Het is nu wo sep 26, 2018 12:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2018 9:32 pm 
lid

Het was al lang bekend dat McGain ernstig ziek was. Maar uiteindelijk is hij gisteren dan overleden.
Dit is vanzelfsprekend een groot verlies voor de familie en vrienden van McGain. Daarnaast is het ook een verlies voor de Republikeinse partij. Hij was een icoon. Omdat hij feitelijk het geweten van de senaat was is het ook een groot verlies voor de senaat en het democratische gehalte van Amerika.
Hij was zo ongeveer het tegenovergestelde van president Trump.
Namelijk zeer doordacht, een hoge moraal, een hoge beschaving en iemand die probeerde het beste uit de senaat te halen door met beide grote partijen samen te werken en geen mensen te beledigen of te vernederen. Hij stond op eenzame hoogte.
Het is een verlies voor Amerika maar ook voor de wereld die iets met Amerika te maken heeft.
Ik had grote bewondering voor hem.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2018 4:40 am 
lid

McCain is toen hij in Vietnam vocht 5 jaar lang gemarteld. Zo gemarteld dat hij zijn handen niet boven zijn hoofd kan uitsteken en ook niet achter zijn rug. Het Noord-Vietnamese leger wilde hem inwisselen tegen hoge pieten van het Vietnamese leger die door de Amerikanen gevangen zijn genomen. McCain weigerde de voorkeursbehandeling.Hij wilde zijn manschappen niet in de steek laten. Wat hij heeft meegemaakt liet hij buiten alle verkiezingscampagnes

McCain is ook iemand die niet bruusk tekeer gaat als er iets speelt maar geduldig met klinkende argumententen uitlegt waarom een besluit niet deugt, zoals het afvoeren van de A-10 Warthog. Een integere man met veel verstand van militaire zaken en een man met principes. Zulke mensen zouden de Republikeinen juist moeten binden, mede een man die nogal eens tegen de partijlijn in gaat en achter de mensen gaat staan.

https://www.youtube.com/watch?v=NQr4Zbr-e1k

https://www.youtube.com/watch?v=_up7IHd3LDs&t=229s

McCain stond achter besluit om de ontwikkeling van de JSF 35 stop te zetten om het te duur werd en het geen goed vliegtuig is.

https://www.youtube.com/watch?v=46uEYceNhPE

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2018 9:06 am 
lid

Hij was zo ongeveer het tegenovergestelde van president Trump, staat in het openingsbericht. Ik zie ze beiden als ijzervreters, ieder op hun eigen manier.

Omdat ik niet zo van ophemelen hou, want dit laat het werkelijke van een mens niet zien, wens ik de familie van McCain sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Je ontkomt er niet aan om als familie van een politicus in stilte afscheid te, omdat iedereen denkt te moeten komen opdraven. Samen iemand de hemel inprijzen.

Het is niet eerlijk, het is gebruik maken van. Wat gaat er werkelijk door de hoofden van afscheid nemende politici, of stopt ijdelheid de echte gevoelens weg?

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2008
https://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaan ... ingen_2008

In september 2008 werd de campagne duidelijk vuiler dan voor de conventies. Barack Obama kreeg veel kritiek van de Republikeinen na een opmerking van Obama over de Republikeinen. "Je kan een varken lippenstift opdoen, het blijft een varken."

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2018 9:45 am 
lid

Lies schreef:
Hij was zo ongeveer het tegenovergestelde van president Trump, staat in het openingsbericht. Ik zie ze beiden als ijzervreters, ieder op hun eigen manier.

Omdat ik niet zo van ophemelen hou, want dit laat het werkelijke van een mens niet zien, wens ik de familie van McCain sterkte bij het verwerken van dit verlies.

Je ontkomt er niet aan om als familie van een politicus in stilte afscheid te, omdat iedereen denkt te moeten komen opdraven. Samen iemand de hemel inprijzen.

Het is niet eerlijk, het is gebruik maken van. Wat gaat er werkelijk door de hoofden van afscheid nemende politici, of stopt ijdelheid de echte gevoelens weg?

In september 2008 werd de campagne duidelijk vuiler dan voor de conventies. Barack Obama kreeg veel kritiek van de Republikeinen na een opmerking van Obama over de Republikeinen. "Je kan een varken lippenstift opdoen, het blijft een varken."

Goh, wat een heerlijk onschuldige tijden waren dat.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2018 10:15 am 
lid

Enzo501 schreef:
Lies schreef:

Goh, wat een heerlijk onschuldige tijden waren dat.

Jazeker, McCain en Obama waren me een stel.
Moge de senator in vrede rusten.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2018 10:54 am 
lid

Interessant om eens terug te blikken, terug naar 2011. Wist u DIT van McCain? En heeft POLITICO dit bij het rechte eind?
Citaat:
...leaked U.S. diplomatic cable shows that Arizona Republican Sen. John McCain promised to help Libyan dictator Muammar Qadhafi obtain U.S. military hardware in 2009.
The cable, released by the open information group WikiLeaks, reveals the pledge came at meeting that was attended by other prominent members of Congress, including Sens. Lindsey Graham (R-S.C.), Susan Collins (R-Maine) and Joe Lieberman (I-Conn.).
In the meeting, Muatassim Qadhafi, the Libyan leader’s fifth son and national security adviser, requested U.S. assistance in obtaining military supplies, both lethal and non-lethal.
The cable indicates that McCain was the dominant voice among the congressional delegation in a push for military hardware for Qadhafi.
“Sen. McCain assured Muatassim that the United States wanted to provide Libya with the equipment it needs for its … security,” according to the cable.
https://www.politico.com/story/2011/08/leak-mccain-pushed-to-arm-qadhafi-062114

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2018 11:01 am 
lid

Ik heb ook begrepen dat deze man geen oorlogsheld was omdat hij in gevangenschap in Vietnam was gemarteld waardoor hij zijn hele leven invalide was. Echte helden laten zich immers niet gevangen nemen. Het ontduiken van militaire dienst middels vage medische klachten en wat geld schuiven geeft je wel een heldenstatus.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2018 11:20 am 
lid

Zo heeft iedereen een mening over het doen en laten, goed en fout van een persoon. Gisteren hoorde ik Wiebes over zijn liefde voor Pippi Langkous, dochter van zeerover hoofdman Fabian die ook gevangen zat. ('Een vrouw die bijna alles kan en geheel zelfstandig is, is bij uitstek een vrouw om verliefd op te worden’)

https://www.vpro.nl/speel~WO_VPRO_13079 ... kous~.html

Wat politici toch altijd gebruiken om goeie sier mee te maken denk ik dan.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2018 11:47 am 
lid

Maar het vermoeden dat McCain toch graag Gaddafi had willen bewapenen ... voor mij is dat eervol naar McCain toe. Destijds twijfelde ik - al hoorde ik enkele "gekken" dit ook hardop roepen, ik gaf Obama nog het voordeel van de twijfel.

Nu de Arabische Lente al weer achter ons ligt, besef ik dat er geen beter alternatief was geweest dan de oude dictators te laten zitten. Misschien had McCain het aangedurfd maar kennelijk was het destijds "not done" om het hardop te zeggen? Nu weten we natuurlijk dat niemand meer welvaart en vrede had kunnen brengen dan Gaddafi - een man die met zijn familie in onze ogen een ontaard leven lijkt te hebben geleefd, een absurde dictator, maar misschien was er gewoon geen beter alternatief. Was dat het punt waar McCain aan heeft gedacht?

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2018 1:34 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Het was al lang bekend dat McGain ernstig ziek was. Maar uiteindelijk is hij gisteren dan overleden.
Dit is vanzelfsprekend een groot verlies voor de familie en vrienden van McGain. Daarnaast is het ook een verlies voor de Republikeinse partij. Hij was een icoon. Omdat hij feitelijk het geweten van de senaat was is het ook een groot verlies voor de senaat en het democratische gehalte van Amerika.
Namelijk zeer doordacht, een hoge moraal, een hoge beschaving en iemand die probeerde het beste uit de senaat te halen door met beide grote partijen samen te werken en geen mensen te beledigen of te vernederen. Hij stond op eenzame hoogte.
Het is een verlies voor Amerika maar ook voor de wereld die iets met Amerika te maken heeft.

De rest van de wereld is juist opgelucht dat deze oorloghitser er mee gestopt is.
Behalve zijn vrienden van Al Qaeda in Syrie en de nazis in Oekraine

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2018 1:44 pm 
lid

Gestopt schreef:
kwaaisteniet schreef:

De rest van de wereld is juist opgelucht dat deze oorloghitser er mee gestopt is.

Klopt. Is zo'n ongeneeslijke hersentumor toch nog ergens goed voor.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2018 2:24 pm 
lid

Ga je mond spoelen met zeep!

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2018 3:08 pm 
lid

Biertje schreef:
McCain is toen hij in Vietnam vocht 5 jaar lang gemarteld. Zo gemarteld dat hij zijn handen niet boven zijn hoofd kan uitsteken en ook niet achter zijn rug. Het Noord-Vietnamese leger wilde hem inwisselen tegen hoge pieten van het Vietnamese leger die door de Amerikanen gevangen zijn genomen. McCain weigerde de voorkeursbehandeling.Hij wilde zijn manschappen niet in de steek laten. Wat hij heeft meegemaakt liet hij buiten alle verkiezingscampagnes

McCain is ook iemand die niet bruusk tekeer gaat als er iets speelt maar geduldig met klinkende argumententen uitlegt waarom een besluit niet deugt, zoals het afvoeren van de A-10 Warthog. Een integere man met veel verstand van militaire zaken en een man met principes. Zulke mensen zouden de Republikeinen juist moeten binden, mede een man die nogal eens tegen de partijlijn in gaat en achter de mensen gaat staan.

https://www.youtube.com/watch?v=NQr4Zbr-e1k

https://www.youtube.com/watch?v=_up7IHd3LDs&t=229s

McCain stond achter besluit om de ontwikkeling van de JSF 35 stop te zetten om het te duur werd en het geen goed vliegtuig is.

https://www.youtube.com/watch?v=46uEYceNhPE

Dus alle reden om nog eens terug te kijken en te zoeken naar argumenten en naar begrip. Op de persoon gericht gekissebis, zoals dat hij een oorlogshitser zou zijn, gaat ons niet vooruit helpen. McCain paste niet meer in het algemene zwart-wit schema en dat maakt het hopelijk aantrekkelijker om zaken op een rijtje te zetten.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2018 4:58 pm 
lid

Gestopt schreef:

Heb je het over je vrienden in het Kremlin?

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: ma aug 27, 2018 7:52 pm 
lid

Zijn keuze voor Sarah Palin als running mate was wel een grote misser.
Hoewel de stand-up comedy er groot genoegen aan beleefde.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: di aug 28, 2018 9:00 am 
lid

We moeten ons niet zoveel aantrekken van scheten welke in andere landen (welk land dan ook) worden gelaten.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: di aug 28, 2018 9:54 am 
lid

Marcel schreef:
Zijn keuze voor Sarah Palin als running mate was wel een grote misser.
Hoewel de stand-up comedy er groot genoegen aan beleefde.

Sarah Palin was de kandidaat voor Tea-Party sympathisanten; destijds een belangrijke stroming die McCain niet KON negeren als hij de verkiezingen zou willen winnen. Die Tea-Party vond ik nog niet zo gek. Destijds had je nog niet het soort communicatie waarin Trump grossiert dus eigenlijk was die Tea Party de gemiste kans voor de Amerikanen die nu met Trump zitten opgescheept.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: di aug 28, 2018 9:58 am 
lid

Raya schreef:
We moeten ons niet zoveel aantrekken van scheten welke in andere landen (welk land dan ook) worden gelaten.

Tenzij we, zoals ik, menen dat mensen als John McCain veel goede dingen hebben gedaan voor hun land; dat zou kiezers kunnen helpen om verstandige beleidsvoornemens van politici beter te kunnen ondersteunen. Bestudeer de politieke biografie van McCain en je komt vast heel veel situaties tegen, die in Den Haag ook ieder jaar zouden kunnen voorkomen.

Het voortdurend afgeven op politici buiten de eigen richting, wat levert dat nu eigenlijk op voor mensen zoals wij die toch tijd hebben om even verder te lezen en zelf na te denken?

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: di aug 28, 2018 11:23 am 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:

Tenzij we, zoals ik, menen dat mensen als John McCain veel goede dingen hebben gedaan voor hun land; dat zou kiezers kunnen helpen om verstandige beleidsvoornemens van politici beter te kunnen ondersteunen. Bestudeer de politieke biografie van McCain en je komt vast heel veel situaties tegen, die in Den Haag ook ieder jaar zouden kunnen voorkomen.

Het voortdurend afgeven op politici buiten de eigen richting, wat levert dat nu eigenlijk op voor mensen zoals wij die toch tijd hebben om even verder te lezen en zelf na te denken?

We moeten af van dat links en rechts.
Links en rechts zijn meer en meer een frame geworden voor zaken die een ander niet aanstaan.
In werkelijkheid hebben zowel links als rechts goede en slechte dingen. Leg de nadruk op de goede dingen, accepteer die, en verzet je tegen slechte dingen, of die nu links of rechts zijn.
Ik hou het in dit kader op sociaal en asociaal. We zijn een samenleving en de enige manier om er iets van te maken, is door sociaal te zijn naar elkaar. Tenminste, als je op termijn (burger)oorlogen met dood en verderf wilt voorkomen.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: di aug 28, 2018 11:41 am 
lid

Het valt te hopen dat de polarisatie tussen "sociaal' en "asociaal" dan wat minder zal worden en gezien jouw bijdrage meen ik dat dit ook jouw visie is. Maar omdat "asociaal" geen aantrekkelijk etiket is, en om er samen over te kunnen praten, welke term zou je voorstellen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]