Het is nu wo apr 26, 2017 9:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]






Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 4:28 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 916
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
HvR schreef:
kwaaisteniet schreef:
Dit is zo'n dingetje dat ik voor ogen heb. Hij valt niet om. Is zelfs moeilijk om te krijgen:
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... Agl3kZvtok

Of deze, ziet er ook leuk uit:
http://freshgadgets.nl/elektrische-scooter-met-dak



Wat kost dat ?
Wat moet ik er in het weekend mee (met gezin) ?
Hoe neem ik mijn spullen voor mijn werk mee of een paar boodschappen ?
Hoe veilig is dit met een vrachtwagen die me met stel 80 km/u raakt ?
Hoe gedraagt dit ding zich met mindere weersomstandigheden ?

Leuk idee in theorie maar waardeloos in praktijk.... :rolleyes:


Ten eerste kan het alleen maar werken als het een betaalbare zaak wordt. Stel je koopt zo'n apparaat voor een duizendje of 3 à 4.
Er is ruimte voor spullen, anders heeft het natuurlijk geen zin.
De veiligheid moet minimaal zo goed zijn als in een kleine auto. Dat kan gebouwd worden.
Op de weg gedraagt hij zich redelijk veilig, Veiliger dan op een open motor of een gewone open scooter.
Alleen onder die voorwaarden kan het een succes worden.
Het is uitsluitend bedoeld voor forensisch verkeer.
Er zijn trouwens ook modellen met drie wielen.
Een Nederlandse bouwer, Carver, heeft zo'n model, die laat hem binnenkort in China bouwen.
Toyota heeft ook zo'n modelletje.
In jouw geval zou je hem dus naast je (gezins)auto moeten of kunnen houden.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 4:44 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 9192
Berichten: Intopic
Hoe je het went of keert, je kunt zo'n tweewieler niet voor elk weertype gebruiken, dat is gewoon te link.

_________________
TISA snoert letterlijk de mond van de overheid en de burger.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trade_in_ ... _Agreement


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: zo maart 05, 2017 5:09 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 38468
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Hoe je het went of keert, je kunt zo'n tweewieler niet voor elk weertype gebruiken, dat is gewoon te link.


Gezien de rijvaardigheid van velen, geldt dat ook voor vierwielers. Eén regenbuitje en en files en aanrijdingen zijn niet meer te tellen.
We zijn gewoon te verwend geraakt, wat dat betreft en niets meer gewend.
Het is ook nergens voor nodig met 130 km uur over wegen te scheuren, ook niet in het zonnetje, of het nu om een één-, twee-, drie- of vierwieler gaat.

Als we het mobiliteitsprobleem ooit willen oplossen, zullen we ook veren moeten laten. Ook wij mensen zullen ons moeten aanpassen. Niet alleen met andere (flexibeler) werktijden genoegen moeten nemen, of dichter bij het werk gaan wonen. Ook de manier en snelheid van vervoer vallen daaronder.

_________________
Ook een halve leugen is een hele leugen!


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: vr maart 24, 2017 10:27 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 3796
Berichten: Intopic
Raya schreef:
Biertje schreef:
Hoe je het went of keert, je kunt zo'n tweewieler niet voor elk weertype gebruiken, dat is gewoon te link.


Gezien de rijvaardigheid van velen, geldt dat ook voor vierwielers. Eén regenbuitje en en files en aanrijdingen zijn niet meer te tellen.
We zijn gewoon te verwend geraakt, wat dat betreft en niets meer gewend.
Het is ook nergens voor nodig met 130 km uur over wegen te scheuren, ook niet in het zonnetje, of het nu om een één-, twee-, drie- of vierwieler gaat.

Als we het mobiliteitsprobleem ooit willen oplossen, zullen we ook veren moeten laten. Ook wij mensen zullen ons moeten aanpassen. Niet alleen met andere (flexibeler) werktijden genoegen moeten nemen, of dichter bij het werk gaan wonen. Ook de manier en snelheid van vervoer vallen daaronder.


Er zijn in de emiraten al zelf rijdende busjes van Nederlands makelij, die een constante snelheid hebben
en geen file veroorzaken.

Verborgen op een industrieterrein aan de rand van de Utrechtse wijk Leidsche Rijn bevindt zich misschien wel de sleutel tot het openbaar vervoer van de toekomst. Vanuit een paar kantoorruimtes ontwikkelt technologiebedrijf 2getthere een autonoom voertuigensysteem. De bouw van de voertuigen besteedt het bedrijf uit. Veertig mensen werken op de '2getthere campus' aan zelfrijdende busjes van zes meter lang die door magneetjes in het wegdek de goede route blijven rijden.

Onlangs maakte 2getthere bekend dat het de opdracht voor de aanleg van een tweeënhalf kilometer lang zelfrijdend vervoerssysteem in het emiraat Dubai heeft gekregen. Tussen de stad en het in aanleg zijnde Bluewaters Island zullen 25 busjes gaan rijden. Het openbaar vervoerssysteem heeft om te beginnen een capaciteit van 3350 personen per uur. Die kan groeien tot 5000. En voor het bedrijf ligt een twee keer zo grote opdracht in Azië in het verschiet.



https://www.trouw.nl/home/zelfrijdende- ... ~a89a0fc5/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: vr maart 24, 2017 10:43 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 9192
Berichten: Intopic
Dat vraagt dan wel om aparte infrastructuur.

_________________
TISA snoert letterlijk de mond van de overheid en de burger.

https://en.wikipedia.org/wiki/Trade_in_ ... _Agreement


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: vr maart 24, 2017 10:53 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 3796
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Dat vraagt dan wel om aparte infrastructuur.


De energietransitie ,zoals Rutte het noemt vraagt inderdaad niet alleen verandering in energie ,
maar ook in infrastructuur.
De komende jaren is er geld genoeg en het sinterklaas kabinet Rutte III ,
kan wel grote projecten gaan betalen zoals o. a. in vliegveld voor de kust en
andere vervoersystemen in de randstad enz.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: wo apr 05, 2017 8:22 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 3796
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Dat vraagt dan wel om aparte infrastructuur.


Nederland is niet meer dan een kleine stad met wat parken en nog kunnen we op dit kleine stukje grond geen effectieve mobiliteit regelen.
We kunnen nog wat van China leren , zeker als het om ambitie gaat.

Het zijn geen halve maatregelen die China neemt om Peking te ontlasten. De hoofdstad met 22 miljoen inwoners groeit te hard, 5,5 miljoen auto’s verstoppen de wegen, en vervuilende fabrieken hullen de metropool regelmatig in een dikke smogwolk. Daarom moet er zo’n honderd kilometer ten zuidwesten van Peking een volledig nieuwe stad verrijzen.
Een stad, of in de woorden van de regering ‘een speciale economische zone’, die drie keer zo groot als New York gaat worden. Leiders van de Communistische Partij onthulden afgelopen zaterdag in ronkende woorden hun ‘historische’ plannen voor Xiongan, zoals de stad zal heten.

Het Centraal Comité en de Staatsraad, twee van de machtigste politieke organen van China, omschreven het bouwen van de nieuwe stad in een verklaring als ‘een cruciale strategie voor het komende millennium’.



https://www.trouw.nl/home/china-bouwt-n ... ~ae107090/


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: wo apr 12, 2017 8:58 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 3796
Berichten: Intopic
Amsterdam is een voorbeeld voor Rotterdam en andere steden in Nederland

Amsterdam krijgt openbaar vervoer met e-scooters

Vijftig jaar nadat de gemeenteraad de eerste voorstellen afschoot, krijgt Amsterdam alsnog een 'wittefietsenplan', een vorm van gratis openbaar vervoer met rijwielen. Het initiatief wijkt wel op twee cruciale punten af met de plannen van de provo's toen. De fietsen zijn vervangen door elekrische scooters en voor een ritje moet worden betaald.

De startup Felyx wil in juli beginnen met tweehonderd e-scooters in het centrum, dat voor de groep potentiële klanten is opgerekt tot en met de Zuidas, Amsterdams financiële centrum. Gebruikers checken met een app op hun smartphone of er in de buurt een scooter vrij is en reserveren die.

Een ritje kost 30 eurocent per minuut. De scooter kan op de bestemming worden achtergelaten. Er zijn geen stallingen of laadpalen. Als de accu nog maar 20 procent is geladen, geeft de scooter een seintje. Dan rijdt er een busje langs om de accu om te wisselen.



http://www.volkskrant.nl/4485839?utm_so ... 021281a60b


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot], MSNbot Media en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling