Het is nu vr mei 26, 2017 8:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]






Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: za maart 04, 2017 1:53 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 38884
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Raya schreef:
Ik blijf erbij, dat we woon/werkverkeer boven een redelijke afstand progressief moeten belasten, niet aftrekbaar voor werkgevers. Het geven van verhuisvergoedingen zou belastingvrij moeten kunnen. Dit stimuleert het dichter bij het werk gaan wonen.
Uiteraard vergt dat meer vaste arbeidsovereenkomsten. En aan die idiote huizenprijzen mag natuurlijk ook wel iets worden gedaan.
Ik zou zeggen, doe eerst eens iets aan dat laatste. Want daardoor gaan mensen niet verhuizen en dichter bij hun werk wonen. Daarnaast is het reiskostenforfait al fors beperkt, ik zie geen heil in belasting van woon-werk verkeer. Daarnaast is een verhuisvergoeding al belastingvrij, al zijn daar wel zeer strenge voorwaardnen aan verbonden, met name dat de werknemer hooguit 10 kilometer van zijn werk mag wonen.

http://www.belastingtips.nl/zakelijk/we ... ding_2010/


Als koopwoningen in prijs stijgen gebeurt dat ook met de opbrengst van de te verkopen woning. Het gaat mis bij huurwoningen, als leegkomende woningen in één keer direct naar de maximale huur worden opgetrokken.
Voor starters die een woning willen kopen is er uiteraard ook een levensgroot, en vaak onoverkomelijk probleem.
Een progressieve belasting van woon/werkverkeer is bedoeld om de afstand zo klein mogelijk te maken. Een belastingvrije straal van 20 km kan de grootste bezwaren opvangen.

_________________
Ook een halve leugen is een hele leugen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: za maart 04, 2017 2:19 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 3936
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Raya schreef:
Ik blijf erbij, dat we woon/werkverkeer boven een redelijke afstand progressief moeten belasten, niet aftrekbaar voor werkgevers. Het geven van verhuisvergoedingen zou belastingvrij moeten kunnen. Dit stimuleert het dichter bij het werk gaan wonen.
Uiteraard vergt dat meer vaste arbeidsovereenkomsten. En aan die idiote huizenprijzen mag natuurlijk ook wel iets worden gedaan.


Alleen het woon-werkverkeer belasten als gelijktijdig de belasting op arbeid lager wordt!

Nederland is een klein land en als je het met andere landen vergelijkt ,
dan woont iedereen hier dicht bij het werk.
Het probleem zijn de files en een gebrekkig openbaar vervoer.
Nederland is niet innovatief genoeg , als het gaat om de mobiliteit van de toekomst.
Een Deltaplan voor mobiliteit is hard nodig en de meeste politiek partijen zijn te conservatief
om innovatief te zijn.
Waarom alleen uitblinken in water-management en niet in mobiliteit-management?
We zijn een klein land en ontzettend vlak ,dus het hoeft geen probleem te zijn.


De huurprijzen kunnen lager, als je het wonen juist meer gaat verspreiden over het land
en niet concentreert in de Randstad.
Hiervoor is wel een innovatie van mobiliteit noodzakelijk ,want met de middelen van de vorige eeuw
komen we geen steek verder.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: za maart 04, 2017 2:33 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 38884
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Raya schreef:
Ik blijf erbij, dat we woon/werkverkeer boven een redelijke afstand progressief moeten belasten, niet aftrekbaar voor werkgevers. Het geven van verhuisvergoedingen zou belastingvrij moeten kunnen. Dit stimuleert het dichter bij het werk gaan wonen.
Uiteraard vergt dat meer vaste arbeidsovereenkomsten. En aan die idiote huizenprijzen mag natuurlijk ook wel iets worden gedaan.


Alleen het woon-werkverkeer belasten als gelijktijdig de belasting op arbeid lager wordt!

Nederland is een klein land en als je het met andere landen vergelijkt ,
dan woont iedereen hier dicht bij het werk.
Het probleem zijn de files en een gebrekkig openbaar vervoer.
Nederland is niet innovatief genoeg , als het gaat om de mobiliteit van de toekomst.
Een Deltaplan voor mobiliteit is hard nodig en de meeste politiek partijen zijn te conservatief
om innovatief te zijn.
Waarom alleen uitblinken in water-management en niet in mobiliteit-management?
We zijn een klein land en ontzettend vlak ,dus het hoeft geen probleem te zijn.


Er zal hoe dan ook een verschuiving van belasting moeten komen. Maar daarvoor zal toch een beetje een revolutie op gang moeten komen in 's landsbestuur. Bijvoorbeeld moeten de bedrijfslobbyisten een schop onder hun hol moeten krijgen. Want hoe je het ook wendt of keert, een samenleving kost geld en dat zal ergens vandaan moeten komen.

We zullen het dus ook zonder VVD moeten doen. Die is nogal asfaltgeil. Via de wegenbouwbedrijven verdienen diverse leden uit de partij daar uiteraard flink aan.
Natuurlijk kun je heel Nederland asfalteren, maar dat wil niet zeggen dat het verkeer vast gaat lopen. Je hebt niets aan snelwegen, als je de stad niet meer in of uitkomt. Als het op de snelwegen niet meer vastloopt, zal het namelijk daar zijn.
En laat die managers maar wegblijven. We mensen met gezond verstand nodig, waarbij zowel wonen als werk gespreid zijn over het land en ieder in zijn eigen buurt voldoende werk kan vinden.

_________________
Ook een halve leugen is een hele leugen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: za maart 04, 2017 2:35 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 38884
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Ik heb nog iets bedacht dat de files op de weg kan attaqueren.
Dat is de invoering van nieuwe voertuigen. Nu zijn er veel auto's op de weg die feitelijk veel te groot zijn voor het doel wat ze dienen. Forenzen zitten veelal in hun eentje in een auto waar wel 5 mensen in kunnen. Dat is niet erg economisch en ook onpraktisch. Ze nemen daarmee onnodig weg- en parkeerruimte in.
In het verleden pleitte ik al voor de introductie van overdekte scooters, zodat je zonder helm en verder ook lekker comfortabel naar je werk en terug naar huis kunt rijden. Deze scooters nemen ook op parkeerplaatsen weinig ruimte in beslag. Als het goed is kunnen er 4 scooters op een autoparkeerplaats staan.
Nu zijn er wel diverse ontwerpen en prototypen die eventueel geschikt zijn om daarvoor in te zetten. Ze zijn echter nog te duur om ook werkelijk het verschil te kunnen maken.
Er zou op ingezet kunen worden om dit verder uit te bouwen en de productie zodanig groot te laten zijn dat het interessant wordt om ze te kopen.
Met zo'n scooter kun je vrij gemakkelijk files omzeilen, en er zijn ook veel minder files als overdekte scooters grootschalig door forenzen worden gebruikt.
Het kan bevorderd worden door weinig wegenbelasting te heffen, zeker als het ook gaat om elektrische scooters. Parkeren kan ook voor een kwart van de prijs etc. Als het comfortabel en praktisch kan en het een goedkoop alternatief is zal het zeker op grote schaal gebruikt gaan worden. Ik denk dat we de Chinezen moeten vragen om dit voor elkaar te krijgen.
Waar wou je die scooters laten rijden, gewoon op de weg of op het fietspad? Als het op de weg is en wellicht ook snelweg is het stom om zonder helm te rijden. Daarnaast is die scooter niet veiliger dan een auto, integendeel.

Ik heb het op scooters die op de snelweg kunnen. Het kan veilig zonder helm. Het is wel verstandig om de bolide van een stevige kooiconstructie te voorzien.


Uiteraard is het mogelijk met scooters veilig op de (snel) weg te kunnen. Het hangt van constructie af, maar ook de verkeersregels en de handhaving. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om minder rijbanen voor auto's aan te leggen en deels in te ruilen voor snelscooterverkeer.

_________________
Ook een halve leugen is een hele leugen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 10:36 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 9413
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Een progressieve belasting van woon/werkverkeer is bedoeld om de afstand zo klein mogelijk te maken. Een belastingvrije straal van 20 km kan de grootste bezwaren opvangen.
Je vernietigt er banen mee. Daarnaast stelt de reiskostenvergoeding a 19 cent per kilometer weinig voor want de werkelijke kosten zijn veel hoger. OOk het reiskostenforfait is zeer beperkt, ga je met de auto naar je werk dan is er al feitelijk geen aftrek mer.

_________________
TISA snoert letterlijk de mond van de overheid en de burger.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trade_in_ ... _Agreement


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 10:46 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 38884
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Raya schreef:
Een progressieve belasting van woon/werkverkeer is bedoeld om de afstand zo klein mogelijk te maken. Een belastingvrije straal van 20 km kan de grootste bezwaren opvangen.
Je vernietigt er banen mee. Daarnaast stelt de reiskostenvergoeding a 19 cent per kilometer weinig voor want de werkelijke kosten zijn veel hoger. OOk het reiskostenforfait is zeer beperkt, ga je met de auto naar je werk dan is er al feitelijk geen aftrek mer.


Een baan verdwijnt niet doordat iemand die van ver moet komen, zwaarder belast wordt, of minder reiskostenvergoeding krijgt. De baan blijft gewoon bestaan. Er enkel een simpele keuze gecreëerd: 1. de situatie wordt geaccepteerd; 2. de werknemer verhuist richting het werk; 3. de baan wordt ingevuld door iemand die dichterbij woont.

Ik heb het ook over vrijstelling gehad voor een eerste straal. Een vergoeding op basis van openbaar vervoer (bij verbetering van dit vervoer) lijkt mij zeer redelijk. Het is dan een persoonlijke keuze om met de (eigen) auto te gaan en niet vreemd als daar dan ook een (persoonlijk) prijskaartje hangt. Iemand die geen auto heeft, moet tenslotte ook met openbaar vervoer. Het zou ook een enorme stimulans kunnen zijn voor het stads- en streekvervoer, waarbij ook niet-werknemers van de voordelen kunnen genieten, zoals ouderen etc.
Vergeet niet dat 1 bus met 50 zitplaatsen een file vervangt en voorkomt van ca. 200 meter. Met vijftien bussen heb je het dan al over een file van 3 kilometer.

We zullen een keuze moeten maken. Meer asfalt is niet de oplossing. Dan zul je ook steden moeten slopen en nog grotere industrieterreinen moeten aanleggen vanwege de nog grotere parkeerplaatsen welke nodig zijn. Ook hier zitten grenzen aan de groei!

_________________
Ook een halve leugen is een hele leugen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 11:23 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 9413
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Een baan verdwijnt niet doordat iemand die van ver moet komen, zwaarder belast wordt, of minder reiskostenvergoeding krijgt. De baan blijft gewoon bestaan. Er enkel een simpele keuze gecreëerd: 1. de situatie wordt geaccepteerd; 2. de werknemer verhuist richting het werk; 3. de baan wordt ingevuld door iemand die dichterbij woont.
Ten eerste moet de werknemer dat huis wel kunnen betalen. ten tweede moeten er wel genoeg huizen gebouwd kunnen worden, want je zoals je weet is er een enorm tekort. Hoe voorkom je dat de werkgever verkast naar een land waar men minder in een kramp schiet over woon-werk verkeer?

Citaat:
Ik heb het ook over vrijstelling gehad voor een eerste straal. Een vergoeding op basis van openbaar vervoer (bij verbetering van dit vervoer) lijkt mij zeer redelijk. Het is dan een persoonlijke keuze om met de (eigen) auto te gaan en niet vreemd als daar dan ook een (persoonlijk) prijskaartje hangt. Iemand die geen auto heeft, moet tenslotte ook met openbaar vervoer. Het zou ook een enorme stimulans kunnen zijn voor het stads- en streekvervoer, waarbij ook niet-werknemers van de voordelen kunnen genieten, zoals ouderen etc.
Vergeet niet dat 1 bus met 50 zitplaatsen een file vervangt en voorkomt van ca. 200 meter. Met vijftien bussen heb je het dan al over een file van 3 kilometer.
Je kunt niet een auto 4-5 maal gaan belasten, daar vernietig je ook banen mee en wel in de autobranche, en dat is een van de grootste werkevers. In een 24 uurs economie moeten die bussen dan wel rijden. Ouderen betalen al minder voor het OV want die kunnen in de daluren reizen. Het plan van de SP om heb gratis vervoer aan te bieden ,daar ga ik niet in mee

Citaat:
We zullen een keuze moeten maken. Meer asfalt is niet de oplossing. Dan zul je ook steden moeten slopen en nog grotere industrieterreinen moeten aanleggen vanwege de nog grotere parkeerplaatsen welke nodig zijn. Ook hier zitten grenzen aan de groei!
Ik wil niet meer asfalt maar dat mensen op andere tijdstippen gaan werken om de files te omzeilen. Een slimme werkgever staat dat toe.

_________________
TISA snoert letterlijk de mond van de overheid en de burger.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trade_in_ ... _Agreement


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 11:29 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 7318
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Biertje schreef:
Raya schreef:
Ik blijf erbij, dat we woon/werkverkeer boven een redelijke afstand progressief moeten belasten, niet aftrekbaar voor werkgevers. Het geven van verhuisvergoedingen zou belastingvrij moeten kunnen. Dit stimuleert het dichter bij het werk gaan wonen.
Uiteraard vergt dat meer vaste arbeidsovereenkomsten. En aan die idiote huizenprijzen mag natuurlijk ook wel iets worden gedaan.
Ik zou zeggen, doe eerst eens iets aan dat laatste. Want daardoor gaan mensen niet verhuizen en dichter bij hun werk wonen. Daarnaast is het reiskostenforfait al fors beperkt, ik zie geen heil in belasting van woon-werk verkeer. Daarnaast is een verhuisvergoeding al belastingvrij, al zijn daar wel zeer strenge voorwaardnen aan verbonden, met name dat de werknemer hooguit 10 kilometer van zijn werk mag wonen.

http://www.belastingtips.nl/zakelijk/we ... ding_2010/


Als koopwoningen in prijs stijgen gebeurt dat ook met de opbrengst van de te verkopen woning. Het gaat mis bij huurwoningen, als leegkomende woningen in één keer direct naar de maximale huur worden opgetrokken.
Voor starters die een woning willen kopen is er uiteraard ook een levensgroot, en vaak onoverkomelijk probleem.
Een progressieve belasting van woon/werkverkeer is bedoeld om de afstand zo klein mogelijk te maken. Een belastingvrije straal van 20 km kan de grootste bezwaren opvangen.



Verhuizen voor je werkgever werkt niet, want wat doe je als de werkgever verhuist ?
Ik heb collegae die vijf jaar geleden in Hengelo werkten, drie jaar geleden in Amersfoort en nu in Arnhem....

Wil je al die mensen steeds dwingen te verhuizen ? Onzin natuurlijk.
Besteed het geld uit de autobelastingen eindelijk eens aan waar het hoort - mobiliteit - en niet aan het vullen van de gaten in de begroting.

Dan zou ons fileprobleem er heel anders uitzien.
Bovendien: ik haat scooters. Ze zijn vies, maken lawaai en zijn extreem onveilig.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 12:04 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 3936
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:
Ik zou zeggen, doe eerst eens iets aan dat laatste. Want daardoor gaan mensen niet verhuizen en dichter bij hun werk wonen. Daarnaast is het reiskostenforfait al fors beperkt, ik zie geen heil in belasting van woon-werk verkeer. Daarnaast is een verhuisvergoeding al belastingvrij, al zijn daar wel zeer strenge voorwaardnen aan verbonden, met name dat de werknemer hooguit 10 kilometer van zijn werk mag wonen.

http://www.belastingtips.nl/zakelijk/we ... ding_2010/


Als koopwoningen in prijs stijgen gebeurt dat ook met de opbrengst van de te verkopen woning. Het gaat mis bij huurwoningen, als leegkomende woningen in één keer direct naar de maximale huur worden opgetrokken.
Voor starters die een woning willen kopen is er uiteraard ook een levensgroot, en vaak onoverkomelijk probleem.
Een progressieve belasting van woon/werkverkeer is bedoeld om de afstand zo klein mogelijk te maken. Een belastingvrije straal van 20 km kan de grootste bezwaren opvangen.



Verhuizen voor je werkgever werkt niet, want wat doe je als de werkgever verhuist ?
Ik heb collegae die vijf jaar geleden in Hengelo werkten, drie jaar geleden in Amersfoort en nu in Arnhem....

Wil je al die mensen steeds dwingen te verhuizen ? Onzin natuurlijk.
Besteed het geld uit de autobelastingen eindelijk eens aan waar het hoort - mobiliteit - en niet aan het vullen van de gaten in de begroting.

Dan zou ons fileprobleem er heel anders uitzien.
Bovendien: ik haat scooters. Ze zijn vies, maken lawaai en zijn extreem onveilig.


Verhuizen heeft geen zin want de afgelopen jaren zijn er veel te weinig woningen gebouwd.
Bovendien de partijen hebben nu in hun plannen nog heel weinig te bieden,
als het om woningen voor jongeren en ouderen gaat.
Ze promoten het langer thuiswonen voor de ouderen ,
terwijl er al jaren nauwelijks woningen voor ouderen gebouwd worden.
Ook de kabinetten Balkenden hebben niet,/veel te weinig voor ouderen gebouwd.
Nog miljoenen ouderen wonen in gezinswoningen ,
omdat er geen geschikte senioren woningen zijn.
Dus alle partijen hebben boter op hun hoofd .


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 12:17 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 38884
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:
Ik zou zeggen, doe eerst eens iets aan dat laatste. Want daardoor gaan mensen niet verhuizen en dichter bij hun werk wonen. Daarnaast is het reiskostenforfait al fors beperkt, ik zie geen heil in belasting van woon-werk verkeer. Daarnaast is een verhuisvergoeding al belastingvrij, al zijn daar wel zeer strenge voorwaardnen aan verbonden, met name dat de werknemer hooguit 10 kilometer van zijn werk mag wonen.

http://www.belastingtips.nl/zakelijk/we ... ding_2010/


Als koopwoningen in prijs stijgen gebeurt dat ook met de opbrengst van de te verkopen woning. Het gaat mis bij huurwoningen, als leegkomende woningen in één keer direct naar de maximale huur worden opgetrokken.
Voor starters die een woning willen kopen is er uiteraard ook een levensgroot, en vaak onoverkomelijk probleem.
Een progressieve belasting van woon/werkverkeer is bedoeld om de afstand zo klein mogelijk te maken. Een belastingvrije straal van 20 km kan de grootste bezwaren opvangen.



Verhuizen voor je werkgever werkt niet, want wat doe je als de werkgever verhuist ?
Ik heb collegae die vijf jaar geleden in Hengelo werkten, drie jaar geleden in Amersfoort en nu in Arnhem....

Wil je al die mensen steeds dwingen te verhuizen ? Onzin natuurlijk.
Besteed het geld uit de autobelastingen eindelijk eens aan waar het hoort - mobiliteit - en niet aan het vullen van de gaten in de begroting.

Dan zou ons fileprobleem er heel anders uitzien.
Bovendien: ik haat scooters. Ze zijn vies, maken lawaai en zijn extreem onveilig.


Ik ben eerst en vooral voor spreiding van werkgelegenheid over het land, met een goede infrastructuur, welke niet verstopt wordt door woon/werkverkeer. Als jij me vertelt dat een bedrijf in redelijk korte tijd al een aantal keren verplaatst is, is mijn eerste vraag waarom dat was. Waren er geen uitbreidingsmogelijkheden op de oorspronkelijke locatie? Ontbrak het aan voldoende werknemers? Was de infrastructuur onvoldoende? Had het bedrijf last met de aanlevering en afvoer van goederen en op tijd komen van werknemers door files? Is het bedrijf van eerdere locaties weggekocht met lokkertjes van de nieuwe gemeente?

Nogmaals, meer asfalt zal alleen het autogebruik, ook voor woon/werkverkeer stimuleren en de wegen opnieuw en zelfs nog meer verstoppen.
Viertakt-scooters zijn overigens schoner dan een auto.

_________________
Ook een halve leugen is een hele leugen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 12:23 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 7318
Berichten: Intopic
Raya schreef:
HvR schreef:
Raya schreef:


Als koopwoningen in prijs stijgen gebeurt dat ook met de opbrengst van de te verkopen woning. Het gaat mis bij huurwoningen, als leegkomende woningen in één keer direct naar de maximale huur worden opgetrokken.
Voor starters die een woning willen kopen is er uiteraard ook een levensgroot, en vaak onoverkomelijk probleem.
Een progressieve belasting van woon/werkverkeer is bedoeld om de afstand zo klein mogelijk te maken. Een belastingvrije straal van 20 km kan de grootste bezwaren opvangen.



Verhuizen voor je werkgever werkt niet, want wat doe je als de werkgever verhuist ?
Ik heb collegae die vijf jaar geleden in Hengelo werkten, drie jaar geleden in Amersfoort en nu in Arnhem....

Wil je al die mensen steeds dwingen te verhuizen ? Onzin natuurlijk.
Besteed het geld uit de autobelastingen eindelijk eens aan waar het hoort - mobiliteit - en niet aan het vullen van de gaten in de begroting.

Dan zou ons fileprobleem er heel anders uitzien.
Bovendien: ik haat scooters. Ze zijn vies, maken lawaai en zijn extreem onveilig.


Ik ben eerst en vooral voor spreiding van werkgelegenheid over het land, met een goede infrastructuur, welke niet verstopt wordt door woon/werkverkeer. Als jij me vertelt dat een bedrijf in redelijk korte tijd al een aantal keren verplaatst is, is mijn eerste vraag waarom dat was. Waren er geen uitbreidingsmogelijkheden op de oorspronkelijke locatie? Ontbrak het aan voldoende werknemers? Was de infrastructuur onvoldoende? Had het bedrijf last met de aanlevering en afvoer van goederen en op tijd komen van werknemers door files? Is het bedrijf van eerdere locaties weggekocht met lokkertjes van de nieuwe gemeente?

Nogmaals, meer asfalt zal alleen het autogebruik, ook voor woon/werkverkeer stimuleren en de wegen opnieuw en zelfs nog meer verstoppen.
Viertakt-scooters zijn overigens schoner dan een auto.



Herstructurering, bedrijfsonderdelen verkocht, samenvoeging van activiteiten, et cetera.
Allemaal goede redenen maar geen basis om je eigen haven en goed van afhankelijk te maken....

Wij betalen de overheid heel veel geld om de infrastructuur en mobiliteit op orde te houden.
De overheid besteed dat geld aan heel veel zaken maar niet of nauwelijks aan mobiliteit.

Mobiliteit wordt gezien als melkkoe, daar wringt de schoen.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 12:41 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 9413
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Bovendien: ik haat scooters. Ze zijn vies, maken lawaai en zijn extreem onveilig.
Dat zijn alle meer dan 50 CC gemotoriseerde twee- en driewielers. Zelfs quads zijn onveilig

_________________
TISA snoert letterlijk de mond van de overheid en de burger.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trade_in_ ... _Agreement


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 1:22 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 14141
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Raya schreef:
HvR schreef:



Verhuizen voor je werkgever werkt niet, want wat doe je als de werkgever verhuist ?
Ik heb collegae die vijf jaar geleden in Hengelo werkten, drie jaar geleden in Amersfoort en nu in Arnhem....

Wil je al die mensen steeds dwingen te verhuizen ? Onzin natuurlijk.
Besteed het geld uit de autobelastingen eindelijk eens aan waar het hoort - mobiliteit - en niet aan het vullen van de gaten in de begroting.

Dan zou ons fileprobleem er heel anders uitzien.
Bovendien: ik haat scooters. Ze zijn vies, maken lawaai en zijn extreem onveilig.


Ik ben eerst en vooral voor spreiding van werkgelegenheid over het land, met een goede infrastructuur, welke niet verstopt wordt door woon/werkverkeer. Als jij me vertelt dat een bedrijf in redelijk korte tijd al een aantal keren verplaatst is, is mijn eerste vraag waarom dat was. Waren er geen uitbreidingsmogelijkheden op de oorspronkelijke locatie? Ontbrak het aan voldoende werknemers? Was de infrastructuur onvoldoende? Had het bedrijf last met de aanlevering en afvoer van goederen en op tijd komen van werknemers door files? Is het bedrijf van eerdere locaties weggekocht met lokkertjes van de nieuwe gemeente?

Nogmaals, meer asfalt zal alleen het autogebruik, ook voor woon/werkverkeer stimuleren en de wegen opnieuw en zelfs nog meer verstoppen.
Viertakt-scooters zijn overigens schoner dan een auto.



Herstructurering, bedrijfsonderdelen verkocht, samenvoeging van activiteiten, et cetera.
Allemaal goede redenen maar geen basis om je eigen haven en goed van afhankelijk te maken....

Wij betalen de overheid heel veel geld om de infrastructuur en mobiliteit op orde te houden.
De overheid besteed dat geld aan heel veel zaken maar niet of nauwelijks aan mobiliteit.

Mobiliteit wordt gezien als melkkoe, daar wringt de schoen.

Er is heel veel in asfalt geinvesteerd, overal zijn wegen breder geworden en eventjes gaat het dan goed, maar na een tijdje slibben die wegen dan ook weer vol of verplaatst het probleem (naar op en afritten bijvoorbeeld).


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 1:54 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 986
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Dit is zo'n dingetje dat ik voor ogen heb. Hij valt niet om. Is zelfs moeilijk om te krijgen:
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... Agl3kZvtok

Of deze, ziet er ook leuk uit:
http://freshgadgets.nl/elektrische-scooter-met-dak


Laatst bijgewerkt door kwaaisteniet op zo maart 05, 2017 1:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 1:56 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 7318
Berichten: Intopic
Enzo501 schreef:
HvR schreef:
Raya schreef:


Ik ben eerst en vooral voor spreiding van werkgelegenheid over het land, met een goede infrastructuur, welke niet verstopt wordt door woon/werkverkeer. Als jij me vertelt dat een bedrijf in redelijk korte tijd al een aantal keren verplaatst is, is mijn eerste vraag waarom dat was. Waren er geen uitbreidingsmogelijkheden op de oorspronkelijke locatie? Ontbrak het aan voldoende werknemers? Was de infrastructuur onvoldoende? Had het bedrijf last met de aanlevering en afvoer van goederen en op tijd komen van werknemers door files? Is het bedrijf van eerdere locaties weggekocht met lokkertjes van de nieuwe gemeente?

Nogmaals, meer asfalt zal alleen het autogebruik, ook voor woon/werkverkeer stimuleren en de wegen opnieuw en zelfs nog meer verstoppen.
Viertakt-scooters zijn overigens schoner dan een auto.



Herstructurering, bedrijfsonderdelen verkocht, samenvoeging van activiteiten, et cetera.
Allemaal goede redenen maar geen basis om je eigen haven en goed van afhankelijk te maken....

Wij betalen de overheid heel veel geld om de infrastructuur en mobiliteit op orde te houden.
De overheid besteed dat geld aan heel veel zaken maar niet of nauwelijks aan mobiliteit.

Mobiliteit wordt gezien als melkkoe, daar wringt de schoen.


Er is heel veel in asfalt geinvesteerd, overal zijn wegen breder geworden en eventjes gaat het dan goed, maar na een tijdje slibben die wegen dan ook weer vol of verplaatst het probleem (naar op en afritten bijvoorbeeld).



Slechts ca 30% van de inkomsten uit autobelastingen worden geinvesteerd in mobiliteit.
En dan hebben we het nog niet over de bonnenquota waarmee de overheid de politie degradeert tot dependance van de belastingdienst....

Hoezo scheve verhoudingen en hoezo melkkoe ?!?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 1:59 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 7318
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Dit is zo'n dingetje dat ik voor ogen heb. Hij valt niet om. Is zelfs moeilijk om te krijgen:
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... Agl3kZvtok

Of deze, ziet er ook leuk uit:
http://freshgadgets.nl/elektrische-scooter-met-dak



Wat kost dat ?
Wat moet ik er in het weekend mee (met gezin) ?
Hoe neem ik mijn spullen voor mijn werk mee of een paar boodschappen ?
Hoe veilig is dit met een vrachtwagen die me met stel 80 km/u raakt ?
Hoe gedraagt dit ding zich met mindere weersomstandigheden ?

Leuk idee in theorie maar waardeloos in praktijk.... :rolleyes:


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 2:12 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 3936
Berichten: Intopic
HvR schreef:
Raya schreef:
HvR schreef:



Verhuizen voor je werkgever werkt niet, want wat doe je als de werkgever verhuist ?
Ik heb collegae die vijf jaar geleden in Hengelo werkten, drie jaar geleden in Amersfoort en nu in Arnhem....

Wil je al die mensen steeds dwingen te verhuizen ? Onzin natuurlijk.
Besteed het geld uit de autobelastingen eindelijk eens aan waar het hoort - mobiliteit - en niet aan het vullen van de gaten in de begroting.

Dan zou ons fileprobleem er heel anders uitzien.
Bovendien: ik haat scooters. Ze zijn vies, maken lawaai en zijn extreem onveilig.


Ik ben eerst en vooral voor spreiding van werkgelegenheid over het land, met een goede infrastructuur, welke niet verstopt wordt door woon/werkverkeer. Als jij me vertelt dat een bedrijf in redelijk korte tijd al een aantal keren verplaatst is, is mijn eerste vraag waarom dat was. Waren er geen uitbreidingsmogelijkheden op de oorspronkelijke locatie? Ontbrak het aan voldoende werknemers? Was de infrastructuur onvoldoende? Had het bedrijf last met de aanlevering en afvoer van goederen en op tijd komen van werknemers door files? Is het bedrijf van eerdere locaties weggekocht met lokkertjes van de nieuwe gemeente?

Nogmaals, meer asfalt zal alleen het autogebruik, ook voor woon/werkverkeer stimuleren en de wegen opnieuw en zelfs nog meer verstoppen.
Viertakt-scooters zijn overigens schoner dan een auto.



Herstructurering, bedrijfsonderdelen verkocht, samenvoeging van activiteiten, et cetera.
Allemaal goede redenen maar geen basis om je eigen haven en goed van afhankelijk te maken....

Wij betalen de overheid heel veel geld om de infrastructuur en mobiliteit op orde te houden.
De overheid besteed dat geld aan heel veel zaken maar niet of nauwelijks aan mobiliteit.

Mobiliteit wordt gezien als melkkoe, daar wringt de schoen.


U heeft gelijk
Er zal een deltaplan moeten komen voor mobiliteit.
Nederland heeft kennis en geld genoeg en een zeer kleinschalig land dat ook nog vlak is.
Dus het moet veel beter kunnen ,niet alleen om de files op te lossen ,
maar ook voor de spreiding van wonen en werkgelegenheid.

Helaas merk ja daar niets van in deze verkiezingscampagne ,omdat media en politici
het liefst eindeloos de kommer en kwel herhalen van de waan van de dag.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 2:15 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2012 9:02 pm
Berichten: 7318
Berichten: Intopic
Hume schreef:
HvR schreef:
Raya schreef:


Ik ben eerst en vooral voor spreiding van werkgelegenheid over het land, met een goede infrastructuur, welke niet verstopt wordt door woon/werkverkeer. Als jij me vertelt dat een bedrijf in redelijk korte tijd al een aantal keren verplaatst is, is mijn eerste vraag waarom dat was. Waren er geen uitbreidingsmogelijkheden op de oorspronkelijke locatie? Ontbrak het aan voldoende werknemers? Was de infrastructuur onvoldoende? Had het bedrijf last met de aanlevering en afvoer van goederen en op tijd komen van werknemers door files? Is het bedrijf van eerdere locaties weggekocht met lokkertjes van de nieuwe gemeente?

Nogmaals, meer asfalt zal alleen het autogebruik, ook voor woon/werkverkeer stimuleren en de wegen opnieuw en zelfs nog meer verstoppen.
Viertakt-scooters zijn overigens schoner dan een auto.



Herstructurering, bedrijfsonderdelen verkocht, samenvoeging van activiteiten, et cetera.
Allemaal goede redenen maar geen basis om je eigen haven en goed van afhankelijk te maken....

Wij betalen de overheid heel veel geld om de infrastructuur en mobiliteit op orde te houden.
De overheid besteed dat geld aan heel veel zaken maar niet of nauwelijks aan mobiliteit.

Mobiliteit wordt gezien als melkkoe, daar wringt de schoen.


U heeft gelijk
Er zal een deltaplan moeten komen voor mobiliteit.
Nederland heeft kennis en geld genoeg en een zeer kleinschalig land dat ook nog vlak is.
Dus het moet veel beter kunnen ,niet alleen om de files op te lossen ,
maar ook voor de spreiding van wonen en werkgelegenheid.

Helaas merk ja daar niets van in deze verkiezingscampagne ,omdat media en politici
het liefst eindeloos de kommer en kwel herhalen van de waan van de dag.



En dit, beste Hume, ben ik met jou eens.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 4:04 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 38884
Berichten: Intopic
HvR schreef:
kwaaisteniet schreef:
Dit is zo'n dingetje dat ik voor ogen heb. Hij valt niet om. Is zelfs moeilijk om te krijgen:
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... Agl3kZvtok

Of deze, ziet er ook leuk uit:
http://freshgadgets.nl/elektrische-scooter-met-dak



Wat kost dat ?
Wat moet ik er in het weekend mee (met gezin) ?
Hoe neem ik mijn spullen voor mijn werk mee of een paar boodschappen ?
Hoe veilig is dit met een vrachtwagen die me met stel 80 km/u raakt ?
Hoe gedraagt dit ding zich met mindere weersomstandigheden ?

Leuk idee in theorie maar waardeloos in praktijk.... :rolleyes:


Ik heb jaren en jaren bestelwagens gehad waarin makkelijk dingen, ook boodschappen, kon vervoeren.
Ook ik maakte mij zorgen hoe ik dat allemaal nog moest doen, zonder auto.
Ik heb toch mijn auto weg gedaan. Als ik er nu echt een nodig heb, huur ik er een voor een dagje. Verder heb ik geen centje pijn. Zelfs een towermodel computer kon ik makkelijk zonder auto meenemen naar een andere locatie van mijn werk, of regelde daarvoor vervoer.

Over de andere aspecten zou ik me ook geen zorgen maken. Gescheiden rijbanen zijn een mogelijkheid, en een driewieler kan behoorlijk stabiel zijn. Veel ongelukken met motoren, die nu over de wegen racen, gebeuren vooral door forse snelheidsovertredingen en gevaarlijke inhaalacties.

_________________
Ook een halve leugen is een hele leugen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 4:13 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 14141
Berichten: Intopic
Raya schreef:
HvR schreef:
kwaaisteniet schreef:
Dit is zo'n dingetje dat ik voor ogen heb. Hij valt niet om. Is zelfs moeilijk om te krijgen:
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... Agl3kZvtok

Of deze, ziet er ook leuk uit:
http://freshgadgets.nl/elektrische-scooter-met-dak



Wat kost dat ?
Wat moet ik er in het weekend mee (met gezin) ?
Hoe neem ik mijn spullen voor mijn werk mee of een paar boodschappen ?
Hoe veilig is dit met een vrachtwagen die me met stel 80 km/u raakt ?
Hoe gedraagt dit ding zich met mindere weersomstandigheden ?

Leuk idee in theorie maar waardeloos in praktijk.... :rolleyes:


Ik heb jaren en jaren bestelwagens gehad waarin makkelijk dingen, ook boodschappen, kon vervoeren.
Ook ik maakte mij zorgen hoe ik dat allemaal nog moest doen, zonder auto.
Ik heb toch mijn auto weg gedaan. Als ik er nu echt een nodig heb, huur ik er een voor een dagje. Verder heb ik geen centje pijn. Zelfs een towermodel computer kon ik makkelijk zonder auto meenemen naar een andere locatie van mijn werk, of regelde daarvoor vervoer.

Over de andere aspecten zou ik me ook geen zorgen maken. Gescheiden rijbanen zijn een mogelijkheid, en een driewieler kan behoorlijk stabiel zijn. Veel ongelukken met motoren, die nu over de wegen racen, gebeuren vooral door forse snelheidsovertredingen en gevaarlijke inhaalacties.

Een prijzenswaardig liberaal standpunt. ;) Het klopt dat files ontstaan door de mensen die erin gaan staan. En vaak ook nog eens door ongelukken. Het wegennet in de Randstad is eigenlijk klaar, veel breder of meer is eigenlijk nog amper mogelijk. De oplossing zal dus gezocht moeten worden in flexibiliteit, dus op andere tijden de weg opgaan, meer thuiswerken, korter woon-werkverkeer etc. Mogelijkheden hiertoe dienen gestimuleerd te worden. Een deltaplan voor mobiliteit klinkt mooi, maar voorzover ik lees gaat het vooral om meer geld ertegenaan gooien.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling