Het is nu wo sep 20, 2017 10:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 4:28 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 1111
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
HvR schreef:
kwaaisteniet schreef:
Dit is zo'n dingetje dat ik voor ogen heb. Hij valt niet om. Is zelfs moeilijk om te krijgen:
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... Agl3kZvtok

Of deze, ziet er ook leuk uit:
http://freshgadgets.nl/elektrische-scooter-met-dak



Wat kost dat ?
Wat moet ik er in het weekend mee (met gezin) ?
Hoe neem ik mijn spullen voor mijn werk mee of een paar boodschappen ?
Hoe veilig is dit met een vrachtwagen die me met stel 80 km/u raakt ?
Hoe gedraagt dit ding zich met mindere weersomstandigheden ?

Leuk idee in theorie maar waardeloos in praktijk.... :rolleyes:


Ten eerste kan het alleen maar werken als het een betaalbare zaak wordt. Stel je koopt zo'n apparaat voor een duizendje of 3 à 4.
Er is ruimte voor spullen, anders heeft het natuurlijk geen zin.
De veiligheid moet minimaal zo goed zijn als in een kleine auto. Dat kan gebouwd worden.
Op de weg gedraagt hij zich redelijk veilig, Veiliger dan op een open motor of een gewone open scooter.
Alleen onder die voorwaarden kan het een succes worden.
Het is uitsluitend bedoeld voor forensisch verkeer.
Er zijn trouwens ook modellen met drie wielen.
Een Nederlandse bouwer, Carver, heeft zo'n model, die laat hem binnenkort in China bouwen.
Toyota heeft ook zo'n modelletje.
In jouw geval zou je hem dus naast je (gezins)auto moeten of kunnen houden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 4:44 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10471
Berichten: Intopic
Hoe je het went of keert, je kunt zo'n tweewieler niet voor elk weertype gebruiken, dat is gewoon te link.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 5:09 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 40963
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hoe je het went of keert, je kunt zo'n tweewieler niet voor elk weertype gebruiken, dat is gewoon te link.


Gezien de rijvaardigheid van velen, geldt dat ook voor vierwielers. Eén regenbuitje en en files en aanrijdingen zijn niet meer te tellen.
We zijn gewoon te verwend geraakt, wat dat betreft en niets meer gewend.
Het is ook nergens voor nodig met 130 km uur over wegen te scheuren, ook niet in het zonnetje, of het nu om een één-, twee-, drie- of vierwieler gaat.

Als we het mobiliteitsprobleem ooit willen oplossen, zullen we ook veren moeten laten. Ook wij mensen zullen ons moeten aanpassen. Niet alleen met andere (flexibeler) werktijden genoegen moeten nemen, of dichter bij het werk gaan wonen. Ook de manier en snelheid van vervoer vallen daaronder.

_________________
Wie niet verder kijkt dan de gebaande paden, mist veel mogelijkheden en oplossingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: vr maart 24, 2017 10:27 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4503
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Biertje schreef:
Hoe je het went of keert, je kunt zo'n tweewieler niet voor elk weertype gebruiken, dat is gewoon te link.


Gezien de rijvaardigheid van velen, geldt dat ook voor vierwielers. Eén regenbuitje en en files en aanrijdingen zijn niet meer te tellen.
We zijn gewoon te verwend geraakt, wat dat betreft en niets meer gewend.
Het is ook nergens voor nodig met 130 km uur over wegen te scheuren, ook niet in het zonnetje, of het nu om een één-, twee-, drie- of vierwieler gaat.

Als we het mobiliteitsprobleem ooit willen oplossen, zullen we ook veren moeten laten. Ook wij mensen zullen ons moeten aanpassen. Niet alleen met andere (flexibeler) werktijden genoegen moeten nemen, of dichter bij het werk gaan wonen. Ook de manier en snelheid van vervoer vallen daaronder.


Er zijn in de emiraten al zelf rijdende busjes van Nederlands makelij, die een constante snelheid hebben
en geen file veroorzaken.

Verborgen op een industrieterrein aan de rand van de Utrechtse wijk Leidsche Rijn bevindt zich misschien wel de sleutel tot het openbaar vervoer van de toekomst. Vanuit een paar kantoorruimtes ontwikkelt technologiebedrijf 2getthere een autonoom voertuigensysteem. De bouw van de voertuigen besteedt het bedrijf uit. Veertig mensen werken op de '2getthere campus' aan zelfrijdende busjes van zes meter lang die door magneetjes in het wegdek de goede route blijven rijden.

Onlangs maakte 2getthere bekend dat het de opdracht voor de aanleg van een tweeënhalf kilometer lang zelfrijdend vervoerssysteem in het emiraat Dubai heeft gekregen. Tussen de stad en het in aanleg zijnde Bluewaters Island zullen 25 busjes gaan rijden. Het openbaar vervoerssysteem heeft om te beginnen een capaciteit van 3350 personen per uur. Die kan groeien tot 5000. En voor het bedrijf ligt een twee keer zo grote opdracht in Azië in het verschiet.



https://www.trouw.nl/home/zelfrijdende- ... ~a89a0fc5/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: vr maart 24, 2017 10:43 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10471
Berichten: Intopic
Dat vraagt dan wel om aparte infrastructuur.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: vr maart 24, 2017 10:53 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4503
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Dat vraagt dan wel om aparte infrastructuur.


De energietransitie ,zoals Rutte het noemt vraagt inderdaad niet alleen verandering in energie ,
maar ook in infrastructuur.
De komende jaren is er geld genoeg en het sinterklaas kabinet Rutte III ,
kan wel grote projecten gaan betalen zoals o. a. in vliegveld voor de kust en
andere vervoersystemen in de randstad enz.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 8:22 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4503
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Dat vraagt dan wel om aparte infrastructuur.


Nederland is niet meer dan een kleine stad met wat parken en nog kunnen we op dit kleine stukje grond geen effectieve mobiliteit regelen.
We kunnen nog wat van China leren , zeker als het om ambitie gaat.

Het zijn geen halve maatregelen die China neemt om Peking te ontlasten. De hoofdstad met 22 miljoen inwoners groeit te hard, 5,5 miljoen auto’s verstoppen de wegen, en vervuilende fabrieken hullen de metropool regelmatig in een dikke smogwolk. Daarom moet er zo’n honderd kilometer ten zuidwesten van Peking een volledig nieuwe stad verrijzen.
Een stad, of in de woorden van de regering ‘een speciale economische zone’, die drie keer zo groot als New York gaat worden. Leiders van de Communistische Partij onthulden afgelopen zaterdag in ronkende woorden hun ‘historische’ plannen voor Xiongan, zoals de stad zal heten.

Het Centraal Comité en de Staatsraad, twee van de machtigste politieke organen van China, omschreven het bouwen van de nieuwe stad in een verklaring als ‘een cruciale strategie voor het komende millennium’.



https://www.trouw.nl/home/china-bouwt-n ... ~ae107090/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: wo apr 12, 2017 8:58 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4503
Berichten: Intopic
Amsterdam is een voorbeeld voor Rotterdam en andere steden in Nederland

Amsterdam krijgt openbaar vervoer met e-scooters

Vijftig jaar nadat de gemeenteraad de eerste voorstellen afschoot, krijgt Amsterdam alsnog een 'wittefietsenplan', een vorm van gratis openbaar vervoer met rijwielen. Het initiatief wijkt wel op twee cruciale punten af met de plannen van de provo's toen. De fietsen zijn vervangen door elekrische scooters en voor een ritje moet worden betaald.

De startup Felyx wil in juli beginnen met tweehonderd e-scooters in het centrum, dat voor de groep potentiële klanten is opgerekt tot en met de Zuidas, Amsterdams financiële centrum. Gebruikers checken met een app op hun smartphone of er in de buurt een scooter vrij is en reserveren die.

Een ritje kost 30 eurocent per minuut. De scooter kan op de bestemming worden achtergelaten. Er zijn geen stallingen of laadpalen. Als de accu nog maar 20 procent is geladen, geeft de scooter een seintje. Dan rijdt er een busje langs om de accu om te wisselen.



http://www.volkskrant.nl/4485839?utm_so ... 021281a60b


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: zo sep 03, 2017 8:59 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4503
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Dat vraagt dan wel om aparte infrastructuur.


Rutte III mag wel met flinke plannen komen, anders loopt het verkeer in de randstad helemaal vast.

Als er niet snel maatregelen worden genomen, slibt de metropoolregio Amsterdam dicht. Het wordt de komende jaren zoveel drukker dat het roer volledig om moet, waarschuwen mobiliteitsexperts.
Beleidsmakers denken nog te vaak dat Amsterdam ophoudt bij de ring, zegt Geert Kloppenburg. Hij is adviseur op het gebied van stedelijke mobiliteit en een van de initiatiefnemers van de kennisbijeenkomst 'We staan stil' die maandag plaatsvindt in Pakhuis de Zwijger. Daar gaan verkeersdeskundigen in gesprek over de vraag hoe de uit zijn voegen barstende regio in de toekomst bereikbaar te houden.

De gemeente werkt daaraan met projecten als de Noord-Zuidlijn en Zuidasdok. Maar dat is bij lange na niet genoeg, zegt Kloppenburg. "Deze discussie gaat verder dan de Prinsengracht en de bierfiets. De metropoolregio loopt van Haarlem tot Weesp en van Zaandam tot Hoofddorp. Daarbij hoort een andere manier van denken over bereikbaarheid. Het doortrekken van de Noord-Zuidlijn naar Schiphol zou een no-brainer moeten zijn."

De toenemende drukte wordt veroorzaakt door een scala aan factoren: het aantal toeristen in de hoofdstad groeit in rap tempo, mensen bestellen vaker maaltijden en pakketjes online en de komende jaren worden er tienduizenden woningen uit de grond gestampt om de groeiende vraag naar huisvesting bij te benen. Dat betekent meer fietsen, bestelbusjes, scooters en auto's op de weg - en zodoende meer files en opstoppingen.



https://www.trouw.nl/home/-we-zijn-keih ... ~ae74d768/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: zo sep 03, 2017 11:02 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10471
Berichten: Intopic
Okè D66-er, waar kan ik lezen dat voor al die plannen die jij opnoemt - die op zichzelf helemaal niet nieuw zijn laat staan dat het allemaal echte innovatie is = het komende rechtse kabinet die graag een terugtredende roverheid wil, geld beschikbaar gaat stellen? Een beetje slimmerik heft het ministerie van EZ op, om de doodeenvoudige redenen dat het verslavende subsidie is, en we eerst maar eens vast moeten stellen wat nu innovatie is.

https://www.rtlz.nl/tech/iedereen-wil-m ... -eigenlijk

Neem nou glasvezel. Glasvezel biedt meer mogelijkheden dan koper en KPN heeft puur Reggefibber opgekocht om de aanleg van glasvezel enorm te vertragen omdat glasvezel letterlijk een bedreiging is voor de bedrijven die NIET hebben geïnvesteerd en NIET met innovatieve ideeën kwam. Helaas zijn dat alle telefoonbedrijven. Ik zou het fijn als ik kwam te weten hoeveel geld Kamp verstrekt heeft aan Reggefibber en anderen voor het maken van glasvezel. We betalen als klant dus voor innovatie terwijl dat niet gebeurd. Feitelijk betalen we dus voor aandeelhouderswaarde


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: zo sep 03, 2017 11:12 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10471
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Biertje schreef:
Dat vraagt dan wel om aparte infrastructuur.


Rutte III mag wel met flinke plannen komen, anders loopt het verkeer in de randstad helemaal vast.

Als er niet snel maatregelen worden genomen, slibt de metropoolregio Amsterdam dicht. Het wordt de komende jaren zoveel drukker dat het roer volledig om moet, waarschuwen mobiliteitsexperts.
Beleidsmakers denken nog te vaak dat Amsterdam ophoudt bij de ring, zegt Geert Kloppenburg. Hij is adviseur op het gebied van stedelijke mobiliteit en een van de initiatiefnemers van de kennisbijeenkomst 'We staan stil' die maandag plaatsvindt in Pakhuis de Zwijger. Daar gaan verkeersdeskundigen in gesprek over de vraag hoe de uit zijn voegen barstende regio in de toekomst bereikbaar te houden.

De gemeente werkt daaraan met projecten als de Noord-Zuidlijn en Zuidasdok. Maar dat is bij lange na niet genoeg, zegt Kloppenburg. "Deze discussie gaat verder dan de Prinsengracht en de bierfiets. De metropoolregio loopt van Haarlem tot Weesp en van Zaandam tot Hoofddorp. Daarbij hoort een andere manier van denken over bereikbaarheid. Het doortrekken van de Noord-Zuidlijn naar Schiphol zou een no-brainer moeten zijn."

De toenemende drukte wordt veroorzaakt door een scala aan factoren: het aantal toeristen in de hoofdstad groeit in rap tempo, mensen bestellen vaker maaltijden en pakketjes online en de komende jaren worden er tienduizenden woningen uit de grond gestampt om de groeiende vraag naar huisvesting bij te benen. Dat betekent meer fietsen, bestelbusjes, scooters en auto's op de weg - en zodoende meer files en opstoppingen.



https://www.trouw.nl/home/-we-zijn-keih ... ~ae74d768/
Kloppenburg vergeet iets. Als een stad of regio onleefbaar wordt door drukte, herrie en vuil vertrekken mensen vanzelf wel, Liever zie ik van Kloppenburg berekeningen waaruit ik kan lezen wat dat dortrekken gaat kosten. En het is altijd makkelijk praten over ideeën die anderen moeten betalen, zelfs diegene die er geen gebruik van maken. Dat vergeet Urgenda, de werkgever van Geert, laat staan dat nog geen enkel overheidsproject binnen het gestelde budget is gebleven. En dat geldt in verviervoudigde mate voor de NZ-lijn. En waarom de NZ-lijn doortrekken naar Schiphol. Moest Schiphol juist niet op slot?


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2017 8:30 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4503
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hume schreef:
Biertje schreef:
Dat vraagt dan wel om aparte infrastructuur.


Rutte III mag wel met flinke plannen komen, anders loopt het verkeer in de randstad helemaal vast.

Als er niet snel maatregelen worden genomen, slibt de metropoolregio Amsterdam dicht. Het wordt de komende jaren zoveel drukker dat het roer volledig om moet, waarschuwen mobiliteitsexperts.
Beleidsmakers denken nog te vaak dat Amsterdam ophoudt bij de ring, zegt Geert Kloppenburg. Hij is adviseur op het gebied van stedelijke mobiliteit en een van de initiatiefnemers van de kennisbijeenkomst 'We staan stil' die maandag plaatsvindt in Pakhuis de Zwijger. Daar gaan verkeersdeskundigen in gesprek over de vraag hoe de uit zijn voegen barstende regio in de toekomst bereikbaar te houden.

De gemeente werkt daaraan met projecten als de Noord-Zuidlijn en Zuidasdok. Maar dat is bij lange na niet genoeg, zegt Kloppenburg. "Deze discussie gaat verder dan de Prinsengracht en de bierfiets. De metropoolregio loopt van Haarlem tot Weesp en van Zaandam tot Hoofddorp. Daarbij hoort een andere manier van denken over bereikbaarheid. Het doortrekken van de Noord-Zuidlijn naar Schiphol zou een no-brainer moeten zijn."

De toenemende drukte wordt veroorzaakt door een scala aan factoren: het aantal toeristen in de hoofdstad groeit in rap tempo, mensen bestellen vaker maaltijden en pakketjes online en de komende jaren worden er tienduizenden woningen uit de grond gestampt om de groeiende vraag naar huisvesting bij te benen. Dat betekent meer fietsen, bestelbusjes, scooters en auto's op de weg - en zodoende meer files en opstoppingen.



https://www.trouw.nl/home/-we-zijn-keih ... ~ae74d768/
Kloppenburg vergeet iets. Als een stad of regio onleefbaar wordt door drukte, herrie en vuil vertrekken mensen vanzelf wel, Liever zie ik van Kloppenburg berekeningen waaruit ik kan lezen wat dat dortrekken gaat kosten. En het is altijd makkelijk praten over ideeën die anderen moeten betalen, zelfs diegene die er geen gebruik van maken. Dat vergeet Urgenda, de werkgever van Geert, laat staan dat nog geen enkel overheidsproject binnen het gestelde budget is gebleven. En dat geldt in verviervoudigde mate voor de NZ-lijn. En waarom de NZ-lijn doortrekken naar Schiphol. Moest Schiphol juist niet op slot?


Nietsdoen is geen optie.
Ook elektrische auto's kunnen geluidsoverlast flink verminderen.

Nederland staat er wereldwijd het best voor als het gaat om de invoering van autonoom en elektrisch rijden. Wat betreft infrastructuur, regelgeving en interesse van automobilisten staat het land nummer één, stelt adviesbureau Roland Berger na een vergelijking van elf landen. Dit is opmerkelijk, omdat Nederland nauwelijks een eigen auto-industrie kent.

Landen die van oudsher een grote auto-industrie hebben, scoren juist matig op de 27 indicatoren die volgens de analisten van het bureau vruchtbare bodem vormen voor de zogenoemde disruptie die de autosector de komende jaren te wachten staat. Deze voorspelde overgang naar autonoom rijdende elektrische auto's, zal maatschappelijke en economische veranderingen met zich meebrengen.



https://www.volkskrant.nl/economie/nede ... ~a4514714/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2017 10:30 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10471
Berichten: Intopic
Jammer dat de Volkskrant niet heeft onderzocht WIE daarin rijdt, en ook niet welke problemen zijn te verwachten met opladen als iedereen zo'n auto wil kopen. Is het je duidelijk geworden dat ik daarom op geen enkele krant meer ben geabonneerd want geen onderzoeksjournalistiek. Daarnaast maakt dat autobedrijf in Borne geen elektrische auto's én Nederland rijdt grotendeel in auto's van Duitse bedrijven die helemaal niet hebben geïnvesteerd in elektrische auto's maar wel sjoemeldiesels hebben gebouwd. Dat vergeet ook de in het artikel genoemde 'hoogleraar' Van Wee.

Een wetenschappelijk artikel is het al helemaal niet.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2017 1:27 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 4503
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Jammer dat de Volkskrant niet heeft onderzocht WIE daarin rijdt, en ook niet welke problemen zijn te verwachten met opladen als iedereen zo'n auto wil kopen. Is het je duidelijk geworden dat ik daarom op geen enkele krant meer ben geabonneerd want geen onderzoeksjournalistiek. Daarnaast maakt dat autobedrijf in Borne geen elektrische auto's én Nederland rijdt grotendeel in auto's van Duitse bedrijven die helemaal niet hebben geïnvesteerd in elektrische auto's maar wel sjoemeldiesels hebben gebouwd. Dat vergeet ook de in het artikel genoemde 'hoogleraar' Van Wee.

Een wetenschappelijk artikel is het al helemaal niet.


China gaat op grote schaal elektrische auto's produceren voor 8000 euro.
Je zult zien dat er een markt voor is.
Ook voor het leasen van zelfsturende auto's.
Je beste deze auto's ze komen voor de deur en overal kun je ze weer inleveren.
Handiger kan het niet.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2017 1:43 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 10471
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Biertje schreef:
Jammer dat de Volkskrant niet heeft onderzocht WIE daarin rijdt, en ook niet welke problemen zijn te verwachten met opladen als iedereen zo'n auto wil kopen. Is het je duidelijk geworden dat ik daarom op geen enkele krant meer ben geabonneerd want geen onderzoeksjournalistiek. Daarnaast maakt dat autobedrijf in Borne geen elektrische auto's én Nederland rijdt grotendeel in auto's van Duitse bedrijven die helemaal niet hebben geïnvesteerd in elektrische auto's maar wel sjoemeldiesels hebben gebouwd. Dat vergeet ook de in het artikel genoemde 'hoogleraar' Van Wee.

Een wetenschappelijk artikel is het al helemaal niet.


China gaat op grote schaal elektrische auto's produceren voor 8000 euro.
Je zult zien dat er een markt voor is.
Ook voor het leasen van zelfsturende auto's.
Je beste deze auto's ze komen voor de deur en overal kun je ze weer inleveren.
Handiger kan het niet.
Met subsidie, met kinderarbeid en gejatte technologie. Daarnaast is bij mij weten nog geen Chinese auto toegelaten tot de Europese markt want te onveilig. Daarnaast pleit ik voor een handelsverdrag met China zodat er gelijkheid is van markten en veiligheid van producten en ook Nederlanders moeten volledig alleeneigenaar kunnen worden van Chinese bedrijven, hetgeen nu niet kan en China dat niet wil. Kortom, er is nog een hoop te doen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, Bing [Bot], claartje, Google [Bot], Majestic-12 [Bot], portman en 59 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling