Het is nu za okt 21, 2017 2:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 190 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Erdogan gaat te ver.
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: di maart 28, 2017 8:44 am 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Wisp schreef:

Nee, dat is absoluut NIET wat ik zeg.
En helemaal nergens beweer ik iets dergelijks

Maar ik ken geen GEMAKKELIJKE oplossing
En ik beweer dat Raya nergens echt blijkt te kunnen aangeven hoe die "oplossingen" van hem praktisch zouden kunnen werken.

O, er hebben dus nog nooit opvangkampen bestaan voor vluchtelingen?
Er zijn nog nooit vluchtelingen geschoold?
Grensbewaking is er ook nog nooit geweest?

Ik stel niets anders voor dan wat er nu dagelijks gebeurt: opvangen van vluchtelingen. Het enige verschil is dat ik zeg, doe het niet hier maar EN in de regio en aan de grens.
Waarom zou dat niet kunnen werken?

Het werkt al. Minstens 99% van de vluchtelingen blijft in de regio waar ze vandaan vluchten. Om die mensen een redelijk bestaan te geven en niet in wanhoop of uit geldelijk gewin verder te laten trekken zul je wel deals moeten sluiten met minder democratische regimes. Zoals met de Turkijedeal.

Ik zeg dat je iets aan opvang in de regio EN aan 'onze' buitengrenzen moet doen, en die ook moet bewaken.

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: di maart 28, 2017 8:48 am 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Wisp schreef:

Nee, dat is absoluut NIET wat ik zeg.
En helemaal nergens beweer ik iets dergelijks

Maar ik ken geen GEMAKKELIJKE oplossing
En ik beweer dat Raya nergens echt blijkt te kunnen aangeven hoe die "oplossingen" van hem praktisch zouden kunnen werken.

Ik stel niets anders voor dan wat er nu dagelijks gebeurt: opvangen van vluchtelingen. Het enige verschil is dat ik zeg, doe het niet hier maar EN in de regio en aan de grens.

Het werkt al. Minstens 99% van de vluchtelingen blijft in de regio waar ze vandaan vluchten. Om die mensen een redelijk bestaan te geven en niet in wanhoop of uit geldelijk gewin verder te laten trekken zul je wel deals moeten sluiten met minder democratische regimes. Zoals met de Turkijedeal.

Een gebed zonder einde, want het geld komt niet bij vluchtelingen terecht en de meeste regeringen gebruiken die deals als drukmiddel om steeds meer te krijgen. Turkije doet dat heel duidelijk en Afrikaanse landen hetzelfde.

De vluchtelingenstroom is strak in handen van de georganiseerde misdaad en groepen als IS die samenwerken met de georganiseerde misdaad. Een miljardenindustrie. Gebeurd in Mexico eveneens, waar moslimextremisten binnensluipen met hulp van Mexicaanse drugskartels.

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: di maart 28, 2017 4:11 pm 
lid

Raya schreef:

Er zijn vluchtelingenkampen over de gehele wereld
Dat weet je best
Raya schreef:

Hier hadden we helemaal geen meningsverschil over
Heb ik niets over gezegd
Kortom deze vraag bewijst voor de zoveelste keer dat je aan het klieren bent
Raya schreef:

Natuurlijk is er wel grensbewaking geweest.
Bewaking van de grens tussen het ene land en het andere
Maar aan de zuidkant van Europa is er alleen kust
Duizenden kilometers kust
Met eilandjes erbij tienduizenden kilometers

Grensbewaking roepen zonder concreet te maken wat je er precies mee bedoeld als het om Zuid-Europa gaat, is gewoon gebakken lucht
Raya schreef:

Ik beweer helemaal niet dat het niet zou kunnen werken.
Ik beweer dat het lastig is
En dat er voor zulke oplossingen onderhandelingen nodig zijn, ook met onfrisse landen
En dat die landen in de regio en aan de grens nou juist jouw plan helemaal niet zien zitten.
Want die hebben al zo veel vluchtelingen en willen liever dat er meer vluchtelingen naar Noord-Europa gaan.

En ik beweer dat je een heleboel goedkope onzin kreten hebt geuit zoals "bootjes" en "beltegoed"

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: di maart 28, 2017 5:50 pm 
lid

Wisp schreef:
Raya schreef:

Er zijn vluchtelingenkampen over de gehele wereld
Dat weet je best
Raya schreef:

Hier hadden we helemaal geen meningsverschil over
Heb ik niets over gezegd
Kortom deze vraag bewijst voor de zoveelste keer dat je aan het klieren bent
Raya schreef:

Natuurlijk is er wel grensbewaking geweest.
Bewaking van de grens tussen het ene land en het andere
Maar aan de zuidkant van Europa is er alleen kust
Duizenden kilometers kust
Met eilandjes erbij tienduizenden kilometers

Grensbewaking roepen zonder concreet te maken wat je er precies mee bedoeld als het om Zuid-Europa gaat, is gewoon gebakken lucht
Raya schreef:

Ik beweer helemaal niet dat het niet zou kunnen werken.
Ik beweer dat het lastig is
En dat er voor zulke oplossingen onderhandelingen nodig zijn, ook met onfrisse landen
En dat die landen in de regio en aan de grens nou juist jouw plan helemaal niet zien zitten.
Want die hebben al zo veel vluchtelingen en willen liever dat er meer vluchtelingen naar Noord-Europa gaan.

En ik beweer dat je een heleboel goedkope onzin kreten hebt geuit zoals "bootjes" en "beltegoed"

Jij trok in twijfel of mijn 'oplossing' zou werken. Ik heb het terug gebracht tot de essentie en aangetoond dat 'mijn oplossing' wel degelijk kan werken. Als mijn reactie niet adequaat was, dan was jouw vraagstelling niet adequaat.
Mijn voorstellen hebben zelfs meer kans van slagen dan de Turkijedeal, welke niet door ons gecontroleerd kan worden. Nog sterker, het aantal bootjes is verminderd. De vluchtelingenstroom is nooit opgehouden, we horen er alleen minder over, maar voor ieder die zijn oren en ogen open houd, weet dat de afname vrij klein is, omdat de stromen zijn verlegd, o.a. naar Italië.

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: di maart 28, 2017 6:20 pm 
lid

[quote="Raya]

Jij trok in twijfel of mijn 'oplossing' zou werken. Ik heb het terug gebracht tot de essentie en aangetoond dat 'mijn oplossing' wel degelijk kan werken. Als mijn reactie niet adequaat was, dan was jouw vraagstelling niet adequaat.
Mijn voorstellen hebben zelfs meer kans van slagen dan de Turkijedeal, welke niet door ons gecontroleerd kan worden. Nog sterker, het aantal bootjes is verminderd. De vluchtelingenstroom is nooit opgehouden, we horen er alleen minder over, maar voor ieder die zijn oren en ogen open houd, weet dat de afname vrij klein is, omdat de stromen zijn verlegd, o.a. naar Italië.[/quote]

Mijn vraagstelling was om dingen concreet te maken.

En dat de Turkijedeal niet de ultieme eindoplossing is, kun je ook duidelijk uit mijn reacties lezen.

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: di maart 28, 2017 6:28 pm 
lid

Wisp schreef:
[quote="Raya]

Mijn voorstellen hebben zelfs meer kans van slagen dan de Turkijedeal, welke niet door ons gecontroleerd kan worden. Nog sterker, het aantal bootjes is verminderd. De vluchtelingenstroom is nooit opgehouden, we horen er alleen minder over, maar voor ieder die zijn oren en ogen open houd, weet dat de afname vrij klein is, omdat de stromen zijn verlegd, o.a. naar Italië.
[/quote]

Mijn vraagstelling was om dingen concreet te maken.

En dat de Turkijedeal niet de ultieme eindoplossing is, kun je ook duidelijk uit mijn reacties lezen.[/quote]

Hoe bedoel je concreet maken? Je vond mijn gedachtengang niet concreet genoeg?

Wat bezielt mensen die alsmaar vragen om uitgewerkte alternatieven als iemand kritische geluiden laat horen op het kabinetsbeleid of het beleid van de EU? Ik was concreet genoeg met ideeën die allemaal elders al eerder zijn toegepast en toen ook werkten. Het enige wat niet concreet was, is de politieke wil om geen miljarden aan landen als Turkije en straks ook Libye te geven om vluchtelingen tegen te houden, maar wat aan de echte problemen te doen.

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: di maart 28, 2017 6:58 pm 
lid

Raya schreef:

Als je niet wist wat ik bedoelde met "concreet maken" wat heb je dan de bovenliggende twee pagina's lopen beweren?
Raya schreef:
Wat bezielt mensen die alsmaar vragen om uitgewerkte alternatieven als iemand kritische geluiden laat horen op het kabinetsbeleid of het beleid van de EU? Ik was concreet genoeg met ideeën die allemaal elders al eerder zijn toegepast en toen ook werkten. Het enige wat niet concreet was, is de politieke wil om geen miljarden aan landen als Turkije en straks ook Libye te geven om vluchtelingen tegen te houden, maar wat aan de echte problemen te doen.

Dat met die bootjes was helemaal niet concreet
Misschien bedoelde je iets wat al eerder geprobeerd is, maar als jij niet aangeeft hoe je het bedoelt, hoe kan ik dan weten waar je het over hebt?

De kustlijn van Europa bewaken is inderdaad al eerder gebeurt
Door heel veel prikkeldraad en bunkers....
Maar daarbij zijn niet alle kleine eilandjes bewaakt.

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: di maart 28, 2017 7:13 pm 
lid

Wisp schreef:
Raya schreef:

Als je niet wist wat ik bedoelde met "concreet maken" wat heb je dan de bovenliggende twee pagina's lopen beweren?
Raya schreef:

Dat met die bootjes was helemaal niet concreet
Misschien bedoelde je iets wat al eerder geprobeerd is, maar als jij niet aangeeft hoe je het bedoelt, hoe kan ik dan weten waar je het over hebt?

De kustlijn van Europa bewaken is inderdaad al eerder gebeurt
Door heel veel prikkeldraad en bunkers....
Maar daarbij zijn niet alle kleine eilandjes bewaakt.

Mijn ideetjes waren niet of/of maar en/en

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: wo maart 29, 2017 7:33 am 
lid

Raya schreef:
Wat bezielt mensen die alsmaar vragen om uitgewerkte alternatieven als iemand kritische geluiden laat horen op het kabinetsbeleid of het beleid van de EU?

Ik weet ook niet wat ze bezielt, maar ik snap nu wel waarom jij je zo bij de SP thuis voelt.

Profiel  

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: wo maart 29, 2017 9:49 pm 
lid

Angela Merkel is intussen haar ruggengraat kwijt. Wat een slappe hap is het daar geworden, net als in Nederland. Turkije die gewoon burgers bespioneert omdat ze mogelijk - maar niet heus - met de Gulen beweging te maken hebben en nu zelfs politici in het oog hebben.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2790 ... jst__.html

Profiel  

Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: vr maart 31, 2017 8:29 am 
lid

Biertje schreef:
Angela Merkel is intussen haar ruggengraat kwijt. Wat een slappe hap is het daar geworden, net als in Nederland. Turkije die gewoon burgers bespioneert omdat ze mogelijk - maar niet heus - met de Gulen beweging te maken hebben en nu zelfs politici in het oog hebben.

Erdogan verliest zijn positie in het MO en daarom brult hij zo tegen Europa.
http://www.volkskrant.nl/opinie/naar-am ... ~a4481028/

Profiel  

Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: za apr 01, 2017 10:23 am 
lid

Het laatste nieuw is dat Erdogan het geld van Nederlandse Turken die hun geld op de Asya bank staan, heeft geblokkeerd en zij daardoor niet meer aan hun geld kunnen komen,
Dit omdat de Asya bank door de Gülen-beweging opgericht is.
Hier is duidelijk sprake van machtmisbruik.
Ten eerste is nooit op enige wijze bewezen dat Gülen achter de couppoging zat en ten tweede is het volkomen absurd om te denken dat rekeninghouders van die bank een terreurbeweging vormen of ondersteunen of op enigerlei wijze betrokken zouden zijn bij de couppoging.
Ik ben van mening dat het nuttig is als deze rekeninghouders de zaak juridisch aanhangig maken en een rechtszaak hierover in Turkije beginnen. Dan moet Erdogan maar eens bewijzen dat de couppoging het werk was van Gülen, dat de Asya bank betrokken of ondersteunend was bij de couppoging en dat de rekeninghouders betrokken waren bij de couppoging of deze ondersteunden.
Als het in Turkije niet lukt om een rechtszaak op een correcte wijze te voeren, kan onderzocht en overwogen worden of dit internationaal kan. Het is belangrijk dat machtsmisbruik door presidenten zo mogelijk gestopt wordt.

Profiel  

Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: za apr 01, 2017 11:04 am 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:

Ik maak me meer zorgen om de Turkse Erdogan-fans in NL dan over Erdogan en Europa....
We moeten van deze lui af, terug naar Turkije graag.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/31/er ... 5-a1552741

Profiel  

Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: za apr 01, 2017 11:09 am 
lid

HvR schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:

Ik maak me meer zorgen om de Turkse Erdogan-fans in NL dan over Erdogan en Europa....

De gerespecteerde Belgische universiteit van Leuven is volgens Erdogan een 'terreuunief'. Diploma's worden in Turkije niet meer erkend.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170401_02812154

Profiel  

Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: za apr 01, 2017 11:30 am 
lid

HvR schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:

Remigreren naar Turkije, is de beste optie voor de Erdogan- fans in Nederland en Europa.

Profiel  

Bericht nummer:#56  BerichtGeplaatst: za apr 01, 2017 3:27 pm 
lid

claartje schreef:
HvR schreef:
Hume schreef:

De gerespecteerde Belgische universiteit van Leuven is volgens Erdogan een 'terreuunief'. Diploma's worden in Turkije niet meer erkend.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170401_02812154

Al die verdragen waar men altijd aan gebonden is, schijnen maar een kant op te werken....

Profiel  

Bericht nummer:#57  BerichtGeplaatst: za apr 01, 2017 5:38 pm 
lid

HvR schreef:
Al die verdragen waar men altijd aan gebonden is, schijnen maar een kant op te werken....

Daar klaagt Erdogan ook over :P

Profiel  

Bericht nummer:#58  BerichtGeplaatst: ma apr 17, 2017 8:01 am 
lid

De Erdogan Turken in Nederland en Duitsland kunnen beter verhuizen naar België en Frankrijk

Nadat rond 18.00 uur de helft van de stemmen waren geteld leek Erdogan nog op een ruime meerderheid van meer dan 56 procent af te stevenen, maar hij verloor zijn voorsprong in de grote steden. In Istanbul, Ankara en Izmir stemde een meerderheid tegen de machtsuitbreiding van de president. De AK Partij van Erdogan bejubelde niettemin de overwinning. 'Dit is de geboorte van een nieuw Turkije', zo zei minister Mevlut Cavusoglu van Buitenlandse Zaken.

'Wij stemmen voor het behoud van de erfenis van Atatürk' - de grondlegger van de seculiere republiek. 'Nee, dus', zei een stel vanmorgen toen ze hand in hand het stembureau in het centrum van Istanbul verlieten. Een ander echtpaar zei ja te stemmen. 'Wij zijn voor de herrijzenis van het Ottomaanse rijk. Bovendien zijn we tegen Europa- vooral tegen Duitsland en Nederland', voegde de man agressief toe.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/erd ... ~a4487712/

Profiel  

Bericht nummer:#59  BerichtGeplaatst: ma apr 17, 2017 10:26 am 
lid

Erdogan heeft het referendum nipt in zijn voordeel beslecht. Er schijnt wel op vrij ruime schaal met de stembiljetten geknoeid te zijn. Veel ongeldige stembiljetten zijn gewoon meegeteld.
Het is daarom nog maar de vraag in hoeverre de uitslag een correcte weergave van de werkelijke wens van de Turkse bevolking is.
Bovendien is de uitslag zo nipt dat Erdogan het resultaat niet juichend in ontvangst kan nemen. Het is een voorteken dat hij niet zo goed meer ligt bij een zeer groot deel van de Turkse bevolking.
Hij heeft veel goodwill verspeeld met zijn ongelimiteerde en onbeheerste acties jegens de eigen bevolking.
Door een grondwetswijziging komt er minder ruimte voor de democratie, of er ook sprake is van een duidelijke rechtsstaat valt te betwijfelen. Mensenrechten worden in het geheel niet gerespecteerd en de BV Turkije zal het in de nabije toekomst hoogstwaarschijnlijk minder goed doen dan voorheen.
In mijn idee kan hij het beste overwegen zich niet meer verkiesbaar te stellen. Hij heeft zijn tijd gehad.

Profiel  

Bericht nummer:#60  BerichtGeplaatst: ma apr 17, 2017 5:27 pm 
lid

[bron][/bron]
kwaaisteniet schreef:
Erdogan heeft het referendum nipt in zijn voordeel beslecht. Er schijnt wel op vrij ruime schaal met de stembiljetten geknoeid te zijn. Veel ongeldige stembiljetten zijn gewoon meegeteld.
Het is daarom nog maar de vraag in hoeverre de uitslag een correcte weergave van de werkelijke wens van de Turkse bevolking is.
Bovendien is de uitslag zo nipt dat Erdogan het resultaat niet juichend in ontvangst kan nemen. Het is een voorteken dat hij niet zo goed meer ligt bij een zeer groot deel van de Turkse bevolking.
Hij heeft veel goodwill verspeeld met zijn ongelimiteerde en onbeheerste acties jegens de eigen bevolking.
Door een grondwetswijziging komt er minder ruimte voor de democratie, of er ook sprake is van een duidelijke rechtsstaat valt te betwijfelen. Mensenrechten worden in het geheel niet gerespecteerd en de BV Turkije zal het in de nabije toekomst hoogstwaarschijnlijk minder goed doen dan voorheen.
In mijn idee kan hij het beste overwegen zich niet meer verkiesbaar te stellen. Hij heeft zijn tijd gehad.

Erdogan kent de geschiedenis niet.
De handelsbetrekkingen tussen Holland en het Ottomaanse rijk waren in de VOC tijd uitstekend.
Dirkje of Iwan de Veenboer uit Hoorn is zelfs consul van Algiers geworden
en groot admiraal van de Ottomaanse vloot.
Dirkje had echter een dubbel loyaliteit ,want zijn schepen voerden met zowel de Ottomaanse vlag
als ook met de Prinse-vlag.

De "princevlagh"
Als admiraal van de Turkse vloot was het moeilijk om zich afzijdig te houden als er gestreden werd tegen Hollandse schepen, maar als die veroverd waren kregen de Hollanders, Friezen en Zeeuwen de keuze tussen varen met ons, of als slaaf verkocht worden. Opvarenden van Franse, Engelse schepen of andere nationaliteiten werden als slaaf verkocht. Met de opvarenden van Spaanse schepen maakte hij korte metten, die werden zonder pardon overboord gezet. Hij had trouwens de door niet iedereen gewaardeerde gewoonte om schepen die de Spaanse vlag voerden zonder meer aan te vallen, en geen rekening te houden met de sterkte of aantallen van die schepen, en heel bijzonder is dat als hij dat deed, hij de "princevlagh" (oranje-wit-blauw) liet aanslaan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ivan_de_Veenboer

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 190 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]