Het is nu ma dec 18, 2017 10:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 610 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 1:01 pm 
lid

baedeker schreef:
Hume schreef:
China gaat de rol van wereldmacht overnemen.
Een hele oud voorspelling die maar steeds niet uitkomt.
Die voorspelling is al zo oud als de massamoorden van voorzitter Mao. Het komt er steeds maar niet van.

kwaaisteniet schreef:
... Guardian de toegang geweigerd. Dit is ... in strijd met de grondwet ...
Waar staat in de grondwet van de VS dat de president persconferenties moet houden en daar iedere baggerjournalist voor moet uitnodigen?

kwaaisteniet schreef:
Het is gewoon te gek voor woorden dat de media de rechter nodig hebben om er voor te zorgen dat er weer kritische media tot de pers-briefings worden toegelaten en hun rol kunnen spelen in het informeren van de bevolking en de rest van de wereld.
Nogal hypocriet dit, komend uit een land met al decennia gesubsidieerde media en journalisten die nooit eens doorvragen over wat niet in hun straatje past.

Je kunt de geboycotte nieuwsmedia nu geen bagger journalistiek voor de voeten werpen. Dat is ronduit belachelijk. Het zijn serieuze en verantwoordelijke nieuwsmedia en die moet je eenvoudig toelaten.

Als je het niet eens bent met de Nederlandse journalistiek kun je daarop je kritiek spuien en verlangen dat ze doorvragen ook als dat pijnlijk is of wordt. Bovendien kun je in ons land uit zoveel media kiezen dat het ook geen pas geeft.

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 3:47 pm 
lid

Nou wil hij weer enorme financiële fondsen van het congres om Amerika nog sterker te maken. Hij wil de leger-capaciteit zeer aanzienlijk uitbreiden.
Hij is namelijk bang dat Amerika binnenkort aangevallen zal worden en het dan niet redt.
Dat is natuurlijk een belachelijk idee. Er is geen land of macht ter wereld die Amerika wil of kan aanvallen. Het is zo sterk dat binnen enkele minuten het complete onderspit gedolven wordt. Hoe kom je op zulke vreemde gedachten, vraag ik mij af?
En de Amerikaanse belastingbetaler maar dokken.
Dit plan slaat nergens op. Het congres kan dit in mijn idee gevoeglijk naar de prullenbak verwijzen, zonder dat dat ook maar enige afbreuk doet aan de militaire capaciteit van het land.

Ik vermoed dat hij van Amerika een soort Noord Korea wil maken.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 4:00 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
... Guardian de toegang geweigerd. Dit is ... in strijd met de grondwet ...
Waar staat in de grondwet van de VS dat de president persconferenties moet houden en daar iedere baggerjournalist voor moet uitnodigen?[/quote]

The Guardian een krant met baggerjournalisten? Sinds wanneer?

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 4:54 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Je kunt de geboycotte nieuwsmedia nu geen bagger journalistiek voor de voeten werpen. Dat is ronduit belachelijk. Het zijn serieuze en verantwoordelijke nieuwsmedia en die moet je eenvoudig toelaten.

Als je het niet eens bent met de Nederlandse journalistiek kun je daarop je kritiek spuien en verlangen dat ze doorvragen ook als dat pijnlijk is of wordt. Bovendien kun je in ons land uit zoveel media kiezen dat het ook geen pas geeft.
CNN, dat was toch de zender die vragen voor het Clinton-Trump debat vooraf doorsluisde naar de Democratische partij? Wil je eerst gewoon antwoord geven op mijn eerdere vraag waar in de grondwet van de VS staat wat je beweerde, namelijk dat de president gehouden is persconferenties te geven?

kwaaisteniet schreef:
Nou wil hij weer enorme financiële fondsen van het congres om Amerika nog sterker te maken. Hij wil de leger-capaciteit zeer aanzienlijk uitbreiden.
Hij is namelijk bang dat Amerika binnenkort aangevallen zal worden en het dan niet redt.
Dat is natuurlijk een belachelijk idee. Er is geen land of macht ter wereld die Amerika wil of kan aanvallen. Het is zo sterk dat binnen enkele minuten het complete onderspit gedolven wordt. Hoe kom je op zulke vreemde gedachten, vraag ik mij af?
Dit plan slaat nergens op. Het congres kan dit in mijn idee gevoeglijk naar de prullenbak verwijzen, zonder dat dat ook maar enige afbreuk doet aan de militaire capaciteit van het land.

Tsja: Campagne belofte. Banen. Je land verdedigen. Ik weet dat de EU en zijn aanhangers dat soort dingen aan hun laars lappen, maar in het Amerikaans Congres zal er zeker steun voor zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 5:23 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:

CNN, dat was toch de zender die vragen voor het Clinton-Trump debat vooraf doorsluisde naar de Democratische partij? Wil je eerst gewoon antwoord geven op mijn eerdere vraag waar in de grondwet van de VS staat wat je beweerde, namelijk dat de president gehouden is persconferenties te geven?

kwaaisteniet schreef:

Tsja: Campagne belofte. Banen. Je land verdedigen. Ik weet dat de EU en zijn aanhangers dat soort dingen aan hun laars lappen, maar in het Amerikaans Congres zal er zeker steun voor zijn.

Uiteraard, dat is niet zo moeilikj hè met een meerderheid aan republikeinen. Maar die meerderheid kalft langzamerhand af want veel republikeinen zijn de rechts-radicale 'ideeën' en praatjes van Trump spuugzat.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 5:47 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:

De EU heeft tot op heden geen verdedigingstaak. De meeste EU-landen zijn bij de Navo aangesloten en zien in Navo verband hun verdediging gewaarborgd.
Ik zal de laatste zijn die het onzin vinden dat een land zijn verdediging niet op orde zou moeten hebben.
Amerika heeft een zeer uitgebreide en zeer sterke militaire offensieve en verdedigingsmacht. Een overkill is overbodig.
En daarom raad ik het Amerikaanse congres aan om niet op dit nonsens plan in te gaan.
Natuurlijk moet je regelmatig verouderde en/of afgeschreven militaire middelen vervangen door nieuwe verbeterde objecten. Maar dat gebeurt al. Er is dus geen dringende of acute noodzaak om uit te breiden. Men kan dit verzoek eenvoudig naast zich neerleggen.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 6:12 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:

CNN, dat was toch de zender die vragen voor het Clinton-Trump debat vooraf doorsluisde naar de Democratische partij?

Op je eerste vraag over de grondwet heb ik hiervoor al het nodige geschreven. Voor de rest zal, als Trump deze ban niet spoedig uit zichzelf intrekt, in mijn idee een rechter maar moeten uitmaken of Trump dit wel of niet kan maken in verband met de grondwet.
Intussen stel ik voor dat alle media Trump gezamenlijk boycotten totdat hij bij zinnen komt.

Donna Brazile, voormalig campagne leider van Al Gore, heeft kennelijk vragen aan Hillary doorgespeeld. Dat is door de leiding van CNN zeer ernstig afgekeurd. Maar daarmee is CNN geen bagger medium.
Overigens vind ik het helemaal niet gek als politieke kandidaten van te voren te horen krijgen wat er tijdens een campagnemoment zoal gevraagd zal worden. Dan kunnen zij zich daar enigszins op voorbereiden. Maar dan moeten wel alle kandidaten daar op de gelijke wijze van op de hoogte gebracht worden en niet de één of andere kandidaat voorgetrokken worden.

Verder ben ik van mening dat bijvoorbeeld het bestuur van de de republikeinse partij en wellicht ook de democratische partij voorafgaand aan de kandidaatstelling moeten bepalen of de kandidaten die zich opwerpen wel aan de nodige vereisten van de partij voldoen en zich dus ook mogen kandideren.
Zoals het nu gaat kan iedere gek zich aanmelden bij een partij en zich vervolgens opwerpen als presidentskandidaat. Dat is een wel erg primitieve en naïeve organisatie.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 6:47 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
De EU heeft tot op heden geen verdedigingstaak. De meeste EU-landen zijn bij de Navo aangesloten en zien in Navo verband hun verdediging gewaarborgd.
Ik zal de laatste zijn die het onzin vinden dat een land zijn verdediging niet op orde zou moeten hebben.
Amerika heeft een zeer uitgebreide en zeer sterke militaire offensieve en verdedigingsmacht. Een overkill is overbodig.
En daarom raad ik het Amerikaanse congres aan om niet op dit nonsens plan in te gaan.
Natuurlijk moet je regelmatig verouderde en/of afgeschreven militaire middelen vervangen door nieuwe verbeterde objecten. Maar dat gebeurt al. Er is dus geen dringende of acute noodzaak om uit te breiden. Men kan dit verzoek eenvoudig naast zich neerleggen.
De grensbewaking van de EU is zo lek als een mandje. Door de welkomstcultuur van Merkel zijn we overspoeld met volksverhuizingen die onze veiligheid en beschaving in gevaar brengen. De meeste EU landen verwaarlozen hun defensie en komen NAVO afspraken hierover niet na, al jaren niet. De EU ruziet met het Verenigd Koninkrijk, een belangrijke pilaar van de Europese veligheid. De EU gaat op avontuur in de Oekraïne, terwijl iedereen weet dat dat leidt tot wrijving met Rusland. De EU trolt er op los tegen Trump, terwijl zijn land de NAVO-rekening grotendeels betaalt. Het Amerikaans Congres ziet je al aankomen met je potsierlijke advies. Ik denk dat je met pek en veren afgevoerd wordt.

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: za feb 25, 2017 7:42 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
Ik zal de laatste zijn die het onzin vindt dat een land zijn verdediging niet op orde zou moeten hebben.

De grensbewaking van de EU is zo lek als een mandje. Door de welkomstcultuur van Merkel zijn we overspoeld met volksverhuizingen die onze veiligheid en beschaving in gevaar brengen. De meeste EU landen verwaarlozen hun defensie en komen NAVO afspraken hierover niet na, al jaren niet. De EU ruziet met het Verenigd Koninkrijk, een belangrijke pilaar van de Europese veligheid. De EU gaat op avontuur in de Oekraïne, terwijl iedereen weet dat dat leidt tot wrijving met Rusland. De EU trolt er op los tegen Trump, terwijl zijn land de NAVO-rekening grotendeels betaalt. Het Amerikaans Congres ziet je al aankomen met je potsierlijke advies. Ik denk dat je met pek en veren afgevoerd wordt.

Er is/was geen grensbewaking door de EU. Dat wilde ieder land voor zichzelf houden. Men wil dit soort bevoegdheden niet gaarne aan de EU overdragen. Langzaam aan zijn er dan toch wat afspraken gemaakt om hier iets aan te doen. Maar dat is veel te summier om over te praten.
Ik was ook niet erg gelukkig met Merkels al te genereuze opmerkingen richting Syrische vluchtelingen.
Dat een hoeveelheid Europese landen hun Navo-verplichtingen niet nakomen is een feit. Een ander feit is ook dat men binnen Navo-verband afgesproken heeft om dat in een stappenplan van 10 jaar op orde te brengen.
De EU is niet op avontuur gegaan in Oekraïne, maar Oekraïne is op avontuur gegaan richting de EU. En de EU heeft hen met de nodige mitsen en maren, van harte verwelkomd. Ieder land mag zelf bepalen of, en bij welke organisatie, zij zich eventueel aansluit, ook al wordt dat niet door ieder land (lees Rusland) op prijs gesteld.
Engeland heeft zonder ruzie besloten om uit de EU te stappen. Er zal nog het nodige werk aan de orde komen om dat vorm te geven. Alleen in Engeland moeten al 20.000 wetten veranderd worden. En verder gaat het natuurlijk over allerlei heikele zaken, zoals wat gebeurt er met de EU burgers die in Engeland wonen en werken, wat gebeurt er met de Engelsen die in de EU wonen en werken, hoe gaat het met de handel, hoe gaat het met de visserij en ga zo maar door.
Intussen zijn er al op voorhand heel wat bedrijven die uit Engeland wegtrekken en zo zijn er heel wat ingewikkelde hobbels die nu al aan de orde zijn of nog aan de orde komen. Daar zullen ongetwijfeld ook spanningen uit voort komen. Dat is in deze situatie eenvoudig onvermijdelijk.
Ik word niet met pek en veren afgevoerd want ik blijf lekker thuis. Verder zullen we wel zien wat er in het Amerikaanse congres gebeurt. Maar de VS heeft al een overkill aan militaire middelen en een dubbele of driedubbele overkill is volkomen overbodig en belast de Amerikaanse rekening en belastingbetaler onnodig.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 1:33 am 
lid

Horen we het ook nog eens van iemand anders:
WASHINGTON (ANP) - De Amerikaanse oud-president George W. Bush heeft zich maandag sceptisch uitgelaten over het beleid van Donald Trump. Zo stelde de Republikein een voorstander te zijn van een gastvrij immigratiebeleid en noemde hij de media ,,onmisbaar voor de democratie''.
Bush zei in een interview met NBC dat ,,we allemaal antwoorden nodig hebben'' over de contacten tussen medewerkers van Trump en Rusland. De oud-president wilde niet zeggen of in zijn ogen een speciale aanklager aangesteld moet worden om die kwestie te onderzoeken.
Het was de eerste keer sinds het aantreden van Trump dat Bush een interview gaf. De oud-president nam daarbij afstand van de kritiek die Trump heeft op sommige nieuwsmedia, die door hem werden omschreven als ,,vijanden van het volk''.
,,We hebben de media nodig om mensen zoals ik verantwoording te laten afleggen'', zei Bush. ,,Macht kan erg verslavend zijn.''

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 1:46 am 
lid

Trumps kernwapenplannen worden niet erg enthousiast ontvangen.
Vandaag heeft hij zijn andere militaire plannen summier uit de doeken gedaan. Hij wil het defensiebudget met 54 miljard verhogen. Hij meent dat hij Isis dan beter en sneller kan verslaan. Of dat waar is betwijfel ik.
Om aan dat geld te komen wil hij op alle fronten bezuinigen, maar met name op het budget dat in verband staat met klimaatverandering en ontwikkelingssamenwerking. Maar dat zou samen maar 6 miljard opleveren. Er zal dus nog heel wat meer bezuinigd moeten worden om aan het verlangde bedrag te komen. En dit keer kan hij het niet op de Mexicanen verhalen.
Zijn groeicijfers voor de economie zijn ook al door zijn minister van Financiën, Steve Mnuchin, op een lager pitje gesteld dan Trump had beloofd, (van 4 naar 3% groei)
Al met al blijkt regeren toch iets weerbarstiger dan dat dat met alle bombarie door hem gebracht werd.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 8:54 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Engeland heeft zonder ruzie besloten om uit de EU te stappen. Er zal nog het nodige werk aan de orde komen om dat vorm te geven. Alleen in Engeland moeten al 20.000 wetten veranderd worden. En verder gaat het natuurlijk over allerlei heikele zaken, zoals wat gebeurt er met de EU burgers die in Engeland wonen en werken, wat gebeurt er met de Engelsen die in de EU wonen en werken, hoe gaat het met de handel, hoe gaat het met de visserij en ga zo maar door.

Engeland stapt niet uit de EU, het Verenigd Koninkrijk stapt uit de EU.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 9:31 am 
lid

Marcel schreef:
kwaaisteniet schreef:

Nederland is ook een Verenigd Koninkrijk.
Dus Brittanie stapt uit de EU

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 9:47 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Vandaag heeft hij zijn andere militaire plannen summier uit de doeken gedaan. Hij wil het defensiebudget met 54 miljard verhogen. Hij meent dat hij Isis dan beter en sneller kan verslaan. Of dat waar is betwijfel ik.
Om aan dat geld te komen wil hij op alle fronten bezuinigen, maar met name op het budget dat in verband staat met klimaatverandering en ontwikkelingssamenwerking. Maar dat zou samen maar 6 miljard opleveren. Er zal dus nog heel wat meer bezuinigd moeten worden om aan het verlangde bedrag te komen. En dit keer kan hij het niet op de Mexicanen verhalen.
Zijn groeicijfers voor de economie zijn ook al door zijn minister van Financiën, Steve Mnuchin, op een lager pitje gesteld dan Trump had beloofd, (van 4 naar 3% groei)
Al met al blijkt regeren toch iets weerbarstiger dan dat dat met alle bombarie door hem gebracht werd.

Pentagon is al bezig met een plan betreffende IS en andere radicale groepen. Zie volgend artikel: http://www.timesofisrael.com/pentagon-p ... ite-house/

Het Pentagon vraagt zelf meer geld om het leger te updaten. Er gaat meer geld naar het leger. Meer materiaal en meer manschappen. Pentagon heeft zelf een lijst samengesteld wat ze willen. Trump laat hen vrij in keuzes.

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 10:09 am 
lid

Hume schreef:
Marcel schreef:
kwaaisteniet schreef:

Nederland is ook een Verenigd Koninkrijk.
Dus Brittanie stapt uit de EU

Inderdaad Groot-Brittannië stapt uit de EU.
Er zijn nog steeds hele volksstammen die het verschil tussen Groot-Brittannië en Engeland niet kennen.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 10:16 am 
lid

Ik ken het verschil heel goed.
Het is nog onduidelijk of Schotland en Noord Ierland er mee instemmen om de EU te verlaten.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 10:45 am 
lid

Napoleon schreef:
kwaaisteniet schreef:

Pentagon is al bezig met een plan betreffende IS en andere radicale groepen. Zie volgend artikel: http://www.timesofisrael.com/pentagon-p ... ite-house/

Het Pentagon vraagt zelf meer geld om het leger te updaten. Er gaat meer geld naar het leger. Meer materiaal en meer manschappen. Pentagon heeft zelf een lijst samengesteld wat ze willen. Trump laat hen vrij in keuzes.

Dat je dat helemaal uit de Israëlische pers weghaalt.
Ik begreep dat de Democraten ook vinden dat het defensiebudget omhoog zou moeten, maar niet op de door Trump voorgestelde wijze.
De militairen zien weinig heil in de boodschap die Trump over de oorlog tegen Isis naar voren bracht om ze nog heftiger te bombarderen en hebben en meer omvattend plan. Dat lijkt me nog niet zo gek.

Gelukkig kun je in Israël wel superjachten met zwembaden, privéstranden en helicopterdekken kopen. Daar zitten we nu echt op te wachten. Trump kan zoiets niet betalen en Madoff zit in het cachot. Blijft Poetin over

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 11:50 am 
lid

Nep-nieuws.nep-nieuws, nep=nieuws!

Trump houdt Obama verantwoordelijk voor lekken en protesten

President Donald Trump denkt dat zijn voorganger Barack Obama verantwoordelijk is voor protesten tegen de Republikein. Tevens acht Trump het mogelijk dat de ex-president achter een serie lekken uit het Witte Huis zit.

Trump deed de uitspraken dinsdag in een interview met FOX News. "Ik denk dat president Obama hiervoor verantwoordelijk is, want zijn mensen zitten er zeker achter", zei hij.
Trump kwam niet met bewijs voor de beschuldigingen. "Dat is nou eenmaal politiek", zo deed hij de verantwoording af. 
------
Ja hoor.Trump blijkt ook al een Obama obsessie te hebben.
Hij vermoedt dat Obama nog in het Witte Huis rondwaart.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 11:52 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik ken het verschil heel goed.
Het is nog onduidelijk of Schotland en Noord Ierland er mee instemmen om de EU te verlaten.

De regering van Groot-Brittannië heeft, met instemming van het Britse parlement, besloten de EU te verlaten.
Schotland en Noord-Ierland maken deel uit van Groot-Brittannië en zullen daarmee dus ook de EU verlaten.
Dat Schotland of Noord-Ierland hier al dan niet mee instemmen doet niet terzake, want zij hebben er helemaal geen zeggenschap over.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 11:53 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Nep-nieuws.nep-nieuws, nep=nieuws!

Trump houdt Obama verantwoordelijk voor lekken en protesten

President Donald Trump denkt dat zijn voorganger Barack Obama verantwoordelijk is voor protesten tegen de Republikein. Tevens acht Trump het mogelijk dat de ex-president achter een serie lekken uit het Witte Huis zit.

Trump deed de uitspraken dinsdag in een interview met FOX News. "Ik denk dat president Obama hiervoor verantwoordelijk is, want zijn mensen zitten er zeker achter", zei hij.
Trump kwam niet met bewijs voor de beschuldigingen. "Dat is nou eenmaal politiek", zo deed hij de verantwoording af. 
------
Ja hoor.Trump blijkt ook al een Obama obsessie te hebben.
Hij vermoedt dat Obama nog in het Witte Huis rondwaart.

Trump is nog gestoorder dan ik al dacht.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 610 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]