Enzo501 schreef:
Het gaat niet over hoeveel doden het al bespaard heeft, maar over voorkomen van ongelukken. Als een veiligheidssysteem niet werkt en honderden auto's rijden een brandende of vol rook staande tunnel in is de ramp niet te overzien natuurlijk. En degenen die nu klagen over het feit dat het allemaal erg lang duurt en eigenlijk onnodig is zijn dan degenen die vooraan staan om de verantwoordelijken aan de schandpaal te nagelen.
Hoe (on)veilig is acceptabel ? Het maakt bv. nogal een verschil of de remmen van een auto het niet doen, of dat het benzinelampje niet werkt....
De brand is ontstaan in een vluchtgang, dat lijkt me nogal veel beton en staal en dus beperkt.
Anderzijds kan ik niet beoordelen welke bedrading e/o schakelkasten daar zijn weggesmolten, de impact kan wel groot zijn geweest.
Toch vraag ik me af of we wel bezig zijn met de juiste veiligheidssystemen, wanneer we igv. een calamiteit niet binnen 24 uur een
work around kunnen toepassen
of een oplossing kunnen implementeren ? Hoe veilig is
zo'n complex systeem eigenlijk ?
