunen.

Nog slimmer is dus te zorgen dat je wel instemt met voor jou de grote lijnen van het programma van de partij van je keuze. Alle punten kunnen aan de orde komen, de volgende 5 jaar, en vooral als die punten niet vanzelfsprekend zijn, dan is het belangrijk hoe de meerderheid van stemmen uitvalt.

Let vooral op de Europese Unie (vooruit of stapje terug of weg er mee); en op migratie (waar horen vluchtelingen te worden opgevangen; waar horen gelukszoekers hun geluk te vinden).

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2017 5:58 pm 
lid

Biertje schreef:

Daarom is een premiers- debat ook grote onzin, want in Nederland kiezen we geen premier.
Wilders wordt geen premier, omdat niemand met hem wilt regeren
en het kan ook zover komen dat Rutte geen premier wordt,
omdat andere partijen struikelen over de VVD en wel een links-midden kabinet kunnen formeren

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2017 6:25 pm 
lid

Ik kom op VNL en de PVV uit.

Zal me eens gaan verdiepen in Roos c.s....

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2017 6:41 pm 
lid

Zowel Rutte als Wilders komen niet naar het Premiersdebat, omdat er een vijfde partij werd uitgenodigd.

Dit geeft een keurig inkijkje in hoe beide heren/partijen denken over persvrijheid en democratie.
Te beroerd om zich te verantwoorden in een debat waarin zij niet de boventoon kunnen voeren en ook ruimte moeten laten aan anderen!

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2017 9:22 am 
lid

Raya schreef:
Zowel Rutte als Wilders komen niet naar het Premiersdebat, omdat er een vijfde partij werd uitgenodigd.

Dit geeft een keurig inkijkje in hoe beide heren/partijen denken over persvrijheid en democratie.
Te beroerd om zich te verantwoorden in een debat waarin zij niet de boventoon kunnen voeren en ook ruimte moeten laten aan anderen!

Waarom zou je nog zo'n debat houden. De tweedeling in Nederland is wel bekend en vrij onoverbrugbaar. Een deel heeft een hekel aan uitkeringstrekkers en ander onnuttig "tuig" de andere helft heeft een hekel aan rijken, succesvollen etc en komt op voor de belangen voor "hen die er niet bij horen".

In een beperkte marge kan er nog geschoven worden..maar dat is ook alles.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2017 3:50 pm 
lid

Napoleon schreef:
Raya schreef:

Waarom zou je nog zo'n debat houden. De tweedeling in Nederland is wel bekend en vrij onoverbrugbaar. Een deel heeft een hekel aan uitkeringstrekkers en ander onnuttig "tuig" de andere helft heeft een hekel aan rijken, succesvollen etc en komt op voor de belangen voor "hen die er niet bij horen".

In een beperkte marge kan er nog geschoven worden..maar dat is ook alles.

Het leven is meer dan inkomen alleen.

En als het om een noodzakelijk inkomen gaat en hoe dat geregeld moet worden,
zijn er nog verschillen van mening.
Ik geeft toe dat deze verschillen er onduidelijk zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]