Het is nu ma aug 20, 2018 5:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2318 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 116  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1981  BerichtGeplaatst: wo apr 18, 2018 9:19 pm 
lid

Wanneer je zo'n stelling dumpt, mag ik toch aannemen dat je je enigszins kan verplaatsen in de landen aan de grens met Rusland en Afrika. Juist gezien hun achtergrond.

Niet iedereen was Germaan.

Profiel  

Bericht nummer:#1982  BerichtGeplaatst: wo apr 18, 2018 9:41 pm 
lid

Biertje" ][quote="portman schreef:
Biertje schreef:
portman schreef:

Oei... Is dat een misdaad???
Dus iedereen met een beetje ondernemingslust moet z'n bek houden en hier blijven en afdragen!!
Nou heeft Tsjechië n.m.m. op dit moment geen prettig regime maar dat is een andere zaak.
Portman legt Biertje weer eens woorden in de mond, want meer kan hij niet, Portman is geen ondernemer en Enzo501 is dat ook niet.

Woorden in de mond??? :hum: Jij neemt het Enzo501 blijkbaar kwalijk dat hij in Tsjechië woont en niks bijdraagt aan Nederland.
Ik neem het hem niet kwalijk dat hij in Tsjechië woont maar als je hier de schatkist niet vult moet je niet een grote mond hebben over iemand die netto ontvanger is. Gevalletje pot ketel.[/quote]
Grote mond? Dit is een vrij forum en waarom zou je als Nederlander in het buitenland geen kritiek mogen hebben op je vaderland?

Profiel  

Bericht nummer:#1983  BerichtGeplaatst: wo apr 18, 2018 9:57 pm 
lid

portman schreef:
Biertje schreef:
portman schreef:

Woorden in de mond??? :hum: Jij neemt het Enzo501 blijkbaar kwalijk dat hij in Tsjechië woont en niks bijdraagt aan Nederland.
Ik neem het hem niet kwalijk dat hij in Tsjechië woont maar als je hier de schatkist niet vult moet je niet een grote mond hebben over iemand die netto ontvanger is. Gevalletje pot ketel.
Grote mond? Dit is een vrij forum en waarom zou je als Nederlander in het buitenland geen kritiek mogen hebben op je vaderland?

OMG een expat.
Toch niet ook nog dat van twee walletjes eten met een dubbel paspoort, mag ik hopen.

Profiel  

Bericht nummer:#1984  BerichtGeplaatst: wo apr 18, 2018 10:13 pm 
lid

baedeker schreef:
portman schreef:
Biertje schreef:
Ik neem het hem niet kwalijk dat hij in Tsjechië woont maar als je hier de schatkist niet vult moet je niet een grote mond hebben over iemand die netto ontvanger is. Gevalletje pot ketel.

OMG een expat.
Toch niet ook nog dat van twee walletjes eten met een dubbel paspoort, mag ik hopen.

Wat doet dat überhaupt terzake?

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#1985  BerichtGeplaatst: wo apr 18, 2018 10:17 pm 
lid

Het bovenstaande miskent de complexiteit van de macro- en financiële economie, de wisselwerking tussen de fiscale en monetaire autoriteiten en de demografische ontwikkelingen in de Europese samenlevingen.

Sorry

Profiel  

Bericht nummer:#1986  BerichtGeplaatst: wo apr 18, 2018 11:32 pm 
lid

baedeker schreef:
portman schreef:
Biertje schreef:

OMG een expat.

Jazeker. Speciaal om jou te pesten.
Maar eerlijk gezegd weet ik dat niet. Enzo501 lijkt mij gewoon een Nederlander die in een ander EU-land werkt of zich daar gevestigd heeft. Niet dat jou of mij of wie dan ook dat ook maar een sikkepit aangaat.

Profiel  

Bericht nummer:#1987  BerichtGeplaatst: do apr 19, 2018 2:24 am 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Geen lid van het partijkartel, dus geen baan.
Dus jij betaalt Enzo501.
Je moet altijd goed weten waar je om vraagt.
:luidlachen:

Ah type PVV/FvD/SP klaploper dat niks bijdraagt maar wel de grootste mond heeft. Ik had het kunnen weten. :) :foei:
Jij draagt helemaal niks bij in Nederland want je woont in Tsjechië.

Ah. Een beroepswerkloze dus met een grote bek. Je verwacht het niet.

Profiel  

Bericht nummer:#1988  BerichtGeplaatst: do apr 19, 2018 4:32 am 
lid

baedeker schreef:
portman schreef:
Biertje schreef:

OMG een expat.
Reken maar.

Profiel  

Bericht nummer:#1989  BerichtGeplaatst: do apr 19, 2018 4:34 am 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Ah type PVV/FvD/SP klaploper dat niks bijdraagt maar wel de grootste mond heeft. Ik had het kunnen weten. :) :foei:

Nee hoor, ik ben een baan in een stad in Zuid-Holland en sta op werkdagen om 04:00 op.

Profiel  

Bericht nummer:#1990  BerichtGeplaatst: do apr 19, 2018 6:08 am 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:

Nee hoor, ik ben een baan in een stad in Zuid-Holland en sta op werkdagen om 04:00 op.

Als je liegt doe het dan een beetje geloofwaardig.

Profiel  

Bericht nummer:#1991  BerichtGeplaatst: do apr 19, 2018 7:52 am 
lid

Democratie en vrijheid van meningsuiting zijn niet voorbehouden aan werkenden, Nederlanders, of wat voor andere kwalificatie je ook kunt geven aan iemand.

Profiel  

Bericht nummer:#1992  BerichtGeplaatst: do apr 19, 2018 6:35 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Als je liegt doe het dan een beetje geloofwaardig.
Ik lieg niet, ik reis buiten de spits, dat scheelt mij 170 per maand en reis ik nog 1eklas

Profiel  

Bericht nummer:#1993  BerichtGeplaatst: za apr 21, 2018 5:27 pm 
lid

Een interessant interview met Trichet. Jammer alleen dat er wat ontbreekt en dat Trichet iets over het hoofd ziet.

Citaat:
Ondanks de eurocrisis is er geen enkel land in Europa geweest dat ooit echt de intentie heeft gehad de eurozone te verlaten. Het aantal landen dat meedoet aan de monetaire unie is gestegen van 15 tijdens de crisis naar 19. Toen de Grieken voor de keuze werden gesteld òf de eurozone te verlaten òf hun economie te hervormen, kozen ze voor het laatste. Zelfs de vijfsterrenbeweging in Italië besloot nog voor de verkiezingen in de eurozone te blijven, omdat ze dachten dat ze anders stemmen zouden verliezen.
Zegt helemaal niets over de houdbaarheid van de euro want die wordt, koste wat het kost, met kunstgrepen overeind gehouden, meer niet. Er is geen sprake van convergentie

Citaat:
Er stapt wel een land uit de EU.

'Het grote verschil tussen het continent en de Britten is dat de Europeanen op het vasteland weten wat oorlog op hun eigen grond is. De Britten niet. Er zijn zeker meer verschillen. Maar dit een belangrijke
.’
Trichet kan het niet laten om even een trap uit te delen aan het VK. Maar de geschiedenis wijst uit dat zonder het VK de rest van Europa wellicht niet bevrijd zou zijn geweest. Immers, het VK leverde het technisch vernuft en de VS het wapentuig maar wat nodig om Europa te bevrijden was een springplank, een land wat dus niet bezet was. Dat het VK niet bezet was kwam door klungelwerk van de Duitser en door de RAF dat bleef bestaan. Churchill zei het ook: nog nooit hebben zovelen zoveel te danken gehad. aan zo weinigen.

https://beta.volkskrant.nl/nieuws-achte ... ~b107ce63/

Profiel  

Bericht nummer:#1994  BerichtGeplaatst: za apr 21, 2018 9:08 pm 
lid

Biertje schreef:
Een interessant interview met Trichet. Jammer alleen dat er wat ontbreekt en dat Trichet iets over het hoofd ziet.

Citaat:
Ondanks de eurocrisis is er geen enkel land in Europa geweest dat ooit echt de intentie heeft gehad de eurozone te verlaten. Het aantal landen dat meedoet aan de monetaire unie is gestegen van 15 tijdens de crisis naar 19. Toen de Grieken voor de keuze werden gesteld òf de eurozone te verlaten òf hun economie te hervormen, kozen ze voor het laatste. Zelfs de vijfsterrenbeweging in Italië besloot nog voor de verkiezingen in de eurozone te blijven, omdat ze dachten dat ze anders stemmen zouden verliezen.
Zegt helemaal niets over de houdbaarheid van de euro want die wordt, koste wat het kost, met kunstgrepen overeind gehouden, meer niet. Er is geen sprake van convergentie

Citaat:

'Het grote verschil tussen het continent en de Britten is dat de Europeanen op het vasteland weten wat oorlog op hun eigen grond is. De Britten niet. Er zijn zeker meer verschillen. Maar dit een belangrijke
.’
Trichet kan het niet laten om even een trap uit te delen aan het VK. Maar de geschiedenis wijst uit dat zonder het VK de rest van Europa wellicht niet bevrijd zou zijn geweest. Immers, het VK leverde het technisch vernuft en de VS het wapentuig maar wat nodig om Europa te bevrijden was een springplank, een land wat dus niet bezet was. Dat het VK niet bezet was kwam door klungelwerk van de Duitser en door de RAF dat bleef bestaan. Churchill zei het ook: nog nooit hebben zovelen zoveel te danken gehad. aan zo weinigen.

Dankje de koekoek meneer Trichet:
Het probleem?
Het financieel systeem van de EU is er nog slechter aan toe dan in 2008.

De oplossing?
Meer EU.
:drunk:

Waarom?
O o r l o g

Klassieke EU dompraat.

Profiel  

Bericht nummer:#1995  BerichtGeplaatst: wo apr 25, 2018 2:21 pm 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Geen lid van het partijkartel, dus geen baan.
Dus jij betaalt Enzo501.
Je moet altijd goed weten waar je om vraagt.
:luidlachen:

Liever een Nederlander die in Tsjechië woont en opkomt voor de Nederlandse belangen,
dan een Brabander die als zo veel rechtsextremisten, Poetin loopt te promoten.

Pro-Russische krant blijkt betaald door Brabantse bioboer die strijdt tegen ‘joodse elite’
Onlangs werden in Nederland 50.000 pro-Russische kranten verspreid. De geldschieter is een Brabantse bioboer die zich online richt tegen een ‘joodse elite’, blijkt uit onderzoek van NRC.

De voorbije weken werd in Nederland een pro-Russische krant verspreid waarvan de geldschieter geheim werd gehouden.
Uit onderzoek door NRC blijkt de financier een Brabantse bioboer te zijn die eerder in het nieuws kwam door steunbetuigingen aan Vladimir Poetin, op billboards langs snelweg A4.
Op internet blijkt deze geldschieter zich anoniem in antisemitische bewoordingen uit te laten over een joodse elite in Israël en de VS die verantwoordelijk zou zijn voor 9/11 en diverse oorlogen die de Amerikanen voerden.
De man ziet het Rusland van Vladimir Poetin als natie die kan voorkomen dat de ‘joodse neocons’ definitief hun wereldheerschappij vestigen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/24/pr ... e-a1600707

Profiel  

Bericht nummer:#1996  BerichtGeplaatst: wo apr 25, 2018 4:20 pm 
lid

Is Hume het met me eens dat opeenvolgende ministers die de Nederlandse defensie verkwanselen vele malen bedreigender zijn dan een particulier die op eigen kosten gebruik maakt van de vrijheid van meningsuiting om wat onfrisse ideeën te verspreiden.

Profiel  

Bericht nummer:#1997  BerichtGeplaatst: vr apr 27, 2018 2:47 pm 
lid

baedeker schreef:
Is Hume het met me eens dat opeenvolgende ministers die de Nederlandse defensie verkwanselen vele malen bedreigender zijn dan een particulier die op eigen kosten gebruik maakt van de vrijheid van meningsuiting om wat onfrisse ideeën te verspreiden.

Na 1989 heeft de NAVO en de EU lange tijd de illusie gehad dat Rusland een bondgenoot zou worden
van het democratische Westen.
Het is de oorlog in de Krim zijn de ogen open gegaan en is het besef gekomen ,
dat ook nu nog Europa een sterke defensie nodig heeft.
Dit kun je de Poetn-knuffelaars niet aan het verstand brengen.

Doegin is sterk beïnvloed door de negentiende-eeuwse Franse mysticus René Guénon en diens verwerping van de Verlichting. Hij bepleitte eerherstel voor het fascisme. Dat dit was ontspoord kwam voor rekening van de nazi’s; met de ideologie als zodanig was volgens Doegin weinig mis. Hij verwierp individuele vrijheid en toonde zich een voorstander van de Russische orthodoxie. Als het aan Doegin lag zou Rusland ‘de leider de antimoderne wereld’ worden. Gessen doet het voorkomen alsof Doegin de huisideoloog van het Kremlin is. In speeches van Poetin ziet ze de hand van Doegin, zoals die na de inname van de Krim.
Nu is het zeker waar dat Poetin een conservatieve zoniet reactionaire wind liet waaien. Maar of Doegin daar de bron van is, is de vraag. In zoverre Poetin zijn oor bij denkers te luisteren legt is dat eerder bij Ivan Iljin (1883-1953), een nationalistische, diep religieuze filosoof die zich na 1917 tegen de bolsjewieken keerde. Autocratie en orthodoxie, de pilaren waar het huidige regime op steunt, zijn een terugkerend thema in Iljins werk. In het Kremlin is Iljin inmiddels dusdanig populair dat zijn bekendste geschrift, Onze taken, cadeau werd gedaan aan alle regionale gouverneurs.

https://www.groene.nl/artikel/een-nieuw ... 6-70886673

Profiel  

Bericht nummer:#1998  BerichtGeplaatst: vr apr 27, 2018 3:09 pm 
lid

baedeker schreef:
Biertje schreef:

Citaat:

Citaat:

.’

Dankje de koekoek meneer Trichet:
Het probleem?
Het financieel systeem van de EU is er nog slechter aan toe dan in 2008.

De oplossing?
Meer EU.
:drunk:

Waarom?
O o r l o g

Klassieke EU dompraat.

De bankencrisis en problemen in het financieel systeem ,kwamen niet door Europa ,
maar had grote gevolgen voor Europa.

De financiële crisis, die tien jaar geleden uitbrak, was het begin van een wankel decennium, waarin diepe economische en politieke breuklijnen aan het licht kwamen. Een instabiel Europa, oprukkend populisme en een verder uitgeklede verzorgingsstaat zijn terug te voeren op deze cesuur. In deze interviewserie laten we gezaghebbende denkers aan het woord over de wereld die te voorschijn is gekomen op de puinhopen van de crisis.

2008 markeert ook het begin van een neergaande beweging in Europa, Tooze’s vierde rode draad. ‘De eurozone loopt enorme averij op in 2008. Nu pas is Europa teruggekrabbeld tot het economische niveau van vóór de crisis. Maar Europa’s positie in de wereld lijkt verspeeld. Er staan nauwelijks Europese bedrijven in de economische ranglijsten. De Europese bankensector is geen concurrent van betekenis meer voor de VS en Azië. De euro heeft ingeboet aan mondiaal belang, terwijl de positie van de dollar juist is verstevigd door de crisis.’
Tooze vertelt hoe vanaf 2008 in Europa een race plaatsvond tussen de Griekse staatsschuldcrisis en de Ierse bankencrisis. ‘Het ging erom welke van de twee de eurozone zou doen ontsporen. Het werd uiteindelijk Griekenland, wat laat zien dat het in Europa ontbreekt aan een gedeeld idee over hoe de Unie moet functioneren. Op het moment dat het erop aankwam, faalde de Europese gezamenlijkheid, meent Tooze: ‘Op nationale schaal werden banken gered, maar er was geen gezamenlijke Europese crisisaanpak.’

Was de wereld van 2008 een kruitvat en fungeerde de crisis van Amerikaanse rommelhypotheken als een lont die alles deed ontploffen? ‘Zo kun je het omschrijven’, zegt Tooze. ‘Er zaten diepe spanningen in de mondiale verhoudingen van vóór 2008, zowel economisch als politiek. De Amerikaanse economie was een tikkende tijdbom, waar Europa op vastgebonden zat. De geopolitieke spanning met Rusland begon op te lopen. De twee raakten met elkaar verweven toen Rusland probeerde de VS verder te verzwakken door Amerikaanse schuldpapieren te verkopen. Rusland probeerde China te overreden hetzelfde te doen, iets waar de Amerikanen doodsbang voor waren. De Chinezen deden dat uiteindelijk niet, en dat is nog een reden waarom de crisis nog enigszins beperkt bleef. Maar de nieuwe verhoudingen zijn op dat moment bepaald: Rusland en de VS die tegenover elkaar staan, China als nieuwe economische machtsfactor en Europa dat grotendeels passief blijft.’

https://www.groene.nl/artikel/we-hebben ... 6-70886673

Profiel  

Bericht nummer:#1999  BerichtGeplaatst: vr apr 27, 2018 3:21 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:

Na 1989 heeft de NAVO en de EU lange tijd de illusie gehad dat Rusland een bondgenoot zou worden
van het democratische Westen.
Het is de oorlog in de Krim zijn de ogen open gegaan en is het besef gekomen ,
dat ook nu nog Europa een sterke defensie nodig heeft.
Dit kun je de Poetn-knuffelaars niet aan het verstand brengen.

Doegin is sterk beïnvloed door de negentiende-eeuwse Franse mysticus René Guénon en diens verwerping van de Verlichting. Hij bepleitte eerherstel voor het fascisme. Dat dit was ontspoord kwam voor rekening van de nazi’s; met de ideologie als zodanig was volgens Doegin weinig mis. Hij verwierp individuele vrijheid en toonde zich een voorstander van de Russische orthodoxie. Als het aan Doegin lag zou Rusland ‘de leider de antimoderne wereld’ worden. Gessen doet het voorkomen alsof Doegin de huisideoloog van het Kremlin is. In speeches van Poetin ziet ze de hand van Doegin, zoals die na de inname van de Krim.
Nu is het zeker waar dat Poetin een conservatieve zoniet reactionaire wind liet waaien. Maar of Doegin daar de bron van is, is de vraag. In zoverre Poetin zijn oor bij denkers te luisteren legt is dat eerder bij Ivan Iljin (1883-1953), een nationalistische, diep religieuze filosoof die zich na 1917 tegen de bolsjewieken keerde. Autocratie en orthodoxie, de pilaren waar het huidige regime op steunt, zijn een terugkerend thema in Iljins werk. In het Kremlin is Iljin inmiddels dusdanig populair dat zijn bekendste geschrift, Onze taken, cadeau werd gedaan aan alle regionale gouverneurs.

https://www.groene.nl/artikel/een-nieuw ... 6-70886673

Is geen antwoord op mijn vraag.

Profiel  

Bericht nummer:#2000  BerichtGeplaatst: za apr 28, 2018 8:22 am 
lid

Hume schreef:
2008 markeert ook het begin van een neergaande beweging in Europa, Tooze’s vierde rode draad. ‘De eurozone loopt enorme averij op in 2008. Nu pas is Europa teruggekrabbeld tot het economische niveau van vóór de crisis. Maar Europa’s positie in de wereld lijkt verspeeld. Er staan nauwelijks Europese bedrijven in de economische ranglijsten. De Europese bankensector is geen concurrent van betekenis meer voor de VS en Azië. De euro heeft ingeboet aan mondiaal belang, terwijl de positie van de dollar juist is verstevigd door de crisis.’
Tooze vertelt hoe vanaf 2008 in Europa een race plaatsvond tussen de Griekse staatsschuldcrisis en de Ierse bankencrisis. ‘Het ging erom welke van de twee de eurozone zou doen ontsporen. Het werd uiteindelijk Griekenland, wat laat zien dat het in Europa ontbreekt aan een gedeeld idee over hoe de Unie moet functioneren. Op het moment dat het erop aankwam, faalde de Europese gezamenlijkheid, meent Tooze: ‘Op nationale schaal werden banken gered, maar er was geen gezamenlijke Europese crisisaanpak
Het door mij vet gemarkeerde deel klopt niet, zelfs niet voor Nederland. Het klopt niet om een stuk economie vernietigd is wat dus ook niet terugkomt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2318 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 116  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]