Het is nu vr jul 28, 2017 8:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]






Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 9:10 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1024
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Roger van Boxtel, thans voorman van de NS verwacht een mobiliteitsinfarct op de weg en op het spoor. Dit omdat alle politieke partijen hun stokpaardjes berijden, maar dat er nergens naar voren komt dat er miljarden geïnvesteerd moeten worden in de infrastructuur, willen we ons in ons land blijvend kunnen verplaatsen. Hij is daarmee een roepende in de woestijn, lijkt het.
Het is niet zo dat er op dat terrein niets gebeurt, maar het is volstrekt onvoldoende als we naar de toekomst kijken.
In gebieden als Londen en Parijs worden gigantische bedragen, tientallen miljarden. geïnvesteerd en daarbij blijven wij hopeloos achter.
Dan kan meneer Baudet niet eens meer naar Den Haag reizen om weer een nieuw bindend referendum te promoten. Je moet er gewoon maar niet aan denken. .
Dat ziet er dus totaal niet gunstig uit voor de economie van de nabije toekomst.
Het enige alternatief is dan dat we gebruik moeten gaan maken van de waterwegen en de lucht.
Razendsnelle schepen zoevend, ik bedoel planerend, over het water van Sleeuwijk naar Rotterdam en weer terug; je ziet het al voor je.
Misschien komt mijn eerdere door minister Netelenbos verhinderde vliegplan dan toch nog van pas.
Oh ja, je kunt natuurlijk ook met de e-bike, gewoon fietsend, met de bromscooter of joggend naar je werkplek. Maar dan moeten er ook daarvoor ruime voorzieningen voorhanden zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 9:30 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1024
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Ik heb er nog eens even goed over nagedacht en kwam tot het volgende:
Als de NS nu een investeringsplan maakt voor de komende 5 en 10 jaar en daar een reële begroting bij maakt, dan lijkt het me niet helemaal onmogelijk dat de NS eenvoudig geld op de geldmarkt leent om de noodzakelijke investeringen uit te voeren.
Dan is de NS uit de brand. De rente en aflossing moet dan door de inkomsten uit de verkochte treinkaartjes betaald worden.
Gelet op de reeds gerealiseerde en nog verwachte gigantische stijging van het aantal treinreizigers kan dit een interessante optie zijn.
Oh, daar is nog niet aan gedacht.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 10:43 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 40023
Berichten: Intopic
Wat is ik mis in het hele verhaal, is de enorme vergrijzingsgolf, welke inmiddels is begonnen. Het aantal ouderen zal nog even toenemen, maar de mobiliteit neemt af. Ze zullen simpelweg niet allemaal meer in staat zijn om auto te rijden of zich zelfstandig met het OV door de samenleving te bewegen.
En dan is het afgelopen. Die ouderen zullen hoe dan ook dood gaan. De druk zal uiteindelijk afnemen, tenzij we onze bevolking op een andere manier enorm willen laten groeien.

_________________
Ook een halve leugen is een hele leugen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: di feb 28, 2017 11:58 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1024
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Raya schreef:
Wat is ik mis in het hele verhaal, is de enorme vergrijzingsgolf, welke inmiddels is begonnen. Het aantal ouderen zal nog even toenemen, maar de mobiliteit neemt af. Ze zullen simpelweg niet allemaal meer in staat zijn om auto te rijden of zich zelfstandig met het OV door de samenleving te bewegen.
En dan is het afgelopen. Die ouderen zullen hoe dan ook dood gaan. De druk zal uiteindelijk afnemen, tenzij we onze bevolking op een andere manier enorm willen laten groeien.

Inmiddels blijkt dat de ouderen nogal vitaal zijn en er op uit trekken, met de auto, de camper, de sleurhut, het vliegtuig, etc.
Er is maar een heel kleine categorie ouderen die niet in staat zijn om nog te reizen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: wo maart 01, 2017 6:57 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 40023
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Raya schreef:
Wat is ik mis in het hele verhaal, is de enorme vergrijzingsgolf, welke inmiddels is begonnen. Het aantal ouderen zal nog even toenemen, maar de mobiliteit neemt af. Ze zullen simpelweg niet allemaal meer in staat zijn om auto te rijden of zich zelfstandig met het OV door de samenleving te bewegen.
En dan is het afgelopen. Die ouderen zullen hoe dan ook dood gaan. De druk zal uiteindelijk afnemen, tenzij we onze bevolking op een andere manier enorm willen laten groeien.

Inmiddels blijkt dat de ouderen nogal vitaal zijn en er op uit trekken, met de auto, de camper, de sleurhut, het vliegtuig, etc.
Er is maar een heel kleine categorie ouderen die niet in staat zijn om nog te reizen.


Dat is slechts tijdelijk. Dat ouderen langer mobiel blijven, wil niet zeggen dat dat tot aan hun (natuurlijke) dood zal zijn.

Overigens ligt de oplossing in een progressieve ritbeprijzing. Hoe verder je van je werk woont, hoe zwaarder je wordt belast. Zoek werk in je buurt en het is een taak van de overheid dat werkgelegenheid voldoende is gespreid.

_________________
Ook een halve leugen is een hele leugen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: wo maart 01, 2017 9:22 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10021
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Roger van Boxtel, thans voorman van de NS verwacht een mobiliteitsinfarct op de weg en op het spoor. Dit omdat alle politieke partijen hun stokpaardjes berijden, maar dat er nergens naar voren komt dat er miljarden geïnvesteerd moeten worden in de infrastructuur, willen we ons in ons land blijvend kunnen verplaatsen. Hij is daarmee een roepende in de woestijn, lijkt het.
Het is niet zo dat er op dat terrein niets gebeurt, maar het is volstrekt onvoldoende als we naar de toekomst kijken.
In gebieden als Londen en Parijs worden gigantische bedragen, tientallen miljarden. geïnvesteerd en daarbij blijven wij hopeloos achter.
Dan kan meneer Baudet niet eens meer naar Den Haag reizen om weer een nieuw bindend referendum te promoten. Je moet er gewoon maar niet aan denken. .
Dat ziet er dus totaal niet gunstig uit voor de economie van de nabije toekomst.
Het enige alternatief is dan dat we gebruik moeten gaan maken van de waterwegen en de lucht.
Razendsnelle schepen zoevend, ik bedoel planerend, over het water van Sleeuwijk naar Rotterdam en weer terug; je ziet het al voor je.
Misschien komt mijn eerdere door minister Netelenbos verhinderde vliegplan dan toch nog van pas.
Oh ja, je kunt natuurlijk ook met de e-bike, gewoon fietsend, met de bromscooter of joggend naar je werkplek. Maar dan moeten er ook daarvoor ruime voorzieningen voorhanden zijn.
The Tube in Londen is nog steeds verstopt. Wat Engeland wel doet is er dat in kleine dorpen ontzettend veel gebouwd wordt en er ook nieuwe treinverbindingen worden aangelegd. Verder blijft het spoor in Engeland gigantisch duur en kan het niet concurreren met de auto en het vliegtuig. Niet elke waterweg leent zich voor snelle vaartuigen, denk ook aan de vrachtvaarders. En er moet dik geld bij.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: wo maart 01, 2017 9:26 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10021
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Overigens ligt de oplossing in een progressieve ritbeprijzing. Hoe verder je van je werk woont, hoe zwaarder je wordt belast. Zoek werk in je buurt en het is een taak van de overheid dat werkgelegenheid voldoende is gespreid.
Feitelijk gebeurt dat al, denk aan het reiskostenforfait.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: wo maart 01, 2017 10:30 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1024
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:
Raya schreef:
Wat is ik mis in het hele verhaal, is de enorme vergrijzingsgolf, welke inmiddels is begonnen. Het aantal ouderen zal nog even toenemen, maar de mobiliteit neemt af. Ze zullen simpelweg niet allemaal meer in staat zijn om auto te rijden of zich zelfstandig met het OV door de samenleving te bewegen.
En dan is het afgelopen. Die ouderen zullen hoe dan ook dood gaan. De druk zal uiteindelijk afnemen, tenzij we onze bevolking op een andere manier enorm willen laten groeien.

Inmiddels blijkt dat de ouderen nogal vitaal zijn en er op uit trekken, met de auto, de camper, de sleurhut, het vliegtuig, etc.
Er is maar een heel kleine categorie ouderen die niet in staat zijn om nog te reizen.


Dat is slechts tijdelijk. Dat ouderen langer mobiel blijven, wil niet zeggen dat dat tot aan hun (natuurlijke) dood zal zijn.

Overigens ligt de oplossing in een progressieve ritbeprijzing. Hoe verder je van je werk woont, hoe zwaarder je wordt belast. Zoek werk in je buurt en het is een taak van de overheid dat werkgelegenheid voldoende is gespreid.

Voor zover ik weet gebeurt dat al. Hoe verder je van je werkplek woont hoe duurder de treinkaartjes, of het benzinegebruik wordt. Bovendien kost het forenzen over langere afstand veel tijd, tijd die ook benut kan worden voor gezellig thuis zijn e.d.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: wo maart 01, 2017 10:48 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 40023
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:

Inmiddels blijkt dat de ouderen nogal vitaal zijn en er op uit trekken, met de auto, de camper, de sleurhut, het vliegtuig, etc.
Er is maar een heel kleine categorie ouderen die niet in staat zijn om nog te reizen.


Dat is slechts tijdelijk. Dat ouderen langer mobiel blijven, wil niet zeggen dat dat tot aan hun (natuurlijke) dood zal zijn.

Overigens ligt de oplossing in een progressieve ritbeprijzing. Hoe verder je van je werk woont, hoe zwaarder je wordt belast. Zoek werk in je buurt en het is een taak van de overheid dat werkgelegenheid voldoende is gespreid.

Voor zover ik weet gebeurt dat al. Hoe verder je van je werkplek woont hoe duurder de treinkaartjes, of het benzinegebruik wordt. Bovendien kost het forenzen over langere afstand veel tijd, tijd die ook benut kan worden voor gezellig thuis zijn e.d.

Sorry, ben nog koortsig. Bedoel de km. vergoeding welke gegeven mag worden voor woon/werkverkeer.
Schaf dat af boven 40 km. en maak het lager voor afstanden tussen de 25 en 40 km.
Dwing mensen dichter bij huis werk te zoeken of naar hun werk te verhuizen. Voor dat laatste zou je de werkgever dan wel makkelijker een verhuisvergoeding moeten kunnen laten geven.

_________________
Ook een halve leugen is een hele leugen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: wo maart 01, 2017 11:15 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 7470
Berichten: Intopic
Slecht plan.

Mensen worden geacht steeds flexibeler te zijn om aan het werk te komen / blijven,
waarbij zelfs gesproken wordt om uitkeringstrekkers te dwingen waar dan ook een baan te accepteren.
Dan kun je het reizen niet nog duurder maken.

Het gros van de inkomsten uit autobelastingen gaat nog altijd in de algemene middelen.
Besteed dat geld eindelijk aan infrastructurele investeringen, ipv. dit soort rare dwingelandij....


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: wo maart 01, 2017 11:46 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10021
Berichten: Intopic
Eens met HvR. Als de werkgever geen zin heeft in een verhuisvergoeding zit je gewoon klem. Wat ik het ergste vind is dat je de elite hiermee bevoordeelt: immers, die reizen 1e kas en de kaart wordt volledig betaald door de werkgever. Het is krankzinnih soms om te zien hoe links incl.D66 vecht voor een schoner milieu maar de elite de gevolgen afwentelt op het klootjesvolk.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: wo maart 01, 2017 11:48 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 40023
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Slecht plan.

Mensen worden geacht steeds flexibeler te zijn om aan het werk te komen / blijven,
waarbij zelfs gesproken wordt om uitkeringstrekkers te dwingen waar dan ook een baan te accepteren.
Dan kun je het reizen niet nog duurder maken.

Het gros van de inkomsten uit autobelastingen gaat nog altijd in de algemene middelen.
Besteed dat geld eindelijk aan infrastructurele investeringen, ipv. dit soort rare dwingelandij....

Het is gemakzucht van de politiek, om alles aan de markt over te laten.
Terwijl juist de politiek voorwaardenscheppend zou moeten zijn, op zijn minst.
Werkgelegenheid creëren op plekken waar die niet nodig is, is waanzin. Zorg voor goede verbindingen die niet dichtslibben met woon/werkverkeer, doordat werk en wonen op elkaar zijn afgestemd.
Het onzalige plan om werklozen, vaak op eigen kosten, het halve land te laten doorkruizen is idiotie. Zorg voor werkgelegenheid in de buurt. Het gaat meestal niet om een enkele werkloze.

Nog meer asfalt zet geen enkele zood aan de dijk. We weten nog hoe trots de kabinet was dat de files werden opgelost 'dankzij' meer asfalt, maar toen de economie ook maar weer iets aantrok, kwamen de files keihard terug en nu staan we alweer bijna onhoudbaar vast. Nog meer asfalt zal niet helpen. Afslagen, steden, dorpen, bedrijventerreinen zullen het ook aan moeten kunnen. Het gaat niet om een simpele verbreding van rijbanen van 3 naar 5 of 7.
We moeten eens af van religie waarbij het bedrijfsleven boven de burger staat, en de burger zich naar die religie heeft te voegen. Laat het bedrijfsleven zich eens wat meer naar de burgers voegen, o.a. naar daar, waar werknemers zijn.

_________________
Ook een halve leugen is een hele leugen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: wo maart 01, 2017 11:49 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1024
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
In vervolg op mijn gedachten over de investeringen van de ns, zou je ook kunnen denken aan een zelfstandiger opererend orgaan voor de wegen, men zou rijkswaterstaat kunnen opdelen in een wegenafdeling en andere rijkstaken. Als deze meer zelstandige wegenorganisatie dan een vast deel van de wegenbelasting en de opbrengst van de benzineaccijnzen jaarlijks ter beschikking krijgt kunnen ze ook zelfsstandig hun investeringsprogramma's opzetten en financieren.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: wo maart 01, 2017 1:11 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10021
Berichten: Intopic
Citaat:
Het is gemakzucht van de politiek, om alles aan de markt over te laten.
Terwijl juist de politiek voorwaardenscheppend zou moeten zijn, op zijn minst.
Werkgelegenheid creëren op plekken waar die niet nodig is, is waanzin. Zorg voor goede verbindingen die niet dichtslibben met woon/werkverkeer, doordat werk en wonen op elkaar zijn afgestemd.
Het onzalige plan om werklozen, vaak op eigen kosten, het halve land te laten doorkruizen is idiotie. Zorg voor werkgelegenheid in de buurt. Het gaat meestal niet om een enkele werkloze.
Markten moeten veel meer verantwoordelijkheden worden opgelegd. Werklozen die weer werk vinden moeten daar wel echt beter van worden.

Citaat:
Nog meer asfalt zet geen enkele zood aan de dijk. We weten nog hoe trots de kabinet was dat de files werden opgelost 'dankzij' meer asfalt, maar toen de economie ook maar weer iets aantrok, kwamen de files keihard terug en nu staan we alweer bijna onhoudbaar vast. Nog meer asfalt zal niet helpen. Afslagen, steden, dorpen, bedrijventerreinen zullen het ook aan moeten kunnen. Het gaat niet om een simpele verbreding van rijbanen van 3 naar 5 of 7.
We moeten eens af van religie waarbij het bedrijfsleven boven de burger staat, en de burger zich naar die religie heeft te voegen. Laat het bedrijfsleven zich eens wat meer naar de burgers voegen, o.a. naar daar, waar werknemers zijn.
In de jaren 80 werd mijn vader opgehaald bij de St,Nicolaaskerk in Amsterdam met een busje van een bedrijf en ook weer teruggebracht zodat hij gewoon dagelijks met de trein kon reizen. Zoals Tata Steel dat ook doet. Scheelt ook auto's en files. Daarnaast is een verbreding van de rijbaan in ons dichtbevolkte landje niet simpel te noemen.

Daarnaast gaat onze economie op en neer. Denken in de filosofie van de VVD die het geldverspilling vindt als een bus 's avonds leeg rondrijdt, vind ik vreemd dat er nu extra asfalt moet komen omdat het economisch weer wat beter gaat, terwijl de VVD erop tegen was tijdens de crisis meer te investeren in de indrastructuur en wegen. Tegen de files kunnen we niet op als iedereen om *: 30 van huis te vertrekken om op 9 uur op kantoor en om vijf uuer weer naar thuis te zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: za maart 04, 2017 11:03 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1024
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Ik heb nog iets bedacht dat de files op de weg kan attaqueren.
Dat is de invoering van nieuwe voertuigen. Nu zijn er veel auto's op de weg die feitelijk veel te groot zijn voor het doel wat ze dienen. Forenzen zitten veelal in hun eentje in een auto waar wel 5 mensen in kunnen. Dat is niet erg economisch en ook onpraktisch. Ze nemen daarmee onnodig weg- en parkeerruimte in.
In het verleden pleitte ik al voor de introductie van overdekte scooters, zodat je zonder helm en verder ook lekker comfortabel naar je werk en terug naar huis kunt rijden. Deze scooters nemen ook op parkeerplaatsen weinig ruimte in beslag. Als het goed is kunnen er 4 scooters op een autoparkeerplaats staan.
Nu zijn er wel diverse ontwerpen en prototypen die eventueel geschikt zijn om daarvoor in te zetten. Ze zijn echter nog te duur om ook werkelijk het verschil te kunnen maken.
Er zou op ingezet kunen worden om dit verder uit te bouwen en de productie zodanig groot te laten zijn dat het interessant wordt om ze te kopen.
Met zo'n scooter kun je vrij gemakkelijk files omzeilen, en er zijn ook veel minder files als overdekte scooters grootschalig door forenzen worden gebruikt.
Het kan bevorderd worden door weinig wegenbelasting te heffen, zeker als het ook gaat om elektrische scooters. Parkeren kan ook voor een kwart van de prijs etc. Als het comfortabel en praktisch kan en het een goedkoop alternatief is zal het zeker op grote schaal gebruikt gaan worden. Ik denk dat we de Chinezen moeten vragen om dit voor elkaar te krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: za maart 04, 2017 11:22 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10021
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Ik heb nog iets bedacht dat de files op de weg kan attaqueren.
Dat is de invoering van nieuwe voertuigen. Nu zijn er veel auto's op de weg die feitelijk veel te groot zijn voor het doel wat ze dienen. Forenzen zitten veelal in hun eentje in een auto waar wel 5 mensen in kunnen. Dat is niet erg economisch en ook onpraktisch. Ze nemen daarmee onnodig weg- en parkeerruimte in.
In het verleden pleitte ik al voor de introductie van overdekte scooters, zodat je zonder helm en verder ook lekker comfortabel naar je werk en terug naar huis kunt rijden. Deze scooters nemen ook op parkeerplaatsen weinig ruimte in beslag. Als het goed is kunnen er 4 scooters op een autoparkeerplaats staan.
Nu zijn er wel diverse ontwerpen en prototypen die eventueel geschikt zijn om daarvoor in te zetten. Ze zijn echter nog te duur om ook werkelijk het verschil te kunnen maken.
Er zou op ingezet kunen worden om dit verder uit te bouwen en de productie zodanig groot te laten zijn dat het interessant wordt om ze te kopen.
Met zo'n scooter kun je vrij gemakkelijk files omzeilen, en er zijn ook veel minder files als overdekte scooters grootschalig door forenzen worden gebruikt.
Het kan bevorderd worden door weinig wegenbelasting te heffen, zeker als het ook gaat om elektrische scooters. Parkeren kan ook voor een kwart van de prijs etc. Als het comfortabel en praktisch kan en het een goedkoop alternatief is zal het zeker op grote schaal gebruikt gaan worden. Ik denk dat we de Chinezen moeten vragen om dit voor elkaar te krijgen.
Waar wou je die scooters laten rijden, gewoon op de weg of op het fietspad? Als het op de weg is en wellicht ook snelweg is het stom om zonder helm te rijden. Daarnaast is die scooter niet veiliger dan een auto, integendeel.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: za maart 04, 2017 11:33 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 40023
Berichten: Intopic
Ik blijf erbij, dat we woon/werkverkeer boven een redelijke afstand progressief moeten belasten, niet aftrekbaar voor werkgevers. Het geven van verhuisvergoedingen zou belastingvrij moeten kunnen. Dit stimuleert het dichter bij het werk gaan wonen.
Uiteraard vergt dat meer vaste arbeidsovereenkomsten. En aan die idiote huizenprijzen mag natuurlijk ook wel iets worden gedaan.

_________________
Ook een halve leugen is een hele leugen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: za maart 04, 2017 12:24 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10021
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Ik blijf erbij, dat we woon/werkverkeer boven een redelijke afstand progressief moeten belasten, niet aftrekbaar voor werkgevers. Het geven van verhuisvergoedingen zou belastingvrij moeten kunnen. Dit stimuleert het dichter bij het werk gaan wonen.
Uiteraard vergt dat meer vaste arbeidsovereenkomsten. En aan die idiote huizenprijzen mag natuurlijk ook wel iets worden gedaan.
Ik zou zeggen, doe eerst eens iets aan dat laatste. Want daardoor gaan mensen niet verhuizen en dichter bij hun werk wonen. Daarnaast is het reiskostenforfait al fors beperkt, ik zie geen heil in belasting van woon-werk verkeer. Daarnaast is een verhuisvergoeding al belastingvrij, al zijn daar wel zeer strenge voorwaardnen aan verbonden, met name dat de werknemer hooguit 10 kilometer van zijn werk mag wonen.

http://www.belastingtips.nl/zakelijk/we ... ding_2010/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: za maart 04, 2017 1:09 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4236
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Ik blijf erbij, dat we woon/werkverkeer boven een redelijke afstand progressief moeten belasten, niet aftrekbaar voor werkgevers. Het geven van verhuisvergoedingen zou belastingvrij moeten kunnen. Dit stimuleert het dichter bij het werk gaan wonen.
Uiteraard vergt dat meer vaste arbeidsovereenkomsten. En aan die idiote huizenprijzen mag natuurlijk ook wel iets worden gedaan.


Alleen het woon-werkverkeer belasten als gelijktijdig de belasting op arbeid lager wordt!

Nederland is een klein land en als je het met andere landen vergelijkt ,
dan woont iedereen hier dicht bij het werk.
Het probleem zijn de files en een gebrekkig openbaar vervoer.
Nederland is niet innovatief genoeg , als het gaat om de mobiliteit van de toekomst.
Een Deltaplan voor mobiliteit is hard nodig en de meeste politiek partijen zijn te conservatief
om innovatief te zijn.
Waarom alleen uitblinken in water-management en niet in mobiliteit-management?
We zijn een klein land en ontzettend vlak ,dus het hoeft geen probleem te zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: za maart 04, 2017 1:23 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1024
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Ik heb nog iets bedacht dat de files op de weg kan attaqueren.
Dat is de invoering van nieuwe voertuigen. Nu zijn er veel auto's op de weg die feitelijk veel te groot zijn voor het doel wat ze dienen. Forenzen zitten veelal in hun eentje in een auto waar wel 5 mensen in kunnen. Dat is niet erg economisch en ook onpraktisch. Ze nemen daarmee onnodig weg- en parkeerruimte in.
In het verleden pleitte ik al voor de introductie van overdekte scooters, zodat je zonder helm en verder ook lekker comfortabel naar je werk en terug naar huis kunt rijden. Deze scooters nemen ook op parkeerplaatsen weinig ruimte in beslag. Als het goed is kunnen er 4 scooters op een autoparkeerplaats staan.
Nu zijn er wel diverse ontwerpen en prototypen die eventueel geschikt zijn om daarvoor in te zetten. Ze zijn echter nog te duur om ook werkelijk het verschil te kunnen maken.
Er zou op ingezet kunen worden om dit verder uit te bouwen en de productie zodanig groot te laten zijn dat het interessant wordt om ze te kopen.
Met zo'n scooter kun je vrij gemakkelijk files omzeilen, en er zijn ook veel minder files als overdekte scooters grootschalig door forenzen worden gebruikt.
Het kan bevorderd worden door weinig wegenbelasting te heffen, zeker als het ook gaat om elektrische scooters. Parkeren kan ook voor een kwart van de prijs etc. Als het comfortabel en praktisch kan en het een goedkoop alternatief is zal het zeker op grote schaal gebruikt gaan worden. Ik denk dat we de Chinezen moeten vragen om dit voor elkaar te krijgen.
Waar wou je die scooters laten rijden, gewoon op de weg of op het fietspad? Als het op de weg is en wellicht ook snelweg is het stom om zonder helm te rijden. Daarnaast is die scooter niet veiliger dan een auto, integendeel.

Ik heb het op scooters die op de snelweg kunnen. Het kan veilig zonder helm. Het is wel verstandig om de bolide van een stevige kooiconstructie te voorzien.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, claartje, Google [Bot], Hume en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling