Het is nu di sep 25, 2018 11:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: ma mei 01, 2017 11:43 am 
lid

Raya schreef:
Ik zal er beslist niet ver naast zitten, als ik stel dat vrijwel iedere VVD'er in de top het een en ander te verbergen heeft.

Toen diezelfde Facultatieve afgelopen week het nieuws haalde vanwege de financiële capriolen van VVD-partijvoorzitter Henry Keizer, ging bij mevrouw Pater een Lumiere branden: ‘Het verbaast me helemaal niet dat De Facultatieve inmiddels meer dan 30 miljoen euro waard is. Schaamteloos.’ Het steekt haar des te meer omdat het lidmaatschap van de vereniging voor haar moeder een ideële kwestie was geweest. ‘Moeder werd geboren in een rood, atheïstisch arbeidersmilieu en daarin werd het als een schande beschouwd als je je eigen crematie niet kon betalen, dus zorgde je dat je verzekerd was.’

We zien dus dit: corpulente VVD’er in krijtstreep, beschikkend over een Mercedes-S die net zo glimt als zijn schoenen, harkt miljoenen binnen dankzij de moeizaam bijeen gespaarde contributies van eenvoudige arbeiders. Clichématiger kan het niet en een beetje columnist zal direct denken: dit kan niet waar zijn. Dat is ook wat Henry Keizer zelf zegt. De onderzoeksjournalisten van Follow the Money hebben volgens hem ‘een sfeertje gecreëerd van: die dikke deugt niet’, terwijl hij ‘100 procent integer is opgetreden’.

Maar wat als het cliché gewoon een keer de werkelijkheid is? De commerciële activiteiten van De Facultieve zijn voor een vriendenprijs overgegaan naar Keizer en zijn compagnons, mede dankzij een dividend van 12 miljoen dat de vereniging uitkeerde. Keizer was adviseur van de vereniging én directeur van het bedrijf dat die commerciële activiteiten (het exploiteren van crematoria) uitvoerde. Deze ‘hele goede deal’ kwam tot stand onder toezicht van de VVD’ers Loek Hermans en Anne-Wil Duthler.

https://www.trouw.nl/opinie/de-moraal-v ... ~a77341c4/

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: ma mei 01, 2017 11:48 am 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:
Ik zal er beslist niet ver naast zitten, als ik stel dat vrijwel iedere VVD'er in de top het een en ander te verbergen heeft.

Alles wat je volgens mij kunt doen (vooraf dan, want altijd weer is achteraf oordelen zinloos) - dat is dat je afspreekt met elkaar waarover een partijvoorzitter zijn club moet informeren, en welke dubbele petten wel of niet kunnen. Dat alles moet je regelen voordat je een verkiezingsprocedure voor een voorzitter start; kandidaten kunnen dan zelf ook al snappen dat de erebaan met grote verantwoordelijkheid er voor hun niet in gaat zitten.

Het levert op dat goede politici met de juiste kennis en vaardigheden schaars zijn, en dat het hebben van contacten in de praktijk meestal strijdig is met het beslissen over wat er in die praktijk volgens de wet zou moeten. Een conservatief politicus zal dan beslissen dat de overheid juist om die reden alles heel eenvoudig moet houden en zich moet beperken tot het hoogst nodige (waarin de overheid dan wel succesvoller zal zijn)

Is het een wonder dat Keizer die met meer petten kon goochelen, ook er geen punt in zag om nota bene linkse activisten uit te nodigen op een partij-vergadering uit te nodigen? De achterkamertjes werden zo al voorgekookt, ben ik geneigd te zeggen, voor de huidige toch zeer vreemde kabinetsformatie.

Als rechtlijning ingesteld burger zie ik het liever allemaal anders en dan zou ik beginnen met de pettenproblematiek en wel vooraf, in het profiel van een toekomstig voorzitter en in de partijregels die je met elkaar afspreekt.

Als de VVD een oplichter tot voorzitter wil benoemen, moet zij dat doen. De Vereniging van Oplichters mag dat ook van mij. Daar ga ik niet over.
Waar ik wel over ga, is de integriteit van politici, al dan niet in een voorzittersfunctie. De invloed van een voorzitter van een politieke partij op het beleid en de ideologie van een partij is enorm groot. En dan heb ik het niet langer meer over de voorzitter maar over de partij, de ideologie.
De VVD, die n.b. in 2013, vóór de benoeming van Keizer, een permanente integriteitscommissie in het leven heeft geroepen, heeft dus -mede gelet op de vele integriteitsproblemen sinds 2013- de Kiezers belazerd.
Een politieke partij mag van mij veel, behalve de Kiezers belazeren. De lijst van integriteitsschandalen, fraude, diefstal, uitbuiting, misbruik, etc. van hooggeplaatste VVD'ers is ellenlang. Daarmee is overduidelijk aangetoond, dat de ideologie welke de VVD zegt te volgen, een andere ideologie is dan welke zij (zelf) in praktijk brengt. Om het kort samen te vatten: de VVD pretendeert de grootst mogelijke vrijheid voor iedereen. In werkelijkheid beperken zij de vrijheid van anderen om die van henzelf te vergroten. 'Neoliberalisme' wordt hier vaak verkeerd begrepen. Laat ik het dan maar 'VVD-isme' noemen. Graaien, snaaien, liegen en bedriegen om er zelf beter van te worden over de ruggen van anderen, niet tot hun selectieve groepje behorend. Zelfs gewone VVD-leden worden door hen genaaid.

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: ma mei 01, 2017 1:04 pm 
lid

Rightnow schreef:
Het levert op dat goede politici met de juiste kennis en vaardigheden schaars zijn, en dat het hebben van contacten in de praktijk meestal strijdig is met het beslissen over wat er in die praktijk volgens de wet zou moeten. Een conservatief politicus zal dan beslissen dat de overheid juist om die reden alles heel eenvoudig moet houden en zich moet beperken tot het hoogst nodige (waarin de overheid dan wel succesvoller zal zijn)

Als dat echt een goed conservatief politicus voorstaat waren de banken nooit gered en denkt men ook niet aan het redden van bedrijven. Een goed conservatief politicus gaat niet nog eens een enorme vee en pluimvee stapel toestaan in een gebied dat al geteisterd worden door dierenziektes die vee- en pluimvee stapel decimeren.

http://www.ed.nl/bladel/bladelse-wethou ... =hootsuite

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: ma mei 01, 2017 2:12 pm 
lid

Precies dan had je beleidskaders gehad om iets te zeggen over criteria voor uitbreiding van lastige bedrijfstakken. Gemeenten werken meer ad hoc, dacht ik, en ook wel eens met vele jaren achterstand.

Dat is waarom ik zeg dat overheden zich tot de kern moeten beperken en tijdig afdwingen, verstrekken en handhaven van naleving van vergunningen, hoort bij de kern.

Banken en bedrijven redden daar ben ik in principe op tegen. Doorstarten van de failliete boedel na zonder vergoeding heenzending van de complete top lijkt mij beter. Beginnen met rechtsongeldig verklaren van vergoedingen na ontslag, anders dan de kantonrechtersformule. Doorgaan met splitsen van banken "too big to fail" zoals ABN AMRO. De rol van de overheid zoeken in het schadeloos houden van particulieren voor bedragen tot een ton en het zekerstellen van de banen van werknemers met een salaris tot aan een ton.

Nou snap je wel dat ik de VVD heel erg progressief vind en een antisociale partij.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: ma mei 01, 2017 2:15 pm 
lid

Keizer hangt voorlopig dankzij onzorgvuldige en onvolledige informatie van niet alleen Trouw maar bij voorbeeld ook van De Dagelijkse Standaard.

Heeft de laatste ook moeite genomen voor rectificatie of aanvulling? Vandaag mis ik elke verwijzing daarnaar en ik heb ze niet elke dag gevolgd; volgens mij moeten media terughoudender zijn bij zulke nieuwssnippers die niks bewijzen.

En ze moeten zich verplicht voelen om berichten op te volgen; juist ook wanneer het voor hen niet zo eervol is om toe te geven dat ze de plank in eerste instantie missloegen.

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: ma mei 01, 2017 2:24 pm 
lid

Raya schreef:
Rightnow schreef:
Raya schreef:

Alles wat je volgens mij kunt doen (vooraf dan, want altijd weer is achteraf oordelen zinloos) - dat is dat je afspreekt met elkaar waarover een partijvoorzitter zijn club moet informeren, en welke dubbele petten wel of niet kunnen. Dat alles moet je regelen voordat je een verkiezingsprocedure voor een voorzitter start; kandidaten kunnen dan zelf ook al snappen dat de erebaan met grote verantwoordelijkheid er voor hun niet in gaat zitten.

Is het een wonder dat Keizer die met meer petten kon goochelen, ook er geen punt in zag om nota bene linkse activisten uit te nodigen op een partij-vergadering uit te nodigen? De achterkamertjes werden zo al voorgekookt, ben ik geneigd te zeggen, voor de huidige toch zeer vreemde kabinetsformatie.

Als rechtlijning ingesteld burger zie ik het liever allemaal anders en dan zou ik beginnen met de pettenproblematiek en wel vooraf, in het profiel van een toekomstig voorzitter en in de partijregels die je met elkaar afspreekt.

Als de VVD een oplichter tot voorzitter wil benoemen, moet zij dat doen. De Vereniging van Oplichters mag dat ook van mij. Daar ga ik niet over.
Waar ik wel over ga, is de integriteit van politici, al dan niet in een voorzittersfunctie. De invloed van een voorzitter van een politieke partij op het beleid en de ideologie van een partij is enorm groot. En dan heb ik het niet langer meer over de voorzitter maar over de partij, de ideologie.
De VVD, die n.b. in 2013, vóór de benoeming van Keizer, een permanente integriteitscommissie in het leven heeft geroepen, heeft dus -mede gelet op de vele integriteitsproblemen sinds 2013- de Kiezers belazerd.
Een politieke partij mag van mij veel, behalve de Kiezers belazeren. De lijst van integriteitsschandalen, fraude, diefstal, uitbuiting, misbruik, etc. van hooggeplaatste VVD'ers is ellenlang. Daarmee is overduidelijk aangetoond, dat de ideologie welke de VVD zegt te volgen, een andere ideologie is dan welke zij (zelf) in praktijk brengt. Om het kort samen te vatten: de VVD pretendeert de grootst mogelijke vrijheid voor iedereen. In werkelijkheid beperken zij de vrijheid van anderen om die van henzelf te vergroten. 'Neoliberalisme' wordt hier vaak verkeerd begrepen. Laat ik het dan maar 'VVD-isme' noemen. Graaien, snaaien, liegen en bedriegen om er zelf beter van te worden over de ruggen van anderen, niet tot hun selectieve groepje behorend. Zelfs gewone VVD-leden worden door hen genaaid.

Hier gaat het over vermeende minder goede intenties; feiten en een inhoudelijke toetsing aan de partijregels geven kennelijk geen aangrijpingspunt.

En dat was nou net mijn punt. Ook anderen missen de redelijke grond voor een negatief oordeel:
Citaat:
De publieke schandpaal is succesvol als die minstens aan twee voorwaarden voldoet: een verhaal met enige mate van waarheid en het appelleren aan rancune. Zodra er aan deze voorwaarden is voldaan, mag het feest beginnen. Rotte appels, rotte tomaten, rotte eieren, alles mag naar de schandpaal worden gegooid. Dat overkomt ook Henry Keizer, de voorzitter van de VVD.
http://www.elsevier.nl/nederland/opinie/2017/05/is-henry-keizer-terecht-aan-de-schandpaal-genageld-498658/

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: ma mei 01, 2017 2:41 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:
Rightnow schreef:

Hier gaat het over vermeende minder goede intenties; feiten en een inhoudelijke toetsing aan de partijregels geven kennelijk geen aangrijpingspunt.

En dat was nou net mijn punt. Ook anderen missen de redelijke grond voor een negatief oordeel:
Citaat:
De publieke schandpaal is succesvol als die minstens aan twee voorwaarden voldoet: een verhaal met enige mate van waarheid en het appelleren aan rancune. Zodra er aan deze voorwaarden is voldaan, mag het feest beginnen. Rotte appels, rotte tomaten, rotte eieren, alles mag naar de schandpaal worden gegooid. Dat overkomt ook Henry Keizer, de voorzitter van de VVD.
http://www.elsevier.nl/nederland/opinie/2017/05/is-henry-keizer-terecht-aan-de-schandpaal-genageld-498658/

We weten inmiddels dat het een ideële vereniging betrof van lieden die zich onderling verzekerden voor de uitvaartkosten, rijk geworden door inleg en rendementen daarop. Keizer was adviseur, ook bij de verkoop en wel aan hem zelf. Keizer wist als geen ander, dat als hij op tijd zou kopen, hij direct € 12.000.000 als dividend kon incasseren. Als adviseur had hij of een hogere prijs bij zichzelf moeten bedingen, of moeten adviseren te wachten tot het dividend was uitgekeerd. Op zijn minst! Dat heeft hij niet gedaan. Hij heeft zichzelf bevoordeeld bij de verkoop en de vereniging benadeeld. Dat is niet integer, dat is oplichting! En dan heeft hij zich ongetwijfeld ook nog eens vorstelijk laten betalen voor zijn adviezen.

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: ma mei 01, 2017 3:00 pm 
lid

Het zal wel aan mij liggen dat ik jouw redenering niet kan volgen Raya. Waarschijnlijk omdat ik te weinig financieel gevoel en verstand heb en dan denk ik dat het mij wel niet zal lukken om al die beweringen te doorgronden. Dan ga ik mij afvragen of die journalisten die er over schrijven daar zelf wel verstand van hebben. FTM Trouw en De Dagelijkse Standaard begonnen met dingen door elkaar te halen die ik nog wel snapte, achteraf.

Waarschijnlijk zullen we over een paar jaar die Keizer in het rijtje kunnen opnemen dat begon bij Willem Aantjes in1978. Willem Aantjes vind ik het toonbeeld van de onschuldig veroordeelde politicus.

Hoe zwak wil je staan, Raya, terwijl hier niemand een fan is van de VVD en terwijl Rutte en vrienden er een onvoorstelbare puinzooi van maken en Nederland verkopen aan windmolenbouwers en aan Groen Links, zonder herstel van wat de afgelopen 4 jaar uit de bocht is gevlogen voor zorg en sociale voorzieningen, zonder herstel van harde garanties voor de toekomst,

Heb je toch voldoende argumenten om de VVD af te kraken. Dus waarom daar dan loze beschuldigingen aan toevoegen?

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: ma mei 01, 2017 3:48 pm 
lid

Rightnow schreef:
Het zal wel aan mij liggen dat ik jouw redenering niet kan volgen Raya. Waarschijnlijk omdat ik te weinig financieel gevoel en verstand heb en dan denk ik dat het mij wel niet zal lukken om al die beweringen te doorgronden. Dan ga ik mij afvragen of die journalisten die er over schrijven daar zelf wel verstand van hebben. FTM Trouw en De Dagelijkse Standaard begonnen met dingen door elkaar te halen die ik nog wel snapte, achteraf.

Waarschijnlijk zullen we over een paar jaar die Keizer in het rijtje kunnen opnemen dat begon bij Willem Aantjes in1978. Willem Aantjes vind ik het toonbeeld van de onschuldig veroordeelde politicus.

Hoe zwak wil je staan, Raya, terwijl hier niemand een fan is van de VVD en terwijl Rutte en vrienden er een onvoorstelbare puinzooi van maken en Nederland verkopen aan windmolenbouwers en aan Groen Links, zonder herstel van wat de afgelopen 4 jaar uit de bocht is gevlogen voor zorg en sociale voorzieningen, zonder herstel van harde garanties voor de toekomst,

Heb je toch voldoende argumenten om de VVD af te kraken. Dus waarom daar dan loze beschuldigingen aan toevoegen?

De journalisten hebben er zelfs hoogleraren naar laten kijken, ik heb dus niet geen redenen om te twijfelen aan de juistheid.

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: ma mei 01, 2017 7:00 pm 
lid

Rightnow schreef:
Keizer hangt voorlopig dankzij onzorgvuldige en onvolledige informatie van niet alleen Trouw maar bij voorbeeld ook van De Dagelijkse Standaard.

Heeft de laatste ook moeite genomen voor rectificatie of aanvulling? Vandaag mis ik elke verwijzing daarnaar en ik heb ze niet elke dag gevolgd; volgens mij moeten media terughoudender zijn bij zulke nieuwssnippers die niks bewijzen.

En ze moeten zich verplicht voelen om berichten op te volgen; juist ook wanneer het voor hen niet zo eervol is om toe te geven dat ze de plank in eerste instantie missloegen.
Over het hangen van Keizer, waarom niet FTM, zij hebben het immers het graaf en speurwerk verricht?

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: ma mei 01, 2017 9:36 pm 
lid

Eigenlijk in eerste instantie FTM, daar heb je gelijk in, Biertje.

Blijft het kwalijk dat anderen FTM kritiekloos hebben gevolgd zoals ik zelf uit Trouw kritiekloos foute conclusies trok.

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 8:40 pm 
lid

Rightnow schreef:
Eigenlijk in eerste instantie FTM, daar heb je gelijk in, Biertje.

Blijft het kwalijk dat anderen FTM kritiekloos hebben gevolgd zoals ik zelf uit Trouw kritiekloos foute conclusies trok.
Wederom , waarom wordt FTM dan niet aangeklaagd? Hebben ze wel fouten gemaakt en heeft de Main Stram Media dingen weggelaten, iets wat ze vaak doen want echoput?

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: di mei 02, 2017 9:55 pm 
lid

Rightnow schreef:

Zoals Raya het zegt klopt het. Maar koop dan het artikel van hen als je twijfelt ! Jij baseert je mening niet op wat FTM zegt en je leest ook hun artikel niet. Prima, maar verwijt dat niet dat FTM loze beschuldigingen creëert.

Het enige verwijt dat Lou de Jong kan worden gemaakt is dat hij het verschil niet zag tussen de Waffen SS en de Germaanse SS. Hij heeft inderdaad niet gevochten maar deelde wel de ideeën van de NSB. Vind ik op zich al erg en hardstikke fout.. Je jankt over Aantjes maar je vergeet de vele moffenmeiden die veel meer is aangedaan . Daarnaast hebben veel van die foute mensen tijdens de oorlog de mooiste invloedrijkste banen gekregen. Dank zij wie ook alweer?

Over garanties: rechts heeft ze nog nooit gegeven, behalve als de banken en de huizenmarkt moest worden gered. En natuurlijk de miljarden aan garanties voor het EFSM, ESM e.d. Alles bij elkaar geteld gaat het 'maar' om 500 miljard!

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 5:13 am 
lid

Rutte uit de bocht: de media richt haar schijnwerpers teveel op de VVD en dat is slecht voor de VVD.Ongelooflijk, je zou al een 'goed liberaal' die media bijna willen verbieden. Want Mark, zo is het toch?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2809 ... eer__.html

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 7:11 am 
lid

Tja, Rutte stond ook vierkant achter Verheijen, Opstelten en Van der Steur.
Je zou denken dat iemand leert van zijn fouten, zo niet Mark Rutte.
En het is natuurlijk de schuld van de media dat de VVD voor het 5e jaar op rij koploper is als het gaat om integriteitsaffaires.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 8:22 am 
lid

Biertje schreef:
Rutte uit de bocht: de media richt haar schijnwerpers teveel op de VVD en dat is slecht voor de VVD.Ongelooflijk, je zou al een 'goed liberaal' die media bijna willen verbieden. Want Mark, zo is het toch?

Rutte is net zo'n psychopaat als vrijwel de hele rest in de VVD-top. Het VVD-isme heeft echt alles weg van Animal Farm.
Iedereen is gelijk, maar VVD-ers zijn gelijker dan de anderen.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 11:14 am 
lid

Raya schreef:
Biertje schreef:

Rutte is net zo'n psychopaat als vrijwel de hele rest in de VVD-top. Het VVD-isme heeft echt alles weg van Animal Farm.

Je gaat wel heel ver maar als je de VVD-top psychopaten vindt is de PvdA dat ook, want wie
wil er nu samen regeren met psychopaten?
Om over dat onderlinge getouwtrek tussen Samsom en Asscher maar te zwijgen, Spekman
heeft dat "debat" geweldig geregeld.....

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 11:32 am 
lid

Joyce schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:

Je gaat wel heel ver maar als je de VVD-top psychopaten vindt is de PvdA dat ook, want wie
Om over dat onderlinge getouwtrek tussen Samsom en Asscher maar te zwijgen, Spekman

De top van de PvdA is net zo erg als de top van de VVD, anders had de PvdA nooit zoveel VVD-beleid kunnen uitvoeren.
Ik vind het echter niet te ver gaan om ze met psychopaten te vergelijken. Ze zijn zo gefixeerd op bezuinigingen en lastenverzwaringen voor de lage- en middeninkomens, dat ze niet eens meer aandacht hebben voor fouten in de wetgeving welke nog eens extra inhakt op die lage- en middeninkomens.
Neem de idiote plicht die het UWV oplegt om door te blijven solliciteren (ik meen 10 sollicitaties per week) als je al werk gevonden hebt en je je bij hen af wilt melden, voor de duur dat je WW uitkering door zou lopen als je nog geen werk gevonden had. Dan ben je bij het opstellen en aannemen van die wet zo blind en obsessief op andere dingen gefocust dan op het belang van de burger, dat je wel degelijk psychopatische trekken vertoont. En dit is maar een voorbeeldje. Kun je je die oma nog herinneren die een avondje op haar kleinkind paste en toen haar hele uitkering tot dat moment met boete (38.000 euro) moest terugbetalen omdat ze een avondje op haar kleinkind pastte? Dan ben je als wetgever/politcus echt niet geestelijk gezond.

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 12:30 pm 
lid

Raya schreef:
Joyce schreef:
Raya schreef:

De top van de PvdA is net zo erg als de top van de VVD, anders had de PvdA nooit zoveel VVD-beleid kunnen uitvoeren.
Ik vind het echter niet te ver gaan om ze met psychopaten te vergelijken. Ze zijn zo gefixeerd op bezuinigingen en lastenverzwaringen voor de lage- en middeninkomens, dat ze niet eens meer aandacht hebben voor fouten in de wetgeving welke nog eens extra inhakt op die lage- en middeninkomens.
Neem de idiote plicht die het UWV oplegt om door te blijven solliciteren (ik meen 10 sollicitaties per week) als je al werk gevonden hebt en je je bij hen af wilt melden, voor de duur dat je WW uitkering door zou lopen als je nog geen werk gevonden had. Dan ben je bij het opstellen en aannemen van die wet zo blind en obsessief op andere dingen gefocust dan op het belang van de burger, dat je wel degelijk psychopatische trekken vertoont. En dit is maar een voorbeeldje. Kun je je die oma nog herinneren die een avondje op haar kleinkind paste en toen haar hele uitkering tot dat moment met boete (38.000 euro) moest terugbetalen omdat ze een avondje op haar kleinkind pastte? Dan ben je als wetgever/politcus echt niet geestelijk gezond.

Dat van het UWV hoorde ik deze week voor het eerst en dat is idioot, van die oma ook
maar waarom alleen de VVD daarvan de schuld geven, de Kamer bestaat uit 150 mensen
die grotendeels voor zulke wetten heeft gestemd.
Die bezuinigingen van de afgelopen jaren hield verband met de crisis in 2008, in mijn
visie was er geen andere keuze, juist daardoor is Nederland er weer bovenop gekomen.

Ook zal er bezuinigd moeten blijven worden door de vluchtelingentoestroom en de families
van die groep die nog steeds binnenkomen.

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 1:19 pm 
lid

Joyce schreef:
Raya schreef:
Joyce schreef:

Dat van het UWV hoorde ik deze week voor het eerst en dat is idioot, van die oma ook
maar waarom alleen de VVD daarvan de schuld geven, de Kamer bestaat uit 150 mensen
die grotendeels voor zulke wetten heeft gestemd.
Die bezuinigingen van de afgelopen jaren hield verband met de crisis in 2008, in mijn
visie was er geen andere keuze, juist daardoor is Nederland er weer bovenop gekomen.

Ook zal er bezuinigd moeten blijven worden door de vluchtelingentoestroom en de families
van die groep die nog steeds binnenkomen.

De participatiewet (oma) komt uit de pen van Kamerlid Rutte (Arno) en de UWV-wet uit de pen van VVD en PvdA.
Maar natuurlijk heb ik het over het neoliberale gedachtegoed, dat bij meer partijen opgeld doet, ook bij D66, bijvoorbeeld.

De bezuinigingen hielden inderdaad verband met de crises van en na 2008, maar kwamen ten onrechte terecht bij de lage- en midden-inkomens, in plaats van de banken en speculanten. Het heeft zelfs 365.000 onnodig extra werklozen veroorzaakt en 30.000 extra daklozen, waaronder kinderen. Het economisch herstel is er ook jaren door vertraagd. We zijn er niet dankzij maar ondanks weer bovenop gekomen, en dan voornamelijk te danken aan het economisch herstel in de landen om ons heen.

De vluchtelingencrisis wordt m.i. ook volkomen verkeerd aangepakt.
Allereerst wordt er niet direct aan de buitengrens geselecteerd op echte vluchtelingen, met als gevolg dat iedereen die binnenkomt kan blijven, ook al worden ze afgewezen. Uitzetten van nep-vluchtelingen is nauwelijks mogelijk. Ook hoeft natuurlijk niet direct een woning en uitkering verzorgd te worden. Ik ga bij opvang uit van tijdelijke opvang, voor zolang als de onveiligheid in het land van herkomst voortduurt. Opvang in de eigen regio is natuurlijk nog beter. Pas als blijkt dat de onvleiligheid langer aanhoudt dan een bepaald aantal jaren, kun je overwegen mensen definitief op te vangen en op te nemen.
Zoals het nu is wordt de groei van bijvoorbeeld het aantal bijstandsgerechtigden gebruikt als argument dat uitkeringen moeten worden verlaagd omdat het onbetaalbaar wordt. Dat kunstje is al eerder geflikt in het verleden.
Dat we nu gebonden zijn aan verdragen, is geen excuus. Verdragen kun je aanpassen of opzeggen. En noodmaatregelen kun je altijd afkondigen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]